Škoda Octavia vRS pokořila další rychlostní rekord

Minulý týden překonal speciál odvozený od sériové Škody Octavia RS hranici 200 mph a stal se tak nejrychlejší Škodovkou všech dob. Jestli si vzpomínáte, tak víte, že ihned poté představitelé týmu prohlašovali, že dokáží ze svého stroje dostat ještě více. Jak slíbili, tak nakonec také učinili. Další pokusy přinesly Škodě Octavii vRS Bonnevile Special titul nejrychlejšího dvoulitrového produkčního auta planety.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minulý čtvrtek totiž novinář Richard Meaden dokázal rozjet svůj vůz na 362,93 km/h, čímž pokořil původní rekord z roku 1998 (348 km/h). O den později tento výsledek potvrdil, když jel dokonce 367,97 km/h. Do statistik se nakonec zapsal průměr obou jízd, tedy 365,45 km/h.

Speciál vRS má světlou výšku nižší o 80 mm, příď auta byla doplněna konzolí pro upevnění speciálního mezichladiče stlačovaného vzduchu. Aby stroj odpovídal požadavkům jihokalifornské časoměřičské společnosti (SCTA), byl dále opatřen speciální ochrannou klecí, hasicí soustavou či brzdicím padákem. Zážehový čtyřválec 2,0 TFSI obdržel speciální vysokotlaké turbodmychadlo Garrett a další modifikace jej připravila na spalování vysokooktanového paliva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků