Škoda Octavia už i s motorem 2.0 FSI

Ve webovém ceníku a konfigurátoru Škody oficiálně přibyl poslední chybějící motor v nové Octavii, 2.0 FSI. Zatímco v kombíku se nacházel už od uvedení na trh, u liftbacku se s jeho zařazením do nabídky čekalo až na nový rok. Cena Octavie s tímto motorem sice byla známa už dříve, agregát je však reálně dostupný až nyní.  Maximální výkon motoru 2.0 FSI činí 110 kW v 6 000 ot., maxima točivého momentu 200 NM dosahuje motor v 3 500 ot. Křivka momentu je plochá zhruba od 3 000 do 4 250 ot., ale i pak klesá jen velmi mírně až do 5 250 ot. Doporučené palivo je natural 98, lze však používat i natural 95, s nímž bude mít motor nepatrně horší výkon a může mít i horší spotřebu.

Dynamických pamarametrů staré Octavie 1.8T se stejným max. výkonem ovšem novinka nedosahuje, stovky dosáhne za 9,3 s (1.8T za 8,4 s) a rozjede se na 213 km/h (1.8T 219 km/h). Rozdíl je i v použité převodovce, nová Octavia používá šestikvalt, zatímco stará Octavia pětikvalt. Sluší se ale dodat, že šestka u nové Octavie má takřka tentýž převodový poměr jako pětka u starého modelu. Lepšímu průběhu točivého momentu u 1.8T zkrátka pět kvaltů stačí. 2.0 FSI ale starší turbomotor překoná v nižší spotřebě, v průměru si vezme o 0,6 l méně ve všech jízdních režimech. Zatímco 1.8T má spotřebu 10,8/6,3/8 l na 100 km, 2.0 FSI jen 10,3/5,7/7,4 l na 100 km.

Ve výbavě Ambiente, která zahrnuje např. čtyři airbagy, centrální zamykání, přední okna a zrcátka v el., klimatizaci Climatic či ABS, stojí Octavia 579 900 Kč (o 40 tisíc více než 1.6 FSI a o 30 tisíc méně než 2.0 TDI), ve výbavě Elegance, která přidává např. tempomat, 15" litá kola, duální klimatizaci Climatronic či dálkové ovládání centrálu, pak stojí 619 900 Kč. Kombi je vždy o 40 tisíc dražší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Křivka výkonu a točivého momentu motorů 2.0 FSI a 1.8T

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Octavia

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků