Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Zatímco ve standardním ceníku je motor 1.4 TSI dostupný od 454.900 korun, akční Octavia Trumf se slušnou výbavu jej nabízí o 10.000 Kč levněji.

Podle aktuálního ceníku pořídíte Škodu Octavia za nejméně 417.900 Kč. Pod kapotou má litrové TSI s výkonem 85 kW a jde o základní výbavu Active. Přestože litr není k zahození a řadě zákazníků vyhoví, více výkonu se vždycky hodí, přičemž taková čtrnáctistovka TSI/110 kW vypadá velmi přijatelně. Ve standardním ceníku je s výbavou Active za 454.900 Kč, existuje však i levnější cesta.

Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Hovořím o akční verzi Trumf, kterou Škoda uvedla v pátek 5. ledna, a jejíž oficiální ceník má redakce Autorevue k dispozici. Jediným motorem je právě čtrnáctistovka TSI/110 kW (150 koní), a to za cenu 444.900 Kč.

Ve standardu je sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, tempomat, světelný a dešťový senzor, litá 16palcová kola, přední mlhovky, diodové zadní svítilny, malý kožený paket pro multifunkční volant, manuální klimatizace, palubní počítač Maxi Dot, výškově nastavitelná přední sedadla, elektricky ovládaná boční okna a vnější zpětná zrcátka, infotainment Swing s 6,5palcovým displejem a osmi reproduktory, dálkově ovládané centrální zamykání nebo plnohodnotná rezerva.

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Připlatit si můžete za paket Trumf Plus (49.900 Kč), který zahrnuje plně diodové přední světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci a bezklíčové odemykání a startování. V ceně je pouze bílý lak karoserie Pure, každý z šesti nabízených metalických odstínů stojí 15.300 Kč. Poslední příplatek představuje Mobilita Plus (záruky Mobilita Plus a prodloužená záruka na 5let/100.000 km) za 2000 korun.

Že má Octavia Trumf pod kapotou právě motor 1.4 TSI/110 kW, zřejmě není náhoda. Agregát se totiž letos odebere na odpočinek a nahradí jej modernější patnáctistovka TSI se stejným výkonem. Že je možná Trumf dalším krokem k „vyčerpat zásoby“, napovídá i fakt, že se tentýž agregát objevil ve Škodě Fabia edition R5, která vznikne v celkem 1300 exemplářích. Fabia třetí generace jej přitom nikdy neměla, třeba je to ale všechno nakonec trochu jinak.

Škoda Octavia Trumf - technická data a česká cena
Motor 1.4 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1395
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min] 250/1500-3500
Převodovka 6M
Max. rychlost [km/h] 219
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,2
Základní cena [Kč] 444.900
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků