Škoda ohlásila za rok 2010 prodejní rekord, již nyní

42 komentářů

Saj
10. prosince • 7:44

Auta od škodovky chca nechca jsou opravdu velice kvalitní automobily a jsem na to opravdu hrdý, že je to české auto ( minimálně české prvky má). Za super cenu auta vysoké kvality. Octavia je např. daleko hezčí jak golf. Takže mě rekord nepřekvapuje. To není jen v ČR, ale všude na světě a to o něčem vypovídá...

Horatio
10. prosince • 9:40

Je iste príjemné žiť v ilúzii . Ja si však osobne pamätám časy , keď automobilka Škoda bola čiste českou(vlastne československou)značkou a vyrábala napríklad Škodu Favorit , ktorú sme populárne volali Dodo /dorobiť doma)... Takže o tej výrobnej , v tom čase čiste tuzemskej kvalite by som pomlčal . Rozhodne s vami ale nemôžem súhlasiť , že škodovky sú autá vysokej kvality za super cenu . Podľa mňa sú predražené čo má hlavne na svedomí nemecké vlastníctvo . :-/

KptBobr
10. prosince • 9:57

Možná že na tom Slovensku žiješ Ty v "nějakej ilúzii" - copak je na škodovce předraženého a nekvalitního, che ? Evidentně vůbec netušíš o čem je řeč, a naposledy jsi něco věděl právě o tom Favoritu...
Ceny (např. Octavie) naprosto odpovídají její kvalitě, použitým technologiím a nízké poruchovosti, přesně v její kategorii. Asi by jste si i na tom Slovensku měli již zvyknout, že značka Škoda není již nejlevnějším týpkem (a proč by měla ?) na trhu vedle nějakých přejmenovaných Daewoo, Kiaa apod. Jsou jistě dražší, ale proč ne ? Proč by měly být levné ? Všude ve světě se velmi dobře prodávají (Evropa, Čína, dokonce nedejbože Austrálie !!!), a pravidelně získávají ocenění za prodejnost, kvalitu, rodinné auto, fleet auto atd.. Jen se podívej, které policejní sbory si je vybrali za své jako služební, jsou to opravdu ale blbci, že ?
A např. Superb, tady jsi se svým tvrzením zcela mimo realitu ve své kategorii a výbavě je drahým autem ? Nenech se vysmát a zvykej si...:-D

Prudil
10. prosince • 11:22

"Všude ve světě se velmi dobře prodávají (Evropa, Čína, dokonce nedejbože Austrálie !!!),"V Austrálii se prodalo cca 2.000 kusů vozů Škoda. Pro srovnání Dacia prodala v ČR za 1-11/2010 celkem 2.772 aut. O velikosti trhu se ani nebudu zmiňovat.

KptBobr
10. prosince • 14:24

A co jako ? "Jen" 2.000 aut ?
Jsi na hlavu, nebo co ? Kolik jinych evropskych aut, ktere tam zacinaji od uplne piky, se v Australii prodalo ? Kolik myslis, ze se tam prodalo Meganu, Lagun, Dacii a jinych podobnych sracek ? Australie je velmi vyspely automobilovy trh (o jeho velikosti nic ani netusis), a prorazit tam cimkoliv, ceho se proda vice nez 100 ks je velmi velky uspech. Kristepane, to snad ani neni mozne...
Nekteri zdejsi pisatele me svymi odusevnelymi proslovy skutecne pripadaji, jak kdyby je pred chvili vypustili z pionyrskeho tabora v Dobranech...:-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
10. prosince • 19:23

Prodat 2.000 aut na trhu kde se prodá 1 milion aut je kapka v moři. A pokud tě zajímá konkurence Octavie, tak statistika prodejů v Austrálii za měsíc srpen 2010:Toyota Corolla 3.520
Mazda 3 - 2.871
Hyundai i30 - 2.496
www.saabsunited.com ...
Tyto automobilky toho prodali za měsíc víc u jednoho jediného modelu než Škoda za celý rok s kompletní nabídkou. Takže psát o tom jak je Škoda v Austrálii úspěšná je opravdu úsměvné.A ještě srovnání v rámci koncernu, VW tam prodá cca 3.000 aut měsíčně z toho je cca 1.200 Golfů (nejprodávanější VW). A co se týče Renaultu, tak jeho prodeje se pohybují kolem 4.500 aut ročně.

Horatio
10. prosince • 14:29

Ty zas mne pripadáš ako ich pionersky vedúci B-]

KptBobr
10. prosince • 14:32

Nic duchaplnejsiho uz nedokazes, vid ? Jiz chapu tvou omezenost a natvrdlost, pro upresneni, kolik pak ti je let ?

Brouk
10. prosince • 16:49

Pred otaznik se nedava mezera. Za prve je to gramaticka chyba a za druhe to vypada priserne.

Shimi
10. prosince • 19:22

to Brouk: No, ono bez diakritiky to taky nevypadá dvakrát hezky. :-D

davpro
10. prosince • 12:49

A kolik prodala Dacia v Austrálii? :-D

Toper
10. prosince • 11:56

Austrálie zrovna ukázkový trh není, je přes půlku zeměkoule a počet obyvatel je nějakých 22 mil. I těch Rumunů je víc. :-D

zdeněk
10. prosince • 11:47

Zkrátka, prodej Škody Němcům byl pro zdejší automobilisty neštěstím! Kdyby ji získal Renault, mohla vyrábět Logany, Sandera a při troše velkorysosti Renaultu snad i Twinga! A nepředražené! Tolik štěstí by snad někteří zdejší kritici ani nerozdýchali, konečně by nemuseli marně pokukovat v autobazarech, ne? A ten export!!

Horatio
10. prosince • 11:11

Bohužiaľ - k mojej negatívnej skúsenosti prispelo práve vlastníctvo Fabie I a práve jej vysoká poruchovosť . A ešte aj iné - to čo bolo za miniaturne pravé spatné zrkadlo ? To bol príspevok k bezpečnosti ? Alebo prečo bola práve vo svetlometoch Fabie extrémne nízka životnosť žiaroviek ? Takže som si vtedy povedal že škoda nikdy viac . A Ty sa len pokojne utvrdzuj v tom o čom píšeš . Ja momentálne jazdím v Tebou zatracovanej KII . Sportage .
4 roky bez najmenšej závady . Ahoj . B-]

Toper
10. prosince • 11:54

Každý tady nadává nad malým pravým zpětným zrcátkem. Mě nikdy nic takového nevadilo. Jde o pravé zrcátko, do kterého se člověk kouká opravdu minimálně, starší auta, na kterých jsem začínal to zrcátko mnohdy neměly vůbec a nikdo se nad tím ani nepozastavil.
Jo a ty vypalující žárovky ve Fabiích se řeší v servisu jedním přídavným odporem. Stačí se o tom zmínit, oni to opraví. To je ale notoricky známý fakt. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Horatio
10. prosince • 14:21

Osobne by som sa tým , že nečumákujem do pravého špigla moc nechválil . Potom to pri jazde v jazdných pruhoch v meste a na dvojprudovkách aj tak vyzerá . Prajem príjemný víkend .
B-]

Toper
10. prosince • 14:34

Nepíšu, že se do zrcátka nedívám, píšu, že nemám problém vidět vše potřebné i v tom malém. Prostě když zrovna jedu v autě co to malé zrcátko má, tak mi to nijak nepřekáží. Vlastně si toho ani nevšimnu.

Shimi
10. prosince • 10:31

Tyhle dohady nad kvalitou a nekvalitou mě vždy pobaví. U nových vozů je značka irelevantní. Až na pár výjimek, které potvrzují pravidlo, a při správném zacházení bude majitel řešit pouze servisní prohlídky, benzín a běžný spotřební materiál. A právě v tomto kontextu a při srovnání jednotlivých modelů, potažmo cen, Škodovky s konkurencí ty její potenciální kupce docela obdivuju. Jen namátkově. Škoda Octávia Combi - 1.4TSi 90 kW - výbava Ambiente ( skoro holobyt ) = 470.000,-Renault Laguna Combi - 2.0 103 kW - výbava Expression = 450.000,-Co ty lidi k nákupu Octávie vede? Auto prostorově o třídu menší, se slabším motorem a mizernou výbavou. Ceny Superbu, konkurenta Laguny, tady raději ani psát nebudu. Potažmo ceny Megana, konkurenta Octávie.

KptBobr
10. prosince • 14:30

Echch, 10x radeji bych si koupil napr. OII v LK vybave s 1.8TSI a DSGckem za 3/4 mega, nez nejakou zabozroutskou haldu poruch a problemu typu Laguna za polovinu.
A Superb, ze je konkurent Laguny, ha, a kdo ho do te funkce posadil :-D ?
Obdivuj, obdivuj, Octavie jsou proti konkurenci skutecne bezproblemove, a majitele obvykle resi skutecne ony Tebou popisovane "servis. prohlidky, benzin/nafta a bezny spotrebni material"...
Ona ta vetsina, ktere je kupuji jsou vsichni idioti, za to Tvoje osamocenost je opravdu genialni...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
10. prosince • 17:42

to KptBobr: No Guma se v tobě nezapře, to se musí nechat. Tak to vezmem popořadě." Echch, 10x radeji bych si koupil napr. OII v LK vybave s 1.8TSI a DSGckem za 3/4 mega, nez nejakou zabozroutskou haldu poruch a problemu typu Laguna za polovinu. " - Kolik jsi těch Lagun plných poruch a problémů za polovinu osobně vlastnil od novoty? " A Superb, ze je konkurent Laguny, ha, a kdo ho do te funkce posadil? " - Že by stejná třída a stejný low-end? ;-)" Obdivuj, obdivuj, Octavie jsou proti konkurenci skutecne bezproblemove, a majitele obvykle resi skutecne ony Tebou popisovane "servis. prohlidky, benzin/nafta a bezny spotrebni material"... " - V čem spočívá ta skutečná bezproblémovost proti konkurenci a jakou konkurenci máš na mysli? Máš nějakou relevantní statistiku nebo si to cucáš z palce? Já měl od novoty auta různých značek a vždy jsem řešil pouze servisní prohlídky, benzín a spotřebák, ty ne?" Ona ta vetsina, ktere je kupuji jsou vsichni idioti, za to Tvoje osamocenost je opravdu genialni... " - Já někde psal, že je někdo idiot? Kde?

Toper
10. prosince • 18:18

Opravdu si myslíš, že je nutné vlastnit auto, aby byl člověk schopen posoudit jeho kvality a případnou spolehlivost?
Odkud se asi bere pověst Renaultu? Proč se mechanikům v servise ježí všechny chlupy, když mají něco opravovat na Renaultu?
Můj kamarád, který Renaulta vlastnil (Megana), mi osobně před koupí vozu řekl, že na Renaultem nemám ani uvažovat, že je dost lepších aut.

-drb-
14. prosince • 9:38

no jo, kamarád...Kamarád vlastní už třetího renaulta (1x ojetá Laguna, 2x nový Megane) a je velmi spokojen. Kromě pár problémů s Lagunou (viz níže) neměl na autech žádné servisní zásahy, jen garanční prohlídky. Nedávno koupil Fabii pro manželku (ukecala ho) a těžce lituje - otřesný přístup prodejce i servisu, poruchy elektroniky... Je to vypovídající statistika? Upřímně řečeno, těžko...Nicméně brácha je automechanik a ano, ježí se mu z renaulta i chlupy v nose. Proč? Protože na rendlíka musí mít mraky nářadí, které není kompatibilní se zbytkem, spousta dílů, které se snadno opotřebují, je mizerně přístupných a na mnoha místech je zřejmě zcela záměrně použit materiál, který nevydrží dlouhé zatížení. A to se přesně týkalo té Laguny, kde bylo postupně nutné vyměnit všechny zámky, protože se lámaly plasty použité kolem nich.Jinak jako u všech aut záleží především na majiteli, jak se k autu chová. A hned ve druhé řadě pak na servisu, kde se až příliš často podvádí a neprovádí se úkony, které se vykazují atd. Brácha kvůli tomu odešel z jedné sítě servisů - zákazník dostával při platbě úplně jiné věci, než které vykázal, případně dostal nařízeno použít místo nových dílů použité apod. To je pak auto připraveno na nový servisní zásah a servis má práci. :(

Shimi
10. prosince • 19:08

to Toper: A jak jinak to chceš relevantně posoudit? Co jiného tě opravňuje k vynášení soudů než a pouze osobní zkušenost? Buď ten daný produkt osobně vyzkoušíš a zjistíš, jestli to šmejd je nebo není a nebo máš nějakou relevantní statistiku, která to udělá za tebe. Já žádnou takovou statistiku neznám, ty ano? Nemůžeme o něčem říct, že je to šmejd na základě domněnek a JPP. Na ježící se chlupy mechaniků já z vysoka kašlu. Mimochodem, když jsem se před x lety před jedním takovým zmínil, že budu kupovat Forda, tak se mu taky ježily všechny chlupy. A výsledek? S tím autem jsem byl maximálně spokojený a kdyby Ford nezaspal v motorech, tak v něm jezdím dodnes. Nicméně netvrdím, že by si tvůj kamarád něco vymýšlel, sere se kde co. Ale myslet si, že si koupím Škodovku a budu se spolehlivostí na jiným levelu, to opravdu né.

Toper
10. prosince • 11:49

A teď se podívej na ceny Laguny/Meganu ve Francii a porovnej s cenama Škodovky taky ve Francii. Potom z toho zkus něco vyvodit a rozepsat se o tom. ;-)www.renault.fr ...
www.skoda.fr ...

Saj
10. prosince • 11:48

Ono jestli to nebude tím, že se cena většího, vybavenějšího a silnějšího auta oproti ceně auta menšího (o maličko) méně vybaveného atd...nepromítne do kvality vozu. Ono úžasné mít 110kw a max výbavu, ale když je člověk pořád v servisu za velké peníze, no nevím...Renault to ostatně velmi dobře předvádí téměr pokaždé. Lákavé ceny a pak oči pro pláč. A ceny ojetin? Skoro radši ani nezmiňovat....a hlavně recenze ojetin...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
10. prosince • 12:10

to Saj: Osobní zkušenost nebo JPP? Narážím na to klišé " pořád v servisu za velké peníze ". Já mám zkušenosti se třemi francouzi ( Xsara, Laguna I a Megane III ) a absolutně bez problémů. Všechno to byly/jsou funglovky. A neznám ve svém okolí žádný případ, že by někdo řešil u nového francouzského vozu nějaký závažný problém. Naproti tomu znám spoustu případů, kdy si dotyční nechali frantíka dotáhnou z ciziny s pár km, se serviskou a po prvním majiteli, no prostě " voňafku ". A to jsou právě ti, kteří mají ty největší problémy a kteří hazí na danou značku špatný stín. Nicméně je každého věc co si koupí, jen mi to občas přijde úsměvný.

Toper
10. prosince • 12:40

No já osobně jsem francouze nikdy neměl, ale znám dobře jednoho člověka, který odjakživa sedlal Renault. Za komančů jezdil ve dvanáctce (podobné jako Dacia), pak přesedlal do devatenáctky a poté dvou lagun - vždy koupeny jako nové. I když se ty auta neskutečně kazily, tak je měl rád a já se mu divil, že jim to toleruje. Teď si po letech koupil...Toyotu. To, že se tím podíval do jiné dimenze, to už snad ani nemusím psát. ;-)

Shimi
10. prosince • 12:53

to Toper: A myslíš, že to, cos popsal, se týká jen Renaultu? Kdybych zavzpomínal, tak podobný příběh vymyslím snad na každou automobilku. To jsou právě ty výjimky, které potvrzují pravidlo.P.S.: Jiná dimenze? Jo cenová, tak to potom jo.

Toper
10. prosince • 12:57

Vzpomněl jsem si na to z důvodu toho, že jsem nedávno jel v Laguně, které se nějak zapomínal vypínat tempomat.

Mira
10. prosince • 10:12

Nechci zabředávat do těchto infantilních rozhovorů, ale Škodovka není předražená cca. dva roky kdy přišla "krize" (a to rozhodně ne všechny modely - Fabia RS...). A počty kusů? odborník nejsem a školy nemám, ale 700 000 ks za rok opravdu není nic moc na dnešní dobu. Řekl bych, že je to stále druhá liga. Možná třetí... Je to super jak se Škoda prodává po celém světě. Schválně kolik značek vyjmenujete, které produkují méně aut.

Toper
10. prosince • 11:43

700 tis nemí moc? Na dceřinou automobilku? Víš kolik automobilek by za takovou produkci líbalo kdekomu nohy?Saab, Alfa Romeo, Seat, , Dacia, Lancia, Land Rover, Volvo, Jaguar, prakticky všechny lux. - o ty tu ale nejde. A našly by se samozřejmě další a další. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zdeněk
10. prosince • 12:02

Jsem si jistý, že právě ti největší kritici a "znalci" trhu na otázku např. která je švédská automobilka, bez zaváhání odpoví Volvo nebo Saab, nebo že Bentley je anglický...

zdeněk
10. prosince • 10:57

Skutečně, odborník nejsi a školy nemáš, to jsi už prokázal. A že nechceš zabředávat do infantilních rozhovorů? Tak je proboha nevyvolávej.

s
10. prosince • 8:00

Vzhled je relativni. Mne teda vubec Octa neprijde mnohem hezci nez Golf a to Golf rozhodne neni zadnej krasavec, zvlast kdyz stoji treba vedle Brava.

Rode
10. prosince • 8:22

kazdopadne jako obcan CR jsem tak jako tak rad, ze tu ta automobilka je a prodava o 106...

Mira
10. prosince • 9:15

...ano jako občana ČR mě mrzí, že už žádnou automobilku (a v podstatě žádnou významnou firmu) nemáme. Docela mě dostává naivita lidí, kteří slepě lpějí na tom, že Škoda je česká firma. Já si pod pojmem "česká firma" představuji firmu ve vlastnictví Čechů, s českým managmentem a s dělníky kteří jsou klidně z Vietnamu. Mám strach, že právě ve Škodovce jsou Češi Vietnamci...

Saj
10. prosince • 10:29

Ale tak to pozor, technika možná není česká (kromě htp), některé finanční tunely asi budou do vedení v německu, ale ve velké míře škoda auto přispívá na ekonomii čr. je to náš největší průmyslový výrobce, sponzor a ekonomický pilíř. Takže jestliže je škoda auto úspěšná, těží z toho ČR.
Dále je velice kladné, jakou kvalitou naše značka oplývá. Taková dacia, každý ví, že je to rumunské auto a tak ho taky bere. To že tam jsou díly z renaultu není zas tak podstatné. Naše škoda auto mohla být také deklasována na úroveň dacie a to bych nebyl moc hrdý....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Thom
10. prosince • 15:24

Asi tak. Lpět na tom, že vlastníci musí být Češi, aby to bylo opravdu české, je trochu úlet. Škodu vlastní VW, kterážto firma je sice německá, ale akcie má běžně obchodovatelné a můžete si je koupit třeba přes RM-S i vy. Já bych ani nedal ruku do ohně za to, že většinu těch akcií vlastní rezidenti SRN. Relativní možná jo, ale absolutní - na to bych fakt nesázel...
K těm přínosům - jednak to jsou daně ze zisku, ale taky daně, které platí zaměstnanci - převážně češi a zaměstnanci subdodavatelů, kteří (ti zaměstnanci i dodavatelé) taky platí daně. A taky zmíněné sponzorství apod. Stačí, aby si Škodovka pšoukla (oznámila nějaký problém, propouštění, stávku...) a hned má problém i Česká ekonomika.
Takže ve vlastním zájmu a aspoň ve skrytu duše téhle společnosti radši fanděte (ať už plkáte na fórech cokoliv)... ;-)

Rode
10. prosince • 9:49

no vidite a mi je to uplne burt. radeji budu mit firmy s cizim kapitalem co funguji, nez jak trubec lpet na tom, ze to musi byt ceske a paberkovat na hranici krachu. uvedomte si, ze bez toho ciziho kapitalu by Skoda nebyla vubec. Tecka finito.Navic v dobe akciovych spolecnosti, moznosti si koupit akcie na jakekoli burze, fondu, investicnich spolecnosti apod. je jakekoli hrani si na "to je ceske" vice nez vtipne.Takze Skoda je ceska firma, vznikla v cesku, registrovana je v cesku, centralu ma v cesku. to ze ji kouili trebas nemci na tom nic nemeni. Pokud s tim mate problem vy, nezbyde, nez celemu svetu ukazat, ze cesi je zvalcuji a zalozit vlastni automobilku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mira
10. prosince • 10:24

Tak to si trochu protiřečíte. Trošku česká zakomplexovanost ne? Chtěl bych vidět např. Němce a spol. jak říkají, že je jedno, že Volkswagen vlastní Číňani, technika je z USA a řídící pracovníci pochazejí z Francie, ale hlavně že máme práci a značka je zaregistrovaná u nás.
To, že Vokswagen koupil Škodu je samozřejmě dobře, ale tvrdit, že je to stále česká firma...
Jediná česká "automobilka" je Kaipan a podle toho ty "auta" vypadají.

Rode
10. prosince • 11:32

Na jedne strane tu volate po cechackovstvi a na strane druhe vam vadi typicke chovani.Tu je jeden zasadni problem - ja jsem rad za to, ze u nas jsou firmy jako Skoda, ktere zamestnavaji lidi, prinasi dane apod. Zaroven je mi uplne jedno, zda to vlastni nemec, cech nebo cinan.Takze hrajte si na vlastence, kteremu zaroven vadi typicke vlastnosti daneho naroda, sam nedokaze nic, ale pliva ne vse dokola. Je tu obrovsky prostor ukazat celemu svetu, jak se to ma delat a jak ti Cesi vsechny prevalcuji. Predved se, co jsi jako Cech dosahl. Nebo jsi taky tim typickym cechem, co vi vsechno nejlip, na vse nadava, ale sam ma holy zadek a skutek utek ze?Kdybys mel alespon koule na pravem miste, tak by sis tu nehral na to, co nemas a priznal to rovnou.

Toper
10. prosince • 11:30

Rode to napsal zcela jasně a správně.
Copak ty nevidíš kdo koho vlastní? No, nevidíš, protože je to mnohdy tak zamotané, že přes různé fondy, společnosti a akcionáře se můžeš dostat na druhý konec světa někam do písku pod stan nějakého araba, sedícího na barelu s ropou.škodovka česká firma je, má značku, historii, vývoj, české zaměstnance, jen pár lidí nahoře má německý pas.

Doporučujeme

Články odjinud