Nová Škoda Octavia Scout oficiálně: Styl a výkon nechybí. Ale kde je překvapení?

Karel Kolmáš  |  10. 06. 2020 09:44

Vypadá pěkně, to se musí nechat. Se světlou výškou se moc nevytáhli, i na sériové Ladě jsme měli víc. Zajímalo by mě, zda čísla dílů jako čepy a tak budou jiné, nebo veškerý paket pro špatné cesty zahrnuje jen oplastování. Dát do toho HDM místo DSG, trochu kvalitnější čalounění, pomalejší převod řízení nebo lepší pérování, tak to bude auto k světu

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  10. 06. 2020 17:07

To, ze VW stale vyuziva DSG a davaju to aj do aut typu A6 je uplny vysmech, HDM je 100x lepsia, pohodlnejsia, menej kazivejsia prevodovka s ktorou moze clovek odtahovat, moze do zapchy, prehadzuje vzdy plynulo, atd, kto nezazil kvalitny HDM, nevie...

Odpovědět  |   | 
torsen  |  10. 06. 2020 19:33

Ty jsi ale rozumbrada. Stačí se podívat, jak akceleruje ten tvůj zázrak v porovnání s manuálem. DSG je automatizovaný manuál, řadí velmi rychle, ztráty minimální. Taky z toho důvodu na dvouspojku přešla většina sportovních vozů. Mám rád jak DSG, tak i HDM, ale každé má svoje + a -. HDM je dobré pro malá auta do města a taky pro velká auta na tahaní, taky do terénu. DSG je daleko lepší pro běžné ježdění - okrsky, dálnice, řádění s autem.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  10. 06. 2020 19:47

to čo píšeš, vôbec nie je pravda. hydromenič pri jazde zamyká jednotlive prevody, takže nedochádza ku sklzu. a nemá vplyv na spotrebu. Vo všetkom dsg predčí, jediný problém je cena.

Odpovědět  |   | 
torsen  |  10. 06. 2020 20:24

Klasický hydroměnič uměl sežrat až 10% výkonu, ty novější se zamykáním, tak jak píšeš, jsou mnohem efektivnější, ale ztráta, ač zmírněná, tam pořád je. DSG má ztráty daleko menší, srovnatelné s manuálem. A problém toho, že se HDM neprosazuje, není určitě cena. Vyrobit HDM je několikanásobně levnější než udělat pořádnou dvouspojku (tím nemyslím třeba sedmistupeň se suchými spojkami od VW...). Výrobci byli nuceni uchýlit se k dvouspojkám kvůli emisím (nižší spotřeba = nižší emise). Proto řada z nich i přes zvýšené náklady přešla z HDM na dvouspojky (nedávno třeba korejci, chystá se pažout), ikdyž je to pro ně čistě co se týká výroby nevýhodné, ale ve výsledku po započtení vyděračké europokuty jsou na tom pořád líp. Hledá se nejen každý dcl - už roky se odpojují alternátory kvůli zvýšení efektivity, teď budou auta už i plachtit s vypnutým motorem atd.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  10. 06. 2020 20:49

Jo jo, a proto ostatní prémiové značky používají HDM. Jen VW není schopen nic takového vyrobit, tak dál otravuje s podřadnou dvouspojkou.

Odpovědět  |   | 

nejhorší je na tym, že tu dvouspojku taky nevymyslel.

Odpovědět  |   | 
torsen  |  10. 06. 2020 21:38

1. VW není prémiová značka. 2. Prémiovým značkách je to fuk, protože si při vyšší ceně mohou dovolit nabízet HDM. 3. Tu podřadnou dvouspojku (myšleno technologii) používá třeba i Ferrari, takže ta technologie asi podřadná úplně není. 4. Pořádné HDM jsou teprve ve vývoji, ale třeba BMW v ně hodně věří. 5. Působíte na mě jako koza v petrželi, o autech víte prd. Celý koncern běžel na HDM už před 20 lety. Ale to vám asi uniklo. Ještě bych si tipnul, že polovina té vaší "prémie", kterou máte na mysli, běží na CVT, ale to už je jedno...

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  10. 06. 2020 22:02

Hm, a Audi je co? VW balený do prémiové reklamy. Takže tu máme VW.
Zbytek pokusů o urážky a invektivy z tvé strany nechávám proplout kolem mé vznešenosti.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2020 22:36

Audi nemá moc s VW a jejich produkty společného. Stačí studovat a nenechat si namluvit, ze je to jen předražený Volkswagen. Naštěstí tady v diskuzich neznalost omlouvá a nic na faktech nezmění.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  11. 06. 2020 07:13

Nemá i má.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  10. 06. 2020 22:35

Třeba v BMW M3 je co? No a mohl bych pokračovat s Bugatti a dalšími. Aventador má jakou převodovku? AMG GT-R a další.
Mám čtyři auta. V jednom manuál, v dalších dvou hydromenic od ZF a v posledním DSG. Mezi temi prevodovkami nevidím rozdíl. Oba automaty řadí bez nejmenšího zaváhání.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  16. 06. 2020 08:29

Jestli se dá o něčem mluvit jako o podřadné robotizované převodovce, tak to byly ty v citroenu grand picaso. To je opravdu tragédie. Ale dvouspojková dsg je úplně jiný level. Kolikrát si i říkám, jestli vůbec ti, co kritizují dsg, umí s manuální převodovkou zařadit rychleji a zároveň plynuleji? A umí to tak za všech okolností? Jasně, že DSG nejde naladit ideálně na všechny situace. Je potřeba trochu vypozorovat, jak se chová a přizpůsobit se tomu. Ale kvílející motor s měničovým automatem mi rozhodně nepřijde prémiové ve srovnání s tím, jak se chová s DSG.

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  10. 06. 2020 22:40

Dvouspojka jde, ale leda do sportovních vozů, kde se řadí pomalu přes zuby a otáčky v červeném. Jakmile se snažíš zaparkovat, popojíždět v zácpě, jezdit po městě nedejbože někoho vytáhnout ze škarpy, tak je DSG na pořádnou facku. A jelikož jsem na automat zvyklý, takže většina koncernu u mě tímpádem padá. Jejich vysvětlení že to a ono je mi k ničemu, já to třeba nechci.

Odpovědět  |   | 
Pimpi  |  10. 06. 2020 17:26

A pridať ešte jednu škrabku na ľad!

Odpovědět  |   | 
Honza  |  10. 06. 2020 17:30

Ano! A pak bude Škoda "světová" !

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  10. 06. 2020 18:13

Pokud navrhuješ změnit převodovku, podvozek, řízení a čalounění, tak to už zavání výrobou úplně jiného auta. Minimálně na jiné platformě (protože na MQB snad ještě nikdy nikdo schopný a pohodlný podvozek nepostavil) a nebo dokonce v úplně jiném koncernu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 06. 2020 10:35

Docela hezké, ale cena vyloženě lidová. No nekup to!

Odpovědět  |   | 
Ralf  |  10. 06. 2020 10:54

Krásné auto, které skvěle jezdí a ještě lépe vypadá. Prodejní úspěch v Evropě zaručen.

Odpovědět  |   | 
Q  |  10. 06. 2020 12:58

Vzhledem k tomu, jak málo Scoutu v posledních letech vídám, tak se divím, že to vůbec přišlo na trh. Ale je možné, že se tomu daří jinde v Evropě.

Odpovědět  |   | 
T-Rex  |  10. 06. 2020 13:45

Každá čtvrtá Škoda jde mimo EU. Někde se to prodá.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  10. 06. 2020 15:06

Dříve byly optické stylingy Solitaire, Silverline, Sportline ...pak Monte Karlo no a dneska je Scout

Odpovědět  |   | 
Q  |  10. 06. 2020 16:39

Kombíky jsou víceméně evropskou specialitou.

Odpovědět  |   | 

nejhorší je na tom, že cenově je to určený pro firmy a ty tohle nepotřebují a lidi raději koupí RAV4 nebo nějaký lépe vybavený a levnější kombík např. corollu TS TREK.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  10. 06. 2020 15:10

Taky bych řekl, že aktuální Scout degradoval tak, že už je to s tou Corolou Trek skoro srovnatelné... bohužel.

Odpovědět  |   | 
Q  |  10. 06. 2020 16:46

Corolla nemá pohon 4x4, pokud je mi známo, nejde o plnohodnotného konkurenta. Dnes Scoutum konkurují SUV, kterých je velký výběr a jsou dnes už levnější než kombíky s pohonem 4x4.

Odpovědět  |   | 

jo máš pravdu a přívěs do 750kg. Ten co bydlí na rovině, má k dispozici dodávku i nákladák se na to díví jinak.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  10. 06. 2020 15:08

Navíc Scout byl spolu s RS vždy ta nej cool verze Octavie, což se ve čtvrté generaci jaksi vytratilo.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  10. 06. 2020 16:48

Scouty se hodně líbí severským zemím a Švýcarům.

Odpovědět  |   | 
ZZahradník  |  10. 06. 2020 17:50

Bývávalo, s touhle generací se jim hádám líbit přestane!

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  10. 06. 2020 18:13

Těžko říci, stále má co nabídnout a vše bude jen otázkou ceny.

Odpovědět  |   | 
Q  |  11. 06. 2020 17:41

Může být. Přece jen jsou to země, kde pohon 4x4 opravdu dává smysl. A taky tam nemají hluboko do kapsy

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  10. 06. 2020 14:58

Auta typu Subaru Legacy Outback nebo Volvo XC70 se mi vždycky celkem líbily. U nás to ale tolik nemá tradici. Osobně bych uvítal verzi "Scout" i na Kodiaqu.

Odpovědět  |   | 

a proč? když na moravě(slezsku) vyrábí konu?

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  10. 06. 2020 16:49

Protože nechce Konu?

Odpovědět  |   | 
.  |  10. 06. 2020 17:17

Velikosti Kodiaqu?

Odpovědět  |   | 

se uskrovní a když ne, tak tucson nebo SF.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  10. 06. 2020 20:50

Prodeje Hyundaiů vám nejdou, že to tlačíš horem dolem?

Odpovědět  |   | 

jsem vlastenec.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  10. 06. 2020 22:04

Vlastenec tlačící korejskou a japonskou značku a dehonestující českou? Zajímavé...

Odpovědět  |   | 
LOL  |  10. 06. 2020 22:26

žádná česká už delší dobu neexistuje, nepočítám-li malosériovky jako Kaipan.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  11. 06. 2020 10:46

Takové klauny jako jste vy tady máme nejradši. Škoda Auto není česká, protože má vlastníka právnickou osobu sídlící v Německu?

V tom případě mám pro vás novinku. Prakticky žádná značka není "česká","německá", "francouzská" nebo "korejská". Všechno jsou to akciovky se složitou vlastnickou strukturou, kde konečného vlastníka (a zemi ve které má sídlo) někdy ani nedohledáte.

Odpovědět  |   | 
bububu  |  18. 06. 2020 13:50

Jenže společnost Hyundai není akciovka, je to konglomerát.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  10. 06. 2020 15:01

Nečekal jsem zázraky, ale tohle je ještě větší blamáž. Jen 15 mm, kola zřejmě stejně velká jako běžná verze, design celkově nic moc, ale to hlavní - hrůzný stříbrný plast na zadním nárazníku, který svým divnotvarem evokuje ty nejhrůznější tuzingové výtvory je přítomen. Za mě nepřijatelné. Navíc pokud člověk vezme 2.0TSI s paketem pro špatné cesty, má prakticky totéž a s přijatelnějším designem (a asi i levněji).

Odpovědět  |   | 
23Mirek  |  10. 06. 2020 16:38

No kola na obrázku jsou 235/40 r19.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  10. 06. 2020 17:45

A běžná verze má? Totéž? A nebo 225/40 R19? Pokud nejsou stejná, jsou na průměru větší 8 mm... To asi stálý převod neměnili

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  10. 06. 2020 21:04

Jinak mně by na Scout nejlíp sedělo něco jako 225/55 R17 a ne cáklé 40%ntní 19tky (které škodovácká forma MQB beztak nedává).

Odpovědět  |   | 
ZF  |  11. 06. 2020 15:50

235/50 R18 jsou ideální balóny.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  11. 06. 2020 16:23

Před 25 lety by takový rozměr byl považovaný za nízkoprofil na supersport

Odpovědět  |   | 
Mievro  |  10. 06. 2020 16:55

Když se podívám na novou Škodu Octavii, tak si myslím, že ztratila "šmrnc auta" první Octavie, trochu nevyvážená přední část auta, oproti první generaci Octavie, ale jedná se jen o můj názor a "oplácaní" Octavie zvané Scout, je u mne jen trochu plastu na víc, od běžné Octavie. Spíše to vypadá, že Scout je jen "tahání" peněz od zákazníka. Je to o každém z nás, kdy můžeme dát najevo svou příjmovou stránku výplaty. Když jsem se s Octavií nové generace projel nedávno u nás v Buchlovských horách, tak auto bylo v zatáčkách dosti neklidné. Nejdříve jsem si myslel, že se jednalo jen o tento kus, ale potvrdili mi to i další vlastníci nové Octavie. Octavie není úplně naladěná na kroucené zatáčky. "Loose test" to na youtube nakonec ukázal, kde je problém. Tam kde jsme s Renaultem Megane IV jezdili v povolených rychlostech 90- 93 km/h na kroucené silnici v pohodě, Octavie ztrácela o dobrých 12 - 20 km/h. Možná, že cena Octavie by měla "obhájit" i ukázkové jízdní vlastnosti auta pro "nadšené" řidiče, než zbytečně převážet vzduch v obřím kufru. Vlastně možná se jedná o nízkou dodávku. Jízdní projev nenahradí ani dojem kvality uvnitř kabiny, i když i tady musíte přemýšlet, jak postupovat při zapnutí některých funkcí a asistentka Laura vše nenahradí. Za ty peníze???? Auta mám rád a Škodu taky, i když patří někomu jinému než firmě ČR, ale posunula se finančně spíše do zbožného přání mnoha našich lidí, kteří si pak kupují všelijak upravené "ojetiny" od Škody. Dát přes 1 000 000,-Kč za auto, které Vás nepodrží v některých jízdních projevech našich cest, není zrovna nejlepší vizitka, ale čas ukáže, jak inženýři Škody zareagují. Protože tento trend divných jízdních projevů jde napříč všech koncernových aut, pro nadšené řidiče problém, pro fanoušky zbytečná podmínka pro kvalitu auta......Přesto je pokrok znát, jen ta cena???

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  10. 06. 2020 18:59

Podle mě není ani tak problém a brzda prodejů v podvozku, který není pro "nadšené řidiče", jako spíš v infotainmentu, který konzervativní zákazníci té nejkonzervativnější značky konzervativního koncernu (hlavně pak ti 60+) prostě nerozdýchají.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  11. 06. 2020 09:28

To je ale celkem smutný, když Megane jede líp než Octa. Přece jen je to auto o třídu níž a cenově někde úplně jinde.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  11. 06. 2020 10:54

Jakou třídu níž? O třídu níž je leda tak Clio.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  11. 06. 2020 11:15

Vždycky mě pobaví, jak se tu dva ignoranti pohádají o "třídy" a jednotlivé rozmístění modelů v situaci, kdy pro pojem "třída" neexistuje mezinárodně uznávaný strandard/norma

Megane má kupodivu dokonce větší rozvor než O3/O4, nicméně uvnitř je Octa jasně někde úplně jinde. Záleží co od konkrétního auta požadujete. Hádat se o třídě nemá smysl.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  11. 06. 2020 18:00

njn. pro hloupého každý hloupý.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  11. 06. 2020 11:21

Pěkná snůška demagogické argumentace. Nejdříve si nastavíte subjektivní ničím nepodložené tvrzení o zbytečné velikosti kufru (asi na základě sebestředné domněnky: "já nepotřebuji" = "nikdo nepotřebuje" a kdo tvrdí opak je idiot) a pak tím dokazujete nesmyslnost výbavy Octavie. Mě zas nezajímá "sportovní" aspekt a je mi úplně ukradené, že se Méganem můžete řezat zatáčky rychleji (můžu jen doufat, že nepotkáte nikoho v protisměru).

Aby bylo jasno O4 se mi nelíbí (zejména volant a idiotské ovládací prvky) a cena je pravděpodobně za hranící, kteoru jsem ochoten za auto dát. (+/- 600tis za velky kombik v benzínu s automatem).

Odpovědět  |   | 
Moik  |  10. 06. 2020 17:44

Mně teda přijde Scout stejný jako u O2 nebo O3..žádná jiná změna to není. Prostě Octavka 4x4 s paketem pro špatné cesty a plasty navíc. Kdyby to mělo použitelný podvozek a když to bude uvnitř kvalitnější jak O3, tak je to super auto.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  10. 06. 2020 17:49

Zase tak stejné to není. U O2 a O3 byla větší kola (neplést s většími ráfky) a větší světlá výška než u obyč Octavie s paktem pro špatné cesty. Tyto benefity zmizely a zbyly jen ty předražené plasty, kdy ty stříbrné jsou jako bonus mimořádně trapné (hlavně pak ten zadní).

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  10. 06. 2020 22:42

špatné cesty, rozuměj D1

Odpovědět  |   | 
Kukacka  |  11. 06. 2020 22:01

Ale ano, zmena bude v cene. Vybaveny Scout uz nebude za 800tis., ale za 1.2 mice... a to se vyplati...

Odpovědět  |   | 
Honza1  |  11. 06. 2020 23:04

já se na tu 4.generaci tak těšil.... ale tohle si opravdu koupit nechci...
zadek je kopie toyoty corolla s nápisem ze staré ledničky CALEX
maska chladiče jak z Volhy, navíc s tím gumovým lemem
a ta zkroucená dřevěná lišta v interiéru, co mi to jenom.... už vím, nedávno jsme vyhazovali starý konferenční stolek po prarodičích :))) a vida, ono už je to zase trendy, freshy, catchy :)))
PS.
nedávno jsem slyšel mluvit/ viděl 2 mladé německé designéry ze Škoda Auto, chlapec měl polobotky a k tomu šusťáky z 1988, slečna v brýlích od paní Nadi Urbánkové nařasenou halenku zastrčenou v široké sukni z květovaného závěsu, takže tohle je asi fakt podle posledních trendů :))

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A