Škoda Octavia už i s motorem 2.0 FSI

Ve webovém ceníku a konfigurátoru Škody oficiálně přibyl poslední chybějící motor v nové Octavii, 2.0 FSI. Zatímco v kombíku se nacházel už od uvedení na trh, u liftbacku se s jeho zařazením do nabídky čekalo až na nový rok. Cena Octavie s tímto motorem sice byla známa už dříve, agregát je však reálně dostupný až nyní.  Maximální výkon motoru 2.0 FSI činí 110 kW v 6 000 ot., maxima točivého momentu 200 NM dosahuje motor v 3 500 ot. Křivka momentu je plochá zhruba od 3 000 do 4 250 ot., ale i pak klesá jen velmi mírně až do 5 250 ot. Doporučené palivo je natural 98, lze však používat i natural 95, s nímž bude mít motor nepatrně horší výkon a může mít i horší spotřebu.

Dynamických pamarametrů staré Octavie 1.8T se stejným max. výkonem ovšem novinka nedosahuje, stovky dosáhne za 9,3 s (1.8T za 8,4 s) a rozjede se na 213 km/h (1.8T 219 km/h). Rozdíl je i v použité převodovce, nová Octavia používá šestikvalt, zatímco stará Octavia pětikvalt. Sluší se ale dodat, že šestka u nové Octavie má takřka tentýž převodový poměr jako pětka u starého modelu. Lepšímu průběhu točivého momentu u 1.8T zkrátka pět kvaltů stačí. 2.0 FSI ale starší turbomotor překoná v nižší spotřebě, v průměru si vezme o 0,6 l méně ve všech jízdních režimech. Zatímco 1.8T má spotřebu 10,8/6,3/8 l na 100 km, 2.0 FSI jen 10,3/5,7/7,4 l na 100 km.

Ve výbavě Ambiente, která zahrnuje např. čtyři airbagy, centrální zamykání, přední okna a zrcátka v el., klimatizaci Climatic či ABS, stojí Octavia 579 900 Kč (o 40 tisíc více než 1.6 FSI a o 30 tisíc méně než 2.0 TDI), ve výbavě Elegance, která přidává např. tempomat, 15" litá kola, duální klimatizaci Climatronic či dálkové ovládání centrálu, pak stojí 619 900 Kč. Kombi je vždy o 40 tisíc dražší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Křivka výkonu a točivého momentu motorů 2.0 FSI a 1.8T

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Octavia

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků