Škoda Octavia se čtrnáctistovkou dvakrát jinak (srovnávací test)

n.g.  |  26. 03. 2002 08:41

Zrychleni na 100 za temer 19 sekund ? To je velmi nebezpecny vuz. Dokazu si predstavit manevrovaci schopnosti napr. v hustem a rychlem provozu na dalnici. Ten pocit jsem mnohokrat zazil kdyz jsem jezdil s Felicii - slapnete na plyn, protoze potrebujete bleskove vyresit nastalou kritickou situaci, a nic se nedeje, auto jede temer stejne rychle. Je to opravdu nebezpecne a proto doporucuji si rozhodne priplatit za silnejsi vuz.

Odpovědět  |   | 
m.j.  |  26. 03. 2002 11:58

Kdybys nebezpecne situace radsi resil brzdou, mozna by to bylo bezpecnejsi pro vsechny...

Odpovědět  |   | 
ASIMOV  |  26. 03. 2002 12:55

Tak to asi ne. Názor, že řešením krizové situace je brzda, vychází z absolutní nezkušenosti nebo blbosti ( což je horší).  

Odpovědět  |   | 
el  |  16. 03. 2007 16:45

Tak to pěkně kecáš,protože v každý situaci se reaguje úplně jinak a schopnej řidič,kterej má svoje auto zmáklý, si dokáže vždycky poradit.Šlápnout na plynovej pedál za mohutnýho dýmu z vejfuku umí každej debil.Mimochodem mám oktávku 1.6,74kw,v práci jezdím druhou neslabší verzí transitu, naloženým šesti lidma a někdy i s nákladem a nemám na dálnici problémy,když koukám kolem sebe a do zrcátek(mám tak přehled a odhad)na rozdíl od jiných,kteří leží v sedadle a i si hrajou s mobilem.Hezký den všem

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  28. 03. 2002 22:57

Auto, které jede 80km/h i když stojíš oběma nohama na plynu je vrcholně nebezpečná věc..Ono je totiž potřeba předjet občas třeba traktor a pokud na to nestačí mezera mezi protijedoucími dlouhá půl kilometru, jde o životy. A tvrdit že všechno spraví brzda..no, to snad ani nemá smysl komentovat. 

Odpovědět  |   | 
Sedan  |  29. 03. 2002 09:28

Majitel takového auta prostě předjíždět nebude...

Odpovědět  |   | 
Huf_tuner  |  29. 03. 2002 13:52

Asi tak. Kdo si ho kupuje, ví, do čeho jde a jeho jízdnímu stylu 1,4 vyhovuje. Já bych Octavii 1,4 nechtěl ani zadarmo, ale starší lidé jezdící defenzivně a klidně určitě nízkou cenu před trháním asfaltu upřednostní.

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  29. 03. 2002 14:25

No spíš to dopadne tak, že předjíždět budou a ti naproti se to budou snažit přežít....

Odpovědět  |   | 
greggie  |  26. 03. 2002 13:06

ja si skor myslim, ze musite, s prepacenim, jazdit ako prasa ked potrebujete riesit krizove situacie hoc aj kazdy tyzden... som sice novacik, jazdim len 4 roky cca 15-20000km/rok, vacsina v hustej premavke v Bratislave, ale krizovu situaciu som este riesit nemusel, nejazdim proste ako pretekar, ale pomalsie a v pohode...

Odpovědět  |   | 
asimov  |  26. 03. 2002 13:28

Já jezdím v Brně. Krizovek je hodně. Rozhodně většina ne kvůli mně. Nedávno mně vlítnul do cesty nějakej venkovan se 120ckou. Ne, nebrzdil sem, prudce jsem trhnul volantem a s kvílením pneumatik pod plným plynem ho objel. Ta Liazka, co jela za mnou, toho dědka připravila o auto. Doufám, že mu seberou papíry. Zachránil sem si prdel i předek auta ne tupým hňápnutím na brzdu, ale naopak.

Odpovědět  |   | 
Lubos  |  26. 03. 2002 19:40

souhlas.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  27. 03. 2002 16:37

nie len predok ale asi aj zadok auta... a asi aj svoj lebo keby to do teba nasrala ta liazka tak neviem neviem...

Odpovědět  |   | 
 |  21. 11. 2005 22:53

ehm, venkovan? to jste v brně přece všichni, ne? pardon, ale nedalo mi to

Odpovědět  |   | 
Radek P.  |  29. 03. 2002 01:13

Udávaných 19 vteřin platí pro motor 1.4 MPi, který se do octavií už nedává. Tento motor 1.4 16V má podle dokumentace zrychlení za 15,3.

Odpovědět  |   | 
To je jedno  |  22. 06. 2006 17:45

Az budes mat Octaviu 1.4 16v s motorom z volkswagwnu tak potom hodnot, ja to auto mam a samozrejme ziadne delo to neni ale taha ako drak, dokonca je zivsi ako 100konova fabia, kazdy vidi len objem ale nikto nevnima tocivy moment motora a dalsou dolezitou vecou je prevodovka a jej odstupnovanie a celkovy charakter. Napriklad 90 koni Daewoo Espera v zivote neubeha 75 koni Oktavie a to preto ze maju uplne ine prevodovky.

Odpovědět  |   | 
TZ  |  09. 03. 2014 16:35

to není o výkonu,jezdi tak,aby ses do těch kritických situací nedostával a je vyřešeno

Odpovědět  |   | 
Petr z Kadaně  |  26. 03. 2002 11:59

Vážení autoři a redaktoři serveru, jsem věkově někde jinde proti většině těch, co vám píší. Soudím tak alespoň podle způsobu jejich vyjadřování. Nemohu vám ale nenapsat, že jazyk některých vašich příspěvků je velmi nízké úrovně. Například v tomto nerozlišuje autor malá a velká písmena, píše uprostřed věty "Škodovky" a "Volkswageny" s velký Š a V. To je nesprávně. Úroveň jazykovou i odbornou pozvedá většinou pan V.Dolejš. je vidět, že novinařina je jeho profesí, že je odborník a ještě k tomu stylisticky i jazykově zdatný. Ostatní by se měli poučit. Děkuji redakci Autorevue že přitáhla tak zajímavého autora. 

Odpovědět  |   | 
cosworth  |  26. 03. 2002 12:27

nejsem expert na češtitu, ale myslím, že "Š" a "V" je správně... podle Vaší logiky je tedy také správně "Včera večer jsem psal do diskuse, ale petrovi se to nelíbí"

Odpovědět  |   | 
Martin  |  26. 03. 2002 13:57

Nechci Vás urazit, ale i neodborník na češtinu s maturitou by měl vědět, že ve výrazech škodovka, seat, ale i fabie, toledo, octavie... se píše malé písmeno. Velké se používá, označujete-li přímo verzi vozu, např: Seat Toledo, Škoda Fabia...   Z toho vypývá, že např. věty: "...V testu Škodovka s tímto motorem..." a "...důvodem, proč se „lidové“ Octavie málo..." jsou z gramatického hlediska špatně, zatímco: "...jež dnes osvícené značky Renault, Peugeot či Fiat, nabízejí ..." je dobře. Nicméně jazyk je neustále se vyvíjející ´organismus´ a vzhledem k tomu, že výše uvedené chyby se již staly běžně užívanými, v brzké době asi již za chyby považovány nebudou.   

Doufám, že můj výklad byl správný  (přece jen už nějakej ten pátek češtinu nemám)    ))

Odpovědět  |   | 
cosworth  |  26. 03. 2002 14:13

no, já taky češtinu nějaký pátek něměl, přiznávám, že je mi úplně jedno jestli je tam malé nebo velké písmeno.. na informace to vliv nemá a úpřimě řečeno, ani to nevypadá špatně. Pravdou zůstává, že v moto časopisech se v 99% procentech užívá právě variata s velkým písmenem...

p.s. Octavia je přece vlastní jméno? - a pokud se dobře pamatuju, tak se vlastní jména píšou vždy s velkým

Odpovědět  |   | 
Martin  |  26. 03. 2002 14:33

O tom jestli se píše Octavia nebo octavia bychom se mohli přít. záleží na kontextu. Horší už je to v těch slovech volkswagen a škoda.

Mě je taky vcelku jedno, jaké tam je písmeno, ale myslim si, že když chce někdo publikovat články, měl by být  se základy češtiny obeznámen. Vždycky jsem chtěl být redaktorem nějakého automobliového časopisu, ale vždy mě odrazovalo, že nemám patřičné technické vzdělání a slohový projev. Nicméně postupem času zjišťuji, že řada redaktorů je na tom ještě hůře než já  (tím nenarážím na tento článek).

Odpovědět  |   | 
cosworth  |  26. 03. 2002 17:33

tak kontatujte, redakci, jak hovří banner v pravém horním rohu...

Odpovědět  |   | 
jjj  |  09. 10. 2003 15:00

Skoro bych si dovolil nesouhlasit.  Je to jako s argumenty, že František Koudelka se v písemném projevu může označovat jen jako "franta" a nikoliv "Franta".  Škoda i Volkswagen mohou být chápány jako zkrácené formy jména výrobce.  Každopádně pokud bych měl důsledně trvat na výkladu popsaném výše musel bych vždy ve vztahu k označení automobilky používat kompletní název  tj. ŠKODA AUTO a.s.  a jinak vždy jen jako škoda.

Odpovědět  |   | 
Dennis Welt  |  30. 03. 2002 03:45

Pokud nekdo chce rici  automobil Skoda anebo GMC ,Chev atd ,je to spravne nejen v Cechach,ale i jinde ve svete . Dennis Welt.

Odpovědět  |   | 
popo  |  26. 03. 2002 16:14

Hej lidi, ja som si myslel, že toto je diskuse o autách v článku.

Toto je stránka o automobiloch a nie o českom jazyku. Čo tam po nejakých menších chybách, hlavne že je to napísané tak aby to človek prečítal, veď každý sme len človek a nie bytosť neomylná.

Odpovědět  |   | 
Arny  |  27. 03. 2002 22:34

Teď vyjímečně něco k věci, ale předem říkám že nejsem moc dobrý češtin. Zaujmul mě ten chladič oleje u český 1,4  44kW. Blok je z Felicií dost podobný, takže by tam určitě taky šel. Zavolal jsem tedy na Jarov do náhradních dílů. Podívali se do počítače a prohlásili, že olejový chladič se pro tento motor vůbec nedělal. Jestli máte k tomuhle typu Octávie někdo přístup tak se mi prosím podívejte, ale byl bych opravdu hodně překvapený kdyby tam opravdu byl.  

Odpovědět  |   | 
Martin Vaculík  |  28. 03. 2002 22:03

Dle mých informací tam ten chladič skutečně je, ale nikoliv v podobě, v jaké jej známe třeba ze škody 110 LS. Tam šlo o jasně viditelný výměník olej-vzduch, kdežto motor 1,4 MPI má údajně výměník olej-voda, který je obvykle skrytý v bloku motoru (je jeho součástí). Žádný renomovaný automobilový výrobce, a tedy ani Škoda, by si dnes nedovolil tvrdit, že má v motorech něco, co tam nakonec není. Tak věřme, že k přestupu tepla mezi olejem a vodou dochází u motoru 1,4 MPI na vyšší úrovni, než v jeho předchozí evoluci o objemu 1,3 litru.

Odpovědět  |   | 
HUF_tuner  |  29. 03. 2002 13:49

Nemyslím, že jde o vyšší úroveň chlazení oleje. Olej-vzduch je jistě účinější způsob, jak chladit mazivo. U 1.4 16V 55kW ale nedochází k žádnému dramatickému ohřevu a tudíž výměník olej-voda bohatě stačí. Dřív stály ojeje za prd (víc ztrácely viskozitu při vysokých teplotách) a chlazení bylo možná víc potřeba. Dnešní polo a plnosyntetické oleje ale snesou podstatně víc a proto tento ústupek.

Podle mého soukromého mínění by chlazení oleje na 1,4 55kW nemuselo být vůbec. Pak by ale zase musel být používaný olej plnosyntetický a to mnozí šetřiví motoristé nepovažují za nutné :o)

Odpovědět  |   | 
Arny  |  30. 03. 2002 01:34

Ten blok u Octávie 1,4  44kW bude asi schodný z fábií 1,0 37kW, 1,4 44kW a 1,4 55kW a tam co já vím taky nějaký chladič oleje v bloku není.

Odpovědět  |   | 
Dennis Welt  |  30. 03. 2002 03:52

Chladic oleje je normalne pred chladicem vody.  Dennis.

Odpovědět  |   | 
HUF_tuner  |  31. 03. 2002 12:09

U těchto vozů rozhodně ne. Však právě o tom se bavíme. Před chladičem vody bývá olejový chladič olej-vzduch. Ten ale u Škodovek (u VW) už není.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  23. 01. 2011 12:56

Mám oktu 1.4 44kw a je tam chladič(servo) oleje a ne motorového.

Odpovědět  |   | 
Dusan Bolek  |  31. 03. 2002 18:26

Tyhlety vozitka jsou pasti na chudaky kdo maji sluzebni auta. Nejaky setrivi blbec je nakoupi do firmy, protoze on v tom nejezdi a usetril par tisic a chudak zamestnanec se pak musi plouzit v podobne sracce. Neco podobneho je Fabia Junior. Auta, ktere si malokdo koupi dobrovolne.

Odpovědět  |   | 
Jan Tichy  |  01. 04. 2002 23:04

Zdravim mam jenom dotaz na makitele octavii .Jake mate skusenosti se servisnimy pracemi je to levne, drahe , pripada vam ze tomu rozumeji? a jakou maji uspesnost ve odstranovani zavad ? diky Jan Tichy

PS: mam Hondu.

Odpovědět  |   | 
theo  |  03. 04. 2002 18:21

To je aprílovej dotaz ??

Odpovědět  |   | 
Jan Tichy  |  05. 04. 2002 00:51

Bohuzel neni ve Cartecu v Mlade Boleslavy prijeli autem do servisu a spatky to po oprave za nekolik tisic tahli na lane.A pak se zjistilo ze neumej ani zapojit rozdelovac  a jsou jeste dalsi nazory ze Catrec je nejhorsi servis v okoli  bohuzel

Odpovědět  |   | 
HUF_tuner  |  05. 04. 2002 08:12

No pokud to byla Octavia, tak rozdělovač nezapojí nikdo. Žádný tam totiž není... Ani u TDI :o)))))

Odpovědět  |   | 
pava  |  06. 04. 2002 08:37

U donedávna vyráběné Octavie  s motorem 1,6 55 kW rozdělovač byl.  Asi má na mysli tento motor.

Odpovědět  |   | 
jarda  |  15. 10. 2004 11:28

Tak se laskavě podívej pod kapotu!Motory VW AEE 1,6 MPi/55 KW mají rozdělovač viditelný po pravém boku motoru ,je přimontovaný na unašeči vačkovýho hřídele.Co se týče Motorů o obsahu 1,4 litru z produkce VW ; míním tím motorizace ABA 1,4 16V/55 KW a ABB 1,4 16V
/74 KW,tak ty mají rozdělovač také přimontovaný na unašeči vačkového hřídele který ovládá sací ventily.Motor 1,4 55KW znám jako svý boty,máme jej namontovaný v Golfu IV.generace.Jede jako z praku.

Odpovědět  |   | 
Tomik  |  16. 08. 2005 16:41

Co to znamena "jede jako z praku"?

Odpovědět  |   | 
xxx  |  16. 01. 2010 01:24

Můj názoj na to zda je oktávka nebezpečná nebo ne pokud má slabej motor je následující .Jak se to vezme v rodine máme ochcávku z 98 roku 1.6 55kw ala felicie nebo golf 3 a tento motor stojí za hov .předjíždění s ním je utrpení , musíte mít nějaku rezervu pokud proti vám něco vyjede .u tohoto motoru mužete akorát tak došlápnout a doufat že proti jedoucí a předjížděné auto přibrzdí .u tohoto motoru máte rezervu možná tau při předjíždění pekaře na mopedu .toto je opravdu nebezpečný motor žere nejede atd.jel jsem s 1.4 16v a ten jede odspoda mnokem lépe neš 1.6 po rozjetí jedou na rovince stejně v zatáčkách je pak lepší 1.4nemá tak těškej předek .Měl jsem tu možnost jet i s 1.6 75 kw a nepřišel mi tento motor moc užasný ,je pravda že hodně řve pokud se jede přes 130 potřebuje 6ku .z těchto 2 mutoru bych bral 1.4 16v ,ale osobně jsem raději na naftu ,bral bych tedy starej dobrej 1.9 tdi 81 kw rozhodně ne PD 96 kw je to hodně špatnej motor .nazávěr chci dodat pokud máš slabej motor tak nepředjížděj a pokud hodně spěcháš tak si kup 1.8 T nepo tdi ,mě příjde že chcete za málo peněž hodně muziky .pokud je to auto nebezpečné tak si ho nekupuj ,opravdu nebezpečná je fabie HTP jak říká muj kamarát H romada T rapnýho P lechu to je pekáč každej novější autobus ti dejchá za krk .1.4 je dobrej motor já jsem hodně na výkon ale musím uznat že na ten obsah je to paráda ....................

Odpovědět  |   | 
bt  |  16. 01. 2014 17:02

z čeho usuzujete že je PD 96kw špatnej motor ?

Odpovědět  |   | 
TZ  |  09. 03. 2014 16:53

Nejsou nebezpečná auta,nebezpečný je vždy jenom ten ,,MEZIKUS" to je to mezi volantem a sedačkou.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  15. 02. 2011 08:45

Tak se spotřebou 44kw motoru nesouhlasím...Známéj má tento motor a nedostane se pod 10l/100km

Odpovědět  |   | 
hehe  |  29. 04. 2013 11:26

kupte si aspon dvoulitr nebo radeji jezdete na kole v lese

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A