Škoda Octavia Touring Sport (1959): předchůdce dnešní Octavie RS

Před 55 lety automobilka Škoda představila špičkovou verzi své tehdejší Octavie. Šlo prakticky o Felicii s karoserií tudor.
Seznam kapitol
  1. Vinuté pružiny a dva karburátory, Zvýšená komprese, větší výkon, Videa
  2. Octavia TS 1200 a 55 koní, Technické údaje

Vinuté pružiny a dva karburátory

V průběhu tohoto týdne vám snad ani nemohlo uniknout 40. výročí vozů Škoda RS. Více či méně adaptovanou tiskovou zprávu Škoda Auto u nás totiž převzala i ta média, jež se obvykle automobily zabývají jen výjimečně. Marketingové oddělení škodovky použilo poněkud křečovitý oslí můstek s tím, že nasměrovalo původní modely Škoda RS do pozice předchůdců dnešních vozů Škoda Octavia RS

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy Škoda 440/445/450 byly v rámci modernizace z roku 1959 přeznačeny na Octavia/Felicia

Sedm nejlepších reklam na škodovky PLUS videobonus navíc

Sedm nejlepších reklam na škodovky PLUS videobonus navíc



Právě v tomto roce společnost AZNP představila první Octavii, jež měla svým jménem připomínat, že šlo již o osmý model odvozený z meziválečné konstrukce Popular 420. Vozy Škoda 440 byly přeznačeny na Octavii, tudor 445 na Octavii Super a roadsteru 450 se dostalo označení Felicia (tradiční značení oznamovalo „4“ válce a „50“ koní).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejdůležitější technickou změnou byla náhrada předního listového pera vinutými pružinami

Jedinou výraznější změnou se stala přední náprava, na níž bylo listové pero nahrazeno vinutými pružinami se soustřednými teleskopickými tlumiči. Kromě toho je třeba zmínit ještě zadní listové pero s progresivní charakteristikou pérování, přetlakové chlazení, světlomety s asymetrickou optikou a upravenou elektroinstalaci. Stylistické modifikace byly minimální.

Zvýšená komprese, větší výkon

Další analogií s dnešní Octavií RS je v případě původní Octavie TS také pozice špičky v základní řadě, jež se promítá i do výrobních počtů. Zatímco standardních Octavií vzniklo několik set tisíc a otevřených Felicií takřka 15 000, Octavie Touring Sport byla vyrobena pouze v necelých 2 300 exemplářů. Škoda Octavia TS ve svém původním provedení byla vlastně Felicií s uzavřenou karoserií, měla stejný motor, stejnou masku chladiče a prakticky identické jízdní výkony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Octavie Touring Sport měly stejnou masku jako Felicie
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavním kouzlem vozů Touring Sport a Touring Sport 1200 byly dvoukarburátorové motory z Felicie, resp. Felicie Super

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vinuté pružiny a dva karburátory, Zvýšená komprese, větší výkon, Videa
  2. Octavia TS 1200 a 55 koní, Technické údaje
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků