Škoda Octavia už i s motorem 2.0 FSI

84 komentářů

petr
12. ledna • 14:00

jo panove...kdyz jsme u ty moznosti konfigurace, nejlepsi na tohle je asi volvo. temer kazdy auto je original, protoze tam se da fakt pridat kazda vec z nabidky...

pakety samozrejme existujou taky.

Maros
8. ledna • 22:08

Prosim Vas,co znamena oznaceni FSI a MPI ..... Dekuju....

igor
9. ledna • 0:04

MPI = Multi Point Injection
FSI = Fuel Straight Injection

Dix
8. ledna • 22:36

Maros:

MPI:
Motory s klasickou koncepcí vstřikování paliva do sacího potrubí (1.4 MPI/55 kW a 1.6 MPI/75 kW)
 
FSI:
 
moderní motory s přímým vstřikováním do spalovacího prostoru – 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW. Princip spalování je obdobný jako u běžných zážehových motorů s homogenní stechiometrickou směsí paliva a vzduchu. FSI dosahují při stejném zdvihovém objemu oproti MPI vyšších výkonů a lepšího průběhu točivého momentu za současného snížení spotřeby paliva, škodlivých emisí a bezprostřední reakce na plynový pedál.
 
 
 

iceman
9. ledna • 11:40

1.4 MPI aspon u Fabie melo 50 kW nebo 44 kW, tech 55 kW ma 16V od VW

Petr
9. ledna • 11:45

Jo, ale 1.4 16V také má vstřik do sacího potrubí, počet ventilů na to nemá žádný vliv.

Brouk
8. ledna • 20:30

Strcte si tu svoji zasranou Octavii do prdele. Za 580 tisic si dnes koupim jine auta, napr. Hyundai Sonata (pripominam, ze je o tridu vyssi i lepsi) s motorem 2.7 l sestivalec. Auto bude vetsi, vybava bude vetsi, kvalita bude vetsi. Skoda  - nejvic predrazena firma na trhu.

Cynik
9. ledna • 11:51

Ono za kvalitu se plati. Radsi budu jezdit drazsi Oktavkou, nez koupit Sonatu s predpotopnim sestivalcem a poslouchat pri kazdy prilezitosti vrzani lacinejch plastu. Japonci jsou dobry - Accord, Mazda6 - to jo. Ale Korea proboha ne.

Brouk
9. ledna • 23:23

O laciny plasty se tady radi lidi otiraji. Ptam se, skodovka nema plasty, nebo je ma snad drahy?

Predpotopni motory dela volkswagen, ktery pak montuje skoda, az na ten FSI.

"Ono za kvalitu se plati"  ...jak kde. treba u skodovky to zrovna neplati. Tam se plati za znacku. Lide jsou ochotni za tu svoji znacicku Skoda dat penize, a tak proc by si skodovka neudelala cenu?  Vzdyt je to vlastne logicke.

Michal
9. ledna • 12:15

Přesně tak, levné auto neznamená kvalitní auto. Korejský auta jsou dobrý až tak od 2003/4, třeba nová Sonata by už se mohla kvalitou přiblížit evropským autům.

Dix
8. ledna • 22:26

Oni japonci a korejci jdou blbě konfigurovat,tak třeba když chceš eletricky vyhřívané sedačky navíc,tak u Hondy Accord čekáš 5 měsíců na auto.Po dvou nebo třech letech konečně dostal Hyundai Accent tempomat.Evropské značky jdou dobře nakonfigurovat.Třeba jak vzpomínáš octavia,tak s přibližně 20 položkami příplatkové výbavy se na auto z výroby čeká 4-6 týdnů.

Brouk
9. ledna • 11:55

Japonce a Korejce neni potreba konfigurovat, protoze maji u vetsiny modelu zakladni vybavu plnou (kia magnetis, chebrolet evanda, sonata na tom taky neni spatne, i kdyz nabizeji vic typu vybav (2)).

SKODA je skoda.

Michal
9. ledna • 12:13

Haha. Plná výbava je možná plná pro korejce, ale tady v Evropě lidi chtějí třeba ESP a to Sonata nebo Evanda vůbec nemá. Taky blbosti jako navigace, TV tuner (superb) atd si může nechat korejec zdát. Do Mazdy3 nejde dát tempomat, Mazda6 nemá v základu loketní opěrku, která nejde přikoupit atd. Kdo chce dobře vybaveného asiata, musí volit lepší motor, nejde dát lepší výbava do slabšího auta, to u škodovek a jiných evropsklých aut jde. Takže Sonata má smůlu, bez ESP a hlavových airbagů mi nesmí do domu.

Aluz1
18. ledna • 15:31

hahaha jsem moc pobavem pro vubec srovnavate shit shade s hyundayem ? no budis stejne to bude lepci auto a to ze nema kvak prask par veci kdyz je uzasnej superb ma ? ok zkuste to ale srovnat z pravym japonskym plnokrevnikem jako je honda nebo nissan a shade muze jit do hajzlu, jak vybavou tak vykonem a co se prestize tyce.... nepotrebuju mit na aute nejakej hnusnej zelenej parat

zkousel sem si ten shade online konfigator a ze je skoda levna ? no to nevim ale to co by aspon trosku odpovidalo by vislo prez 1mega... no nevim nevim proste sracka to je a to jsem nebyl ani moc narockej(u skodovek to ani nejde)
proste klasicka vejbava 4x4 2lfsi combi plna bezpecnost komplet el xeony atd.. kola samozrejme za priplatek a to este tak hnusny ze mi dosli vsecky pytliky na bliti

Brouk
10. ledna • 20:13

Vzdyt superb ani Octavia ESP taky nemaji, takze o cem se tady bavime?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dix
10. ledna • 20:32

Omyl,v superbu už od verze Comfort včetně bi-xenonů a hlavových airbagů,viz odkaz http://www.skoda-auto.com/cze/aid/news/superb/2005_01_superbnews.htm?c={DE5519B0-7990-41D3-8BAB-1DFE7A446489} .Ještě změna cen: http://www.skoda-auto.com/cze/model/superb/prices/ Octavia za příplatek,to je pravda.

Brouk
9. ledna • 23:12

Sonata ESP ma, jenze se to jmenuje TCS. Superb s TV tunerem ... ten bude stat urcite pres milion. Je to predrazena mrdka. A s jakym ty jezdis autem, kdyz mas takove pozadavky?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Majkl
9. ledna • 23:47

TCS je obyčejný protiprokluz, tedy ASR. ESP tam není ani omylem.

Dusan
9. ledna • 18:43

Superb si muze take nechat o navigaci jenom zdat, takze Skodovaci jsou na tom s Korejci uplne stejne. Zadna Skodovka neni vybavena navigacnim systemem, ackoliv to Skoda usilovne tvrdi. Pokud si ji objednate, tak i do Superbu dostanete pouze standardni DIN instalaci navigace od firmy Blaupunkt (DX), kterou si muzete dodatecne namontovat do vetsiny vozu (zalezi jak je udelany stredovy panel). Jediny rozdil od Skody je, ze vam ji namontuji uz v tovarne. Za skutecnou navigaci ve vybave povazuji pouze nestandardni ZABUDOVANOU navigaci obvykle integrovanou to centralniho ovladaciho systemu vozu (napr. COMMAND v MB, ale dneska uz i Nissan Primera v ZAKLADNI vybave). Rozdil je zrejmy, zatimco skutecnou navigaci ve vybave nelze v podstate odcizit (je to jenom svab s antenou nekde uvnitr elektroinstalace vozu), tak "vestavena navigace" od Skodovky vam vydrzi jen do prvniho prenocovani auta na ulici.
K te Sonate, je treba si uvedomit, ze je to x-let stary model. Tento rok bude nova Sonata a bude velmi zajimava cenova politika, protoze to auto je oproti staremu modelu uplne nekde jinde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Damil
9. ledna • 21:24

Dušane blbost co píšeš. Navigace v Octávii v Superbu i Fábii komunikuje s centrální CAN sběrnicí (Jednotky ESP, ABS, Maxidot, Natočení volantu, atd.) Dá se provést dagnostika přes OBD2. Navíc k nim lze originálně přikoupit TV tunner a u nové Octávie dokonce MP3 přehrává.

Většina dodatečně montovaných navigací snímá pouze signál z družic a porovnává to s mapou narozdíl od originálních, které fungují i určitou dobu bez signálu. Např. v tunelu a jsou mnohem přesnější.

Dusan
10. ledna • 11:17

Ten samy Blaupunkt DX je normalni standardni navigace, kterou ti v lepsim autohifi obchode klidne namontuji a pripojeni do auta neni problem, existuji konektory pro vetsinu modernich vozu. Originalni TV tunner neni TV tunner Skoda, ale opet Blaupunkt TV tunner urceny pro tenhle typ navigace, lze samozrejme dokoupit. Zkus se stavit treba v Autodesign, rici ze chces namontovat tuhle navigaci a klidne ti ji namontuji do vetsiny novejsich vozu. Samozrejme cena neni nizka.

hugo
10. ledna • 12:06

Co to furt placas o Blaupunktu? V O2 mam tzv. velkou navigaci, coz je velky origos skoda (ma na tom napsano skoda, kdo je puvodni vyrobce nezjistuju) LCD displej na stedovem panelu, ktery na me mluvi ceskym zenskym hlasem a sipky a jmena ulic ukazuje na maxi-dotu. Blaupunkt je "mala" navigace coz znamena radio s malym pridavnym displejem, ktere lze opravdu dokupit namontovat kdekoliv. Velka navigace domontovat nelze (musel by se vymenit cely stredovy panel + xy dalsich soucaststek, znamy kdyz videt navigaci v O2 ji chtel domontovat do sve O1, v aut. servisu mu rekli ze predpokladana cena dodatecne montaze je 150tis. ale ze to nidky nedelali a musi kontaktovat vyrobce jestli to vubec de). Navic ukazuje spoustu dalsich vecicek, presna nadmorska vyska, souradnice, atd.

Jestli todle ma Sonata tak at se propadnu. O2 je prej jediny auto ktery ma navigaci v cestine (aspon mi to tvrdili v lete)

Dusan
11. ledna • 9:21

I velka navigace je Blaupunkt, koneckoncu samotna Skodovka ji na svych strankach prezentuje jako "Navigacni system DX" je to totiz Blaupunkt DX. To ze je na nem napsano Skoda ma asi stejnou vypovidaci hodnotu jako ze tu mam spoustu tuzek s napisem Oracle, take z toho neodvozuji, ze jsou to originalni Oracle tuzky. Stejne tak je na Philips radiich napis Skoda. Do O1 asi moc domontovat nepujde, vozy nizsich trid nemaji na stredovem panelu dostatek mista, ale treba do E-classe sla velka navigace namontovat vcelku bez problemu, jenom se vymenily nejake vyplne ve stredovem panelu, vim ze si to znamy nechal pred lety delat.
Presnou nadmorskou vysku, souradnice ukazuje KAZDA navigace, dokonce i rucni turisticka. Mimochodem to, ze ji lze velice snadno domontovat i do vozidel navigaci nevybavenych nejlepe ukazuje fakt, jak moc se kradou a jak snadno je lze po bazarech sehnat. Proc by je nekdo kradl a nasledne prodaval, kdyz by ji kupujici nemohl dat do sveho navigaci nevybaveneho vozu?

Dix
10. ledna • 12:24

hugo:Ty máš Nexus ? Napiš,jaké s ním máš zkušenosti,popřípadě jestli tě navigace někdy nezavedla omylem do jednosměrky,třeba v praze a další zkušenosti.Dík.

hugo
10. ledna • 15:22

Stane se to. Ale pomerne malo, v praze moc nejezdim, ale u nas na vesnici mi to dycky kdyz vyjizdim od baraku radi at jedu jednosmerkou. Jinaj zkusenosti veskrze dobry (ale je to jedina navigace kterou sem mel cest vyzkouset takze nemuzu srovnavat). Kdyz jedes v neznamym prostredi a bloudis je to k nezaplaceni. Cekal sem ze to bude na pul hracka a na pul funkcni, ale je to spis funkcni nez hracka. Nekde asi pred pul rokem sem na to cet recenzi (myslim ze ne na autorevue, recenze byla pozitivni tak sem to koupil).

Dix
10. ledna • 15:41

Umí MP3 nebo jenom to umí jenom Audience ? Jsm tady četl navigace umí i MP3,tak nevím.

iceman
9. ledna • 19:37

Takhle to bohuzel resi(la) vetsina koncernu.  Jinak navi spolupracuje napriklad s maxidotem (display mezi budiky) a hlasovy vystup taky ma, takze ta silna slova o neexistujici navi jsou zbytecna.

Petr
9. ledna • 19:05

Jo, jenže dodatečné zabudování tu navigaci o dost prodraží, takže prostě u Škody prostě navigace je a basta. Chci ji tam, bude tam. U Sonaty mám smůlu a musím si ji vyběhat a kdo ví, jestli je tam na ní vůbec místo - myslím na tu velkou.

Dusan
10. ledna • 11:21

Naopak ji neprodrazi, ale zlevni. Staci se podivat kolik ta navigace do Superbu stoji a porovnat se suggested retail price, ktera je mene nez 2000 USD. Nicmene myslim, ze je to prast jako uhod. Koupit do auta navigaci at uz Skodovackou nebo puvodni Blaupunkt znamena nemoci zaparkovat auto mimo hlidane prostory. Ackoliv mam skoro vsude hlidany parking, stejne by mi to asi prislo jako prilis velke omezeni a nekoupil bych ji. Blbe je, ze tu navigaci lze vyndat za par minut a nelze ji nijak ochranit (zadny vyndavaci panel, zadny kod).

Petr Broža
10. ledna • 22:28

Ona se dá navigace pořídit levněji - kapesní počítač, GPS modul, mapa... Lze ji brát s sebou a nemusím mít strach, že ji ukradnou.

Damil
9. ledna • 12:08

Pochybuju, že plná výbava Sonaty je podobná jako Octávie II. Nebo se dá do Sonaty dát TV tunner. Original MP3 rádio a mnoha a mnohadalších věcí.

Brouk
9. ledna • 23:08

HAha, ted jsi me pobavil. Original Mp3 radio? to je jako nejakej trumf  skodovky? Mp3 radio si dneska koupis za 3 tisice. nemampotrebu za nej platin nejakych 10 000 firme skoda, jen proto, ze mi ho tam vlozili za 5 minut.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Majkl
9. ledna • 23:45

Aspoň ho nikdo neukradne.

Půjdech
10. ledna • 0:10

No, to je pravda, o Octaviích je známé, že se nekradou.

Ano, to byla ironie.

hugo
8. ledna • 22:02

Jenze 2.7 setivalec dneska nikdo nechce. V zapadni evrope je 60% prodsnajech aut dieselu. Navic Sonata si o jizdnich vlastnostech a podvozku O2 muze tak nechat zdat. A 127 kW z 2.7 setivalce a spotreba 10l+ taky neni zadnej zazrak.

Brouk
9. ledna • 11:51

Navic Sonata si o jizdnich vlastnostech a podvozku O2 muze tak nechat zdat.

jak to myslis? Sonata ma vetsi rozvor, rozhod vpredu i vzadu. Co dela na octavii ty lepsi jizdni vlastnosti???

 

A 127 kW z 2.7 setivalce a spotreba 10l+ taky neni zadnej zazrak.

jestli si myslis, ze 2,7l motor bude zrat 5,5/100km, tak jses na omylu. 2.7 se nekupuje kuli nizke spotrebe. Kvuli spotrebe se kupujou dieselu, ovsem navratnost investice po 100 tisic a vice kilometrech se mi vubec nezamlouva. Vetsina lidi stejne to auto proda driv, nez se mu ten diesel zaplatil. To mi pripada maximalne stupidni, ale dela to vetsina majitelu dieselu. Naco je teda kupujou? kvuli zvuku motoru? ne, to asi ne...

Michal
9. ledna • 11:58

Sonata je moc houpavá, hůř drží stopu v zatáčce, naklání se. Ale to je logický, je to spíš limuzína, kde se takový chování asi čeká.

Ten 2.7 V6 je se svým výkonem tragický, v nový Sonatě to snad bude lepší.

igor
8. ledna • 21:11

Suhlasim zo vsetkym, ale rozhodne nie tym, ze bude vacsia vybava. Do Octavie mozes doplnit to, co sa Hyundaiu zatial nesniva ani v najvzdialenejsich snoch. Kedy konecne korejci pochopia, ze konkurovat musia aj vybavou? Cena nie je vsetko, ludia, co maju 600tisic, maju aj 650tisic, len chcu mat to a hento. Ale ked korejec neponuka, tak odidu inde. Hyundai - najhorsia ponuka vybav na trhu

Brouk
9. ledna • 11:44

Ha ha, ty jses jeden z tech, ktere firma Skoda potrebuje. Ona potrebuje lidi, ktery ji naleti na velice primitivni trik, a sice do vybavy napisou veci, ktere jsou samozrejmosti, jako napriklad
Dvoutónová houkačka,Bederní opěry vpředu,
Imobilizér, štítek s VIN kódem
Multifunkční ukazatel
Odkládací schránka s víkem pod rádiem
Osvětlení zavazadlového prostoru - dvě lampičky
Příprava pro rádio, 4 repro vpředu a sklopná neodnímatelná střešní anténa
Signalizace nezapnutí bezpečnostního pásu řidiče
Tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu
Zvuková signalizace nevypnutých světel
Tři hlavové opěrky vzadu
Kotoučové brzdy vzadu
Dálkové ovládání víčka palivové nádrže (nechapu, co tim mysli)
Ocelová kola 6Jx15" s velkoplošnými kryty kol Avantgarda
Označení motorizace na zádi
Příprava pro střešní nosič
Rezervní kolo ocelové.
on potom ten seznam vybavy vypada velice pekne a navozuje dojem, ze to auto ma vsechno. ale napriklad v zakladni vybave nema el. okna. v dalsi ma pouze predni a kdyby nahodou nekdo chctel i zadni, tak si musi zase prikoupit spoustu veci, ktere by jinak nepotreboval. to dokazuje, jak skurvenou politiku firma Skoda vede. A nakonec, co ma skoda O2 a Hyundai sonata za stejnou cenu nema. (pripominam, ze sonata ma v zakladu vsech 5 kol hlinikovych).

hugo
9. ledna • 16:21

Jo a ukazatel teploty a displej ovladani aut. klimatizace u sonaty vypada jako u japonskejch aut na prelomu 80/90 let.

hugo
9. ledna • 16:15

Ale prdelajs, Okatvia Elegance ma vybavu jako Sonata Elegance, ma navic nektery moderni vymozenosti (airbagy, dualni klima), Sonata je zas luxusnejsi - interier castecne v kuzi, drevo.

Se koukni kamo na zakl.vybavu Sonata Comfort - tam toho taky dost chybi k dokonalosti (pal. pocitac, tempomat, hnusny cerny zrcatka)

Tedka je na Sonatu akce, sleva 100tis, bez ty slevy je to absolutne nekoronkurenceschopny, se slevou aspon trochu. 

hugo
8. ledna • 17:34

2.0 FSI je slabota, horsi dynamika nez u1,8T, spotreba je lepsi pouze minimalne, pokud v uvahu beru ze je lepe tankovat 98cku a vyssi povinne ruceni, provozni naklady budou vyssi nez u 1,8T. Navic porizovaci cena FSIcka je take dost vysoka.

Na druhou stranu pokud vzpomenete na vyvoj 20v 1,8 u VW tak to byl motor uplne k nicemu, vyrazne horsi nez treba dnesi 2.0FSI a az pridanim turba se z nej stal suprackej motor, obyc 1,8 bez turba se brzy prestala vyrabet. Takze jestli se historie bude opakovat  tak nas u VW cekaj docela dobry casy.

Leonardo Cupranek
8. ledna • 18:08

Podle me se 1.8 20v atmosferak neprestal vyrabet az tak brzo. To ho jen rychle stahli z Octavie, protoze neodpovidal jejimu charakteru v ramci koncernu (usedly rodinny vuz). 1.8 20v proste mela lehce sportovni parametry - vykon az v otackach, trochu vetsi spotreba. Takze ho v O1 nahradili totalnim pohrebakem - 2.0 85kW. Ale v jinych koncernovych vozech (VW ci Seat) se drzel az donedavna. Treba motorizace Toleda byla vyrazne sportovnejsi: zakladni motor 1.6 16v 77kW (oproti 1.6 ci 1.4 55kW v O1), dale prave 1.8 20v 92kW a pak 1.8T 132kW (u Leona dokonce 165kW). Podobne to bylo i u dieselu - SDI 50kW do Toleda nedavali nikdy, casem vyradili i TDI 66kW a davalo se tam jen TDI 81kW, TDI PD 96kW a TDI PD 110kW (ktere zavedli podstatne drive, nez 96kW verzi do O1).
Cili podle me atmosferickou 1.8 nevyradili obecne, ale jen z Octavie.

Kazdopadne i nove Octavii trochu chybi neco mezi 1.6 FSI a 2.0 FSI. Naopak ji ponekud "prebyva" ta ctrnactistovka.

hugo
8. ledna • 21:47

No nevim jestli to nebyla u Seatu z nouze cnost, u VW je normal ze starsi a nekdy i mene povedene motory davaj svym koncernovym sestram 2. tridy, schvalne kdy se prestal davat 1,8 20V do A4 nebo passatu? Podobnou taktiku voli i Skody, motory Tdi 66 kW a 81 kW byly uz pred lety u audiny a VW nahrazeny PDckama u oktavie1 nebo Leonu se montuji dodneska (vim jedna se o vybehove auta). Jinak s 1,8 20V sem nikdy nejel, pouze se 110 kWtakem, takze nemuzu hodnotit - ale vsecky recenze a uzivatelske hodnoceni pro nej vyznely dost blede.

Petr
9. ledna • 19:09

Přesně. Pro běžnou jízdu je lepší 2.0 85 kW, má o něco větší točák a hlavně v daleko nižších otáčkách.

Pepa
8. ledna • 18:24

2.0 85 kW je pro jizdu daleko příjemnější než 1.8 20V, protože má vyšší točák a hlavně má ho už od nízkych otáček, maximum někde v 2500 ot. Ten motor je v Octávce úplně pohodový, jen možná trochu víc žere, dokonce míň jak 1.8 20V.

ACE
9. ledna • 10:18

Popravdě jsem snad v posleních letech nejel s tak mizerným motorem jako 2 L 85kW. V momentě kdy vzdáleně naznačí akceleraci začne vadnout. To táhne lépe i  solidní 1.6.

Leonardo Cupranek
9. ledna • 11:06

Tak tak. VW ma nektere docela slusne atmosfericke benziny. Ale neni to 2.0 85kW! Docela slusna je 1.6 16v 77kW (jako zakladni motorizace treba v Toledu) a docela pohodove svezeni je i v 2.3 V5 125kW (opet treba Toledo, Golf, Bora, Passat - i kdyz v Passatu uz to muze byt jen prumerne svezeni).

Skoda, ze do Skodovek je koncern nedava. 1.6 16v by hodne pichla Fabii, 2.3V5 treba Octavii, nebo i jako nejaka stredni motorizace pro Superb - vykonnejsi, nez 2.0 a vykonnejsi a kultivovanejsi, nez 1.8T (malej preplnovanej motor mi k Superbu moc nejde).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
9. ledna • 19:59

S tím musím souhlasit, ta 1.6 by vskutku byla pro Fabku asi vhodnější, 1.4 nejede zle, ale musí se opravdu dost točit. Doufám že se trochu probudí výroba benz. turbo motorů, v posledních letech mi připadá že trochu zachrupli.

Petr
9. ledna • 11:42

2.0 85 kW je určen pro pohodovu jízdu, jel jsem s ním a je to takový klidný tahoun. Nemá sice výkonovou špičku, ale to nemá diesel taky.

Diamant
9. ledna • 14:13

Áno, môžem to potvrdiť, že ten 2,0/85 nie je taký zlý, ako to tu každý píše. Ale nepatrí medzi najmodernejšie, tak naň každý nadáva. Pre Octaviu Tour celkom rozumná motorizácia, akurát kvoli objemu je značne diskriminovaný. Hoci u nás sa už časy zmenili a poisťuje sa podľa výkonu.

Leonardo Cupranek
9. ledna • 15:31

Pojistovani podle vykonu je taky prima napad, ktery vede akorat k tomu, ze vyrobci zacnou delat auta s vykonem nizsim, nez odpovida jejich kubature, ale s moznosti ji chipem v pohode zvysit treba na dvojnasobek.

Z tohoto pohledu je tedy idealnim motorem TDI 66kW (to modernejsi s VTG, ale jeste ne s PD). Lisi se od TDI 81kW jen tryskama. Cili koupim 66kW, a vymenim si trysky za 81kW (nebo jeste za lepsi - i ty jsou k mani), posilim turbo, vylepsim sani a vyfuk uz od svodu, dam tomu chip a mam 110kW a platim ruceni jak za 66kW.

Pojistka by mela byt podle miry rizika (jinak to neni pojistka). Treba ze by vsichni novi ridici zacinali na nejake fixni castce povinneho ruceni (bez ohledu na typ auta) a pojistka by se jim pak upravovala podle skod, ktere zpusobili (nahoru i dolu) - v podstate tak, ze by pojistka vlastne byla splatkou zpusobenych skod. Cili jeleni, ktei casto bouraji, by treba museli platit 50 tisic rocne (nebo treba i vice), jinak by proste NESMELI ZA VOLANT. A naopak tem, kteri treba jezdi 20 let bez nehody, by se pojistka mela limitne blizit nule (i kdyz treba jezdi trilitrem), protoze i kdyz nejakou skodu zpusobi, za tech dvacet let bez nehody si ji vicemene predplatili.

Marcus
9. ledna • 18:57

zabudol si na taku podstatnu vec, ze ak naburas a poistovak to zisti, mas sa po vtakoch ... zaplatis celu skodu sam.

inac napad je to super, nie je to len o tom, ale je to vobec o rizikovosti kombinacie vykon motora+lokalita.

a ked sme uz pri cipovani, som zvedavy ake percento vlastnikov 66kW TDI ho ma cipnute ...

Tom
10. ledna • 22:04

v Nemecku to tak chdi, neschvaleny zasah do vozidle = pojistovna neuhradi vzniklou skodu, jak jednoduche !

Leonardo Cupranek
11. ledna • 1:00

Jakou skodu?

Dobrman
8. ledna • 15:44

Skodovku nikdy! Jsou to krapy, co se hned sypou. Mluvim z vlastni zkusenosti.

martin
8. ledna • 11:01

1.8T byl super motor, škoda že na něm nezapracovali, mohlo to být lepší než celé slavné FSI.

DAVID
8. ledna • 12:10

Nechápu proč někteří tady srovnávají motor s turbem a bez.To srovnávat jde dost blbbě.Holt škodovka dostane 2,0T posléze.A určitě bude lepší než 1,8T.

Jarda
8. ledna • 12:19

Proč by se nemohly ty motory srovnávat? Jde o nejvýkonnější benzín do staré a nové Octávky (nepočítám RS) a pokud nahradili motor s turbem motorem bez turba, je to rozhodně škoda.

Pavel
8. ledna • 11:14

2.0T FSI také není k zahození, 147 kW, 280 Nm, pohoda. A určitě se bude dát naladit až na 160-170 kW.

goes
8. ledna • 11:50

jop, ten motor se zda byt tak docela povedeny. Uvidime co udela v O2, v jinych autech mne zatim presvedcil, ze se chova dost solidne.

- jinak celkove s FSI motory VW dohnal konkurenci tak 2 roky zpet, nic noveho, nic skveleho, jen se zaradili do prumeru. Uz by meli prijit s necim novym, na to, ze tato automobilka ma pod sebou tolik znacek, tak vyvoj motoru neni zrovna jejich silnou strankou.

Jarda
8. ledna • 11:56

Taky by se mi líbila nějaká atmosféra 2.0 okolo 130-140 kW, něco jako pila v CTR

Leonardo Cupranek
8. ledna • 18:00

1.8T se delala v seriove verzi 165kW, takze 2.0 TFSI by vzhledem k primovstriku, vetsi kubature a celkove novejsi koncepci mohl jit treba az na dohled k 200kW. Akorat by tim VWcku vyvstal trochu marketingovy problem, co s 2.8 a 3.2 motory.

Leonardo Cupranek
8. ledna • 17:59

Jo, takovej motor je do rodinne Octavie urcite to prave. Uz vidim tatku, kteri vezou rodinu na vikend, jak tu pilu furt drzi na 7000ot.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
8. ledna • 18:23

Nechápu, proč bz ten motor musel držet v 7000 ot. S takovým motorem se dá jeydit i úplně normálně jako s kterýmkoliv jiným benzínem, má ale výhodu v tom, že ve vysokých otáčkách nevadne ale naopak ještě více zrychluje. Asi jste nikdy s podobným motorem nejel, protože jinak byste nemohl napsat takovou blbost.

Ron Jeremy
9. ledna • 22:16

Leonardo nejspíš jel jen nějakým nejhorším maloobjemovým benzínem, co koncern dělá, který mu zapůjčil servis jako náhradní vůz, když měl jeho turbochrocht v opravě.  1.6 v Octaviích je doslova odstrašující příklad benzinového motoru - když se netočí, nejede vůbec, a když se točí, jede neochotně. Fabia 1.4 podobně - letargičtější benzinové motory aby pohledal. 1.2HTP nezmiňuji, slyšel jsem jen zvenku a netoužím do takového auta kdy usednout...

Leonardo Cupranek
10. ledna • 10:35

Ron preci musi nejlepe vedet, cim jsem jel, ze.

Jezdil jsem treba v 2.3 V5 125kW. Docela prima svezeni, ale moje chiple TDI mi stale prislo o neco zivejsi. Ale kdyz jsem si zvykl, tak to docela slo. Jezdil jsem ale treba i jinymi koncernovymi benziny - treba i 6.0 W12, ktery tedy ma ocekavani moc nenaplnil (od sestilitru jsem cekal podstatne vic). Samozrejme ze za to z casti mohla hmotnost vozu a automat. Uz se tesim, jak na me za 14 dni zapusiobi 5.0 V10 TDI.

Palo
8. ledna • 9:13

nevie niekto kedy bude RSko? a ake parametre a cena?

Wuf
8. ledna • 14:55

Vcera odpoledne kolem 17:00 u sjezdu z D1 (Opatov) a pak smerem k Delvite, jela O2 mela dvojitou koncovku na jedny strane asi 17" kola  (opravdu nevim jel sem za ni jenom kousek zezadu) a na stitku vzadu mela jenom OCTAVIA a podtim VRS. Znacka byla normalni prazska, zadna zelena. No tipoval bych to na nakyho typka kterej si tam nelepil logo VRS ze stary O1.

Petr
8. ledna • 10:46

Cena okolo 800 tisíc, ve výbavě ESP, klima, 6 bags, CD, 2.0 TFSI, na podzim.

Honza
8. ledna • 12:24

Ale kdepak az na podzim, skodovka pry specha a chce RS uvest jiz v dubnu, 2,0T je jistej.

Petr
8. ledna • 12:32

Odkud pochází tvé info, ó mocný?

Honza
8. ledna • 13:27

Od jednoho prodejce skodovek.

Petr
8. ledna • 8:46

A ještě k tomu FSI - zrychlení za 9,3 s je docela tragédie. To auto musí být příšerně těžký

Leonardo Cupranek
8. ledna • 18:12

Ja bych nerekl, ze to bude vahou - moje 1.9 TDI pri stejnem tabulkovem vykonu a pravdepodobne vysi vaze ma akceleraci i maximalku vyssi.

Podle me 1.8T ma lepsi akceleraci oproti 2.0FSI ze dvou duvodu: zaprve diky turbu ma sirsi spektrum vyuzitelnych otacek (atmosferak jede jen ve vysokejch) a zadruhe (coz uzce souvisi) musi menekrat behem te akcelerace radit (jednak ma to sirsi spektrum a jednak ma mene odstupnovane kvalty).

Ladik
8. ledna • 22:51

Podle mě to bude tím, že má FSI kratší kvalty.

aquila
8. ledna • 0:40

hm to FSI teda neni moc velky zazrak.

napriklad mercedes ma v sucasnej C200 120kw/5500 a tocivy moment 240Nm /3000 - 4000, a pritom je to len 1,8 motor ..

a aj v mojom uz docela starom C200 co je sice 2 litrovy motor ale ma to 100kw. a to je uz hoodne stary motorcek.

Fero
8. ledna • 1:42

No to bude najskor tym, ze ten motor v Mervedese ma kompresor....

Atmosfericka 1.8 nemoze mat 240 Nm......

Veverak
8. ledna • 12:58

To je fakt - hondacka S2000 - 2.0 o vykonu 177kw (240)k ma jen 208 Nm - a to je podle me nejnadupanejsi seriovem atmosferickej benzin ...

Ladik
8. ledna • 22:48

Tak na to zapoměn. Yamaha YZF R-1 má v základu z 998ccm 132Kw a 110Nm. Zkus si to přepočíst na 2.0 a má to hodně přes 300 koníku. Ale kdo by chtěl v autě točit 15 000ot/min

Michal
9. ledna • 10:15

Asi myslel v autě

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Damil
9. ledna • 12:02

A jakej je to rozdíl? Proč má Honda tak líné motory oproti Yamaze?

Martin
9. ledna • 16:32

No spíš je to o tom, že v autech se motory netočí běžně přes 7000-8000 otáček. Auta se musí dělat tak, aby ty motory táhly odspodu a ne tak, aby se s tím nedalo rozjet, když je tam míň jak 10000. Vím o čem mluvím, jezdil jsem s 125 ccm, ta pokud tam nebylo 7000, tak se prostě nedalo svižně rozjet. Řadilo se výší až tak okolo 12000.

Petr
8. ledna • 8:45

Ta 1.8 kompresor se dělá ve třech verzích, C180, C200 a C230. C230 má dokonce 140 kW

Doporučujeme

Články odjinud