Škoda Octavia v roce 2001

První vozy řady Octavia modelového roku 2001 již začala Škoda Auto a.s. dodávat do obchodní sítě. Jako první Vám přinášíme i fotografie nového provedení Octavia Racing Sport.
Škoda Octavia v roce 2001
První vozy řady Octavia modelového roku 2001 již začala Škoda Auto a.s. dodávat do obchodní sítě. Jako první Vám přinášíme i fotografie nového provedení Octavia Racing Sport.

Podle zatím neověřených informací ji bude pohánět čtyřválcová 1.8 Turbo s výkonem 180 ks. Očekáváme také, že Octavia RS bude mít pohon 4x4 a šestistupňovou převodovku.

Model zaujme řadou zákaznicky zajímavých změn a inovací. Octavia nabízí větší vnitřní prostor, zvýšenou vybavenost, kvalitu a bezpečnost. Decentních změn doznal i nadčasový design vozu, kde se výrobce zaměřil na zdokonalení a perfekcionalizaci detailů.

Vzhled vozu osvěží nově řešené světlomety s čirou optikou, nově tvarované přední nárazníky s třemi dominantními otvory v jejich spodní části, upravená mřížka chladiče a boční ochranné lišty. Na zadní části vozu jsou markantní nově tvarované zadní nárazníky, dále koncové svítilny s takzvaným briliantovým a neonovým efektem a ozdobná lišta s osvětlením SPZ.

Interiér vozu nabízí větší míru pohodlí na zadních sedadlech. Novou koncepcí rámu zadního opěradla bylo dosaženo zvětšení prostoru pro cestující o 22 mm, přičemž velikost zavazadlového prostoru zůstala nezměněna. Palubní přístroje byly doplněny o řadu užitečných funkcí a mají nové grafické řešení.

Nové je i slovní označení modelů podle úrovně jejich výbavy – Classic, Ambiente, Elegance. Podle příslušné úrovně výbavy jsou nabízeny nové potahové materiály a jejich kombinace na sedadlech a výplních dveří. Nabídka vnějších barev obsahuje celkem jedenáct odstínů.

Došlo k významnému rozšíření nabídky základních a mimořádných výbav. Verze Elegance sériově nabízí dálkově ovládané centrální zamykání. Na přání bude možné do vyšších výbavových verzí objednat například elektricky ovládané sedadlo řidiče, světlomety s xenonovými výbojkami, senzor automatického spouštění stěračů, přípravu pro autotelefon. Pro Octavii limuzínu je jako mimořádná výbava připraven stěrač zadního skla.

Verzi s turbodieselovým motorem o výkonu 66 kW (90 k) je možné objednat i s automatickou převodovkou. Nabídka motorů pro Octavii Combi 4x4 bude později rozšířena o benzinový motor 1,8 Turbo o výkonu 110 kW (150 k). Úroveň bezpečnosti byla zvětšena zesílením předních dílů vozu a bočního B-sloupku.

Zadní sedadlo lze opatřit třetím tříbodovým bezpečnostním pásem spolu s třetí nastavitelnou a sklopnou opěrkou hlavy. Přední dveře jsou na spodní vnitřní hraně vybaveny přídavnými bezpečnostními světly.

Novinkou je elektronická funkce – automatické přerušení přívodu paliva v případě vážné nehody.

Podvozek automobilů řady Octavia vychází z osvědčeného základu a dochází k rozšíření nabídky jeho elekronicky řízených soustav – brzdových a stabilizačních systémů. Podle stupně výbavy je dodáván ABS (od verze Ambiente sériově). U vozů ŠKODA Octavia Combi 4x4 je standardně dodáván ABS společně s EDS.

V závislosti na motorizaci je k dispozici i protiprokluzový systém hnacích kol ASR. Jako součást výbavy na přání je u vybraných motorů nabízen moderní elektronický stabilizační program ESP. ŠKODA Octavia Combi 4x4 s benzinovým motorem o výkonu 110 kW (150 k) má ESP sériově.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků