Škoda odhaluje své budoucí elektroauto. Pojede až 180 km/hod a na dálnici samo

Nejpozději za tři roky bude mít automobilka s okřídleným šípem ve znaku v nabídce svůj první elektromobil. Lépe řečeno, auto, který jezdí jen a pouze na elektřinu. Ještě předtím totiž začne prodávat superb a kodiaq plug-in hybrid.

18. května v stockholmské galerii moderního umění představí Škoda novou generaci svého středního SUV. Přestože fakticky jde o následníka vozu yeti, s největší pravděpodobností získá zcela jiné označení. Pravděpodobné je podle řady odborníků označení Karoq.

Jméno Yeti skončí v propadlišti dějin například i kvůli tomu, že půjde přece jen o desítky centimetrů větší automobil, kterému chce mladoboleslavská automobilka přisoudit vyšší cenovku. Prý se lidé ze Škody poněkud obávají titulků v médiích ve stylu "Nový yeti je dražší o.... x Kč".

Škoda odhaluje interiér konceptu elektrického SUV. Má pět displejů

Škoda odhaluje interiér konceptu elektrického SUV. Má pět displejů

Faktem je, že toto SUV bude po technické stránce prakticky identické s modelem Seat Ateca, za který se nyní platí přinejmenším 468 900 Kč. Dosavadní yeti lze přitom získat již za 399 900 Kč.

Škoda chce také takto získat cenový prostor pro třetí chystaný vůz s tvary SUV, což by měl být automobil připravovaný na základech budoucí generace modelu rapid. Aby na takový model měla automobilka svoji výrobní kapacitu, obětuje karosářskou variantu liftback a příští klasický rapid bude k mání jen jako hatchback.

Škoda po faceliftu zlevnila svůj model Rapid. Cena spadla pod 300 000 Kč

Škoda po faceliftu zlevnila svůj model Rapid. Cena spadla pod 300 000 Kč

Ještě před touto událostí Škoda naznačuje svoji elektrickou budoucnosti. Chystaný elektromobil, který Škoda v hrubých rysech představuje v Šanghaji s označením Vision E, měří na délku 4645 mm, vysoký je 1550 mm a na šířku má 1917 mm.

Je to tedy poměrně překvapivě opravdu slušně velké auto. Předpokládá se, že baterie uložené pod podlahou budou postačovat na dojezd kolem 500 kilometrů. Na každé nápravě bude jeden elektromotor, které dohromady poskytnou výkon 225 kW (306 koní). Maximální rychlost má dosáhnout 180 kilometrů v hodině.

Hodnota zrychlení z nuly na sto má být nejlepší v celé historii značky. Přesné číslo ovšem známo není.

Interiér se oproti konceptu bude zcela jistě upravovat. Zatím má každý z cestujících k dispozici svůj vlastní displej a interiér je pouze čtyřmístný.

Naopak seznam elektrických asistentů se dozajista ještě rozšíří. Škoda například nyní plánuje, že auto bude na dálnici schopné autonomní jízdy.

Vůz bude možné nabíjet jak kabelem, tak i indukčně, přičemž 80 procent kapacity mají baterie získat už po půlhodinovém dobíjení.

Podívejte se na první snímky elektrického konceptu Škody:
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků