Nová Škoda Octavia Scout oficiálně: Styl a výkon nechybí. Ale kde je překvapení?

62 komentářů

KRLK
31. října • 23:12

Na škodu octavii scout už jsem se díval před nedávnem na https://kralmotoru.cz/media/skoda-octavia-scout... ... a je to vážně krásné auto. Na úplně nové auto nemám, ale přemýšlím, že bych si koupil ojetinu scouta druhé generace. Kdyby jste toto auto někdo měl na prodej, určitě dejte vědět.

Honza1
11. června • 23:04

já se na tu 4.generaci tak těšil....:-( ale tohle si opravdu koupit nechci...
zadek je kopie toyoty corolla s nápisem ze staré ledničky CALEX
maska chladiče jak z Volhy, navíc s tím gumovým lemem
a ta zkroucená dřevěná lišta v interiéru, co mi to jenom.... už vím, nedávno jsme vyhazovali starý konferenční stolek po prarodičích :))) a vida, ono už je to zase trendy, freshy, catchy :)))
PS.
nedávno jsem slyšel mluvit/ viděl 2 mladé německé designéry ze Škoda Auto, chlapec měl polobotky a k tomu šusťáky z 1988, slečna v brýlích od paní Nadi Urbánkové nařasenou halenku zastrčenou v široké sukni z květovaného závěsu, takže tohle je asi fakt podle posledních trendů :))

Moik
10. června • 17:44

Mně teda přijde Scout stejný jako u O2 nebo O3..žádná jiná změna to není. Prostě Octavka 4x4 s paketem pro špatné cesty a plasty navíc. Kdyby to mělo použitelný podvozek a když to bude uvnitř kvalitnější jak O3, tak je to super auto.

Kukacka
11. června • 22:01

Ale ano, zmena bude v cene. Vybaveny Scout uz nebude za 800tis., ale za 1.2 mice... a to se vyplati...

JaSo
10. června • 22:42

špatné cesty, rozuměj D1:-D

OTTO
10. června • 17:49

Zase tak stejné to není. U O2 a O3 byla větší kola (neplést s většími ráfky) a větší světlá výška než u obyč Octavie s paktem pro špatné cesty. Tyto benefity zmizely a zbyly jen ty předražené plasty, kdy ty stříbrné jsou jako bonus mimořádně trapné (hlavně pak ten zadní).

Mievro
10. června • 16:55

Když se podívám na novou Škodu Octavii, tak si myslím, že ztratila "šmrnc auta" první Octavie, trochu nevyvážená přední část auta, oproti první generaci Octavie, ale jedná se jen o můj názor a "oplácaní" Octavie zvané Scout, je u mne jen trochu plastu na víc, od běžné Octavie. Spíše to vypadá, že Scout je jen "tahání" peněz od zákazníka. Je to o každém z nás, kdy můžeme dát najevo svou příjmovou stránku výplaty. Když jsem se s Octavií nové generace projel nedávno u nás v Buchlovských horách, tak auto bylo v zatáčkách dosti neklidné. Nejdříve jsem si myslel, že se jednalo jen o tento kus, ale potvrdili mi to i další vlastníci nové Octavie. Octavie není úplně naladěná na kroucené zatáčky. "Loose test" to na youtube nakonec ukázal, kde je problém. Tam kde jsme s Renaultem Megane IV jezdili v povolených rychlostech 90- 93 km/h na kroucené silnici v pohodě, Octavie ztrácela o dobrých 12 - 20 km/h. Možná, že cena Octavie by měla "obhájit" i ukázkové jízdní vlastnosti auta pro "nadšené" řidiče, než zbytečně převážet vzduch v obřím kufru. Vlastně možná se jedná o nízkou dodávku. Jízdní projev nenahradí ani dojem kvality uvnitř kabiny, i když i tady musíte přemýšlet, jak postupovat při zapnutí některých funkcí a asistentka Laura vše nenahradí. Za ty peníze???? Auta mám rád a Škodu taky, i když patří někomu jinému než firmě ČR, ale posunula se finančně spíše do zbožného přání mnoha našich lidí, kteří si pak kupují všelijak upravené "ojetiny" od Škody. Dát přes 1 000 000,-Kč za auto, které Vás nepodrží v některých jízdních projevech našich cest, není zrovna nejlepší vizitka, ale čas ukáže, jak inženýři Škody zareagují. Protože tento trend divných jízdních projevů jde napříč všech koncernových aut, pro nadšené řidiče problém, pro fanoušky zbytečná podmínka pro kvalitu auta......Přesto je pokrok znát, jen ta cena???

qwertz
11. června • 11:21

Pěkná snůška demagogické argumentace. Nejdříve si nastavíte subjektivní ničím nepodložené tvrzení o zbytečné velikosti kufru (asi na základě sebestředné domněnky: "já nepotřebuji" = "nikdo nepotřebuje" a kdo tvrdí opak je idiot) a pak tím dokazujete nesmyslnost výbavy Octavie. Mě zas nezajímá "sportovní" aspekt a je mi úplně ukradené, že se Méganem můžete řezat zatáčky rychleji (můžu jen doufat, že nepotkáte nikoho v protisměru).Aby bylo jasno O4 se mi nelíbí (zejména volant a idiotské ovládací prvky) a cena je pravděpodobně za hranící, kteoru jsem ochoten za auto dát. (+/- 600tis za velky kombik v benzínu s automatem).

Roman
11. června • 9:28

To je ale celkem smutný, když Megane jede líp než Octa. Přece jen je to auto o třídu níž a cenově někde úplně jinde.:-O

OTTO
11. června • 10:54

Jakou třídu níž? O třídu níž je leda tak Clio.

qwertz
11. června • 11:15

Vždycky mě pobaví, jak se tu dva ignoranti pohádají o "třídy" a jednotlivé rozmístění modelů v situaci, kdy pro pojem "třída" neexistuje mezinárodně uznávaný strandard/norma :-DMegane má kupodivu dokonce větší rozvor než O3/O4, nicméně uvnitř je Octa jasně někde úplně jinde. Záleží co od konkrétního auta požadujete. Hádat se o třídě nemá smysl.

OTTO
11. června • 18:00

njn. pro hloupého každý hloupý.

OTTO
10. června • 18:59

Podle mě není ani tak problém a brzda prodejů v podvozku, který není pro "nadšené řidiče", jako spíš v infotainmentu, který konzervativní zákazníci té nejkonzervativnější značky konzervativního koncernu (hlavně pak ti 60+) prostě nerozdýchají.

OTTO
10. června • 15:01

Nečekal jsem zázraky, ale tohle je ještě větší blamáž. Jen 15 mm, kola zřejmě stejně velká jako běžná verze, design celkově nic moc, ale to hlavní - hrůzný stříbrný plast na zadním nárazníku, který svým divnotvarem evokuje ty nejhrůznější tuzingové výtvory je přítomen. Za mě nepřijatelné. Navíc pokud člověk vezme 2.0TSI s paketem pro špatné cesty, má prakticky totéž a s přijatelnějším designem (a asi i levněji).

23Mirek
10. června • 16:38

No kola na obrázku jsou 235/40 r19.

OTTO
10. června • 21:04

Jinak mně by na Scout nejlíp sedělo něco jako 225/55 R17 a ne cáklé 40%ntní 19tky (které škodovácká forma MQB beztak nedává).

ZF
11. června • 15:50

235/50 R18 jsou ideální balóny.

OTTO
11. června • 16:23

Před 25 lety by takový rozměr byl považovaný za nízkoprofil na supersport :-D

OTTO
10. června • 17:45

A běžná verze má? Totéž? A nebo 225/40 R19? Pokud nejsou stejná, jsou na průměru větší 8 mm... To asi stálý převod neměnili :-D

Rokyta ex Acz
10. června • 14:58

Auta typu Subaru Legacy Outback nebo Volvo XC70 se mi vždycky celkem líbily. U nás to ale tolik nemá tradici. Osobně bych uvítal verzi "Scout" i na Kodiaqu. :-)

petr r. (petrumr)
10. června • 15:09

a proč? když na moravě(slezsku) vyrábí konu?

.
10. června • 17:17

Velikosti Kodiaqu?

petr r. (petrumr)
10. června • 19:52

se uskrovní a když ne, tak tucson nebo SF.

Allamarein
10. června • 20:50

Prodeje Hyundaiů vám nejdou, že to tlačíš horem dolem?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
10. června • 21:12

jsem vlastenec.

Allamarein
10. června • 22:04

Vlastenec tlačící korejskou a japonskou značku a dehonestující českou? Zajímavé...

LOL
10. června • 22:26

žádná česká už delší dobu neexistuje, nepočítám-li malosériovky jako Kaipan.

qwertz
11. června • 10:46

Takové klauny jako jste vy tady máme nejradši. Škoda Auto není česká, protože má vlastníka právnickou osobu sídlící v Německu?V tom případě mám pro vás novinku. Prakticky žádná značka není "česká","německá", "francouzská" nebo "korejská". Všechno jsou to akciovky se složitou vlastnickou strukturou, kde konečného vlastníka (a zemi ve které má sídlo) někdy ani nedohledáte. :-P

bububu
18. června • 13:50

Jenže společnost Hyundai není akciovka, je to konglomerát.

Allamarein
10. června • 16:49

Protože nechce Konu?

Q
10. června • 12:58

Vzhledem k tomu, jak málo Scoutu v posledních letech vídám, tak se divím, že to vůbec přišlo na trh. Ale je možné, že se tomu daří jinde v Evropě.

Allamarein
10. června • 16:48

Scouty se hodně líbí severským zemím a Švýcarům.

Q
11. června • 17:41

Může být. Přece jen jsou to země, kde pohon 4x4 opravdu dává smysl. A taky tam nemají hluboko do kapsy :-D

ZZahradník
10. června • 17:50

Bývávalo, s touhle generací se jim hádám líbit přestane! :-P

Allamarein
10. června • 18:13

Těžko říci, stále má co nabídnout a vše bude jen otázkou ceny.

OTTO
10. června • 15:08

Navíc Scout byl spolu s RS vždy ta nej cool verze Octavie, což se ve čtvrté generaci jaksi vytratilo.

petr r. (petrumr)
10. června • 15:08

nejhorší je na tom, že cenově je to určený pro firmy a ty tohle nepotřebují a lidi raději koupí RAV4 nebo nějaký lépe vybavený a levnější kombík např. corollu TS TREK.

Q
10. června • 16:46

Corolla nemá pohon 4x4, pokud je mi známo, nejde o plnohodnotného konkurenta. Dnes Scoutum konkurují SUV, kterých je velký výběr a jsou dnes už levnější než kombíky s pohonem 4x4.

petr r. (petrumr)
10. června • 17:52

jo máš pravdu a přívěs do 750kg. Ten co bydlí na rovině, má k dispozici dodávku i nákladák se na to díví jinak.

OTTO
10. června • 15:10

Taky bych řekl, že aktuální Scout degradoval tak, že už je to s tou Corolou Trek skoro srovnatelné... bohužel.

T-Rex
10. června • 13:45

Každá čtvrtá Škoda jde mimo EU. Někde se to prodá.

Q
10. června • 16:39

Kombíky jsou víceméně evropskou specialitou.

Rokyta ex Acz
10. června • 15:06

Dříve byly optické stylingy Solitaire, Silverline, Sportline ...pak Monte Karlo no a dneska je Scout;-)

Ralf
10. června • 10:54

Krásné auto, které skvěle jezdí a ještě lépe vypadá. Prodejní úspěch v Evropě zaručen.

Michal
10. června • 10:35

Docela hezké, ale cena vyloženě lidová. No nekup to!:-D

Karel Kolmáš
10. června • 9:44

Vypadá pěkně, to se musí nechat.B-] Se světlou výškou se moc nevytáhli, i na sériové Ladě jsme měli víc. Zajímalo by mě, zda čísla dílů jako čepy a tak budou jiné, nebo veškerý paket pro špatné cesty zahrnuje jen oplastování. Dát do toho HDM místo DSG, trochu kvalitnější čalounění, pomalejší převod řízení nebo lepší pérování, tak to bude auto k světu :-)

OTTO
10. června • 18:13

Pokud navrhuješ změnit převodovku, podvozek, řízení a čalounění, tak to už zavání výrobou úplně jiného auta. Minimálně na jiné platformě (protože na MQB snad ještě nikdy nikdo schopný a pohodlný podvozek nepostavil) a nebo dokonce v úplně jiném koncernu. :-D

Pimpi
10. června • 17:26

A pridať ešte jednu škrabku na ľad!

Honza
10. června • 17:30

Ano! A pak bude Škoda "světová" !

Art Vandelay
10. června • 17:07

To, ze VW stale vyuziva DSG a davaju to aj do aut typu A6 je uplny vysmech, HDM je 100x lepsia, pohodlnejsia, menej kazivejsia prevodovka s ktorou moze clovek odtahovat, moze do zapchy, prehadzuje vzdy plynulo, atd, kto nezazil kvalitny HDM, nevie...

torsen
10. června • 19:33

Ty jsi ale rozumbrada. Stačí se podívat, jak akceleruje ten tvůj zázrak v porovnání s manuálem. DSG je automatizovaný manuál, řadí velmi rychle, ztráty minimální. Taky z toho důvodu na dvouspojku přešla většina sportovních vozů. Mám rád jak DSG, tak i HDM, ale každé má svoje + a -. HDM je dobré pro malá auta do města a taky pro velká auta na tahaní, taky do terénu. DSG je daleko lepší pro běžné ježdění - okrsky, dálnice, řádění s autem.

pacho
10. června • 19:47

to čo píšeš, vôbec nie je pravda. hydromenič pri jazde zamyká jednotlive prevody, takže nedochádza ku sklzu. a nemá vplyv na spotrebu. Vo všetkom dsg predčí, jediný problém je cena.

torsen
10. června • 20:24

Klasický hydroměnič uměl sežrat až 10% výkonu, ty novější se zamykáním, tak jak píšeš, jsou mnohem efektivnější, ale ztráta, ač zmírněná, tam pořád je. DSG má ztráty daleko menší, srovnatelné s manuálem. A problém toho, že se HDM neprosazuje, není určitě cena. Vyrobit HDM je několikanásobně levnější než udělat pořádnou dvouspojku (tím nemyslím třeba sedmistupeň se suchými spojkami od VW...). Výrobci byli nuceni uchýlit se k dvouspojkám kvůli emisím (nižší spotřeba = nižší emise). Proto řada z nich i přes zvýšené náklady přešla z HDM na dvouspojky (nedávno třeba korejci, chystá se pažout), ikdyž je to pro ně čistě co se týká výroby nevýhodné, ale ve výsledku po započtení vyděračké europokuty jsou na tom pořád líp. Hledá se nejen každý dcl - už roky se odpojují alternátory kvůli zvýšení efektivity, teď budou auta už i plachtit s vypnutým motorem atd.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JaSo
10. června • 22:40

Dvouspojka jde, ale leda do sportovních vozů, kde se řadí pomalu přes zuby a otáčky v červeném. Jakmile se snažíš zaparkovat, popojíždět v zácpě, jezdit po městě nedejbože někoho vytáhnout ze škarpy, tak je DSG na pořádnou facku. A jelikož jsem na automat zvyklý, takže většina koncernu u mě tímpádem padá. Jejich vysvětlení že to a ono je mi k ničemu, já to třeba nechci.

Allamarein
10. června • 20:49

Jo jo, a proto ostatní prémiové značky používají HDM. Jen VW není schopen nic takového vyrobit, tak dál otravuje s podřadnou dvouspojkou.

Jakub
16. června • 8:29

Jestli se dá o něčem mluvit jako o podřadné robotizované převodovce, tak to byly ty v citroenu grand picaso. To je opravdu tragédie. Ale dvouspojková dsg je úplně jiný level. Kolikrát si i říkám, jestli vůbec ti, co kritizují dsg, umí s manuální převodovkou zařadit rychleji a zároveň plynuleji? A umí to tak za všech okolností? Jasně, že DSG nejde naladit ideálně na všechny situace. Je potřeba trochu vypozorovat, jak se chová a přizpůsobit se tomu. Ale kvílející motor s měničovým automatem mi rozhodně nepřijde prémiové ve srovnání s tím, jak se chová s DSG.

stealth01
10. června • 22:35

Třeba v BMW M3 je co? No a mohl bych pokračovat s Bugatti a dalšími. Aventador má jakou převodovku? AMG GT-R a další.
Mám čtyři auta. V jednom manuál, v dalších dvou hydromenic od ZF a v posledním DSG. Mezi temi prevodovkami nevidím rozdíl. Oba automaty řadí bez nejmenšího zaváhání.

torsen
10. června • 21:38

1. VW není prémiová značka. 2. Prémiovým značkách je to fuk, protože si při vyšší ceně mohou dovolit nabízet HDM. 3. Tu podřadnou dvouspojku (myšleno technologii) používá třeba i Ferrari, takže ta technologie asi podřadná úplně není. 4. Pořádné HDM jsou teprve ve vývoji, ale třeba BMW v ně hodně věří. 5. Působíte na mě jako koza v petrželi, o autech víte prd. Celý koncern běžel na HDM už před 20 lety. Ale to vám asi uniklo. Ještě bych si tipnul, že polovina té vaší "prémie", kterou máte na mysli, běží na CVT, ale to už je jedno...

Allamarein
10. června • 22:02

Hm, a Audi je co? VW balený do prémiové reklamy. Takže tu máme VW.
Zbytek pokusů o urážky a invektivy z tvé strany nechávám proplout kolem mé vznešenosti.

stealth01
10. června • 22:36

Audi nemá moc s VW a jejich produkty společného. Stačí studovat a nenechat si namluvit, ze je to jen předražený Volkswagen. Naštěstí tady v diskuzich neznalost omlouvá a nic na faktech nezmění.

Allamarein
11. června • 7:13

Nemá i má.

petr r. (petrumr)
10. června • 21:08

nejhorší je na tym, že tu dvouspojku taky nevymyslel.

Doporučujeme

Články odjinud