Škoda Octavia zřejmě dostane tříválec 1.0 TSI

Škoda Octavia zřejmě dostane tříválec 1.0 TSI

O Škodě Octavia se sice pořád mluví jako „o té nové Octavii“, ale facelift už je na spadnutí. Auto se poprvé ukázalo na konci roku 2012 a v roce 2015 by měla dorazit modernizace, která se zřejmě dotkne i motorů.

Je možné, že se do Octavie dostane nový koncernový přeplňovaný benzínový tříválec 1.0 TSI, který se poprvé představil v souvislosti s omlazeným Volkswagenem Polo.

Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než přijde Snowman

Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než přijde Snowman

Nový motor nabídne v Polu výkon od 70 do 81 kW (od 95 do 110 koní) a točivý moment 160 až 200 Nm, což jsou parametry, které na Octavii stačí. V současné době je základním motorem dvanáctistovka TSI o výkonu 63 kW (86 k).

Tříválec by pomohl snížit normované emise i spotřebu, takže by dával smysl hlavně pro verze Greenline. Volkswagen navíc, podle informací AutoBildu, pomalu opouští od čtyřválce 1.2 TSI. Například se s ním nepočítá do nové generace VW Polo.

Čínská Škoda Octavia: více chromu a jedna-šestka pod kapotou  

Čínská Škoda Octavia: více chromu a jedna-šestka pod kapotou  

Naproti tomu tříválec 1.0 TSI je plánovaný i do Audi A3 a Volkswagenu Golf, což jsou s Octavií příbuzné modely. Není tedy důvod nevěřit, že se stejný motor dostane také do Octavie. Otázkou ale zůstává, jestli se tak stane už při faceliftu za rok.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků