Na škodu octavii scout už jsem se díval před nedávnem na https://kralmotoru.cz/media/skoda-octavia-scout... ... a je to vážně krásné auto. Na úplně nové auto nemám, ale přemýšlím, že bych si koupil ojetinu scouta druhé generace. Kdyby jste toto auto někdo měl na prodej, určitě dejte vědět.
já se na tu 4.generaci tak těšil....:-( ale tohle si opravdu koupit nechci...zadek je kopie toyoty corolla s nápisem ze staré ledničky CALEXmaska chladiče jak z Volhy, navíc s tím gumovým lemema ta zkroucená dřevěná lišta v interiéru, co mi to jenom.... už vím, nedávno jsme vyhazovali starý konferenční stolek po prarodičích :))) a vida, ono už je to zase trendy, freshy, catchy :)))PS.nedávno jsem slyšel mluvit/ viděl 2 mladé německé designéry ze Škoda Auto, chlapec měl polobotky a k tomu šusťáky z 1988, slečna v brýlích od paní Nadi Urbánkové nařasenou halenku zastrčenou v široké sukni z květovaného závěsu, takže tohle je asi fakt podle posledních trendů :))
Mně teda přijde Scout stejný jako u O2 nebo O3..žádná jiná změna to není. Prostě Octavka 4x4 s paketem pro špatné cesty a plasty navíc. Kdyby to mělo použitelný podvozek a když to bude uvnitř kvalitnější jak O3, tak je to super auto.
Ale ano, zmena bude v cene. Vybaveny Scout uz nebude za 800tis., ale za 1.2 mice... a to se vyplati...
špatné cesty, rozuměj D1:-D
Zase tak stejné to není. U O2 a O3 byla větší kola (neplést s většími ráfky) a větší světlá výška než u obyč Octavie s paktem pro špatné cesty. Tyto benefity zmizely a zbyly jen ty předražené plasty, kdy ty stříbrné jsou jako bonus mimořádně trapné (hlavně pak ten zadní).
Když se podívám na novou Škodu Octavii, tak si myslím, že ztratila "šmrnc auta" první Octavie, trochu nevyvážená přední část auta, oproti první generaci Octavie, ale jedná se jen o můj názor a "oplácaní" Octavie zvané Scout, je u mne jen trochu plastu na víc, od běžné Octavie. Spíše to vypadá, že Scout je jen "tahání" peněz od zákazníka. Je to o každém z nás, kdy můžeme dát najevo svou příjmovou stránku výplaty. Když jsem se s Octavií nové generace projel nedávno u nás v Buchlovských horách, tak auto bylo v zatáčkách dosti neklidné. Nejdříve jsem si myslel, že se jednalo jen o tento kus, ale potvrdili mi to i další vlastníci nové Octavie. Octavie není úplně naladěná na kroucené zatáčky. "Loose test" to na youtube nakonec ukázal, kde je problém. Tam kde jsme s Renaultem Megane IV jezdili v povolených rychlostech 90- 93 km/h na kroucené silnici v pohodě, Octavie ztrácela o dobrých 12 - 20 km/h. Možná, že cena Octavie by měla "obhájit" i ukázkové jízdní vlastnosti auta pro "nadšené" řidiče, než zbytečně převážet vzduch v obřím kufru. Vlastně možná se jedná o nízkou dodávku. Jízdní projev nenahradí ani dojem kvality uvnitř kabiny, i když i tady musíte přemýšlet, jak postupovat při zapnutí některých funkcí a asistentka Laura vše nenahradí. Za ty peníze???? Auta mám rád a Škodu taky, i když patří někomu jinému než firmě ČR, ale posunula se finančně spíše do zbožného přání mnoha našich lidí, kteří si pak kupují všelijak upravené "ojetiny" od Škody. Dát přes 1 000 000,-Kč za auto, které Vás nepodrží v některých jízdních projevech našich cest, není zrovna nejlepší vizitka, ale čas ukáže, jak inženýři Škody zareagují. Protože tento trend divných jízdních projevů jde napříč všech koncernových aut, pro nadšené řidiče problém, pro fanoušky zbytečná podmínka pro kvalitu auta......Přesto je pokrok znát, jen ta cena???
Pěkná snůška demagogické argumentace. Nejdříve si nastavíte subjektivní ničím nepodložené tvrzení o zbytečné velikosti kufru (asi na základě sebestředné domněnky: "já nepotřebuji" = "nikdo nepotřebuje" a kdo tvrdí opak je idiot) a pak tím dokazujete nesmyslnost výbavy Octavie. Mě zas nezajímá "sportovní" aspekt a je mi úplně ukradené, že se Méganem můžete řezat zatáčky rychleji (můžu jen doufat, že nepotkáte nikoho v protisměru).Aby bylo jasno O4 se mi nelíbí (zejména volant a idiotské ovládací prvky) a cena je pravděpodobně za hranící, kteoru jsem ochoten za auto dát. (+/- 600tis za velky kombik v benzínu s automatem).
To je ale celkem smutný, když Megane jede líp než Octa. Přece jen je to auto o třídu níž a cenově někde úplně jinde.:-O
Jakou třídu níž? O třídu níž je leda tak Clio.
Vždycky mě pobaví, jak se tu dva ignoranti pohádají o "třídy" a jednotlivé rozmístění modelů v situaci, kdy pro pojem "třída" neexistuje mezinárodně uznávaný strandard/norma :-DMegane má kupodivu dokonce větší rozvor než O3/O4, nicméně uvnitř je Octa jasně někde úplně jinde. Záleží co od konkrétního auta požadujete. Hádat se o třídě nemá smysl.
njn. pro hloupého každý hloupý.
Podle mě není ani tak problém a brzda prodejů v podvozku, který není pro "nadšené řidiče", jako spíš v infotainmentu, který konzervativní zákazníci té nejkonzervativnější značky konzervativního koncernu (hlavně pak ti 60+) prostě nerozdýchají.
Nečekal jsem zázraky, ale tohle je ještě větší blamáž. Jen 15 mm, kola zřejmě stejně velká jako běžná verze, design celkově nic moc, ale to hlavní - hrůzný stříbrný plast na zadním nárazníku, který svým divnotvarem evokuje ty nejhrůznější tuzingové výtvory je přítomen. Za mě nepřijatelné. Navíc pokud člověk vezme 2.0TSI s paketem pro špatné cesty, má prakticky totéž a s přijatelnějším designem (a asi i levněji).
No kola na obrázku jsou 235/40 r19.
Jinak mně by na Scout nejlíp sedělo něco jako 225/55 R17 a ne cáklé 40%ntní 19tky (které škodovácká forma MQB beztak nedává).
235/50 R18 jsou ideální balóny.
Před 25 lety by takový rozměr byl považovaný za nízkoprofil na supersport :-D
A běžná verze má? Totéž? A nebo 225/40 R19? Pokud nejsou stejná, jsou na průměru větší 8 mm... To asi stálý převod neměnili :-D
Auta typu Subaru Legacy Outback nebo Volvo XC70 se mi vždycky celkem líbily. U nás to ale tolik nemá tradici. Osobně bych uvítal verzi "Scout" i na Kodiaqu. :-)
a proč? když na moravě(slezsku) vyrábí konu?
Velikosti Kodiaqu?
se uskrovní a když ne, tak tucson nebo SF.
Prodeje Hyundaiů vám nejdou, že to tlačíš horem dolem?
jsem vlastenec.
Vlastenec tlačící korejskou a japonskou značku a dehonestující českou? Zajímavé...
žádná česká už delší dobu neexistuje, nepočítám-li malosériovky jako Kaipan.
Takové klauny jako jste vy tady máme nejradši. Škoda Auto není česká, protože má vlastníka právnickou osobu sídlící v Německu?V tom případě mám pro vás novinku. Prakticky žádná značka není "česká","německá", "francouzská" nebo "korejská". Všechno jsou to akciovky se složitou vlastnickou strukturou, kde konečného vlastníka (a zemi ve které má sídlo) někdy ani nedohledáte. :-P
Jenže společnost Hyundai není akciovka, je to konglomerát.
Protože nechce Konu?
Vzhledem k tomu, jak málo Scoutu v posledních letech vídám, tak se divím, že to vůbec přišlo na trh. Ale je možné, že se tomu daří jinde v Evropě.
Scouty se hodně líbí severským zemím a Švýcarům.
Může být. Přece jen jsou to země, kde pohon 4x4 opravdu dává smysl. A taky tam nemají hluboko do kapsy :-D
Bývávalo, s touhle generací se jim hádám líbit přestane! :-P
Těžko říci, stále má co nabídnout a vše bude jen otázkou ceny.
Navíc Scout byl spolu s RS vždy ta nej cool verze Octavie, což se ve čtvrté generaci jaksi vytratilo.
nejhorší je na tom, že cenově je to určený pro firmy a ty tohle nepotřebují a lidi raději koupí RAV4 nebo nějaký lépe vybavený a levnější kombík např. corollu TS TREK.
Corolla nemá pohon 4x4, pokud je mi známo, nejde o plnohodnotného konkurenta. Dnes Scoutum konkurují SUV, kterých je velký výběr a jsou dnes už levnější než kombíky s pohonem 4x4.
jo máš pravdu a přívěs do 750kg. Ten co bydlí na rovině, má k dispozici dodávku i nákladák se na to díví jinak.
Taky bych řekl, že aktuální Scout degradoval tak, že už je to s tou Corolou Trek skoro srovnatelné... bohužel.
Každá čtvrtá Škoda jde mimo EU. Někde se to prodá.
Kombíky jsou víceméně evropskou specialitou.
Dříve byly optické stylingy Solitaire, Silverline, Sportline ...pak Monte Karlo no a dneska je Scout;-)
Krásné auto, které skvěle jezdí a ještě lépe vypadá. Prodejní úspěch v Evropě zaručen.
Docela hezké, ale cena vyloženě lidová. No nekup to!:-D
Vypadá pěkně, to se musí nechat.B-] Se světlou výškou se moc nevytáhli, i na sériové Ladě jsme měli víc. Zajímalo by mě, zda čísla dílů jako čepy a tak budou jiné, nebo veškerý paket pro špatné cesty zahrnuje jen oplastování. Dát do toho HDM místo DSG, trochu kvalitnější čalounění, pomalejší převod řízení nebo lepší pérování, tak to bude auto k světu :-)
Pokud navrhuješ změnit převodovku, podvozek, řízení a čalounění, tak to už zavání výrobou úplně jiného auta. Minimálně na jiné platformě (protože na MQB snad ještě nikdy nikdo schopný a pohodlný podvozek nepostavil) a nebo dokonce v úplně jiném koncernu. :-D
A pridať ešte jednu škrabku na ľad!
Ano! A pak bude Škoda "světová" !
To, ze VW stale vyuziva DSG a davaju to aj do aut typu A6 je uplny vysmech, HDM je 100x lepsia, pohodlnejsia, menej kazivejsia prevodovka s ktorou moze clovek odtahovat, moze do zapchy, prehadzuje vzdy plynulo, atd, kto nezazil kvalitny HDM, nevie...
Ty jsi ale rozumbrada. Stačí se podívat, jak akceleruje ten tvůj zázrak v porovnání s manuálem. DSG je automatizovaný manuál, řadí velmi rychle, ztráty minimální. Taky z toho důvodu na dvouspojku přešla většina sportovních vozů. Mám rád jak DSG, tak i HDM, ale každé má svoje + a -. HDM je dobré pro malá auta do města a taky pro velká auta na tahaní, taky do terénu. DSG je daleko lepší pro běžné ježdění - okrsky, dálnice, řádění s autem.
to čo píšeš, vôbec nie je pravda. hydromenič pri jazde zamyká jednotlive prevody, takže nedochádza ku sklzu. a nemá vplyv na spotrebu. Vo všetkom dsg predčí, jediný problém je cena.
Klasický hydroměnič uměl sežrat až 10% výkonu, ty novější se zamykáním, tak jak píšeš, jsou mnohem efektivnější, ale ztráta, ač zmírněná, tam pořád je. DSG má ztráty daleko menší, srovnatelné s manuálem. A problém toho, že se HDM neprosazuje, není určitě cena. Vyrobit HDM je několikanásobně levnější než udělat pořádnou dvouspojku (tím nemyslím třeba sedmistupeň se suchými spojkami od VW...). Výrobci byli nuceni uchýlit se k dvouspojkám kvůli emisím (nižší spotřeba = nižší emise). Proto řada z nich i přes zvýšené náklady přešla z HDM na dvouspojky (nedávno třeba korejci, chystá se pažout), ikdyž je to pro ně čistě co se týká výroby nevýhodné, ale ve výsledku po započtení vyděračké europokuty jsou na tom pořád líp. Hledá se nejen každý dcl - už roky se odpojují alternátory kvůli zvýšení efektivity, teď budou auta už i plachtit s vypnutým motorem atd.
Dvouspojka jde, ale leda do sportovních vozů, kde se řadí pomalu přes zuby a otáčky v červeném. Jakmile se snažíš zaparkovat, popojíždět v zácpě, jezdit po městě nedejbože někoho vytáhnout ze škarpy, tak je DSG na pořádnou facku. A jelikož jsem na automat zvyklý, takže většina koncernu u mě tímpádem padá. Jejich vysvětlení že to a ono je mi k ničemu, já to třeba nechci.
Jo jo, a proto ostatní prémiové značky používají HDM. Jen VW není schopen nic takového vyrobit, tak dál otravuje s podřadnou dvouspojkou.
Jestli se dá o něčem mluvit jako o podřadné robotizované převodovce, tak to byly ty v citroenu grand picaso. To je opravdu tragédie. Ale dvouspojková dsg je úplně jiný level. Kolikrát si i říkám, jestli vůbec ti, co kritizují dsg, umí s manuální převodovkou zařadit rychleji a zároveň plynuleji? A umí to tak za všech okolností? Jasně, že DSG nejde naladit ideálně na všechny situace. Je potřeba trochu vypozorovat, jak se chová a přizpůsobit se tomu. Ale kvílející motor s měničovým automatem mi rozhodně nepřijde prémiové ve srovnání s tím, jak se chová s DSG.
Třeba v BMW M3 je co? No a mohl bych pokračovat s Bugatti a dalšími. Aventador má jakou převodovku? AMG GT-R a další. Mám čtyři auta. V jednom manuál, v dalších dvou hydromenic od ZF a v posledním DSG. Mezi temi prevodovkami nevidím rozdíl. Oba automaty řadí bez nejmenšího zaváhání.
1. VW není prémiová značka. 2. Prémiovým značkách je to fuk, protože si při vyšší ceně mohou dovolit nabízet HDM. 3. Tu podřadnou dvouspojku (myšleno technologii) používá třeba i Ferrari, takže ta technologie asi podřadná úplně není. 4. Pořádné HDM jsou teprve ve vývoji, ale třeba BMW v ně hodně věří. 5. Působíte na mě jako koza v petrželi, o autech víte prd. Celý koncern běžel na HDM už před 20 lety. Ale to vám asi uniklo. Ještě bych si tipnul, že polovina té vaší "prémie", kterou máte na mysli, běží na CVT, ale to už je jedno...
Hm, a Audi je co? VW balený do prémiové reklamy. Takže tu máme VW.Zbytek pokusů o urážky a invektivy z tvé strany nechávám proplout kolem mé vznešenosti.
Audi nemá moc s VW a jejich produkty společného. Stačí studovat a nenechat si namluvit, ze je to jen předražený Volkswagen. Naštěstí tady v diskuzich neznalost omlouvá a nic na faktech nezmění.
Nemá i má.
nejhorší je na tym, že tu dvouspojku taky nevymyslel.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.