Škoda Octavia v roce 2001

První vozy řady Octavia modelového roku 2001 již začala Škoda Auto a.s. dodávat do obchodní sítě. Jako první Vám přinášíme i fotografie nového provedení Octavia Racing Sport.
Škoda Octavia v roce 2001
První vozy řady Octavia modelového roku 2001 již začala Škoda Auto a.s. dodávat do obchodní sítě. Jako první Vám přinášíme i fotografie nového provedení Octavia Racing Sport.

Podle zatím neověřených informací ji bude pohánět čtyřválcová 1.8 Turbo s výkonem 180 ks. Očekáváme také, že Octavia RS bude mít pohon 4x4 a šestistupňovou převodovku.

Model zaujme řadou zákaznicky zajímavých změn a inovací. Octavia nabízí větší vnitřní prostor, zvýšenou vybavenost, kvalitu a bezpečnost. Decentních změn doznal i nadčasový design vozu, kde se výrobce zaměřil na zdokonalení a perfekcionalizaci detailů.

Vzhled vozu osvěží nově řešené světlomety s čirou optikou, nově tvarované přední nárazníky s třemi dominantními otvory v jejich spodní části, upravená mřížka chladiče a boční ochranné lišty. Na zadní části vozu jsou markantní nově tvarované zadní nárazníky, dále koncové svítilny s takzvaným briliantovým a neonovým efektem a ozdobná lišta s osvětlením SPZ.

Interiér vozu nabízí větší míru pohodlí na zadních sedadlech. Novou koncepcí rámu zadního opěradla bylo dosaženo zvětšení prostoru pro cestující o 22 mm, přičemž velikost zavazadlového prostoru zůstala nezměněna. Palubní přístroje byly doplněny o řadu užitečných funkcí a mají nové grafické řešení.

Nové je i slovní označení modelů podle úrovně jejich výbavy – Classic, Ambiente, Elegance. Podle příslušné úrovně výbavy jsou nabízeny nové potahové materiály a jejich kombinace na sedadlech a výplních dveří. Nabídka vnějších barev obsahuje celkem jedenáct odstínů.

Došlo k významnému rozšíření nabídky základních a mimořádných výbav. Verze Elegance sériově nabízí dálkově ovládané centrální zamykání. Na přání bude možné do vyšších výbavových verzí objednat například elektricky ovládané sedadlo řidiče, světlomety s xenonovými výbojkami, senzor automatického spouštění stěračů, přípravu pro autotelefon. Pro Octavii limuzínu je jako mimořádná výbava připraven stěrač zadního skla.

Verzi s turbodieselovým motorem o výkonu 66 kW (90 k) je možné objednat i s automatickou převodovkou. Nabídka motorů pro Octavii Combi 4x4 bude později rozšířena o benzinový motor 1,8 Turbo o výkonu 110 kW (150 k). Úroveň bezpečnosti byla zvětšena zesílením předních dílů vozu a bočního B-sloupku.

Zadní sedadlo lze opatřit třetím tříbodovým bezpečnostním pásem spolu s třetí nastavitelnou a sklopnou opěrkou hlavy. Přední dveře jsou na spodní vnitřní hraně vybaveny přídavnými bezpečnostními světly.

Novinkou je elektronická funkce – automatické přerušení přívodu paliva v případě vážné nehody.

Podvozek automobilů řady Octavia vychází z osvědčeného základu a dochází k rozšíření nabídky jeho elekronicky řízených soustav – brzdových a stabilizačních systémů. Podle stupně výbavy je dodáván ABS (od verze Ambiente sériově). U vozů ŠKODA Octavia Combi 4x4 je standardně dodáván ABS společně s EDS.

V závislosti na motorizaci je k dispozici i protiprokluzový systém hnacích kol ASR. Jako součást výbavy na přání je u vybraných motorů nabízen moderní elektronický stabilizační program ESP. ŠKODA Octavia Combi 4x4 s benzinovým motorem o výkonu 110 kW (150 k) má ESP sériově.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků