Škoda Octavia Tour: stará verze s novým jménem

Až do konce roku 2005 se má vyrábět stará Octavia, ovšem s menší nabídkou motorů a nižší výbavou. Už si tak nemůžete objednat třeba navigační systém. Naopak model RS byl doplněn o některé prvky, které dříve byly jen za příplatek. (ceny, výbavy)
Škoda Octavia Tour: stará verze s novým jménem

Stará Škoda Octavia zůstává i po uvedení kombi nové generace v prodeji pod názvem Tour. Tím byly zrušen celý systém dosavadních výbav Classic, Ambiente, Elegance a L&K, Tour má zkrátka jen jednu základní výbavu, jejíž přesný obsah je uveden níže. V prodeji zůstal i model RS a to minimálně do doby, než bude uvedena sportovní verze druhé generace (pravděpodobně s nafťákem 2.0 TDI 132-136 kW). Ze seznamu motorů zmizel 1.9 TDI 96 kW a 2.0 85 kW, liftback už není dostupný v provedení 4x4 a kombi není možné pořídit s motorem 1.4 55 kW.

Poznámka: S uvedením modelu Tour jsou zrušeny všechny dřívější akční modely Solid, Drive a Rider.

V tiskové zprávě, kterou Škoda zveřejnila v září, byly uvedeny některé chybné informace (přehled motorů, seznam výbavy modelu RS), které nyní uvádíme na pravou míru. K tomu přidáváme kompletní ceník všech verzí a motorizací.

Dosavadní testy Škody Octavia:

Základní výbava Tour

Vnitřní: airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači předních bezpečnostních pásů, zvuková signalizace nevypnutých světel, vnitřní osvětlení s kontakty na všech dveřích, střední konzola s pevným držákem nápojů, 4 stropní madla, zadní s věšáčky, osvětlení zavazadlového prostoru, upínací oka v zavazadlovém prostoru, zadní sedadla dělená (1/3 ku 2/3), WIV (flexibilní servisní intervaly), odkládací schránka v přístrojové desce s osvětlením, přeřušení přívodu paliva při nárazu, posilovač řízení, bezpečnostní světlo v boku dveří, příprava pro 2 dětské sedačky s bezpečnostním uchycením ISOFIX, 5 opěrek hlavy výškově a sklopně nastavitelných, tříbodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed, imobilizér 3. generace, štítek s VIN kódem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, vnitřní cirkulace vzduchu, pylový filtr, cyklovač předních stěračů s volbou frekvence, odkládací kapsa na zadní straně opěradel předních sedadel, příprava pro rádio (anténa + 4 reproduktory vpředu), popelník a zapalovač cigaret s prosvětlením (zásuvka 12V) , plnohodnotné plechové rezervní kolo, čtyřramenný volant o průměru 370mm nastavitelný ve dvou osách, ABS s MSR + MBA pro 1,4/55 kW a 1,6/75 kW, ABS + MBA + MSR + ASR pro 1,9TDI/66 kW, 1,9TDI/81 Kw a 1,8T/110 kW, dvě čtecí světla pro řidiče a spolujezdce, přístrojová deska a výplně SLUSH, signalizace nezapnutí bezpečnostního pásu řidiče, jednotónová houkačka, vícefunkční ukazatel

Vnější: kola ocelová 6,0 J x 15", pneumatiky 195/65 R15, uzamykatelné víčko palivové nádrže, přední světlomety s čirou optikou, zadní svítilny s briliantovým efektem, mechanicky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, velkoplošné kryty kol "Drive", dělená střešní lišta pro montáž příčného nosiče, ochranné boční lišty dveří černé, tónovaná skla, označení Tour na zádi vozu

Příplatková výbava

  • další 4 reproduktory vzadu: 3 000 Kč
  • příprava pro telefon GSM I: 1 900 Kč
  • rádio Symphony s CD: 13 000 Kč
  • rádio Symphony s kazetovým přehrávačem: 10 500 Kč
  • dekor "Business" na středové konzole: 1 200 Kč
  • loketní opěra vpředu: 4 000 Kč
  • malý kožený paket: 3 500 Kč
  • vyhřívaná přední sedadla: 5 900 Kč
  • výškově nastavitelná sedadla a bederní opěry řidiče a spolujezdce: 3 000 Kč
  • paket pro špatné cesty: 5 300 Kč
  • s přídavnými koberečky vpředu a vzadu: 1 300 Kč
  • stěrač zadního okna s ostřikovačem a cyklovačem: 2 750 Kč
  • tažné zařízení s odnímatelnou hlavicí: 9 500 Kč
  • zabezpečovací systém pro zavazadla: 850 Kč
  • alarm s hlídáním vnitřního prostoru s dálkově ovládaným centrálním zamykáním + 2 sklopné klíčky: 14 400 Kč
  • centrální zamykání:7 900 Kč
  • dálkové ovládání centrálního zamykání: 11 900 Kč
  • kola z lehkých slitin KNIFE 16": 18 000 Kč
  • kola z lehkých slitin TRITON 15": 12 900 Kč
  • rezervní disk z lehkých slitin s jízdním obutím: 3 000 Kč
  • boční airbagy: 8 900 Kč
  • elektricky synchronně nastavitelná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním: 4 000 Kč
  • mlhové světlomety (integrované): 3 000 Kč
  • vypínatelný airbag spolujezdce: 1 500 Kč
  • xenonové světlomety: 20 500 Kč
  • ABS + MBA + MSR + ASR + ESP: 21 700 Kč
  • elektricky ovládané střešní okno: 19 800 Kč
  • elektrické ovládání bočních oken vpředu: 7 500 Kč
  • elektrické ovládání bočních oken vpředu a vzadu: 12 600 Kč
  • klimatizace CLIMATRONIC s elektronickou regulací: 54 900 Kč
  • klimatizace s mechanickou regulací: 37 500 Kč
  • Maxi-Dot: 5 000 Kč
  • ostřikovače světlometů, signalizace poklesu hladiny náplně: 2 000 Kč
  • s vyhřívanými tryskami ostřikovače skla: 700 Kč
  • parkovací asistent vzadu: 9 000 Kč
  • vnější zpětná zrcátka v barvě vozu: 800 Kč
  • tempomat: 12 000 Kč
  • bez označení Tour: 0 Kč

Základní výbava RS

Výbava modelu RS byla oproti dřívějšku nepatrně vylepšena, vůz dostal ESP, boční airbagy, loketní opěrku vpředu, CD měnič a xenonové světlomety.

Vnitřní: signalizace nezapnutého bezpečnostního pasu u řidiče, posilovač řízení, 5 opěrek hlavy výškově a sklopně nastavitelných, tříbodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed, imobilizér 3. generace, štítek s VIN kódem, bezpečnostní světlo v boku dveří, přerušení přívodu paliva při nárazu, uzamykatelná odkládací schránka s osvětlením, vícefunkční ukazatel, rádio Škoda Symphony (vč. 8 repro.), CD měnič,
výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spoolujezdce, bederní opěry, cyklovač předních stěračů s volbou frekvence, chromované kličky dveří a pojistka madla ruční brzdy, odkládací prostor za zadním podběhem , komfortní elektronika 3. generace, loketní opěra vpředu, síť pro upevnění zavazadel v zavazadlovém prostoru, zvuková signalizace nevypnutých světel, vnitřní osvětlení s kontakty na všech dveřích, dálkové ovládání centrálního zamykání se sklopným klíčkem s osvětlením, make-up zrcátka v slunečních clonách, 3. sluneční clona, zelené prosvětlení přístrojů se seřiditelnou intenzitou, 4 stropní madla, zadní s věšáčky, WIV (flexibilní servisní intervaly), střední konzola s pevným držákem nápojů, elektromagnetické ovládání krytky palivové nádrže, osvětlení zavazadlového prostoru, ostřikovače světlometů, signalizace poklesu hladiny náplně, centrální zamykání + kontrola otevření dveří, airbag řidiče a spolujezdce s přitahovačí předních bezpečnostních pásů, boční airbagy, příprava pro 2 dětské sedačky s bezpečnostním uchycením ISOFIX, vkládané koberce s emblémem, přední a zadní brzdy kotoučové s vnitřním chlazením, opatření k vyztužení předku a boku vozu, přerušení přívodu paliva při nárazu, ABS + MBA + EDS + ESP, ppatření ke zvýšení tuhosti karoserie, odkládací kapsa na zadní straně opěradel předních sedadel, elektrické stahování předních a zadních oken, klimatizace Climatronic s elektronickou regulací, střední konzola s dekorem, zpožďovač zhasínání vnitřního osvětlení, zadní sedadla dělená (1/3 ku 2/3), dvoutónová houkačka, dělená střešní lišta pro montáž příčného nosiče, sportovně laděný podvozek (snížení světlé výšky o 15 mm), tříramenný sportovní volant 370mm v koženém provedení, kovové kryty pedálů, řadící páka a manžeta páky v koženém provedení, hlavice řadící páky s plaketkou s emblémem, páka ruční brzdy v koženém provedení, kombi přístroj v barevném provedení, popelník a zapalovač cigaret s prosvětlením (zásuvka 12V)

Vnější: přední nárazník s integrovaným spojlerem, boční lišty a lakovaná lišta osvětlení SPZ, světlomety s čirou optikou, lakovaná vnější zpětná zrcátka a vnější kliky vozu, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, mlhové světlomety integrované do hlavních světel, tónovaná skla + čelní sklo s šedým pruhem , kola z lehkých slitin 6,5Jx16" SPIDER 16 + pojistné šrouby, plnohodnotné ocelové rezervní kolo, pneumatiky 205/55 R16, sklopná neodnímatelná střešní anténa, tónovaná skla u vnějších zpětných zrcátek, barevné provedení brzdových třmenů, tmavé boční blikače, sportovní koncovka výfuku, spoiler na 5. dveřích, zadní svítilny s novým designem (Limo - briliant efekt), zadní stěrač s ostřikovačem, xenonové světlomety

Příplatková výbava RS

  • příprava pro telefon GSM I: 1 900 Kč
  • navigační systém: 59 400 Kč
  • vyhřívaná přední sedadla: 5 900 Kč
  • tažné zařízení s odnímatelnou hlavicí: 9 500 Kč
  • alarm s hlídáním vnitřního prostoru k dálkově ovládanému centrálnímu zamykání: 5 500 Kč
  • kola z lehkých slitin SPIDER 17" s pneumatikami 205/50 R17 včetně rezervního kola z lehkých slitin: 10 000 Kč
  • vypínatelný airbag spolujezdce. 1 500 Kč
  • elektricky ovládané střešní okno: 19 800 Kč
  • maxi-Dot: 5 000 Kč
  • s vyhřívanými tryskami ostřikovače skla: 700 Kč
  • parkovací systém vzadu: 9 000 Kč
  • tempomat: 12 000 Kč

Ceník

Model Motor Liftback Kombi
Tour 1,4 MPI/55 kW 369 900 -
1,6 MPI/75 kW 389 900 444 900
1,6 MPI/75 kW (A) 439 900 494 900
1,9 TDI/66 kW 434 900 489 900
1,9 TDI/66 kW (A) 484 900 539 900
1,9 TDI/74 kW 4x4 - 559 900
1,9 TDI/81 kW 479 900 534 900
1,8 20V /110 kW 469 900 524 900
1,8 20V /110 kW 4x4 - 559 900
RS 1,8 20V Turbo /132 kW 734 900 784 900

Ceny jsou uvedeny v Kč s DPH.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 420 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 65 750 km
Cena: 140 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků