Škoda Octavia v roce 2001

První vozy řady Octavia modelového roku 2001 již začala Škoda Auto a.s. dodávat do obchodní sítě. Jako první Vám přinášíme i fotografie nového provedení Octavia Racing Sport.
Škoda Octavia v roce 2001
První vozy řady Octavia modelového roku 2001 již začala Škoda Auto a.s. dodávat do obchodní sítě. Jako první Vám přinášíme i fotografie nového provedení Octavia Racing Sport.

Podle zatím neověřených informací ji bude pohánět čtyřválcová 1.8 Turbo s výkonem 180 ks. Očekáváme také, že Octavia RS bude mít pohon 4x4 a šestistupňovou převodovku.

Model zaujme řadou zákaznicky zajímavých změn a inovací. Octavia nabízí větší vnitřní prostor, zvýšenou vybavenost, kvalitu a bezpečnost. Decentních změn doznal i nadčasový design vozu, kde se výrobce zaměřil na zdokonalení a perfekcionalizaci detailů.

Vzhled vozu osvěží nově řešené světlomety s čirou optikou, nově tvarované přední nárazníky s třemi dominantními otvory v jejich spodní části, upravená mřížka chladiče a boční ochranné lišty. Na zadní části vozu jsou markantní nově tvarované zadní nárazníky, dále koncové svítilny s takzvaným briliantovým a neonovým efektem a ozdobná lišta s osvětlením SPZ.

Interiér vozu nabízí větší míru pohodlí na zadních sedadlech. Novou koncepcí rámu zadního opěradla bylo dosaženo zvětšení prostoru pro cestující o 22 mm, přičemž velikost zavazadlového prostoru zůstala nezměněna. Palubní přístroje byly doplněny o řadu užitečných funkcí a mají nové grafické řešení.

Nové je i slovní označení modelů podle úrovně jejich výbavy – Classic, Ambiente, Elegance. Podle příslušné úrovně výbavy jsou nabízeny nové potahové materiály a jejich kombinace na sedadlech a výplních dveří. Nabídka vnějších barev obsahuje celkem jedenáct odstínů.

Došlo k významnému rozšíření nabídky základních a mimořádných výbav. Verze Elegance sériově nabízí dálkově ovládané centrální zamykání. Na přání bude možné do vyšších výbavových verzí objednat například elektricky ovládané sedadlo řidiče, světlomety s xenonovými výbojkami, senzor automatického spouštění stěračů, přípravu pro autotelefon. Pro Octavii limuzínu je jako mimořádná výbava připraven stěrač zadního skla.

Verzi s turbodieselovým motorem o výkonu 66 kW (90 k) je možné objednat i s automatickou převodovkou. Nabídka motorů pro Octavii Combi 4x4 bude později rozšířena o benzinový motor 1,8 Turbo o výkonu 110 kW (150 k). Úroveň bezpečnosti byla zvětšena zesílením předních dílů vozu a bočního B-sloupku.

Zadní sedadlo lze opatřit třetím tříbodovým bezpečnostním pásem spolu s třetí nastavitelnou a sklopnou opěrkou hlavy. Přední dveře jsou na spodní vnitřní hraně vybaveny přídavnými bezpečnostními světly.

Novinkou je elektronická funkce – automatické přerušení přívodu paliva v případě vážné nehody.

Podvozek automobilů řady Octavia vychází z osvědčeného základu a dochází k rozšíření nabídky jeho elekronicky řízených soustav – brzdových a stabilizačních systémů. Podle stupně výbavy je dodáván ABS (od verze Ambiente sériově). U vozů ŠKODA Octavia Combi 4x4 je standardně dodáván ABS společně s EDS.

V závislosti na motorizaci je k dispozici i protiprokluzový systém hnacích kol ASR. Jako součást výbavy na přání je u vybraných motorů nabízen moderní elektronický stabilizační program ESP. ŠKODA Octavia Combi 4x4 s benzinovým motorem o výkonu 110 kW (150 k) má ESP sériově.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků