Škoda odhaluje své budoucí elektroauto. Pojede až 180 km/hod a na dálnici samo

Nejpozději za tři roky bude mít automobilka s okřídleným šípem ve znaku v nabídce svůj první elektromobil. Lépe řečeno, auto, který jezdí jen a pouze na elektřinu. Ještě předtím totiž začne prodávat superb a kodiaq plug-in hybrid.

18. května v stockholmské galerii moderního umění představí Škoda novou generaci svého středního SUV. Přestože fakticky jde o následníka vozu yeti, s největší pravděpodobností získá zcela jiné označení. Pravděpodobné je podle řady odborníků označení Karoq.

Jméno Yeti skončí v propadlišti dějin například i kvůli tomu, že půjde přece jen o desítky centimetrů větší automobil, kterému chce mladoboleslavská automobilka přisoudit vyšší cenovku. Prý se lidé ze Škody poněkud obávají titulků v médiích ve stylu "Nový yeti je dražší o.... x Kč".

Škoda odhaluje interiér konceptu elektrického SUV. Má pět displejů

Škoda odhaluje interiér konceptu elektrického SUV. Má pět displejů

Faktem je, že toto SUV bude po technické stránce prakticky identické s modelem Seat Ateca, za který se nyní platí přinejmenším 468 900 Kč. Dosavadní yeti lze přitom získat již za 399 900 Kč.

Škoda chce také takto získat cenový prostor pro třetí chystaný vůz s tvary SUV, což by měl být automobil připravovaný na základech budoucí generace modelu rapid. Aby na takový model měla automobilka svoji výrobní kapacitu, obětuje karosářskou variantu liftback a příští klasický rapid bude k mání jen jako hatchback.

Škoda po faceliftu zlevnila svůj model Rapid. Cena spadla pod 300 000 Kč

Škoda po faceliftu zlevnila svůj model Rapid. Cena spadla pod 300 000 Kč

Ještě před touto událostí Škoda naznačuje svoji elektrickou budoucnosti. Chystaný elektromobil, který Škoda v hrubých rysech představuje v Šanghaji s označením Vision E, měří na délku 4645 mm, vysoký je 1550 mm a na šířku má 1917 mm.

Je to tedy poměrně překvapivě opravdu slušně velké auto. Předpokládá se, že baterie uložené pod podlahou budou postačovat na dojezd kolem 500 kilometrů. Na každé nápravě bude jeden elektromotor, které dohromady poskytnou výkon 225 kW (306 koní). Maximální rychlost má dosáhnout 180 kilometrů v hodině.

Hodnota zrychlení z nuly na sto má být nejlepší v celé historii značky. Přesné číslo ovšem známo není.

Interiér se oproti konceptu bude zcela jistě upravovat. Zatím má každý z cestujících k dispozici svůj vlastní displej a interiér je pouze čtyřmístný.

Naopak seznam elektrických asistentů se dozajista ještě rozšíří. Škoda například nyní plánuje, že auto bude na dálnici schopné autonomní jízdy.

Vůz bude možné nabíjet jak kabelem, tak i indukčně, přičemž 80 procent kapacity mají baterie získat už po půlhodinovém dobíjení.

Podívejte se na první snímky elektrického konceptu Škody:
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků