Škoda Octavia: stará versus nová (srovnávací test)

107 komentářů

JOSEF LANGER
25. června • 13:33

Připadá mi, že hodnocení obou vozidel dělá obchodní manažer výrobního závodu a za úkol má dělat reklamu novému vozu. Mám starou oktávku a jel jsem i novou. Je bez pochybu, že vývoj na novém modelu je znát.  Téměř 8 roků dělí od obou vozidel. A na tuhle dobu změn k opravdovému prospěchu uživatele je hodně málo.

vlada
18. června • 10:23

Nova Octavia je cool auto. Uz jsem mel tu moznost v nem sedet a zamlouva se mi. Co je vsak ze strany Skodovky zatim velkou ubohosti, to jsou motory. Je to fakt bida. Vypustit 1.8T a nedat za ni zadnou nahradu, to je podle me pane Kulhanek velka chyba. Mam 1.8T uz skoro pet let a jsem nad miru spokojen. Motor 2.0FSI sice marketingove vypada zajimave, ale je to k nicemu. Kupovat 98 benzin se docela projevi na investicich. Nemluve o tom, ze vykonostne zaostava (tocivy moment - alespon myslim). Poptal jsem se trochu u prodejce a tvrdili mi, ze kdyz do 1.6FSI dali 95 oktan, tak motor mel stejny vykon jako 1.6 75kw. Nebyl v tom zadny rozdil. Za takovy motor diky, ale to si muzete nekam strcit.

Snad jenom trochu zamrzi, kdyz do auta jako je GOLF, nic proti nemu, se montuji osmivalce. To pak dobre auto jako Octavia pusobi jak kdyby do nej montovali jenom to co zbyde.. No nic, nemci vedou koncern...

Apropo, jeste komentar k vyjadreni pana Kulhanka, ktery jednou polevil svemu temperamentu a rozciloval se, ze ho uz nebavi, ze skodovka je brana jako sice dobre, ale jinak levne auto, coz ji degraduje. Pane Kulhanek, dejte si do 1.5tunoveho auta 1.4 motor a budete radeji chodit pesky. To je rozhodne vetsi degradace nez vase vyjadreni.

Mr.music
16. června • 16:07

OPRAVDU NESOUHLASIM ME SE DOCELA LIBI

Mistr Ta-Hu
2. června • 10:21

Nemuzu si pomoci, ale tak hnusne auto jako je Octavie druhe generace se fakt nevidi. Navic se to prakticky nelisi od toho deset let stareho bazmeku Octavia 1, takze to uz od pohledu pusobi zastarale. Stydel bych se v tom jezdit. Ale tak pro knedliky je to dobry  Ve vychodni Evrope stejne nepoznate slusne auto od zmetku (Skody).

Jeniik
31. května • 20:30

Jsem blbej, nebo tam cpou autoradio s kazetakem? Dost dobre to nechapu. Pokud bych mel min. cca 450 000 na auto, asi budu mit i na cd, ne? Chapete nekdo, proc to tam davaj? (pominme duvod, ze by pak nebylo mozno priplacet za cd )

zubmac
20. června • 10:30

v starej octavii 1,6i som mal kazetovy prehravac-bola to uplna ubohost!!! a to nehovorim o tých reproduktoroch-uplna bieda a samozrejme vzadu ziadne neboli! Myslel som ze do novej octavii daju poriadny prehravac,ale asi som sa mylil. Naviac tie radia su drahe a uplne nenormalne skarede a biedne! uz do C3 v zaklade za 320,000 davaju CD!!

tibor
31. května • 21:10

ja jsem se dostal s o2 2,0tdi a elegance na 788,000 a to jsem mel extra skoro jenom xenony a kuzi,je to dost drahy,no...

Petr
31. května • 21:49

Já trochu nechápu v konfigurátoru to podmiňování různých výbav. S navigací za 55 tísíc se nakonec člověk dostane na 80 tisíc kvůli blbinám jako stmívající se zrcátko nebo el. sklopná zpětná zrcátka atd. Pokud to není odladěné, prosím, ale pokud to tak skutečně je, pak si nikdo výbavu na přání nebude chtít poskládat - a možná právě to Škodovka chce

Petr Broža
31. května • 20:34

I autorádio s kazetovým přehrávačem je za příplatek, a to i Elegance.

Pája
31. května • 22:44

Tak přesně touhle větou bych zhodnotil novou koktávku a vlastně celý koncern VW  

Geniálně, Mr. Broža!! Lépe bych to říct nedokázal.

Petr Broža
31. května • 23:08

Kazetový přehrávač by se dle mého názoru neměl v nabídce objevit vůbec a krom toho se mi ta rádia (základní CD přehrávač za 11 tisíc) zdají nějaká předražená. CD přehrávač je prvek výbavy, který by měl být v nižší střední už ve standardu; pokud jej zákazník nebude chtít (třeba si bude chtít dát svůj vlastní) , z ceny by se odečetla patřičná částka.

jack
2. června • 12:45

Radia jsou draha a navic hraji mizerne. Citlivost FM tuneru i v Superbu je zalostna. Osazeni repraky jakbysmet.

Předseda
31. května • 15:12

Tak to je dobry!Nejlepsi co sem cet bylo:

''Jakmile se ale ručička otáčkoměru blíží k 5 000 ot., zvuk motoru je už výraznější. A najednou, po překročení této hranice, je tak hlasitý, že už žádné odhlučnění nepomůže, motor hučí a hluboce duní. Dlouhodobá jízda v těchto otáčkách není příjemná. Na pětku se jedná o rychlosti nad 155 km/h; naštěstí je to více, než běžná cestovní rychlost.

Naopak pokud pojedete po dálnici 140 km/h (motor točí cca 4200 otáček), zvuk motoru nebude obtěžovat vůbec''

155 km/h; naštěstí je to více, než běžná cestovní rychlost-to je vubec nejlepsi!!To sem se smal az sem malem sletel ze zidle!To bych asi na D1 usnul jet 140 km/h kdyz se tam v klidu vezu 210km/h.Pro me by v tomhle pripade bylo cca 160-170 km/h.

Asi ted vsichni zacnete nadavat-ale rychlost sama o sobe nezabiji-to spis takovy ridici ktery jedou ve stary stodvacitce za avii,ani se nekouknou jestli nahodou nekdo nejede a naferovku to tam fiknou...To je docela sila!

Dusan
31. května • 20:28

To je proste ten rozdil mezi auty nizsich a vyssich trid. Parametrove jsou treba zastupci obou skupin schopni ject pres dveste za hodinu, ale v malem aute je to adrenalinovy sport spojeny s nemoznosti mluvit se spolujezdcem (hluk, strachy se klepajici zuby) a ve vyssi tride bezna cestovni rychlost pri pohodove jizde.
Ja jsem napriklad az s prestupem ze stredni do vyssi tridy zjistil, ze autoradio lze poslouchat i pri 220km/hod.

Gor
4. června • 2:43

Aha, takze v aute vyssi tridy se i zrychli reakce?

Marty
4. června • 11:38

Pratele,nechodte tak do extremu. Podstatne je, ze stale plati E=1/2mv2, to znamena, ze stejnemu autu trva zabrzdit ze 120 km/h nejmene 4x déle než při 60 km/h a 8x (!) déle než při 40 km/h, diky tomu,ze energie auta, kterou je treba zastavit roste se ctvercem rychlosti. V praxi je brzdna draha jeste delsi, jelikoz pri stejne reakcni dobe ridice a vyssi rychlosti auto ujede vetsi vzdalenost nez ridic zacne brzdit. A k tomu celemu se pridava hmotnost auta, ktera linearne zvysuje brzdnou drahu auta. To cele jsou neprekrocitelne fyzikalni zakony.
Nezapomente taky, ze zatimco ridici zigulika pripomenou vibrace auta ve 100 km/h, ze by se mel krotit, u luxusniho vozu vyssi tridy se tak stane ve 220 km/h...fyzikalni zakony vsak plati dal a je jim jedno, co mate za karu

Marty
4. června • 11:56

Jinak samozrejme zalezi na kvalite brzd, stycne plose pneumatik s vozovkou a jejich ojetosti. Po silnicich u nas jezdej auta, ktera uz mela byt davno ve srotu, pouze jejich majitele jsou takovi tupci ze radsi zaplatej uplatek za technickou nez aby si nechali opravit aspon ty brzdy. Zaroven ale jezdej i bohati kluci v super autech, kteri se chteji (zavreny v super odhlucnenych rakvich) ukazat, zatimco zapominaj na fyziku, kterou nikdy neumeli. Takze jim ta jejich auta muzou byt na prd, protoze kazdy auto je ve 200km/h tankova strela. Zigulaci a stodvacitkari nadavaj na BMwaky, ale obe skupiny maj co zametat na vlastnim prahu. Osobne si myslim, ze jezdit (byt po dalnici za dobre viditelnosti a s novym kvalitnim autem vyssi tridy) pres 160 km/h je nezodpovedny stejne jako uplacet technickou s autem, ktery uz ani jako auto nevypada.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Předseda
4. června • 17:27

"Jet vic nez 160km/h je nezodpovedny"....hmm...tak to si asi nejel tech 160 treba v Mercedesu!A rikam-to ze nekdo jezdi rychlejc jeste neznamena ze je gauner a vrah.Nevidim duvod proc kdyz si nekdo koupi silny auto by se s nim mel na dalnici tahnout 130 km/h kdyz stejne tak komfortni jizdu si vychutna pri 200 a jeste je v cili daleko rychlejc...Proste si nemyslim ze clovek kterej jezdi na D1 200km/h je nesvepravnej,uplnej debil,kterej ma snad jen zakladku.Clovek jako kazdej jinej...Tod vse.

Petr
13. března • 9:35

Bohuzel je to tak presne jak jste rekl, clovek ktery jezdi 200 na nasich dalnicich je .... nebudu to vyjmenovavat znova. Pravo jednotlivce konci tam kde zacina pravo ostatnich a zde je to vice nez zrejme, jen ti jednotlivci presne jak jste to popsal to nejsou schopni pochopit, mozna mysli ze jsou nadlidi, nebo proste nemysli protoze maji jen tu zakladku...

Gor
5. června • 2:28

Sice si vychutna stejne komfortni jizdu, ale je nebezpecny sobe (to asi nikomu nevadi) ale hlavne take vsem ostatnim. Cokoliv by nastalo, oproti rychlosti 130 km/h vzroste brzdna draha o "par metru", jenze je rozdil zastavit metr pred prekazkou nebo metr v ni, ze.

ajatin
4. června • 23:38

Samozřejmě, že je to nezodpovědné. Neříkám, že jsem tak někdy nejel (některá auta člověka přímo svedou), ale nemyslím si, že je to k chlubení. Předpis je předpis. Bohužel jsme v naší zemičce téměř všichni alespon k některým  zákonům a předpisům trochu laxní. Ale třeba z toho jednou vyrosteme. Neříkám, že jsou všechny předpisy smysluplné a pochopitelné, ani naši vrcholníci nám často nejdou příkladem, Ale nazývejme to pravými jmény. Jízda nad 130 JE proti předpisúm a JE třeba se za to stydět. Když mi při 230 praskne pneu, nebo vlítnu do nějaké větší díry s kaluží a rozmašíruji se svým BMW 7 třebu tu tolik zatracovanou rezavou 120ku, je to hlavně moje vina a já jsem debil,,,, nebo jak?

JZK
31. května • 15:38

jo, jenze kdybys jel 130 tak to za nima bez problemu ubrzdis, ale kdyz jedes 200 tak je na ferovku zabijes.

Fakt nechapu, jak se takovyhle machri verejne chlubej tim ze porusujou zakony. Asi jsem divnej ale nejak zastavam nazor ze porusovani zakonu je neco za co by se mel clovek stydet.

Předseda
31. května • 15:52

Nevim proc bych se za to mel stydet?To je jako kdyz mam v jednu rano cekat na prechodu-sviti mi cervena-kde nic tu nic-tak proste prejdu na cervenou.Uz te vidim jak cekas na zelenou...nic vic v tom neni.A jeste k ty jizde-stacilo by kdyby pockal az ho predjedu-chvile volna se najde-obzvlast kdyz za mnou nic nejede.

Leonardo Cupranek
31. května • 18:53

Tedy ja na cervenou nejezdim a za to bych ti ten ridicak asi uzmul )

Dusan
31. května • 20:25

Zajimave ovsem je, ze ve spouste statu sveta (i v Evrope) je jizda na cervenou pokud nikoho neohrozis bud tolerovana nebo povazovana za mirny prestupek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupranek
31. května • 21:33

No to je mozne a asi by bylo mozne tolerovat jizdu na cervenou v situaci, kdy prijedes ke krizovatce, ktera je dokonale prehledna a nikdo tam neni. To je prave problem "legislativy" generovane statem (byrokracii a politiky). Ze neumi rozeznat realnou nebezpecnost konani a na vsechno pouziva jeden urednicky metr. Ja bych na cervenou nejel ani kdybych na te krizovatce byl uplne sam a videl bych situaci siroko daleko. Ale proste objektivne je pravda, ze jizda na cervenou v centu Prahy behem spicky ma realne jinou nebezpecnost, nez na te opustene krizovatce. 
To je stejne, jako kdyz 160 jede dvacetiletej Ziguli 1500, nebo Porsche. Take je realna nebezpecnost takoveho prekroceni rychlosti rozdilna (vzhledem k vlastnostem vozu). Ale zakon to proste neni schopen ci ochoten rozlisit. A to samozrejme neni jen na silnici. I treba korupce ma rozdilnou uroven "nebezpecnosti" a o nekterem druhu korupce dokonce lze tvrdit, ze je zcela ospravedlnitelna. Kdyz budu mit vlastni pozemek a na nem stavet vlastni dum a ourednik si vzpomene, ze nesmim mit cernou bridlicovou, ale jen cervenou taskovou strechu, tak tim, ze mu dam uplatek pouze ziskavam zpet svoje nezadatelne (a statem poslapane) pravo disponovat se svym majetkem. Je chyba statu, ze mi to znemoznuje a neni tedy mou chybou, kdyz hledam cestu, jak opet nabyt svrchovanost nad svym majetkem. Ale to se dostavame az do temer filosoficke debaty, kde ja, jako libertarian budu dokazovat, ze legislativa a pravo neni totez, ze jde spise o protiklady. Stejne jako svoboda a demokracie nejsou totez, ale casto take protiklady - kdyz vas v praci kolegove prehlasuji a odhlasuji, ze se mate odbarvit na zrzavo, nebo si oholit fousy, nebo se s nima rozdelit o bonbonieru od teticky, tak je to navysost demokraticke (uplne stejne funguje prerozdelovani, dane a nucena solidarita), ale je to samozrejme jednoznacne proti vasemu vlastnictvi sebe sama, vasi svrchovanosti nad vlastnim majetkem, cili jasne proti svobode (protoze neoholenym fousem, ani konzumaci vlastni bonboniery nijak neomezujete jejich prava a nezasahujete do jejich majetku).

Leonardo Cupranek
31. května • 18:53

Pan JZK se zrejme stydi i tehdy, kdyz si koupi nebalenou koblihu, pracuje vice jak 8 hodin denne a nepodava vcas udaje o sve firme Statistickemu uradu. Nedej boze, aby po 1.kvetnu vysadil jediny kerik revy. Kdyby se byl bejval narodil o neco drive, tak by se napred stydel, ze neudal vsechny zidy (poruseni Norimberskych zakonu) a za komunistu by se stydel, ze v hospode vypravel vtip o Husakovy (urazka hlavy statu, ne-li primo "poburovani").

Miro
31. května • 11:27

Celkom sa bavim na jazdnych vlastnostiach oktavky. Vsetky stare testy uvadzali jazdne vlastnosti starej oktavie ako bezproblemove a nadpriemerne a podobne bludy. Teraz su zhodnotene ako podpriemerne (prvykrat je spravne popisana realita) a naopak nova oktavia je chvalena do neba. Este som nemal moznost skusit ako na tom je, ale povedal by som .. podla koncepcie ze to bude slusny standart. Podla mna su na trhu auta s podobnou cenovkou s daleko lepsimi jazdnymi vlastnostami (napr. Honda). Hoci uznavam, ze pre niekoho je tento parameter menej dolezity a radsej chce vacsie auto a viac vybavy.

ajatin
31. května • 22:18

To je pravda. Nemyslím ted přímo tento server, ale většinu "nezávislých" motočasopisů. Vždycky, když se objeví nový model, člověk se dozvídá při srovnání se starou generací věci, na něž se v dřívějších ryze objektivních testech zapomínalo. Při představení nové Fabie se najednou Felicie v zatáčkách kroutila jak tanečnice, když je tu O2, najednou jakoby ztratila O1 ty zázračné jízdní vlastnosti, zdůraznované při její premiéře před osmi lety,... Ale zdůraznuji, že tady jsem na takové bajky nenarazil,

Petr Broža
31. května • 22:35

Ono vždy záleží na tom, s čím porovnáváte. V době příchodu O1 ty byl starý Mégane, stará Astra, starý Golf... Není divu, že na tom ve srovnání s nimi nebyla O1 nijak špatně.

Shodou okolností O1 jezdím a její jízdní vlastnosti bych neoznačil za dobré/nadprůměrné ani kdybych se probudil opilý o půlnoci na severním pólu.

ajatin
31. května • 23:20

To jistě. Ale schválně nahlédněte do nějakého staršího českého motoristického časopisu. Některé testy jsou z dnešního hlediska úsměvné.

Petr Broža
31. května • 20:32

V podstatě to lze vysvětlit tak, že jízdní vlastnosti byly dobré "na tu dobu". Já třeba nikdy nepsal o tom, že by staré Octavia měla dobré jízdní vlastnosti, protože jsem začal o autech publikovat až v době, když už byla z Oktávky stařešinka a konkurence jinde... Shrňme to: stará Octavia vyhoví běžným řidičům, ale už ne těm, co rádi jezdí na limitu.

mfilip
31. května • 9:52

Subjektivni pocit z rozdilnosti motoru muze byt zpusoben i rozdilnym poctem ujetych km - 42 tKc x 4 tKc

Petr Broža
31. května • 21:54

Ano, i to je možné; ale po třech tisících km už by měl motor docela dobře zajetý, už se nejedná o syrový agregát.

Arch.angel.
31. května • 9:49

ePortál o sportovních autech a sexy ženách http://www.supersportcars.net

back
31. května • 9:46

Podle mě, bude mít OII nesrovnatelně vyšší spotřebu, a s motorem 1,4 při 130 bych ji ani nechtěl komentovat. Žigulik hadra.
To žebrování na přední masce ( včetně spodního spoileru ) působí mohutně a líbí se mně víc u OI.

křeček
31. května • 9:18

Máte tam maličkatou chybičku. 1,6 MPI nemá stupeň 6, tak na něj memůžete jet při 6000 otáčkáchNebo jo?

Pavel
30. května • 21:26

Asi se da rict, ze jsou obe generace na stejne urovni s ohledem na rok vzniku. Ja jsem si opravdu moc oblibil octavii combi (nemam ji), predevsim kvuli vzhledu. Nova octavia na me pusobi velmi sofistikovanym dojmem, jen nemuzu prenest pres srdce ten hrozny design zadnich svetlometu. Nevim o kolik jsou diky "C"ecku viditelnejsi, ale vypadaji jak sundane z fabie a zkroucene do paskvilu. Doufam, ze na combiku budou lepsi. Jinak z fotek se mi nova octavie moc nelibila (a do ted nelibi), ale kdyz jsem si ji prohlizel nazivo u prodejce, tak je to moc peknej kousek:) teda samozrejme az na ty zadni svetlomety..

Taranakki
30. května • 20:13

MOTORIZACE NOVE OCTAVIE JE DOCELA ZALOSTNA, NEJSILNEJSI MOTOR MA POUZE 140 KONI A JESTE K TOMU NAFTAK. KDYBY TAM BYL NEJAKEJ BENZIN OKOLO 130 KW, KLIDNE BY TO MOHL BYT I MOTOR STARSI KONCEPCE, ALESPON DO DOBY NEZ PRIJDE 2.0T FSI. UZ VIDIM TY ZAVODNIKY V 2.0 TDI RIDICI SE HESLEM: I HAVE A NEW CAR THATS WHY I AM FASTER... 

Niemand
30. května • 20:34

To uz tady zase zacinate tema "ridici octavie 1.9 tdi a rychlost". Prosim, je to jen Vas nazor, z toho vznikaji neustale tahanice.

Osobne se mi nova Octavia libi, sedel a jel jsem v ni, ale zase takove zlepseni jsem nezaznamenal. Pravda je, ze jsem se nepokousel jet na hranici moznosti.

Ergonomie je dobra, ale nikterak revolucni.
Motoricky temer shodne.
Materialy lepsi.
P. deska mohutnejsi, ovsem za cenu horsiho vyhledu z vozu (i sloupky jsou mohutnejsi).
Odhlucneni lepsi (ovsem zadne drama, asi jsem hluchy).
Mista vice, nicmene za me se (ve stare) sam posadim take bez problemu (185 cm).
Kufr zase o neco vetsi, ale na co?
Podvozkove je to vyrazne lepsi, ale stara take neni uplne k nicemu.

Suma sumarum to vidim tak, ze stara neni zase tak spatna a nova neni zase tak dobra.

xxl
30. května • 20:42

V celku musim suhlasit. Neviem preco Skoda vypustila taketo nove auto Pre vecsinu ludi ktory maju staru Octavku nie je dovod kupovat novu

ajatin
31. května • 21:53

Jako dobrý důvod mi přijde změna podvozkové platformy v rámci celé grupy. Dle vzledu O2 jako by se ve škodovce do nějakých větších změn ani nechtělo, spíše jako by byli "donuceni" novým podvozkem.

Petr Broža
30. května • 20:49

To je sice pravda, ale jakmile stará Octavia doslouží, nemají důvod nekoupit novou; je v mnoha ohledech lepší, modernější, nevýhodou je zatím absence silnějšího benzínu a slabšího nafťáku; rovnběž chybí automat a 4x4, ale to přijde časem.

Niemand
31. května • 10:36

Tak argument, ze novou si lide koupi az stara doslouzi, je v celku logicky.

Skoda nasadila neskutecnou cenovou politiku. Za novinku nekdy chteji mene, nez za stary model, ktery sice nabizi o neco lepsi vybavu a motor, ale proste je to stary model!

Nicmene to jsou cenikove ceny. Realita je takova, ze mi prodejce nabidl Octavii I Combi s 1.9 tdi (66kW) a vybavou Ambiente (+ nejake drobnosti) za 466 000 Kc. Jeji cena (konkretne spocitana) cinila 553 500 Kc. Tedy celkem slusna sleva. Na novou Octavii dostanu jako slusny zakaznik slevu max. 20 000 Kc, jestli vubec.

Kazdopadne se nova zatim nevyrabi ve verzi kombi, takze kdo ho chce, musi koupit starou.

Na rovinu, nova Octavia mi prijde jako vyraznejsi facelift, nikoli novy model. Vsude jsou zlepseni, ale nejsou az tak vyrazna. Mozna to bude tim, ze O II byla prakticky navrzena a vyrobena jiz dlouhou dobu a marketingove oddeleni jeji nastup "umele" oddalovalo. Tim moralne zastarala a v dnesnim meritku to neni nic, nad cim bych protahl oblicej.

Jak mam znacku Skoda rad, tak tohle je pro me malo.

xxl
30. května • 23:13

Skoda potrebuje novych zakaznikov, stari si ju budu kupovat az do smrti a nikdy inak

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomáš Langer
31. května • 13:28

Všimli jste si, jak se nová Octavia designově přiblížila k Volvu?

To není náhodou, už delší čas se Škoda chce srovnávat právě s Volvem. V porovnání s ním opravdu nabízí více po praktické stránce - větší kufr, ekonomičtější motory (diesel je spíš tahounem značky než doplňkem nabídky). A ty lepší motory přijdou taky, jen ne hned zpočátku.

Zkrátka si zvykněme na to, že Škoda se chce stát Volvem pro východní trhy a že už několik let dělá všechno proto, aby se tak stalo. Pamatujete se před lety na reklamy na "bezpečnou Felicii"? Právě tehdy to začalo. Takže v budoucnu nečekejte nízké ceny ani výbavy typu Fabia Junior. Chcete-li levné a dobré auto, obraťte se na Korejce (byť se někteří z nich od letoška tváří jako Chevrolet ).

 

Tomáš

tibor
31. května • 15:23

je videt,ze o volvu tho hodne vis a muzes srovnavat s oktavkoujen tak dal,vzdyt volvo je vlastne predrazena skodovka s hroznymi petivalci,a ta felicie je skutecne vzor bezpecnosti,fakt dokonaly srovnani

Tomáš Langer
31. května • 21:16

Ještě k té Felicii - ano, tehdy ta reklama vypadala jaksi nepatřičně - málokdo chápal, co znamená posun od reklam zaměřených na cenu k reklamám na bezpečnost. Ale stačilo si pročíst pár odborných časopisů a najít poznámku o tom, že na jakési konferenci Ferdinand Piech označil tento segment pro Škodu za cílový. A protože jsem se v té době pohyboval dostatečně blízko, mohl jsem si tu informaci ověřit.

Dneska už asi nikdo nepochybuje, že je to tak. Podívej se na novou Octavii, na její osazení boků - to připomíná jen jediný současný design.

Hádej který .

tibor
1. června • 0:04

jedna vec je,ze skoda se polepsila s bezpecnosti az teprve pred par lety,kdezto volvo na tom pracuje desetileti a ty zkusenosti ma asi vetsi,ale jinak proti tomu co rikas nemam namitky tome

Tomáš Langer
31. května • 21:13

Srovnávat přece můžu s čím chci, ne?

O Volvu vím aspoň tolik, že když měl kolega problémy s řídící jednotkou u zcela nového auta, čekal na ni 3 měsíce - po celou tu dobu nejezdil.

Něco podobného se o pár let později stalo mě s firemním Daewoo.

 

Dá se z toho něco vyvozovat? Asi ne. Měli jsme smůlu na špatný kusy a zrovna jak na potvoru se něco zakouslo v logistice dodání nového dílu.

 

Ale to, že Škoda míří už hodně let do stejného segmentu jako Volvo je veřejným tajemstvím, a s tím, Tibore, nic nenaděláš .

 

Tomáš

tibor
1. června • 0:02

to ,ze tvuj kolega mel problemy s ridici jednotkou je sice pekna vec,ale jaksi to nechapu jako znalost volvavis co vubec volvo pouziva za bezpecnosti systemy?za motory?jakou maji vybavu?jinak samozrejme o2 s s40 srovnat jde,jsou  ve stejny tride apod.ale vadi mi kdyz rikas,ze skoda je vlastne volvo pro vychdni trhy,proste volvo je volvo a skoda je skoda...to,ze skodovka trochu kopiruje design volva je snad plus pro volvo,ne?ale jinak ti tvuj nazor neberu

Tomáš Langer
1. června • 10:09

Já přece neříkám, že Škoda UŽ JE jako Volvo. Ale tvrdím, že tam míří a každý nový model (a cenová politika) to jen víc a víc potvrzuje. Kdyby Škodovka dala na trh hned model s podobnými parametry jako má Volvo (zkonstruovat ho není problém), nemá šanci ho prodat za podobnou cenu jako Volvo. Tím pádem nebude vydělávat a půjde ke dnu. Holt na to musí jít postupně a myslím, že se jí to docela daří. Srovnejme situaci před 10 lety, kdy měla jenom Felicii a dnes, kdy (prý) chystá 4. modelovou řadu a kvalitou se pravidelně umisťuje v popředí.

 

Počkejme si dalších 10 let a uvidíme .

 

Tomáš

Roco
1. června • 13:36

no, videl bych to tak ze se O2 da srovnat s S40. To jsou tak jediny modely ktery dou porovnat (abstrahuju od toho ze S40 znalci za volvo nepovazuji kvuli puvodu, zpracovani a tak.) Ja bych to rekl tak ze tam kde skoda konci, volvo zacina

Petr
30. května • 20:37

Vlk se nažral a koza zůstala celá

ShakeDown
30. května • 19:23

Zdravím,

se zájmem jsem se pouštěl do prohlížení zvlášť fotografické části "srovnávacího testu". Musím říct, že je to skutečně žalostné. Nejenom tohle zpracování, ale všechny ostatní původní materiály Autorevue.cz trpí naprostou neprofesionalitou (nebo alespoň poloprofesionalitou, sic!). Ty fotky jsou tak zoufale nevypovídající, pozadí totálně roztříštěné, že se v něm veškeré kvalita aut ztrácí (jako hoodně zoufalé považuju snímky z ulice před jakýmsi rodinným domkem - viz. test Seatu Ibiza) a to nemluvím o figurantkách. Než tam posadit or postavit slečnu, která se tváří, že jí focení obtěžuje, to už tam raději zůstávejte sedět sami, jako doteď.

Hoši, hoši...copak je to fakt takový problém trochu se nad koncepcí alespoň těch fotek zamyslet? Z toho, co jste nabídli třeba u octavie I a II, člověk musí klikat a otevírat dvě okna, aby se mohl podívat na srovnání. A to je uživatelsky ne nepříjemné, ale postavené na hlavu. Společné fotky, kde jsou obě auta, pak nabízejí takový úhel pohledu, ze kterého se tak možná zatočí hlava. Uf, uf!

Že fotky pořizují autoři textů, jsem pochopil. Neuvažujete o změně? A propos....fotky členů redakce neplánujete zveřejnit? Aby člověk alespoň věděl, kdo za tím stojí ;o))

 

Petr Broža
30. května • 19:34

Není jednoduché najít dobré místo na focení, zejména když je nedostatek času a vy jen čekáte, až se slunce shcová za mrak. Focení ovlivňuje tolik faktorů, že ne vždy to vyjde tak, jak bychom chtěli. Pozadí není ideální, bohužel, ale starou Octavii jsme měli půjčenou jen krátce a museli jsme jednat.

michelin
31. května • 14:35

Ty fotky jsou fakt dobry, a i napad pouzit jako figurantku zenu se mi libi, nejde o to jestli se smeje od ucha k uchu, ctu Autorevue kvuli autum, jen mi to pripada jaksi estetictejsi (nechci vypadat jako nejaky sexista, proste si myslim, ze zeny jsou fotogenictejsi). Kazdopadne, fotogalerie na Autorevue je bohata a zkoumat nejak zvlast pozadi za autama me nikdy nenapadlo... Jestli neco se mi zda ne uplne na 100 procent profesionalni, je styl textu, resp. urcite obraty, ale nemam zadnou zasadni konkretni vytku, ocenuju, ze poznam, ze recenze neni "opsana". Preju hodne uspechu a ctenaru.

xxl
30. května • 20:51

Fotky su dobre Slecna je povabna Len ta znacka auta

Petr Broža
30. května • 21:01

Že by předsudky?

xxl
30. května • 21:04

Nie mne sa ta slecna paci

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
31. května • 21:53

Ale já nemluvil o slečně

tibor
30. května • 19:56

me treba fotky prijdou normalni kvality...v porovnani s ostatnimi internetovymi magazinya testy jsou taky obsahly...tak nevim

Pierre
30. května • 17:48

Celkove hezke - jako vzdy obsahle a s par novymi postrehy
 
Myslim, ze z toho mista vzadu se stalo strasne omilane klise - ja se svymi 180 cm nemam vzadu ve starsi (vykrojene) Oktavce s mistem problem, a naopak jsem jel nedavno novym eckem a vzadu mlatil hlavou o strop. Ale to se nesmi kritizovat, protoze je to Mercedes - ridit bych to chtel, ale vozit bych se v tom nenechal ani nahodou. A to je MB velikosti nekde uplne jinde, zatimco na Skodovce si kazdy smlsne, protoze je to 'male' auto. No flame pls...

 
P.S. Bud byla slecna (modelka) zapujcena spolecne s vozem, coz svedci o pozornosti dealera venovane propagaci nebo ma pan Broza moc hezkou pritelkyni (a v tom pripade chybi zensky pohled )

ACE
30. května • 20:28

Pokud řídí ženská 155 cm, potom to vzadu opravdu lze přežít.

tibor
30. května • 18:27

tak je videt,ze jsi velice objektivnia verim ti,ze jsi urcite s mb E nekdy jelSakra proc ti skodovkari jsou tak omezeny a plni nenavisti vuci znackovym a top autum...

Pierr
30. května • 18:35

No nehodlam se poustet do nejakeho flamu, ale s omezenym skodovkarem jsi ustrelil - sam zadne auto nemam a nevim jak bych ho tady v Parizi vyuzil . A k tomu Mercedesu - na zapad od nasich hranic jezdi Mercedesy i jako taxiky, vime. Takze jsem s nim jel 3x40 km vzadu jako zakaznik. A opravdu ti reknu, ze v P607 je mista vzadu O HODNE vic. A napsal jsem jasne - ridit ano, vzadu ne. Neni kazdy taxik Octavka, vime  . A co ty, kolik mas v ecku najeto, nebo jenom blbe kecas a zboznujes kazdy kus plechu ze Stuttgartu?

aquila
30. května • 19:25

tak to odporucam audi A8. tam je v zadu este menej miesta ako v A4 (dovod je nemoznost zasunut nohy pod sedadlo)

likso
31. května • 9:48

Já měl A6 a vzadu bylo místo tak pro trpaslíka a v předu to nebylo o moc lepší ( mám 2 metry výšku ). Zlatá oktávka ( aspoň vpředu ).

tibor
30. května • 19:53

tak to nemohu posoudit a8 jsem nejelale i v c-cku je mista dostjde jen oto,ze v oktavii1je vzadu mista mene a nekdo tady bude srovnavat misto v oktavce s e-classe,to proste nepochopim,ze mili pane pierr nebo pierre

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pierre
30. května • 21:19

Ho,Ho - za prve se nejednalo o prime srovnani. U skodovky jsem poukazoval na to, ze mista pro nohy je tam pro me celkem dost, u ecka jsem kritizoval nizkou strechu (omlaceni hlavy o strop). Jste schopen tuto prostou informaci pochopit? Smyslem prikladu bylo ukazat, ze problem, ktery se u jednoho auta omila 6 let, je u jineho auta tabu, protoze ma 'image'. Dale nikde jsem nesrovnaval jakekoli jine aspekty techto dvou vozu a ecko jsem pouzil jako priklad, protoze mi nedela problemy priznat, ze v Audi nebo BMW jsem jeste nejel a proto o nich nemluvim. Dale si vsimete, ze hovorim pouze o te vlastnosti ecka, kterou jsem jako cestujici v taxi mohl poznat. Nazor na misto na hlavu vzadu je pro me zajimavy od ACEho, ktery to auto ma a ne od nekoho, kdo sedel leda v cecku a presto presne vi, ze jsem zamindrakovany skodovkar a blabolim. Sam se pouze ztrapnujete priznanim, ze o dane veci nevite NIC, coz vam nebrani urazet ostatni i bez priciny. Nepotrebuju obhajvat zadnou znacku, protoze ted auto nemam a nijak bych ho nevyuzil, zato mluvim pouze ze sve zkusenosti a kdyz nevim tak mlcim nebo se slusne zeptam tech, co vi. Vam doporucuji totez.
 
P.S. Pokud nekoho bez jakychkoli podkladu narknete ze lzi ('v Ecku nikdy nesedel') je povazovano za slusne se prinejmensim omluvit

tibor
30. května • 23:23

jinak ja jsem rekl,ze se mi tonezda,kdyz v c-cku jsem tenhle problem nemel a e-cko je vetsi,takze u me pracuje logika no,jinak jestli jsi s eckem jel promin,ale stejne si mylsim,ze jsi neobjektivni,protoze bys to misto vzadu v o1 musel oznacit za male a to jsi neudelal tak jinak promin,ze jsem ti rekl,ze jsi v ecku nejel,ale jinak si myslim,ze jsi zaujaty

Radek
31. května • 12:10

Ja jsem v pátek jel v MB C-Klasse a musím říct, že na třídu, do které se toto auto řadí, je v něm vzadu žalostně málo místa (v případě, že se posunu uplně dozadu - měřím 2 metry).

 

P2M
31. května • 10:52

tibor: Tibore a kolik prosimtě měříš? Mám "C" služební a když náhodou jedu někam dál a střídám se u řízení, tak sedět vzadu za mnou je utrpení. Mám 183cm a drhnu hlavou o strop ( i když snížený z důvodu stř. okna) a pod sedačky si nedám nohy. Jak podotkl Pierr, tak MB řídit, ne se vozit.

Petr

tibor
31. května • 18:19

nemas nahodou fabii?a ujake firmy mas sluzebniho medaka?

P2M
31. května • 19:16

A naposledy , nemíním tímto šplhat, ale Volva sem taky "miloval". Měl sem 440 GLE a v rodině spolumajitele jednoho dealerství v Praze. Ty auta byly super. Vše skončilo, když jsem pod vidinou provize vnutil skorotchánovi S80 2,5 TD , která se srala takovým způsobem, že to nakonec protlačil do černých ovcí na ČT. Od tý doby jsem se Volva nechěl ani doktnout. Ale byly to a určitě furt jsou pěkný auta ale tohle mne odradilo.

Tom
31. května • 21:55

Nebyla to ta S80, u ktere bouchly bocni airbagy, kdyz na*rany majitel praskl dverma, ze zustal stat na dalnici s totalnim vypadkem vseho od elektriky  ?

Tom
31. května • 21:56

.. a jeste jsem zapomel, ze Volvo CZ reklo, ze se jich to netyka a nechteli to opravit jako neoduvodnelou reklamaci

P2M
1. června • 11:01

2tom: ne, tady byly problémy hlavně s "elektrikou" - počítač stále hlásil chybu motormanagementu a auto jelo v safe režimu - na půl výkonu, dále pořád vypadávala hadice od vzduchového filtru a motor tak sál všechen sajrajt natvrdo, rozpadaly se pásy (spony), takže se nedalo připoutat (nejbezpečnější auto na světě), mlžily se všechny 4 světla a to až tak, že se v předních parabolách začala loupat ta odrazová plocha - servis nebyl schopen opravit ani vyměnit, skorotchán je silnej kuřák a v tom autě se zasekl ve 200km/h v Německu popelník v zavřený poloze a on kvůli tomu propáli brutálně sedačku atd... Skončilo to soudem, Volvo Czech se od toho distancovalo a ve finále po dvou letech vysoudil vrácení auta a 1000.000,- vrácení pěněz (oproti PC cca 1850000,-) takže žůžo.

tibor
31. května • 19:24

tak to ti verim i nejlepsi auta se serou jako vsechny veci,ale u tech znackovejch je ta jistota ze to vydrzi daleko vetsi nez u konfekce a levnych autjinak dam ti priklad clio 1,4 rv01 najeto 45,000 a v servise nejdriv,ze se potkal motor pak zas remeny a zbrouseni hlavy,nakonec to opravily rychle,ale cena byla  skoro 20,000,coz majitel volva ktereho znam presel jen lehkym usmevem,on to volvo ma a uz vic jak 6 let a zadny problem,takze zalezi opravdu na kusu a ten tvuj tchan je vpravde vyjimka

P2M
31. května • 19:11

Ještě než mne obviníš, tak bych rád podotknul, že Škodovku opravdu neprotěžuju. MB je super na dlouhý cesty a jízdu po "rozbitejch" površích, které umí vcelku pěkně vyžehlit. Fabka je na Prahu a víkendový camrání se do vzdálenosti 200km. Kdybych měl dostatek financí a mohl z těchto dvou aut vybírat, tak to "céčko" je jasná volba. Jinak obě auta mají své pro i proti - z mergla se těším na řazení a v rámci moností blbnutí ve Fabce a z Fabky se těším na pohodlíčko a super cestování v Merglu.

ajatin
31. května • 21:43

Ve Fabce jsou ty zadní lavice drsný, co. Ve služební jsem vždycky řídil a vepředu pohoda. Ted jsem jel asi 200 km vzadu a ještě ted se otřesu, když si na to vzpomenu. Ty sedačky jsou snad do pravého úhlu a ještě dost tlačivé.

P2M
31. května • 19:06

Fabii mám soukr. Jméno firny, kde pracuju ti opravdu říkat nechci, to se na mě nezlob. Petr

tibor
31. května • 13:23

178 a mam dlouhe nohy,a v c-cku jsem se stropu nedotknul,takze logicky bych se nedotknulk ani v ecku,ne?

Pierre
31. května • 13:39

No a vo tom to je - jsi mensi a mas dlouhe nohy, ja jsem treba o 3-4 cm vyssi a mam dlouhy trup - pravdu s mistem na hlavu v MB tedy muzeme mit klidne oba. Ja jenom nepotrebuju druheho hned urazet a oznacovat za lhare.

tibor
31. května • 14:09

tady nejde hned nekoho urazet to bylo s nadsazkouale u oktavky je to misto vazne maly a vi se to dlouho,kdezto u ecka se o tom nevi...treba c-cko je zname,ze zadni misto neni pro dlouhany,ale u e-cka ne,takze si myslim,ze stim mb jsi to rekl schvalne,aby si skodu zvednul.to si myslim a je to neobjektivni od tebe,protoze u oktavky je vzadu opravdu malo mista jako v golfu atd.to mb je natom lepe.preber sito jak chces

P2M
31. května • 14:02

Další věc je jak jsi zvyklý sedět, kdo (výška) seděl před tebou, zdali mělo to auto střešní okno. On je rozdíl když jsi zvyklý sedět "ležmo" a to ať už vepředu či vzadu.

 

Petr

tibor
31. května • 18:24

stejne si myslim,ze jste zatvzely skodovkari a delate si tady ze me prdel,co?dokonce uz i v a6 je malo mista,sakra jak to delaji,auto velky jak krava a ve vnitr mene mista nez v oktavce,ja bych rekl,ze trpaslik nejsem a nemel jsem problemy ani v audi ani v bmw ani v medaku,tak nevim?!?ale v te oktavce je vzadu malo mista a nohy vas tlacit budou,tedy nemuzete se poradne usadit

Petr
31. května • 20:39

Důležitý taky je, jak se ti vzadu sedí, nejde jenom o to, kolik je tam místa. Btw S40 má vzadu míň místa než Octavia II

ajatin
31. května • 21:38

A navíc je také o bezpečnost. V MB-E nebo BMW 5(předposlední řada) je člověk více obestavěn interiérem, než např. v Peugeotu 605. I když z venku maj podobné rozměry. Rekl bych, že je to dan za vyšší bezpečnost.

Petr
31. května • 21:51

Tak nějak. Koukal jsem na O2, má dveře tlustý jako prase - koukni do tabulky, O2 je širší, ale v ramenech má místa miň.

Pak jsem zkusil Civic a Corollu a ti mají dvířka jako z papíru. Jojo, japonci zase šetřili.

Golem
10. června • 9:18

O jaké Corolle mluvíš? Já ji totiž mám a dvěře má na můj vkus silný dost. Jestli si myslíš, že čím širší dvěře, tím lepší, tak jsi na omylu. Jestli máš metr široký dveře, tak ti přeji mnoho úspěchů při parkování.

Golem
10. června • 9:18

O jaké Corolle mluvíš? Já ji totiž mám a dvěře má na můj vkus silný dost. Jestli si myslíš, že čím širší dvěře, tím lepší, tak jsi na omylu. Jestli máš metr široký dveře, tak ti přeji mnoho úspěchů při parkování.

ajatin
31. května • 22:06

No třeba Carina E co se týče bytelnosti plechů byla velmi podobná stejně starému BMW 5 - zkušenosti kamaráda klempíře. Navíc ty japonské plechy bývaly o dost pevnější, než evropské stejné tlouštky. Před cca 7mi lety. Jak je to ted nevím, ale zrovna před chvílí jsem někde četl článek, že zrovna Corolla Verso je nejbezpečnější MPV své třídy. U Yarise to bylo tuším také tak. Ono je vůbec proti japoncům u nás spoustu předsudků. Ale kdo zkusí, ví své.

Pierre
31. května • 11:43

Dekuju za nazor skutecneho uzivatele MB. Ja sam se svoji nebasketbalovou vyskou 180 cm vim, ze mam relativne kratsi nohy a delsi trup - proto jsem logicky mene citlivy na rozvor a podelny prostor a vic citlivy na vysku vozidla. Jak mi potvrdil i pritel, ktery nastupuje u MB na staz, ecko bylo vytvareno s cilem, ze kupujici bude i ridicem. Na prevazeni sefu vzadu je u MB urcena POUZE S-classe - to jenom u nas se pri pohledu na cenu protoci vsem panenky a mysli si, ze je to papalasske auto typu T613. A zjevne to podle reakci uzivatelu nebude o moc lepsi ani v A6 nebo BMW5 - nehodnotim, nejel jsem v tom. Jenom bych chtel primet k zamysleni, ze parametr ktery se neustale omila u VSECH aut nizzsi stredni tridy (nejen Oc, ale i Meg 2, Maz 3, Golf 5, atd...) muze byt leckdy stejny ne-li horsi u aut o dve tridy vyssi - a je to pochopitelne - klientela je NAPROSTO jina, ma jine pozadavky  a neni to chyba, ale vlastnost. U Alfy nebo Porsche taky neni zakladni parametr objem kufru, ze.
 
P.S. Muzu zatim srovnavat jako taxi pouze dve auta z vyssi tridy - MB ecko melo sice vsechno v kuzi, diesel 2,7 si tise brumlal ale prijemne jsem se vzadu necitil. P607 melo potahy latkove, motor 2.2d podle ridice zral az 12l ve meste, ale vzadu se rozvalite jak kral. At si kazdy vybere podle libosti - jako zakaznik taxisluzby zatim volim P607
 
P.P.S. - Moje oblibene znacky jsou Alfa a BMW, ale kde se v nich projet, ze?

tibor
30. května • 22:19

jinak me vzadu v oktavce nohy tlacili a v c-cku se mi hlava stropniho oblozeni ani nedotkla,takze jestlize ti hlava nevesla do e-cka tak ani do aoktavky a to jsi zamlcel

tibor
30. května • 21:40

Ja se nemusim za nic omlouvat,nemam duvodjestlize je c mensi nez ecko tak logicky tam bude mista vic nebo prinejmensim stejne jako v c-ckua u oktavky je vzadu skutecne malo mista,zakze nevim oco ti jdeA tebe jsem si vsimnul uz driv jak obhajujes skodovku takze nevim stou nestranostijinak si stale myslim,ze chces jen ukazat jak skoda je dokonala a medak za 2,000,000 predrazeny kram.viz. tve narazky na kram ze sttutgartu,takze zadna omluva nebude,nezlob se na me,jo?

Leonardo Cupranek
30. května • 21:54

Podle me by bylo daleko zajimavejsi porovnat novou s 2.0 FSI a starou s 1.8T - velice by me zajimal pocitovy rozdil mezi obema stejne vykonnymi motory. Zatim mam proste pocit, ze FSI bude krok zpet.

A mimochodem: Octavia patri do nizsi stredni a ne do stredni, i kdyby mela motory lepsi. Stare Toledo melo 2.3 V5, u noveho Toleda bude i V6 a presto asi nikoho nenapadne tvrdit, ze jde o stredni tridu. Dat do Octavie motor 2.8V6 ci 3.2V6 je jen otazka marketingu, protoze do vozu na stejne platforme se tyto motory montuji. A RS motory TDI 136kW i FSI-T 147kW by prece (alespon dle vykonu) tu Octavii do te stredni tridy take meli posunout. Ale neposunou. 
Samozrejme druha vec je, ze nekterym autum stredni tridy tato dve auta mohou smele konkurovat. Nejde totiz o "tridu", ale o to, co nekteri lide berou jako alternativy. A me treba nova Octavia prijde jako zcela adekvatni alternativa k soucasnemu Passatu (dokud nebude novy a vetsi Passat). A urcite se najde auto stredni tridy, ktere ma take jenom styrvalce.

tibor
30. května • 22:23

no ani nove volvo s40  nepatri do stredni a uz bych ho tam po setkani snim ani necpal ikdyz ma vykonne motory...

Petr
30. května • 22:30

Volvo S40 mne zklamalo, divná přístrojovka, málo místa vzadu i vpředu, malý kufr... kam se hrabe na Octavii i s těmi šestiválci.

tibor
30. května • 18:54

ja v ecku nejel,ale jel v c-cku a tam je misto akorat,takze logicky ve vetsim aute ho bude asi vic,ne?a mimochodem zadnyho medaka jsem nikdy nemel a ani ho neplanuju

Petr
30. května • 18:33

Závist?

Petr Broža
30. května • 18:09

Když ve staré sedíte vzadu za někým, kdo se moc neroztahujete, není to s tím tak hrozné. jak píšu v článku, za sebe se posadím celkem bez problému. Ale ten pocit, když se v nové Octavii můžete pohodlně "rozvalit", je zkrátka o něčem jiném.

PS. Modelka je přítelkyně majitele šedé Octavie.

Ich
30. května • 18:29

Pritelkyni ma peknou ale to auto by si moh umejt...:)

AcuraTL
30. května • 16:51

moc hezka figurantka

Pepa Riha
31. května • 16:15

mno ja si teda modelku predstavuju jinak .. tohle je takovej ten "olizanej vdolek" BTW: myslim ze by ji moh starej koupit nejaky lepsi hadry na sebe kdyz uz si vozi zadeq v oktavce a ne ve skudce 105ce :P

Sparky
1. června • 11:52

Mno, tak ja bych to na olizanej vdolek nevidel... mne se naopak moc libi

Karel K
31. května • 14:39

Nerekl bych....

Doporučujeme

Články odjinud