Škoda Octavia v roce 2001

První vozy řady Octavia modelového roku 2001 již začala Škoda Auto a.s. dodávat do obchodní sítě. Jako první Vám přinášíme i fotografie nového provedení Octavia Racing Sport.
Škoda Octavia v roce 2001
První vozy řady Octavia modelového roku 2001 již začala Škoda Auto a.s. dodávat do obchodní sítě. Jako první Vám přinášíme i fotografie nového provedení Octavia Racing Sport.

Podle zatím neověřených informací ji bude pohánět čtyřválcová 1.8 Turbo s výkonem 180 ks. Očekáváme také, že Octavia RS bude mít pohon 4x4 a šestistupňovou převodovku.

Model zaujme řadou zákaznicky zajímavých změn a inovací. Octavia nabízí větší vnitřní prostor, zvýšenou vybavenost, kvalitu a bezpečnost. Decentních změn doznal i nadčasový design vozu, kde se výrobce zaměřil na zdokonalení a perfekcionalizaci detailů.

Vzhled vozu osvěží nově řešené světlomety s čirou optikou, nově tvarované přední nárazníky s třemi dominantními otvory v jejich spodní části, upravená mřížka chladiče a boční ochranné lišty. Na zadní části vozu jsou markantní nově tvarované zadní nárazníky, dále koncové svítilny s takzvaným briliantovým a neonovým efektem a ozdobná lišta s osvětlením SPZ.

Interiér vozu nabízí větší míru pohodlí na zadních sedadlech. Novou koncepcí rámu zadního opěradla bylo dosaženo zvětšení prostoru pro cestující o 22 mm, přičemž velikost zavazadlového prostoru zůstala nezměněna. Palubní přístroje byly doplněny o řadu užitečných funkcí a mají nové grafické řešení.

Nové je i slovní označení modelů podle úrovně jejich výbavy – Classic, Ambiente, Elegance. Podle příslušné úrovně výbavy jsou nabízeny nové potahové materiály a jejich kombinace na sedadlech a výplních dveří. Nabídka vnějších barev obsahuje celkem jedenáct odstínů.

Došlo k významnému rozšíření nabídky základních a mimořádných výbav. Verze Elegance sériově nabízí dálkově ovládané centrální zamykání. Na přání bude možné do vyšších výbavových verzí objednat například elektricky ovládané sedadlo řidiče, světlomety s xenonovými výbojkami, senzor automatického spouštění stěračů, přípravu pro autotelefon. Pro Octavii limuzínu je jako mimořádná výbava připraven stěrač zadního skla.

Verzi s turbodieselovým motorem o výkonu 66 kW (90 k) je možné objednat i s automatickou převodovkou. Nabídka motorů pro Octavii Combi 4x4 bude později rozšířena o benzinový motor 1,8 Turbo o výkonu 110 kW (150 k). Úroveň bezpečnosti byla zvětšena zesílením předních dílů vozu a bočního B-sloupku.

Zadní sedadlo lze opatřit třetím tříbodovým bezpečnostním pásem spolu s třetí nastavitelnou a sklopnou opěrkou hlavy. Přední dveře jsou na spodní vnitřní hraně vybaveny přídavnými bezpečnostními světly.

Novinkou je elektronická funkce – automatické přerušení přívodu paliva v případě vážné nehody.

Podvozek automobilů řady Octavia vychází z osvědčeného základu a dochází k rozšíření nabídky jeho elekronicky řízených soustav – brzdových a stabilizačních systémů. Podle stupně výbavy je dodáván ABS (od verze Ambiente sériově). U vozů ŠKODA Octavia Combi 4x4 je standardně dodáván ABS společně s EDS.

V závislosti na motorizaci je k dispozici i protiprokluzový systém hnacích kol ASR. Jako součást výbavy na přání je u vybraných motorů nabízen moderní elektronický stabilizační program ESP. ŠKODA Octavia Combi 4x4 s benzinovým motorem o výkonu 110 kW (150 k) má ESP sériově.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků