Škoda Octavia Scout Experience 2007 dorazila do Vladivostoku

Do svého cíle ve Vladivostoku u památníku posledního kilometru Transsibiřské železniční magistrály dojela 19. srpna 2007 unikátní expedice Scout Experience.Trasa expedice vedla přes celé Rusko po nejdelší silnici na světě z Moskvy až do Vladivostoku u Japonského moře.

Nejsložitější zkouškou pro účastníky rally se stala poslední dálněvýchodní etapa. Vymleté silnicez Čity do Chabarovska vyžadovaly maximální koncentraci. Stálým průvodcem účastníků byl všudypřítomný prach.Časné odjezdy a pozdní příjezdy do cílů denních etap v důsledku velkých vzdáleností mezi jednotlivými místy (z Čity do Uruši 829 km, z Uruši do Blagoveščensku 775 km) a špatnému stavu silnic neumožnily účastníkům mezi etapami dostatečný odpočinek.

Bylo ujeto více než 10 tisíc kilometrů – po asfaltových silnicích v evropské části a na štěrkem pokrytých cestách Sibiře a Dálného Východu. Jízda se tak stala skutečnou extrémní zkouškou pro vůz Škoda Octavia Scout.

Expedice se zúčastnilo 10 tříčlenných posádek. Kromě zástupců značky Škoda Auto je tvořili novináři Ruska, České republiky, Slovenska, Rakouska, Německa, Polska, Norska, ale například i Číny. Zástupci lokálních ruských sdělovacích prostředků měli rovněž možnost absolvovat zkušební jízdu v ten den, kdy účastníci expedice projížděli jejich městem. Celkem se tak za volantem deseti Octavií Scout vystřídalo přes 100 řidičů.

Geografický záběr tohoto rozsáhlého projektu je udivující. Každý den od 4. do 19. srpna přijížděla kolona automobilů do nového města vzdáleného stovky kilometrů. Trasa rally vedla přes 20 velkých měst – například Rjazaň, Penzu, Toľjatti, Samaru, Ufu, Čeljabinsk, Novorossijsk, Kemerovo, Krasnojarsk, Irkutsk, Bajkalsk, Ulan-Ude, Čitu, Blagoveščensk, Chabarovsk a Vladivostok. V sedmi městech se uskutečnily prezentační akce organizované místními dealery značky Škoda. Cestovatelé se všude setkali se srdečným přijetím. Součásti expedice byl i zajímavý doprovodný program zahrnující kromě jiného návštěvu bunkru Stalina v Samaře a buddhistických chrámů u města Ulan-Ude a tiskové konference s lokálními zástupci médií.

Účastníci projeli celou trasu v běžných sériových automobilech Škoda Octavia Scout vybavených motorem 2.0 FSI o výkonu 110 kW, 6 stupňovou mechanickou převodovkou a pohonem na všechna čtyři kola. Od standardních, sériových vozů Octavia Scout se testované vozy odlišovaly pouze montáží ocelových 16´´ disků místo základních 17´´ kol z lehkých slitin a byly také dodatečně vybaveny dalším rezervním kolem, sadou technických kapalin, vysílačkami, hevery a dalšími doplňky. Všechny automobily absolvovaly cestu bez technických problémů, kromě defektů pneumatik a drobných škrábanců na laku karosérie se na vozech nevyskytly žádné vážnější závady.

„Expedice z Moskvy do Vladivostoku byla záměrně časově sladěná s uvedením nového automobilu Octavia Scout na ruském trhu. Jejím cílem bylo prověřit běžné sériové vozy v extrémních jízdních podmínkách a zvýšit povědomí o značce Škoda zejména v asijských částech Ruské federace. Pro překonání všech překážek je kromě kvalitních a bezpečných automobilů zapotřebí i týmový duch a skutečná touha po dobrodružství. A Rusko je rozhodně mimořádným místem pro organizování podobných projektů, které zanechají dojmy na celý život.Scout Experienceto dokázala v plné míře“ sdělil ve Vladivostoku ředitel divize Škoda Rusko Jan Hurt.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků