Škoda Octavia Tour: nové jméno pro starou Oktávku

Předchozí model Octavia zůstává souběžně s novým vozem i nadále ve výrobě jako Škoda Octavia Tour. Díky své spolehlivosti, kvalitnímu zpracování a hospodárnosti je u zákazníků stále velmi oblíbená, o čemž svědčí její úspěšný prodej. Od počátku výroby v roce 1996 se již prodal více než jeden milion vozů modelové řady Octavia (první generace). Škoda Octavia Tour se nabízí v jedné výbavové verzi, kterou je možné doplnit o prvky z rozsáhlé nabídky výbav na přání, a také jako sportovně laděná varianta RS. Škoda Octavia Tour je nabízena ve dvou verzích karoserie: pětidveřová s výklopnou zadní stěnou a kombi. Pro obě varianty je typická především nadprůměrná velikost zavazadlového prostoru (základní objem 528 l, resp. u verze kombi 548 l), který je výborně přístupný díky pátým výklopným dveřím. Obě verze navíc existují i v provedení s pohonem všech kol.

Součástí standardní výbavy vozů Octavia Tour je například: airbag řidiče, přitahovače předních bezpečnostních pásů, posilovač řízení, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, příprava pro rádio, tónovaná skla a imobilizér. Nabídka mimořádných výbav je pro vozy Škoda Octavia Tour velmi rozsáhlá. Vůz lze obohatit například o airbag spolujezdce, palubní počítač, klimatizaci,
elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken, kola z lehké slitiny, ABS, ASR nebo ESP (podle motorizace), boční airbagy, xenonové světlomety, ostřikovače předních světlometů se signalizací nedostatku kapaliny v nádobě ostřikovačů, síťový program tvořený sadou záchytných pružných sítí do zavazadlového prostoru, paket pro špatné cesty, přístrojový panel s velkým bodovým displejem (Maxi-DOT), elektricky posuvné a výklopné střešní okno, autorádia Škoda,
a vyhřívaná přední sedadla.

Sportovní model RS je také nabízen v obou provedeních karoserie. Sportovnímu charakteru vozu odpovídá i skladba standardní výbavy, která mimo jiné zahrnuje sportovně tvarovaný přední nárazník, spoiler na zadních dveřích, sportovní koncovku výfuku, atraktivní 16" kola z lehké slitiny se sportovním designem, sportovní provedení interiéru s černým obložením stropu a se sedadly v kombinaci černé kůže a stříbrné látky, vkládané tkané koberce s emblémem RS, věnec volantu, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy obšité černou kůží. Součástí sériové výbavy jsou i další prvky, jako např. airbagy řidiče a spolujezdce, klimatizace s mechanickou regulací, autorádio Škoda Symphony s osmi reproduktory, ABS, MBA, MSR a ASR. Podvozek modelu RS je oproti standardním vozům Octavia snížen pro dosažení ještě lepších jízdních vlastností a sportovnějšího vzhledu.

Přehled zážehových motorů pro modelovou řadu Octavia Tour:

  • 1,4 MPI/55 kW (75 k),
  • 1,6 MPI/74 kW (100 k) – pouze EU 2,
  • 1,6 MPI/75 kW (102 k),
  • 2,0 MPI/85 kW (115 k),
  • 1,8 20V Turbo/110 kW (150 k).

Přehled vznětových motorů pro modelovou řadu Octavia Tour:

  • 1,9 TDI/66 kW (90 k),
  • 1,9 TDI/81 kW (110 k).

Všechny pohonné jednotky jsou standardně vybaveny pětistupňovou plně synchronizovanou ručně řazenou převodovkou. K motorizacím 1,6 MPI/74 kW, 1,6 MPI/75 kW, 2,0 MPI/85 kW, 1,8 20V Turbo/110 kW a 1,9 TDI/66 kW lze objednat také čtyřstupňovou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem. Elektronika převodovky pracuje s tzv. řízením Fuzzy-logic – režim řazení se přizpůsobí nejen charakteru cesty, ale také stylu jízdy řidiče.

Mimořádné jízdní výkony vozu Škoda Octavia RS zaručuje zážehový přeplňovaný motor o objemu 1,8 l s výkonem 132 kW (180 k) a maximálním točivým momentem 235 Nm při 1950–5000 min-1; dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s (verze kombi za 8,0 s) a maximální rychlosti 235 km/h (kombi 231 km/h). Pro model Škoda Octavia Tour 4x4 jsou určeny dva motory: zážehový 1,8 20V Turbo/110 kW (150 k) a vznětový 1,9 TDI-PD/74 kW (100 k) (pouze pro verzi Combi). Oba motory splňují normu EU 3. Motor 1,9 TDI-PD/74 kW disponuje vysokotlakým vstřikováním čerpadlo-tryska a je nabízen se šestistupňovou převodovkou. U všech vozů Škoda Octavia Tour 4x4 se používá automaticky přiřaditelný pohon zadní nápravy pomocí elektrohydraulicky ovládané mezinápravové spojky Haldex.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků