Škoda omezuje nabídku verzí a motorů Octavie Tour

Stará Octavia se pod názvem Tour prodává už více než rok. Po příchodu nové generace na jaře 2004 nebyl starý model vyřazen z nabídky, byla jen provedena změna v systému výbav a byly vypuštěné některé motorické verze. Nyní došlo k dalšímu omezení. Už od podzimu nejsou v nabídce motory 1.9 TDI 66 a 81 kW, které ještě používaly technologii přímého vstřiku pomocí rotačního čerpadla, nahradil je motor 1.9 TDI 74 kW se vstřikováním PD, který plní emisní normu Euro 4.

Z nabídky byla vypuštěna verze s pohonem všech kol (Haldex první generace) a z benzínových motorů si můžete pořídit pouze 1.4 55 kW, 1.6 75 kW (vč. automatu) a 1.8T 110 kW. Základní čtrnáctistovka není k dispozici pro kombi. V prodeji už také není model RS, ten si můžete koupit pouze v druhé generaci s motorem 2.0 TFSI 147 kW. Základní cena Octavie Tour zůstala na 369 900 Kč, za 449 900 Kč pořídíte nafťák. Výbava je pouze jediná, najdete v ní ABS a přední airbagy, za zbytek se připlácí zvlášť.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků