Škoda Octavia živě: přes padesát fotografií, první zkušenosti

Na ženevském autosalonu vystavila Škoda celkem pět nových Octavií. Ačkoliv u nich byl poměrně velký nával, podařilo se nám ukořistit desítky fotografií exteriéru i interiéru. Naše první zkušenosti jsou velmi pozitivní: nová Octavia se povedla.
Škoda Octavia živě: přes padesát fotografií, první zkušenosti
Seznam kapitol
  1. První zkušenosti, ochutnávka fotografií
  2. Kompletní fotogalerie (56 obrázků)

O nové Octavii bylo napsáno mnoho slov. Česká média počínaje tištěnými magazíny, přes televizi, internetové magazíny atd, přinášela špionážní fotografie a neoficiální informace dávno před jejím představením. Přiznáváme se, polínko do ohně přiložilo také AutoRevue.cz. Právě dnes, první den mezinárodního autosalonu v Ženevě byla Octavie druhé, tedy třetí generace oficiálně představena. Abychom byli přesní, bude představena. Na stánku Škody Auto prohlížejí novináři všechny verze nové Octavie, od Classicu až po Elegance.

Tip: Všechny obrázky (zejména detaily) najdete v naší fotogalerii.

Česká kráska

Oficiální tisková konference, kde bude nová Octavia za asistence sličných tanečnic odhalena, tak zní zákulisní informace, proběhne v 15:30 hod. Na tiskové konferenci nebudeme chybět, v tuto chvíli vám přinášíme první živé fotografie Octavie II. Nebudeme zastírat, že nás Octavie překvapila. Jakkoli je hodnocení designu záležitostí jednotlivce, staví na osobním vkusu a dalších faktorech, padla nám Octavie s pořadovým číslem dva okamžitě do oka. Dlužno podotknout - nejen nám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Naživo vypadá nová Octavia velmi dobře; zmohutněla a dospěla

Na fotografiích vypadá Octavia mnohem skromněji, než je tomu ve skutečnosti. Jak zepředu, tak zboku a konečně i zezadu působí nová Octavia daleko mohutnějším dojmem. Snad nejmohutněji a nejhonosněji vypadá Octavia zepředu. Mřížka chladiče a světlomety spolu ladí, co se nám zdálo na fotografiích podivné, shledáváme nyní nečekaně elegantní. Těžko kritizovat jednotlivé prvky, natož celek. Nelíbila se nám pouze černá barva zrcátek u verze Classic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stránku designu uzavřeme pro tuto chvíli tím, že skutečnost vypadá daleko lépe než fotografie. Konečný verdikt nechť vysloví každý sám, avšak na základě osobního setkání. Teprve reálné setkání s novou Octavií vám pomůže vytvořit si pravý, nezkreslený obrázek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Několik detailů: nelze prakticky nic vytknout

Kvalitní interiér, lepší ergonomie

První fotografie interiéru nové Octavie přinesla MFDnes a její internetová odnož iDnes. Mnoho fanoušků škodovky netrpělivě čekalo, s čím nová Octavia přijde. Nuže, zde máte rozhřešení. Interiér v ničem nezaostává za exteriérem. V Octavii jsme neseděli dlouho (vyháněl nás dav natěšených novinářů), doba pobytu v interiéru byla nicméně dostatečně dlouhá na to, abychom si utvořili obrázek. Palubní deska je umístěna výše, stejně jako středová konzola, která vyčnívá nad horní linii palubní desky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Středová konzola je mohutnější, celá palubovka je posazena výše. Výše je i středový tunel a řazení

Výše je položen také středový tunel a na něm umístěná řadicí páka. Palubní deska působí stejně jako celý automobil luxusnějším, honosnějším dojmem, celý interiér vypadá, jakoby náležel dražšímu o třídu vyššímu vozu. Jelikož byly jednotlivé ovládací prvky posunuty výše, zlepšila se ergonomie. Řazení  můžeme po prvním setkání něco vytýkat, páka má lehký chod, dráhy mezi stupni jsou krátké a přesné. Výborná jsou také sedadla. Překvapila nás dostatečným bočním vedení, ideální měkkostí a dostatečnou délkou sedáku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Interiér vypadá o poznání lépe než u starší Octavie. Sedačky jsou lepší, místa je také více

Hojnost prostoru

S odkládacími plochami zřejmě nebude problém, na palubní desce jsme nalezli řadu užitečných přihrádek. Ti z vás, kteří netrpělivě čekají na verdikt ohledně vnitřního prostoru, se právě dočkali. Na zadních sedadlech je sice méně místa než v Superbu, ale daleko více prostoru než u staré Octavie. Pokud se posadí za volant osoba 185 cm vysoká, bude mít stejně vysoký pasažér na zadních sedadlech hojnost prostoru. Hojností prostoru máme na mysli, že se může pohodlně „rozvalit“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Vzadu je místa na rozdávání, pohodlně se posadí i vzrostlí jedinci --- Opěradla mají optimální polohu, na delších trasách nebudete trpět

Také zadní sedadla vypadají lépe. Za prvé jsou lépe tvarovaná, což zvyšuje komfort sezení (jednoznačná výhoda na delších cestách), za druhé mají větší sklon opěradla. Jsou tedy pohodlnější. V nejlepší výbavě Elegance jsme ocenili posuvnou loketní opěrku, řidič se nemusel opírat pouze loktem, prostým pohybem opěrku posune vpřed, následně si opře celou ruku. S koženými sedadly a dvoubarevným interiérem vypadá Octavii ještě luxusněji.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor je stejně dobře přístupný jako u starší Octavie, velikostí však novinka stařešinu předčí

Pro tuto chvíli se ze Ženevy loučíme, další informace o nové Octavii a dalších novinkách přineseme v později. Další informace o nové Octavii a oficiální fotografie najdete v našem dalším dnešním článku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. První zkušenosti, ochutnávka fotografií
  2. Kompletní fotogalerie (56 obrázků)
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků