Nová Škoda Octavia Scout se už prodává v ČR. Zatím jen s nejsilnějším motorem

Robustnější derivát Octavie míří do prodeje. Na širší nabídku motorizací si ale budeme muset počkat.

Čtvrtou generaci Škody Octavia ve verzi Scout jsme si naživo prohlédli teprve nedávno. Derivát klasicky dostupný s karoserií Combi se už nicméně objevuje v konfigurátoru značky a odhaluje svou cenu. Ačkoliv Scout později nabídne více motorů, prozatím je s uvedením na trh nabídka vskutku ořezaná.

Klíčové prvky robustnější Octavie nepřekvapí  – má o 15 mm větší světlou výšku, paket pro špatné cesty chránící citlivé části podvozku a spoustu designových odlišností v čele s robustnějšími nárazníky, dekorem přístrojovky připomínajícím dřevo a čalouněním sedadel prodyšnou látkou ThermoFlux v kombinaci černé a hnědé.

Nová Škoda Octavia RS má české ceny! Hybrid stojí stejně jako nejsilnější 2.0 TSI

Nová Škoda Octavia RS má české ceny! Hybrid stojí stejně jako nejsilnější 2.0 TSI

Cenovku nyní známe pouze pro nejsilnější vznětovou motorizaci 2.0 TDI Evo s výkonem 147 kW (200 k), kombinovanou s automatickou sedmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol (s elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou). V této konfiguraci začíná Scout na 926.900 Kč. Kola jsou v základu 18palcová a bez příplatku je tradičně pouze jediný odstín nemetalické modré barvy Energy (metalízy začínají od 16.000 Kč).

Standardně ale nabízí Scout za tuto cenovku mimo jiné i podélný střešní nosič, přední LED světlomety a mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním, tónovaná boční a zadní okna, vyhřívané trysky ostřikovačů skla, vyhřívané čelní sklo, dešťový a světelný senzor, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu či parkovací senzory vpředu a vzadu.

Unikátní Škoda Scala spider se jmenuje Slavia. Jediný kus na světě míří do finále

Unikátní Škoda Scala spider se jmenuje Slavia. Jediný kus na světě míří do finále

V interiéru pak také čekejte ambientní osvětlení, vyhřívání předních sedadel a vrcholný infotainment Columbus s 10palcovým displejem a navigací a virtuální asistentkou Laurou, přičemž po stránce technologické výbavy nechybí asistent pro jízdu v pruzích nebo funkce Off-Road, která by řidiči měla pomoci třeba se sjížděním prudkých svahů .

Jak už víme, bude Scout vůbec poprvé dostupný i s pohonem jen předních kol, a to ve spojení s motory 1.5 TSI (110 kW/150 k) a 2.0 TDI Evo (85 kW/116 k), doplněnými o manuální šestikvalt. U dieselu přijde automat později, zatímco tuto možnost pak zajistí i mild-hybridní motor 1.5 eTSI (110 kW/150 k. Základní cena robustnější Octavie tak nepochybně ještě razantně klesne. Předokolky však nebudou na českém trhu dostupné.

Škoda Octavia iV do zásuvky má české ceny! Konkurenci zatím hledá těžko

Škoda Octavia iV do zásuvky má české ceny! Konkurenci zatím hledá těžko

Zbytek motorizací se už spolehne na pohon všech kol. Očekávejme doplnění nabídky taky o diesel 2.0 TDI (110 kW/150 koní) a výkonnější benzinovou motorizaci 2.0 TSI (140 kW/190 k), oba v kombinaci se sedmistupňovým automatem.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 62 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků