Škoda Octavia už i s motorem 2.0 FSI

Škoda Octavia už i s motorem 2.0 FSI

Ve webovém ceníku a konfigurátoru Škody oficiálně přibyl poslední chybějící motor v nové Octavii, 2.0 FSI. Zatímco v kombíku se nacházel už od uvedení na trh, u liftbacku se s jeho zařazením do nabídky čekalo až na nový rok. Cena Octavie s tímto motorem sice byla známa už dříve, agregát je však reálně dostupný až nyní.  Maximální výkon motoru 2.0 FSI činí 110 kW v 6 000 ot., maxima točivého momentu 200 NM dosahuje motor v 3 500 ot. Křivka momentu je plochá zhruba od 3 000 do 4 250 ot., ale i pak klesá jen velmi mírně až do 5 250 ot. Doporučené palivo je natural 98, lze však používat i natural 95, s nímž bude mít motor nepatrně horší výkon a může mít i horší spotřebu.

Dynamických pamarametrů staré Octavie 1.8T se stejným max. výkonem ovšem novinka nedosahuje, stovky dosáhne za 9,3 s (1.8T za 8,4 s) a rozjede se na 213 km/h (1.8T 219 km/h). Rozdíl je i v použité převodovce, nová Octavia používá šestikvalt, zatímco stará Octavia pětikvalt. Sluší se ale dodat, že šestka u nové Octavie má takřka tentýž převodový poměr jako pětka u starého modelu. Lepšímu průběhu točivého momentu u 1.8T zkrátka pět kvaltů stačí. 2.0 FSI ale starší turbomotor překoná v nižší spotřebě, v průměru si vezme o 0,6 l méně ve všech jízdních režimech. Zatímco 1.8T má spotřebu 10,8/6,3/8 l na 100 km, 2.0 FSI jen 10,3/5,7/7,4 l na 100 km.

Ve výbavě Ambiente, která zahrnuje např. čtyři airbagy, centrální zamykání, přední okna a zrcátka v el., klimatizaci Climatic či ABS, stojí Octavia 579 900 Kč (o 40 tisíc více než 1.6 FSI a o 30 tisíc méně než 2.0 TDI), ve výbavě Elegance, která přidává např. tempomat, 15" litá kola, duální klimatizaci Climatronic či dálkové ovládání centrálu, pak stojí 619 900 Kč. Kombi je vždy o 40 tisíc dražší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Křivka výkonu a točivého momentu motorů 2.0 FSI a 1.8T

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Octavia

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků