Opravdu by mě zajímalo, kde autor článku vzal skutečnost, že motor 1.4-16v z produkce koncernu VW má variabilní časování sacích ventilů...
kupte si aspon dvoulitr nebo radeji jezdete na kole v lese
Tak se spotřebou 44kw motoru nesouhlasím...Známéj má tento motor a nedostane se pod 10l/100km
Můj názoj na to zda je oktávka nebezpečná nebo ne pokud má slabej motor je následující .Jak se to vezme v rodine máme ochcávku z 98 roku 1.6 55kw ala felicie nebo golf 3 a tento motor stojí za hov .předjíždění s ním je utrpení , musíte mít nějaku rezervu pokud proti vám něco vyjede .u tohoto motoru mužete akorát tak došlápnout a doufat že proti jedoucí a předjížděné auto přibrzdí .u tohoto motoru máte rezervu možná tau při předjíždění pekaře na mopedu .toto je opravdu nebezpečný motor žere nejede atd.jel jsem s 1.4 16v a ten jede odspoda mnokem lépe neš 1.6 po rozjetí jedou na rovince stejně v zatáčkách je pak lepší 1.4nemá tak těškej předek .Měl jsem tu možnost jet i s 1.6 75 kw a nepřišel mi tento motor moc užasný ,je pravda že hodně řve pokud se jede přes 130 potřebuje 6ku .z těchto 2 mutoru bych bral 1.4 16v ,ale osobně jsem raději na naftu ,bral bych tedy starej dobrej 1.9 tdi 81 kw rozhodně ne PD 96 kw je to hodně špatnej motor .nazávěr chci dodat pokud máš slabej motor tak nepředjížděj a pokud hodně spěcháš tak si kup 1.8 T nepo tdi ,mě příjde že chcete za málo peněž hodně muziky .pokud je to auto nebezpečné tak si ho nekupuj ,opravdu nebezpečná je fabie HTP jak říká muj kamarát H romada T rapnýho P lechu to je pekáč každej novější autobus ti dejchá za krk .1.4 je dobrej motor já jsem hodně na výkon ale musím uznat že na ten obsah je to paráda ....................
Nejsou nebezpečná auta,nebezpečný je vždy jenom ten ,,MEZIKUS" to je to mezi volantem a sedačkou.
z čeho usuzujete že je PD 96kw špatnej motor ?
Zdravim mam jenom dotaz na makitele octavii .Jake mate skusenosti se servisnimy pracemi je to levne, drahe , pripada vam ze tomu rozumeji? a jakou maji uspesnost ve odstranovani zavad ? diky Jan Tichy
PS: mam Hondu.
To je aprílovej dotaz ??
Bohuzel neni ve Cartecu v Mlade Boleslavy prijeli autem do servisu a spatky to po oprave za nekolik tisic tahli na lane.A pak se zjistilo ze neumej ani zapojit rozdelovac a jsou jeste dalsi nazory ze Catrec je nejhorsi servis v okoli bohuzel
No pokud to byla Octavia, tak rozdělovač nezapojí nikdo. Žádný tam totiž není... Ani u TDI :o)))))
Tak se laskavě podívej pod kapotu!Motory VW AEE 1,6 MPi/55 KW mají rozdělovač viditelný po pravém boku motoru ,je přimontovaný na unašeči vačkovýho hřídele.Co se týče Motorů o obsahu 1,4 litru z produkce VW ; míním tím motorizace ABA 1,4 16V/55 KW a ABB 1,4 16V /74 KW,tak ty mají rozdělovač také přimontovaný na unašeči vačkového hřídele který ovládá sací ventily.Motor 1,4 55KW znám jako svý boty,máme jej namontovaný v Golfu IV.generace.Jede jako z praku.
Co to znamena "jede jako z praku"?
U donedávna vyráběné Octavie s motorem 1,6 55 kW rozdělovač byl. Asi má na mysli tento motor.
Tyhlety vozitka jsou pasti na chudaky kdo maji sluzebni auta. Nejaky setrivi blbec je nakoupi do firmy, protoze on v tom nejezdi a usetril par tisic a chudak zamestnanec se pak musi plouzit v podobne sracce. Neco podobneho je Fabia Junior. Auta, ktere si malokdo koupi dobrovolne.
Teď vyjímečně něco k věci, ale předem říkám že nejsem moc dobrý češtin. Zaujmul mě ten chladič oleje u český 1,4 44kW. Blok je z Felicií dost podobný, takže by tam určitě taky šel. Zavolal jsem tedy na Jarov do náhradních dílů. Podívali se do počítače a prohlásili, že olejový chladič se pro tento motor vůbec nedělal. Jestli máte k tomuhle typu Octávie někdo přístup tak se mi prosím podívejte, ale byl bych opravdu hodně překvapený kdyby tam opravdu byl.
Mám oktu 1.4 44kw a je tam chladič(servo) oleje a ne motorového.
Dle mých informací tam ten chladič skutečně je, ale nikoliv v podobě, v jaké jej známe třeba ze škody 110 LS. Tam šlo o jasně viditelný výměník olej-vzduch, kdežto motor 1,4 MPI má údajně výměník olej-voda, který je obvykle skrytý v bloku motoru (je jeho součástí). Žádný renomovaný automobilový výrobce, a tedy ani Škoda, by si dnes nedovolil tvrdit, že má v motorech něco, co tam nakonec není. Tak věřme, že k přestupu tepla mezi olejem a vodou dochází u motoru 1,4 MPI na vyšší úrovni, než v jeho předchozí evoluci o objemu 1,3 litru.
Ten blok u Octávie 1,4 44kW bude asi schodný z fábií 1,0 37kW, 1,4 44kW a 1,4 55kW a tam co já vím taky nějaký chladič oleje v bloku není.
Chladic oleje je normalne pred chladicem vody. Dennis.
U těchto vozů rozhodně ne. Však právě o tom se bavíme. Před chladičem vody bývá olejový chladič olej-vzduch. Ten ale u Škodovek (u VW) už není.
Nemyslím, že jde o vyšší úroveň chlazení oleje. Olej-vzduch je jistě účinější způsob, jak chladit mazivo. U 1.4 16V 55kW ale nedochází k žádnému dramatickému ohřevu a tudíž výměník olej-voda bohatě stačí. Dřív stály ojeje za prd (víc ztrácely viskozitu při vysokých teplotách) a chlazení bylo možná víc potřeba. Dnešní polo a plnosyntetické oleje ale snesou podstatně víc a proto tento ústupek.
Podle mého soukromého mínění by chlazení oleje na 1,4 55kW nemuselo být vůbec. Pak by ale zase musel být používaný olej plnosyntetický a to mnozí šetřiví motoristé nepovažují za nutné :o)
Hej lidi, ja som si myslel, že toto je diskuse o autách v článku.
Toto je stránka o automobiloch a nie o českom jazyku. Čo tam po nejakých menších chybách, hlavne že je to napísané tak aby to človek prečítal, veď každý sme len človek a nie bytosť neomylná.
Vážení autoři a redaktoři serveru, jsem věkově někde jinde proti většině těch, co vám píší. Soudím tak alespoň podle způsobu jejich vyjadřování. Nemohu vám ale nenapsat, že jazyk některých vašich příspěvků je velmi nízké úrovně. Například v tomto nerozlišuje autor malá a velká písmena, píše uprostřed věty "Škodovky" a "Volkswageny" s velký Š a V. To je nesprávně. Úroveň jazykovou i odbornou pozvedá většinou pan V.Dolejš. je vidět, že novinařina je jeho profesí, že je odborník a ještě k tomu stylisticky i jazykově zdatný. Ostatní by se měli poučit. Děkuji redakci Autorevue že přitáhla tak zajímavého autora.
nejsem expert na češtitu, ale myslím, že "Š" a "V" je správně... podle Vaší logiky je tedy také správně "Včera večer jsem psal do diskuse, ale petrovi se to nelíbí"
Nechci Vás urazit, ale i neodborník na češtinu s maturitou by měl vědět, že ve výrazech škodovka, seat, ale i fabie, toledo, octavie... se píše malé písmeno. Velké se používá, označujete-li přímo verzi vozu, např: Seat Toledo, Škoda Fabia... Z toho vypývá, že např. věty: "...V testu Škodovka s tímto motorem..." a "...důvodem, proč se „lidové“ Octavie málo..." jsou z gramatického hlediska špatně, zatímco: "...jež dnes osvícené značky Renault, Peugeot či Fiat, nabízejí ..." je dobře. Nicméně jazyk je neustále se vyvíjející ´organismus´ a vzhledem k tomu, že výše uvedené chyby se již staly běžně užívanými, v brzké době asi již za chyby považovány nebudou.
Doufám, že můj výklad byl správný (přece jen už nějakej ten pátek češtinu nemám) ))
Pokud nekdo chce rici automobil Skoda anebo GMC ,Chev atd ,je to spravne nejen v Cechach,ale i jinde ve svete . Dennis Welt.
no, já taky češtinu nějaký pátek něměl, přiznávám, že je mi úplně jedno jestli je tam malé nebo velké písmeno.. na informace to vliv nemá a úpřimě řečeno, ani to nevypadá špatně. Pravdou zůstává, že v moto časopisech se v 99% procentech užívá právě variata s velkým písmenem...
p.s. Octavia je přece vlastní jméno? - a pokud se dobře pamatuju, tak se vlastní jména píšou vždy s velkým
O tom jestli se píše Octavia nebo octavia bychom se mohli přít. záleží na kontextu. Horší už je to v těch slovech volkswagen a škoda.
Mě je taky vcelku jedno, jaké tam je písmeno, ale myslim si, že když chce někdo publikovat články, měl by být se základy češtiny obeznámen. Vždycky jsem chtěl být redaktorem nějakého automobliového časopisu, ale vždy mě odrazovalo, že nemám patřičné technické vzdělání a slohový projev. Nicméně postupem času zjišťuji, že řada redaktorů je na tom ještě hůře než já (tím nenarážím na tento článek).
Skoro bych si dovolil nesouhlasit. Je to jako s argumenty, že František Koudelka se v písemném projevu může označovat jen jako "franta" a nikoliv "Franta". Škoda i Volkswagen mohou být chápány jako zkrácené formy jména výrobce. Každopádně pokud bych měl důsledně trvat na výkladu popsaném výše musel bych vždy ve vztahu k označení automobilky používat kompletní název tj. ŠKODA AUTO a.s. a jinak vždy jen jako škoda.
tak kontatujte, redakci, jak hovří banner v pravém horním rohu...
Zrychleni na 100 za temer 19 sekund ? To je velmi nebezpecny vuz. Dokazu si predstavit manevrovaci schopnosti napr. v hustem a rychlem provozu na dalnici. Ten pocit jsem mnohokrat zazil kdyz jsem jezdil s Felicii - slapnete na plyn, protoze potrebujete bleskove vyresit nastalou kritickou situaci, a nic se nedeje, auto jede temer stejne rychle. Je to opravdu nebezpecne a proto doporucuji si rozhodne priplatit za silnejsi vuz.
to není o výkonu,jezdi tak,aby ses do těch kritických situací nedostával a je vyřešeno
Az budes mat Octaviu 1.4 16v s motorom z volkswagwnu tak potom hodnot, ja to auto mam a samozrejme ziadne delo to neni ale taha ako drak, dokonca je zivsi ako 100konova fabia, kazdy vidi len objem ale nikto nevnima tocivy moment motora a dalsou dolezitou vecou je prevodovka a jej odstupnovanie a celkovy charakter. Napriklad 90 koni Daewoo Espera v zivote neubeha 75 koni Oktavie a to preto ze maju uplne ine prevodovky.
Udávaných 19 vteřin platí pro motor 1.4 MPi, který se do octavií už nedává. Tento motor 1.4 16V má podle dokumentace zrychlení za 15,3.
ja si skor myslim, ze musite, s prepacenim, jazdit ako prasa ked potrebujete riesit krizove situacie hoc aj kazdy tyzden... som sice novacik, jazdim len 4 roky cca 15-20000km/rok, vacsina v hustej premavke v Bratislave, ale krizovu situaciu som este riesit nemusel, nejazdim proste ako pretekar, ale pomalsie a v pohode...
Já jezdím v Brně. Krizovek je hodně. Rozhodně většina ne kvůli mně. Nedávno mně vlítnul do cesty nějakej venkovan se 120ckou. Ne, nebrzdil sem, prudce jsem trhnul volantem a s kvílením pneumatik pod plným plynem ho objel. Ta Liazka, co jela za mnou, toho dědka připravila o auto. Doufám, že mu seberou papíry. Zachránil sem si prdel i předek auta ne tupým hňápnutím na brzdu, ale naopak.
ehm, venkovan? to jste v brně přece všichni, ne? pardon, ale nedalo mi to
nie len predok ale asi aj zadok auta... a asi aj svoj lebo keby to do teba nasrala ta liazka tak neviem neviem...
souhlas.
Kdybys nebezpecne situace radsi resil brzdou, mozna by to bylo bezpecnejsi pro vsechny...
Auto, které jede 80km/h i když stojíš oběma nohama na plynu je vrcholně nebezpečná věc..Ono je totiž potřeba předjet občas třeba traktor a pokud na to nestačí mezera mezi protijedoucími dlouhá půl kilometru, jde o životy. A tvrdit že všechno spraví brzda..no, to snad ani nemá smysl komentovat.
Majitel takového auta prostě předjíždět nebude...
No spíš to dopadne tak, že předjíždět budou a ti naproti se to budou snažit přežít....
Asi tak. Kdo si ho kupuje, ví, do čeho jde a jeho jízdnímu stylu 1,4 vyhovuje. Já bych Octavii 1,4 nechtěl ani zadarmo, ale starší lidé jezdící defenzivně a klidně určitě nízkou cenu před trháním asfaltu upřednostní.
Tak to asi ne. Názor, že řešením krizové situace je brzda, vychází z absolutní nezkušenosti nebo blbosti ( což je horší).
Tak to pěkně kecáš,protože v každý situaci se reaguje úplně jinak a schopnej řidič,kterej má svoje auto zmáklý, si dokáže vždycky poradit.Šlápnout na plynovej pedál za mohutnýho dýmu z vejfuku umí každej debil.Mimochodem mám oktávku 1.6,74kw,v práci jezdím druhou neslabší verzí transitu, naloženým šesti lidma a někdy i s nákladem a nemám na dálnici problémy,když koukám kolem sebe a do zrcátek(mám tak přehled a odhad)na rozdíl od jiných,kteří leží v sedadle a i si hrajou s mobilem.Hezký den všem:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.