Škoda Octavia Tour: nové jméno pro starou Oktávku

Předchozí model Octavia zůstává souběžně s novým vozem i nadále ve výrobě jako Škoda Octavia Tour. Díky své spolehlivosti, kvalitnímu zpracování a hospodárnosti je u zákazníků stále velmi oblíbená, o čemž svědčí její úspěšný prodej. Od počátku výroby v roce 1996 se již prodal více než jeden milion vozů modelové řady Octavia (první generace). Škoda Octavia Tour se nabízí v jedné výbavové verzi, kterou je možné doplnit o prvky z rozsáhlé nabídky výbav na přání, a také jako sportovně laděná varianta RS. Škoda Octavia Tour je nabízena ve dvou verzích karoserie: pětidveřová s výklopnou zadní stěnou a kombi. Pro obě varianty je typická především nadprůměrná velikost zavazadlového prostoru (základní objem 528 l, resp. u verze kombi 548 l), který je výborně přístupný díky pátým výklopným dveřím. Obě verze navíc existují i v provedení s pohonem všech kol.

Součástí standardní výbavy vozů Octavia Tour je například: airbag řidiče, přitahovače předních bezpečnostních pásů, posilovač řízení, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, příprava pro rádio, tónovaná skla a imobilizér. Nabídka mimořádných výbav je pro vozy Škoda Octavia Tour velmi rozsáhlá. Vůz lze obohatit například o airbag spolujezdce, palubní počítač, klimatizaci,
elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken, kola z lehké slitiny, ABS, ASR nebo ESP (podle motorizace), boční airbagy, xenonové světlomety, ostřikovače předních světlometů se signalizací nedostatku kapaliny v nádobě ostřikovačů, síťový program tvořený sadou záchytných pružných sítí do zavazadlového prostoru, paket pro špatné cesty, přístrojový panel s velkým bodovým displejem (Maxi-DOT), elektricky posuvné a výklopné střešní okno, autorádia Škoda,
a vyhřívaná přední sedadla.

Sportovní model RS je také nabízen v obou provedeních karoserie. Sportovnímu charakteru vozu odpovídá i skladba standardní výbavy, která mimo jiné zahrnuje sportovně tvarovaný přední nárazník, spoiler na zadních dveřích, sportovní koncovku výfuku, atraktivní 16" kola z lehké slitiny se sportovním designem, sportovní provedení interiéru s černým obložením stropu a se sedadly v kombinaci černé kůže a stříbrné látky, vkládané tkané koberce s emblémem RS, věnec volantu, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy obšité černou kůží. Součástí sériové výbavy jsou i další prvky, jako např. airbagy řidiče a spolujezdce, klimatizace s mechanickou regulací, autorádio Škoda Symphony s osmi reproduktory, ABS, MBA, MSR a ASR. Podvozek modelu RS je oproti standardním vozům Octavia snížen pro dosažení ještě lepších jízdních vlastností a sportovnějšího vzhledu.

Přehled zážehových motorů pro modelovou řadu Octavia Tour:

  • 1,4 MPI/55 kW (75 k),
  • 1,6 MPI/74 kW (100 k) – pouze EU 2,
  • 1,6 MPI/75 kW (102 k),
  • 2,0 MPI/85 kW (115 k),
  • 1,8 20V Turbo/110 kW (150 k).

Přehled vznětových motorů pro modelovou řadu Octavia Tour:

  • 1,9 TDI/66 kW (90 k),
  • 1,9 TDI/81 kW (110 k).

Všechny pohonné jednotky jsou standardně vybaveny pětistupňovou plně synchronizovanou ručně řazenou převodovkou. K motorizacím 1,6 MPI/74 kW, 1,6 MPI/75 kW, 2,0 MPI/85 kW, 1,8 20V Turbo/110 kW a 1,9 TDI/66 kW lze objednat také čtyřstupňovou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem. Elektronika převodovky pracuje s tzv. řízením Fuzzy-logic – režim řazení se přizpůsobí nejen charakteru cesty, ale také stylu jízdy řidiče.

Mimořádné jízdní výkony vozu Škoda Octavia RS zaručuje zážehový přeplňovaný motor o objemu 1,8 l s výkonem 132 kW (180 k) a maximálním točivým momentem 235 Nm při 1950–5000 min-1; dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s (verze kombi za 8,0 s) a maximální rychlosti 235 km/h (kombi 231 km/h). Pro model Škoda Octavia Tour 4x4 jsou určeny dva motory: zážehový 1,8 20V Turbo/110 kW (150 k) a vznětový 1,9 TDI-PD/74 kW (100 k) (pouze pro verzi Combi). Oba motory splňují normu EU 3. Motor 1,9 TDI-PD/74 kW disponuje vysokotlakým vstřikováním čerpadlo-tryska a je nabízen se šestistupňovou převodovkou. U všech vozů Škoda Octavia Tour 4x4 se používá automaticky přiřaditelný pohon zadní nápravy pomocí elektrohydraulicky ovládané mezinápravové spojky Haldex.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků