Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

Akční verze Octavia Tour se vrátila do nabídky Škody už letos v květnu, a to výhradně s karoserií kombi. Nyní škodovka nabídku upravuje a výhodně specifikovanou Octavii nyní seženete rovněž jako klasický liftback. Další změny ceníku se pak ukazují v paletě motorizací, jelikož základní litrový tříválec TSI (85 kW/115 k) z nabídky mizí a jeho místo teď zastává benzinový čtyřválec 1.5 TSI (110 kW/150 k) s manuální převodovkou.

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Zatímco Octavia Tour ještě na začátku roku začínala na ceně 439.900 Kč jako kombi s litrovým motorem, nyní startuje jakožto liftback s výkonnější patnáctistovkou na ceně 468.900 Kč, přičemž kombi je za příplatek 21.000 Kč. Obecně tedy Octavia Tour zdražila, neboť s výkonem 150 koní v případě motoru 1.4 TSI už Škoda loni nabízela akční výbavu Trumf od ceny 444.900 Kč. Nová technika prostě něco stojí.

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Komu by se benzinová patnáctistovka nezdála, Octavia Tour je stále nabízena také se slabším naftovým čtyřválcem 1.6 TDI o výkonu 85 kW (115 koní) a manuální pětistupňovou převodovkou. Méně koní pod kapotou ovšem vychází dráž od 478.900 Kč (kombi tedy vychází na 499.900 Kč).

Standardní výbava se od původní nabídky z jara neliší a Tour tak dostává povětšinou nejžádanější prvky. U základní ceny se ale musíte spokojit výhradně modrým odstínem karoserie Energy, 16palcovými litými koly a látkovým čalouněním interiéru v černém nebo hnědém odstínu (viz galerie).

Škoda Octavia má další akční verzi. Touring Sport je stylovka za super peníze

Škoda Octavia má další akční verzi. Touring Sport je stylovka za super peníze

Jinak Touru nechybí standardně dvouzónová klimatizace Climatronic, multifunkční kožený volant, infotainment Swing s 6,5palcovým displejem, tempomat, systém Front Assist (včetně nouzového brzdění), parkovací senzory vzadu, dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním, funkce SmartLink+ pro zrcadlení telefonu na displej infotainmentu či asistenční paket Mobilita Plus.

Mezi příplatky Octavie Tour lze zmínit právě metalické laky (od 15.800 Kč), přední a zadní LED světlomety v rámci paketu LED (20.000 Kč), zadní parkovací kameru (8100 Kč), 8palcový infotainment s navigací (15.800 Kč), vyhřívání předních sedadel (6500 Kč) nebo tažné zařízení s odnímatelnou hlavicí (12.400 Kč).

Škoda Octavia Tour liftback 2019: Technická data a ceny
Motor 1.5 TSI 1.6 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1498 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/5000-6000 85/3250-4000
Točivý moment [N.m/min] 250/1500-3500 250/1750-3200
Převodovka 6M 5M
Max. rychlost [km/h] 223 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3 10,2
Pohotovostní hmotnost [kg] 1280 1348
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,0-5,1 4,1
Cena [Kč] 468.900 478.900
Příplatek za kombi činí 21.000 Kč.
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 109 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků