Škoda Octavia Tour 2: podruhé bez dieselu

Bestseller je mrtev, ať žije bestseller. Letitá Octavia Tour nečekaně uvolnila místo nástupci - současné Octavii před faceliftem.

Zdá se, že mladoboleslavská škodovka následuje cestu Opelu, který své výběhové Astry přejmenovával na Astra Classic a ve výrobě je udržoval ve své polské továrně. Podobný osud stihl první novodobou Octavii, jež i pod označením Octavia Tour přežívala více než deset let prakticky až do dnešních dnů ve společnosti Octavie nové. A nebyl to jistě špatný tah, „osekaný“ výběhový model, který s prodejností nikdy problémy neměl, zůstal v nabídce s omezeným rozsahem výbav a motorů a nabízený za ceny, jež aktuální řadě Octavie příliš nekonkurovaly. Škoda nyní představila Octavii Tour druhé generace, která má být výhodnou volbou pro spořivé zákazníky.

Nečekejte žádnou revoluci. Octavia Tour je v podstatě stávající Octavií, jež bude vyráběna v předfaceliftované podobě z roku 2004, která si během let našla na celém světě na 1,4 milionů kupců. Vozy budou dodávány se zážehovými motory 1,4 l/59 kW a 1,6 l/75 kW a dieselem 2,0 TDI CR naladěným na 81 kW. Všechny pochopitelně splňují emisní normu Euro 5, jinak by vůz měl na trhu doslova jepičí život.

To zní jako skvělá nabídka, ale má jeden háček, spíše pořádný hák - dieselové provedení bude k mání pouze na trzích mimo Evropskou unii. Našim luhům a hájům tak bude vyhrazena pouze šestnáctistovka MPI.

Důvod vám bude jasný hned jak níže spatříte cenu nové Octavie Tour. S dieselovým motorem by šlo o tak lákavou nabídku, že by jistě kanibalizovala prodeje současné Octavie. Přesto lze přístup Škodovky označit za podivný - buď něco prodávat chci, nebo nikoli. Škodovka svou nabídku postavila tak, že něco prodat chce, ale nesmí toho být příliš. Vypadá to, jako by automobilka narychlo kvůli emisní normě Euro 5, kterou motory dosavadního Touru neplnily, vymyslela nějakého nástupce. Výsledek ale připomíná spíše Octavii Junior než Tour...

Vrátíme-li se zpět k samotnému vozu, pak v sériové výbavě jediného stupně najdeme skromný seznam položek, z nichž za pozornost stojí snad jen dvojice airbagů, ABS, posilovač řízení, centrální zamykání nebo elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Interiér Octavie Tour II odpovídá aktuální, faceliftované Octavii, je ovšem lehce „oholen”.

Novou Octavii Tour lze u dealerů Škoda objednávat již nyní, liftback stojí 282 500 Kč a oblíbený kombík vás přijde na 312 500 Kč. Připlatit si lze například za metalízu (+ 11 600 Kč), paket Tour Plus s klimatizací, elektrickým ovládáním předních oken a šesticí airbagů (+ 10 000 Kč), rádio Blues (+ 8 400 Kč), ESP (+ 13 000 Kč), tempomat (+ 11 000 Kč) nebo patnáctipalcová litá kola Deimos (+ 13 500 Kč), ale též za prkotiny typu přední mlhovky (+ 5 000 Kč), tónovaná skla (+ 5 000 Kč), zadní stěrač (+ 2 700 Kč) či deaktivace airbagu spolujezdce (+ 1 600 Kč). Kompletní ceník modelu si můžete stáhnout z webu škodovky (PDF, 259 kB).

V porovnání s nejlevnější verzí aktuální Octavie v provedení 1,4 i Prime je Octavia Tour o citelných 50 000 Kč levnější, úroveň Classic je Touru vzdálena dokonce o 70 000 Kč. Za relativně příznivou cenu tak v Octavii Tour dostanete jednoduchý a poměrně prostorný vůz s omezenou standardní výbavou. Nic víc, nic méně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia Tour 2 na oficiálních snímcích pro tisk i fotkách z českého webu Škodovky

 

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2008
Stav: 160 829 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků