Škoda Octavia Tour 2: podruhé bez dieselu

Bestseller je mrtev, ať žije bestseller. Letitá Octavia Tour nečekaně uvolnila místo nástupci - současné Octavii před faceliftem.

Zdá se, že mladoboleslavská škodovka následuje cestu Opelu, který své výběhové Astry přejmenovával na Astra Classic a ve výrobě je udržoval ve své polské továrně. Podobný osud stihl první novodobou Octavii, jež i pod označením Octavia Tour přežívala více než deset let prakticky až do dnešních dnů ve společnosti Octavie nové. A nebyl to jistě špatný tah, „osekaný“ výběhový model, který s prodejností nikdy problémy neměl, zůstal v nabídce s omezeným rozsahem výbav a motorů a nabízený za ceny, jež aktuální řadě Octavie příliš nekonkurovaly. Škoda nyní představila Octavii Tour druhé generace, která má být výhodnou volbou pro spořivé zákazníky.

Nečekejte žádnou revoluci. Octavia Tour je v podstatě stávající Octavií, jež bude vyráběna v předfaceliftované podobě z roku 2004, která si během let našla na celém světě na 1,4 milionů kupců. Vozy budou dodávány se zážehovými motory 1,4 l/59 kW a 1,6 l/75 kW a dieselem 2,0 TDI CR naladěným na 81 kW. Všechny pochopitelně splňují emisní normu Euro 5, jinak by vůz měl na trhu doslova jepičí život.

To zní jako skvělá nabídka, ale má jeden háček, spíše pořádný hák - dieselové provedení bude k mání pouze na trzích mimo Evropskou unii. Našim luhům a hájům tak bude vyhrazena pouze šestnáctistovka MPI.

Důvod vám bude jasný hned jak níže spatříte cenu nové Octavie Tour. S dieselovým motorem by šlo o tak lákavou nabídku, že by jistě kanibalizovala prodeje současné Octavie. Přesto lze přístup Škodovky označit za podivný - buď něco prodávat chci, nebo nikoli. Škodovka svou nabídku postavila tak, že něco prodat chce, ale nesmí toho být příliš. Vypadá to, jako by automobilka narychlo kvůli emisní normě Euro 5, kterou motory dosavadního Touru neplnily, vymyslela nějakého nástupce. Výsledek ale připomíná spíše Octavii Junior než Tour...

Vrátíme-li se zpět k samotnému vozu, pak v sériové výbavě jediného stupně najdeme skromný seznam položek, z nichž za pozornost stojí snad jen dvojice airbagů, ABS, posilovač řízení, centrální zamykání nebo elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Interiér Octavie Tour II odpovídá aktuální, faceliftované Octavii, je ovšem lehce „oholen”.

Novou Octavii Tour lze u dealerů Škoda objednávat již nyní, liftback stojí 282 500 Kč a oblíbený kombík vás přijde na 312 500 Kč. Připlatit si lze například za metalízu (+ 11 600 Kč), paket Tour Plus s klimatizací, elektrickým ovládáním předních oken a šesticí airbagů (+ 10 000 Kč), rádio Blues (+ 8 400 Kč), ESP (+ 13 000 Kč), tempomat (+ 11 000 Kč) nebo patnáctipalcová litá kola Deimos (+ 13 500 Kč), ale též za prkotiny typu přední mlhovky (+ 5 000 Kč), tónovaná skla (+ 5 000 Kč), zadní stěrač (+ 2 700 Kč) či deaktivace airbagu spolujezdce (+ 1 600 Kč). Kompletní ceník modelu si můžete stáhnout z webu škodovky (PDF, 259 kB).

V porovnání s nejlevnější verzí aktuální Octavie v provedení 1,4 i Prime je Octavia Tour o citelných 50 000 Kč levnější, úroveň Classic je Touru vzdálena dokonce o 70 000 Kč. Za relativně příznivou cenu tak v Octavii Tour dostanete jednoduchý a poměrně prostorný vůz s omezenou standardní výbavou. Nic víc, nic méně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia Tour 2 na oficiálních snímcích pro tisk i fotkách z českého webu Škodovky

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků