Škoda odhaluje své budoucí elektroauto. Pojede až 180 km/hod a na dálnici samo

Nejpozději za tři roky bude mít automobilka s okřídleným šípem ve znaku v nabídce svůj první elektromobil. Lépe řečeno, auto, který jezdí jen a pouze na elektřinu. Ještě předtím totiž začne prodávat superb a kodiaq plug-in hybrid.

18. května v stockholmské galerii moderního umění představí Škoda novou generaci svého středního SUV. Přestože fakticky jde o následníka vozu yeti, s největší pravděpodobností získá zcela jiné označení. Pravděpodobné je podle řady odborníků označení Karoq.

Jméno Yeti skončí v propadlišti dějin například i kvůli tomu, že půjde přece jen o desítky centimetrů větší automobil, kterému chce mladoboleslavská automobilka přisoudit vyšší cenovku. Prý se lidé ze Škody poněkud obávají titulků v médiích ve stylu "Nový yeti je dražší o.... x Kč".

Škoda odhaluje interiér konceptu elektrického SUV. Má pět displejů

Škoda odhaluje interiér konceptu elektrického SUV. Má pět displejů

Faktem je, že toto SUV bude po technické stránce prakticky identické s modelem Seat Ateca, za který se nyní platí přinejmenším 468 900 Kč. Dosavadní yeti lze přitom získat již za 399 900 Kč.

Škoda chce také takto získat cenový prostor pro třetí chystaný vůz s tvary SUV, což by měl být automobil připravovaný na základech budoucí generace modelu rapid. Aby na takový model měla automobilka svoji výrobní kapacitu, obětuje karosářskou variantu liftback a příští klasický rapid bude k mání jen jako hatchback.

Škoda po faceliftu zlevnila svůj model Rapid. Cena spadla pod 300 000 Kč

Škoda po faceliftu zlevnila svůj model Rapid. Cena spadla pod 300 000 Kč

Ještě před touto událostí Škoda naznačuje svoji elektrickou budoucnosti. Chystaný elektromobil, který Škoda v hrubých rysech představuje v Šanghaji s označením Vision E, měří na délku 4645 mm, vysoký je 1550 mm a na šířku má 1917 mm.

Je to tedy poměrně překvapivě opravdu slušně velké auto. Předpokládá se, že baterie uložené pod podlahou budou postačovat na dojezd kolem 500 kilometrů. Na každé nápravě bude jeden elektromotor, které dohromady poskytnou výkon 225 kW (306 koní). Maximální rychlost má dosáhnout 180 kilometrů v hodině.

Hodnota zrychlení z nuly na sto má být nejlepší v celé historii značky. Přesné číslo ovšem známo není.

Interiér se oproti konceptu bude zcela jistě upravovat. Zatím má každý z cestujících k dispozici svůj vlastní displej a interiér je pouze čtyřmístný.

Naopak seznam elektrických asistentů se dozajista ještě rozšíří. Škoda například nyní plánuje, že auto bude na dálnici schopné autonomní jízdy.

Vůz bude možné nabíjet jak kabelem, tak i indukčně, přičemž 80 procent kapacity mají baterie získat už po půlhodinovém dobíjení.

Podívejte se na první snímky elektrického konceptu Škody:
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků