Škoda Octavia Tour: nové jméno pro starou Oktávku

Předchozí model Octavia zůstává souběžně s novým vozem i nadále ve výrobě jako Škoda Octavia Tour. Díky své spolehlivosti, kvalitnímu zpracování a hospodárnosti je u zákazníků stále velmi oblíbená, o čemž svědčí její úspěšný prodej. Od počátku výroby v roce 1996 se již prodal více než jeden milion vozů modelové řady Octavia (první generace). Škoda Octavia Tour se nabízí v jedné výbavové verzi, kterou je možné doplnit o prvky z rozsáhlé nabídky výbav na přání, a také jako sportovně laděná varianta RS. Škoda Octavia Tour je nabízena ve dvou verzích karoserie: pětidveřová s výklopnou zadní stěnou a kombi. Pro obě varianty je typická především nadprůměrná velikost zavazadlového prostoru (základní objem 528 l, resp. u verze kombi 548 l), který je výborně přístupný díky pátým výklopným dveřím. Obě verze navíc existují i v provedení s pohonem všech kol.

Součástí standardní výbavy vozů Octavia Tour je například: airbag řidiče, přitahovače předních bezpečnostních pásů, posilovač řízení, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, příprava pro rádio, tónovaná skla a imobilizér. Nabídka mimořádných výbav je pro vozy Škoda Octavia Tour velmi rozsáhlá. Vůz lze obohatit například o airbag spolujezdce, palubní počítač, klimatizaci,
elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken, kola z lehké slitiny, ABS, ASR nebo ESP (podle motorizace), boční airbagy, xenonové světlomety, ostřikovače předních světlometů se signalizací nedostatku kapaliny v nádobě ostřikovačů, síťový program tvořený sadou záchytných pružných sítí do zavazadlového prostoru, paket pro špatné cesty, přístrojový panel s velkým bodovým displejem (Maxi-DOT), elektricky posuvné a výklopné střešní okno, autorádia Škoda,
a vyhřívaná přední sedadla.

Sportovní model RS je také nabízen v obou provedeních karoserie. Sportovnímu charakteru vozu odpovídá i skladba standardní výbavy, která mimo jiné zahrnuje sportovně tvarovaný přední nárazník, spoiler na zadních dveřích, sportovní koncovku výfuku, atraktivní 16" kola z lehké slitiny se sportovním designem, sportovní provedení interiéru s černým obložením stropu a se sedadly v kombinaci černé kůže a stříbrné látky, vkládané tkané koberce s emblémem RS, věnec volantu, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy obšité černou kůží. Součástí sériové výbavy jsou i další prvky, jako např. airbagy řidiče a spolujezdce, klimatizace s mechanickou regulací, autorádio Škoda Symphony s osmi reproduktory, ABS, MBA, MSR a ASR. Podvozek modelu RS je oproti standardním vozům Octavia snížen pro dosažení ještě lepších jízdních vlastností a sportovnějšího vzhledu.

Přehled zážehových motorů pro modelovou řadu Octavia Tour:

  • 1,4 MPI/55 kW (75 k),
  • 1,6 MPI/74 kW (100 k) – pouze EU 2,
  • 1,6 MPI/75 kW (102 k),
  • 2,0 MPI/85 kW (115 k),
  • 1,8 20V Turbo/110 kW (150 k).

Přehled vznětových motorů pro modelovou řadu Octavia Tour:

  • 1,9 TDI/66 kW (90 k),
  • 1,9 TDI/81 kW (110 k).

Všechny pohonné jednotky jsou standardně vybaveny pětistupňovou plně synchronizovanou ručně řazenou převodovkou. K motorizacím 1,6 MPI/74 kW, 1,6 MPI/75 kW, 2,0 MPI/85 kW, 1,8 20V Turbo/110 kW a 1,9 TDI/66 kW lze objednat také čtyřstupňovou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem. Elektronika převodovky pracuje s tzv. řízením Fuzzy-logic – režim řazení se přizpůsobí nejen charakteru cesty, ale také stylu jízdy řidiče.

Mimořádné jízdní výkony vozu Škoda Octavia RS zaručuje zážehový přeplňovaný motor o objemu 1,8 l s výkonem 132 kW (180 k) a maximálním točivým momentem 235 Nm při 1950–5000 min-1; dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s (verze kombi za 8,0 s) a maximální rychlosti 235 km/h (kombi 231 km/h). Pro model Škoda Octavia Tour 4x4 jsou určeny dva motory: zážehový 1,8 20V Turbo/110 kW (150 k) a vznětový 1,9 TDI-PD/74 kW (100 k) (pouze pro verzi Combi). Oba motory splňují normu EU 3. Motor 1,9 TDI-PD/74 kW disponuje vysokotlakým vstřikováním čerpadlo-tryska a je nabízen se šestistupňovou převodovkou. U všech vozů Škoda Octavia Tour 4x4 se používá automaticky přiřaditelný pohon zadní nápravy pomocí elektrohydraulicky ovládané mezinápravové spojky Haldex.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků