V čechách se nabízí za necelých 300tis. a německu za 250tis. po přepočtu na koruny (u Fabie to je podobný).Celkem propastný rozdíl,že.Měl jsem mylnou předstvu,že za ty prachy je v nabídce Oktavia2,což by odpovídalo realitě.Proč i30,Mgane,Fiat a další nabídnou podstatně modernější,bezpečnější a pohodlnější vůz?Protože chtějí prodávat i když je "krize".Díky marketingu Škodovky si hodně lidí udělalo zkreslený názor na motory tdi a kvalitu,včetně levných dílů a servisu.Ovšem nastala změna v myšlení lidí a to díky akčních nabídek jak u Kii,tak Renaultu a dalších značek.Škoda a její vlastník VW je momentálně v agonii a pro jsou její reakce na trhu k smíchu.Copak majitel např.13.leté Oktavie1 (chce nový auto) si koupí opět Oktavii1 s příplatkem za tdi 50tis.?Takového blba bych opravdu rád viděl.Ona celková nabídka čítá pohopouhé 4 typy a to ještě nejsou echt auta,ale prapodivné výtvory s vysačkou VW.
Jsem majitelem Oktávky z r. 97. Měnil jsem jen spotřebák, stahovačky oken a vysypaný zadní sklo. Motor 1.6 74kw šlape bez problémů, občas jen pročistím klapku. Do servisů nejezdím, olej si vyměním sám. Klidně bych si ji koupil znovu, i dnes. Otázka ale zní: Je dnešní Oktávka Tour udělaná stejně poctivě, jako ta z konce devadesátých let? Věděl by někdo?
13 let nic není, jde vidět jak jste od VW prchliví a podle toho vaše auta vypadají :-D :-D:-D ...kolik že let se to vyrábí NIVA nebo Medvěd G-klasse o L-R Defender nemluvě?:-P
souhlas....vzdyt i VW Sharan se vyrabi dele nez Oc.I;-)
S timto rozpoctem je nove auto na pykacu ... koupit peknou 7ku e38 se serviskou za 150 a kilo nechat na pripadne opravy a 50 na benzin ... zazitek jak svina a vybava, kterou nema nai novy superb:)))
ono ne kazdy ma zajem jezdit v cizi zaprdeny ojetine, i kdyz tito lide ji pak postavej doprostred dvora a vypravej vsem okolo jak je tahle ojetina mnohem lepsi nez novy auto se zarukou a jasnou minulosti.... ale proti gustu...
No ja mam znameho, co tohle udelal a musim rict, ze udelal velmi dobre ... svezeni je to luxusni a motor V8 taky. Uvnitr velmi pekne...kvalitni prace...nenazval bych to zaprdena ojetina, ale tezko vysvetlovat.
.....si skodovku nekoupi....
pro o1 je připraven na rok 2010 facelift s tím, že se bude prodávat minimálně do roku 2015.. v rámci úspor bude vybavena motory s dvěma ventily na válec, přičemž tyto bude ovládat spolujezdec.. pravou rukou sací a levou výfukové:-D
Prosim te, Octavie I neni posledni vykrik techniky, ale kdyby se podarilo timto autem nahradit 15 a vice let stare auta, bylo by to uzasne. Je rozdil mit 13 let stare auto a nove auto s technikou z pred 13 let, ale fungl nove....
no to víš že jo, tímhle pekáčem za 300k se budou nahrazovat auta starší 15let a to v okamžiku, kdy ECB míří s úrokovou sazbu někam k nule :)) v ČR zase paroubek slíbil ztrojnásobit důchody a sociální dávky po volbách co ? :))
a v německu za 220 tis B-]
asi čteš BLESK nebo METRO, kde pravdivé informace v krátkých článcích vždy tak dobře shrnou....
Asi tak :D
Žeby délkou produkce nakonec trumfla i bestseller 105/120/130 (1976 - 1990)? Už jí k tomu zbývá jeden rok... Anebo chtějí v koncernu trhnout jiný rekord - brouka, ale to ji budou muset vyrábět ještě o něco dýl.
mno .. nechci byt za .. rejpala... ale jestli se octavia vyrabi 13 let... tak ji do toho bestseleru chybi ne 1 rok .. ale 11 .)))
Ale ne... 90 minus 14 je 76. 90 minus 24 je 66. Leda byste počítal všechny škodovky s motorem vzadu, ale ty se vyráběly ještě déle (90 - 64 čili 26 let)
ale houby.. jenom neumim pocitat a 90-76 jsem spocital jako 24 ... a ne jako 14 .. ach jo :(
Tak jsem vstupoval do diskuze a predpokladal, ze se zde opet pobavim kecy na ucet skodovky. A ono az na par prispevku jsou zde docela slusne nazory. OI ma urcite sve chyby, to auto v nicem nevynika, ale taky to neni propadak. Proste vyvazeny mix prumernych vlastnosti a jsou lidi, kteri to oceni. A navic jednoduchost a rekl bych i spolehlivost(z vlastni zkusenosti, nikdy me nenechala stat a i s najetymi 350t km slapala docela dobre). Jen to chce hnedka vymenit tlumice za nejake trosku tvrdsi, aby charakteristikou odpovidaly pruzinam a o dost se zlepsi i jizdni vlastnosti. A nesmi si za sebe chtit sednout dva lidi 190cm;-)
Mám 3 kamarády, kterým ji ukradli. Všechny koupené nové, ani jedna se nenašla. Rekord byl cca 3 týdny (TDI, 4x4). Ta byla tehdy i dost drahá, navíc na leasing. Celková ztráta (i když byla pojištěná) byla dost velká. Všichni 3 si pak koupili jiné auto. Vlastně asi neznám nikoho, komu by OI alespoň 1x nevykradli. Opět rekord je soused, který sice parkuje přímo před domem, moc nejezdí, stará se.. 6 vykradení. Někdy jen rezerva nebo nářadí, vypáčené zámky. To byl hlavní důvod, proč jsem si ji kdysi nekoupil.
za minulý rok ukradli v našom okrese cez 2500 OI či O II, potom pár fabiek, passaty,... japoncov ani jedného, ďalej felcky a favoritky,, ked spočítam všetky krádeže aut, tak to stále nedosiahne na číslo ukradnutých O.takže plný súhlas2 susedom ukradli O I a O II, zlodejovi to trvalo do 20 sec a už cúval, bohužial na kameru sa nepozrel.
Prosimte co to je za okres? To se tam ty oktavky zjevujou z nebe a hned jsou zase ukradene? :-D
Tohle mi pripomina jeden hodne stary vtip:"Kulickove pero si nekupuj, je to smejd. Koupil jsem si dve, no a jedno mne ukradli a druhy jsem ztratil... " :-D
Tím ukradeným autem to bohužel připomíná, jinak ničím. O kvalitě vůbec nepíšu. A není to vtip. Minimálně nikdo z uvedených se tomu nesmál.
Nenadchne, ale ani neurazí, na běžné pojíždění to je výborná volba. Spolehlivé a nenáročné auto, opraví to každý, dílů spousty. Rozhodně lepší, než vrak z bazaru nebo nějaká korejská rejže.
Auto má sice svoje nejlepší roky za sebou, nicméně ve srovnání mnoha aut z nižšího segmentu, které se prodávají za podobné i vyšší ceny se dá O1 s klidným svědomím doporučit i jako rodinné auto - kufr je stále skvělý atd. Zejména benzínová motorizace je pro ty, co málo jezdí zajímavou nabídkou.
místa vzadu stále málo, prostě furt stejné:-D
njn - to je sice fakt, ale ono v tech Corsach, Fiestach, Mazdach 1 atd. taky neni za zadnima sedadlama golfove hriste. myslim, ze je to slusna nabidka - treba jako sluzebak misto tech malych prcku co se kupuji na popojizdeni je to super.
Za stejne penize koupis vuz v nizsi stredni, s neporovantelne vetsim vnitrnim prostorem a mnohem modernejsi technikou. Kdyby stala 200k, tak nereknu ani mekke f. Takhle to koupi jenom clovek, ktery neumi pocitat.
:) kudla další Petr, vás tady ale je. Jen jedna technická, nahoď ten tvůj vůz v nižší střední s NEPOROVNATELNĚ větším vnitřním prostorem a MNOHEM modernější technikou za 300k. Hlavně ta modernější technika mě obzvláště zajímá.P.S. S těma 200k si trošku přestřelil. Proboha, zamysli se nad tím, snad bys nechtěl, aby auto velikosti Octávie stálo stejně jako auto velikosti Smarta. Co je moc to je moc, zase z hrušky důle Peťo.
Je to trošku přehnané, pravda, ale mě osobně přijde cena oktávky přeci jen o cca 20tis výše, než by bylo "vhodné". :-( Oktávka boduje zavazadelníkem a servisem, zůstatkovou cenou...Ale v podobné cenové třídě tu máme Ceed a Megane...Obojí nabízí lepší bezpečnost, prostor pro posádku je tuším znatelně větší...a jízdní vlastnosti nevím, ceed není přeborník, ale není špatný a oktávka je stařík..nicméně jsem nikde neviděl srovnávací test..Fakt je, že bych při výběru preferoval zahraniční konkurenci (popř. bych škudlil na nový model).
už sem myslel že to někdo nesrovná se sračkama z koreje a francie
pro dlouhány určitě, pro lidi normálního vzrůstu bych to označil jako dostačující :)
U staré i nové octavie je místo vzadu úplně nepoužitelné. Když nás v ní jede na akci 5, z toho 3 stokiloví chlapi vzadu o výšce 180, tak máme problém zavřít dveřeB-] To si radši sednu na zahrádku nebo do kufru:-D
V pěti v autě?Omg, já myslel že takhle jezděj jenom ukrajinci a vietnamci...
ja som raz absolvoval cestu 1300km tam a speť v 5osobach.A uplna pohodička. SMax.B-]
Cista pravda. Radsej zobrat dve auta a sadnut si 2/1 3/2 a je to... preboha..
Problém zavřít dveřte. ROFL :-D
to je tipuji pri dnesnich cenach nafty nutno najet aspon 40 000 km rocne aby se vyplatil. Normalni rodina tohle za rok neprojede
Jak jsi na ty počty přišel? Ty peníze navíc při koupi jsou v dieslu pořád a dostaneš je zpátky při prodeji.
naco by aj normalnej rodine bol turbodiesel :-P
Šrot z minulého tisíciletí za cenu moderního auta :-O Tomu říkám skvělý marketing :-D
O1 bylo ještě poměrně poctivě udělané auto - O2 už je čína. Pohled člověka, který narozdíl od většiny lidí vidí autům i "pod sukni"
Peťo,teď to neber nijak osobně, já s tebou vcelku souhlasím, ale jedna věc je k zamyšlení. Píšeš o šrotu z minulého tisíciletí a o moderním autě. Já se ptám, co je tak TECHNOLOGICKY odlišného na tom moderním autě ( tady by mě taky zajímalo co za moderní auto s 1.6, cenou kolem 300 a v nižší střední myslíš ) oproti tomu šrotu? Design vynech, budem řešit čistě technologie, protože o tom to je, ty dělají ty největší rozdíly mezi jednotlivými auty. Myslíš si, že to tvoje moderní auto je tak technologicky na hony vzdáleno tomu šrotu z minulého tisíciletí ??Teď něco k článku :) Tak trošku mi uniká, ostatně jako vždy u Škodovky, její cenová politika. Proti té 1.6 nemám nic, ale proboha příplatek 50.000,- za naftu? Co to je? Bavíme se tady přece o Octávii 1.generace. Tu si v dnešní době jako fleetový auto už žádná firma nekoupí a pro běžného občana je příplatek 50 papírů nemyslitelný, respektive nesmyslný. Tak pro koho je teda tahle akce? Vždyť přece Škodovka musí už dopředu vědět, že si naftu nikdo nekoupí. A jestli ano, tak bych toho ...... chtěl osobně potkat.
tak ja si ji třeba koupil a je to supr auto za dost slušný peníze
Co na naftě nechápeš? Spotřeba 2/3 benzínu - venku nebo ve městě , v létě, v zimě, plnej, prázdnej, s klimou nebo bez, předjedeš kdykoliv cokoliv bez vytáčení a podřazování. A až jí půjdeš po najetí 250.000 km prodat, tak jí v bazaru ani nevystydne motor. A vo tom to je.
no nevim za kolik bys prodal O1, kdybys ji ted koupil a natočil na ni 250.000km, kdybys jezdil jak drak, tak nenajedeš víc než 50.000km za rok jako soukromá osoba, tak za pět let za ni nedostaneš 70.000Kč ale 85.000Kčnevim jak je to u Vás, ale rozumnej člověk se funglovky za 300.000Kč zbaví po prvních 50.000 max 80.000km, potom stratí většinu ceny a pochybuju, že po padesáti tiících se ti vyplatí nafta, když za ni dáš o šestinu vícnafta je určitě levnější a pohodlnější než benzín, ale podle mě se nevyplatí u aut do půl milionu
vtipálek :Ddo tých 250 tis, ale min. 2 krát vymeníš turbo, alebo trysky, alebo budeš riešiť problémy s váhou vzduchu, alebo vysokotlaké čerpadlo,...rukou mi prešli O I aj O II, všetko služobné a potom sa odbredávali ľudom s firmy, jazdili na tom 3 ľudia ako na svojom, servis,... všetko, takže si tie kecy nechaj na doma.fábka 1.4 V16 po 300 tis s ktorou jazdia ako s traktorom nikdyn nič také s motorom nemala.
:)))) tak takhle jsem se už dlouho nezasmál, díky chlape. Jestli tomu, cos napsal, věříš, tak je mi tě líto. Většího demagoga jsem ještě nečetl. Ale pobavils, to se musí nechat ;-)
Infekce virem TDi je léčitelná. Doporučuji projížďku v nějakém benzínovém šestiválcovém BMW nebo v něčem od Hondy ;)
Deset litrů benzínu langsam a dvacet při honění těch strašnejch tédéíček to teda musí být účinná léčba. To radši dál marodim.;-)
Děkuju Bohu za lidi jako jste Vy, co kupujou pořád ty skvělý turbodiesely. Já si tak potom díky Vám koupim toho rozežranýho (skoro nejetýho) dvoulitrovýho benzína, co se musí furt tak pěkně vytáčet za krásnou cenu. Ještě jednou děkuji ;-)
JJ šestiválcové BMW za 330 tisíc. Kde je mají vezmu jich pár. 3-[
kup si za 300 tis BMW e46 R6 a jseš na tom líp než s OII za dvojnásobek ;-)
No jiste, ale 2x bourane, 200 000 na tachecu (pretocenych 330 000), bez zaruky a po nejake hole lebce, co ji to zbalivili jako lizacku, kterou neplatila a brzo si pro auto prijde.Dekuji nechci.
Začít se dá bezpečnostní výbavou, přes moderní technologie v oblasti motorů (proměnné časování, přímý vstřik, ...), pak různá elektronická udělátka atd.Ona ta octavie má i obyčejný centrál za příplatek resp. je součástí až toho paketu a to ještě není s dálkovým ovládáním.
Začít se dá bezpečnostní výbavou? A jakou? Ceed za 300k má 2 bagy stejně jako OI, Rendl je na tom v tomhle směru o trošku ( 2 bagy ) lépe, to je fakt. Moderní technologie v oblasti motorů? Rendl za 300k má obyčejnou 1.6 74kW stejně jako OI a co se týče Ceeda, tak ano, 1.4 CVVT má papírový hodnoty slušný, ale to je asi tak všechno. Zkus se v ní projet a poznáš realitu. Který motor bude, podle tebe, příjemnější pro každodenní ježdění? 1.6 se 74kW a 148Nm/3800 ot. nebo 1.4 s 80kW a 137Nm/5000 !! ot. Jdeme dál, říkáš různá elektronická udělátka, a jaká? Nezapomínej, že se bavíme o autech v rozmezí 280k - 300k. Nemůžu si pomoct, ale pořád mi schází argumenty pro to, abych o jednom autě řekl, že je šrot a o druhém, že je technologický skvost.
Jenže Ceed tě vyjde o 10.000,- Kč (259.980 + 30.000 klima vs 299.990,- Kč Octavia) levněji a přitom má už v základu autorádio s CD s MP3. Škodovka za ty prachy nemá autorádio vůbec resp. má jej za nekřesťanských 13.500,- Kč !!! Když si tedy do Octavie přikoupíš obyčejné autorádio, tak jseš na ceně 313.490,- Kč přičemž Ceed ve výbavě Active stojí 319.980,- Kč, ale za těch cca 6.500,- Kč navíc dostaneš dálkově ovládaný centrál, alarm, palubní počítač, přední boční airbagy, hlavové přední i zadní airbagy, aktivní opěrky hlavy atd. Zkus si tímhle dovybavit tu Octavii ;-)Pak tu máš samozřejmě Mégane atd.
To, co píšeš, je samozřejmě pravda, o tom žádná. Ale není to odpověď na to, co jsem řešil s Petrem. Nicméně když už jsme u toho Ceedníka, tak u něho konkrétně by mě štvala ta 1.4. Jak O1, tak Megane mají aspoň tu 1.6 a i když jsou to staříci, myslím motory, tak jsou pořád příjemnější pro tuhle třídu. V tomhle mě korejci celkem zklamali, na papíru hodnoty dechberoucí, ale v reálu je to bída.
To vše ale pánové řeší HYUNDAI i30.Velmi bezproblémové a pohodlné vozidlo,se všemi nej....
Treba novy Renault megane za 299tisic.Navic ESP,Bocni airbagy, assistencni system brzd a myslim,ze to auto je celkove uplne nekde jinde.
Jo celkove je pod urovni konkurence z Koreje:-))
Ano, to je kandidát. Však jsem psal, že co se týče ochrany je na tom RM o něco lépe. Jinak jedna věc je myslet a druhá vědět ;-) Zajímalo by mě, co si představujete pod tím pojmem celkově ÚPLNĚ někde jinde. To je jako kdyby to auto bylo z jiného světa :-D
Joo za ty prachy jdu taky radeji do nove, ale furt lepsi nez treba novy Megane.. chce se mi z nej blejt:-)
Vyrabat a dokazat predavat auto 13 rokov je urcite uspech, sam som O1 mal, mala svoje chyby ale ked naspat zhodnotim tych 6 rokov co som na nej jazdil na tu dobu to bolo urcite dobre auto a nemal som s nim absoltne yiadnz problem. Ale vzdy ma pobavia keci o "manazerskzch" autach :-D Dokazal by mi autor clanku zadefinovat ono "manazerske auto?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.