Vietnam je pro automobilky perspektivním trhem s očekávaným dynamickým růstem. Škoda se rozhodla příležitost chopit na počátku a do konce desetiletí si zde vybudovat stabilní pozici.
Škoda rozšiřuje celosvětovou působnost. Nejnovějším počinem je vstup na vietnamský trh, který Škoda vnímá jako bránu do regionu ASEAN. Slavnostní ceremonie se účastnili zástupci české i vietnamské vlády a společnosti TC Group, která je
Průnik na trh má být dynamický. Škoda hodlá vybudovat do roku 2030 tři desítky prodejen, které mají zajistit roční odbyt 40.000 vozů. Jako první se zde budou nabízet SUV Karoq a Kodiaq z Kvasin. Pak se k nim připojí Octavia, Superb i Enyaq iV.
V úvodní fázi sem budou automobily importovány z Evropy. Od poloviny příštího roku Škoda využije potenciál indické fabriky produkující model Kushaq s finální montáží ve Vietnamu. Stavba výrobní haly v průmyslovém parku Viet Hung v provincii Quang Ninh už probíhá a produkce je naplánována na 27.000 vozů k roku 2027.
Pro automobilky je Vietnam slibnou příležitostí. Aktuálně je čtvrtým největším odbytištěm v jihovýchodní Asii, přičemž se zde počítá s prudkým ekonomickým rozvojem, který posílí životní úroveň. Momentálně připadá na 1000 lidí jen 38 automobilů, přitom Vietnam má asi 100 milionů obyvatel. A řada z nich si bude moci později dovolit vyměnit motorku za auto.