Škoda Octavia zřejmě dostane tříválec 1.0 TSI

Škoda Octavia zřejmě dostane tříválec 1.0 TSI

O Škodě Octavia se sice pořád mluví jako „o té nové Octavii“, ale facelift už je na spadnutí. Auto se poprvé ukázalo na konci roku 2012 a v roce 2015 by měla dorazit modernizace, která se zřejmě dotkne i motorů.

Je možné, že se do Octavie dostane nový koncernový přeplňovaný benzínový tříválec 1.0 TSI, který se poprvé představil v souvislosti s omlazeným Volkswagenem Polo.

Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než přijde Snowman

Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než přijde Snowman

Nový motor nabídne v Polu výkon od 70 do 81 kW (od 95 do 110 koní) a točivý moment 160 až 200 Nm, což jsou parametry, které na Octavii stačí. V současné době je základním motorem dvanáctistovka TSI o výkonu 63 kW (86 k).

Tříválec by pomohl snížit normované emise i spotřebu, takže by dával smysl hlavně pro verze Greenline. Volkswagen navíc, podle informací AutoBildu, pomalu opouští od čtyřválce 1.2 TSI. Například se s ním nepočítá do nové generace VW Polo.

Čínská Škoda Octavia: více chromu a jedna-šestka pod kapotou  

Čínská Škoda Octavia: více chromu a jedna-šestka pod kapotou  

Naproti tomu tříválec 1.0 TSI je plánovaný i do Audi A3 a Volkswagenu Golf, což jsou s Octavií příbuzné modely. Není tedy důvod nevěřit, že se stejný motor dostane také do Octavie. Otázkou ale zůstává, jestli se tak stane už při faceliftu za rok.

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

včera | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 79 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků