Robustnější derivát Octavie míří do prodeje. Na širší nabídku motorizací si ale budeme muset počkat.
Čtvrtou generaci Škody Octavia ve verzi Scout jsme si naživo prohlédli teprve nedávno. Derivát klasicky dostupný s karoserií Combi se už nicméně objevuje v konfigurátoru značky a odhaluje svou cenu. Ačkoliv Scout později nabídne více motorů, prozatím je s uvedením na trh nabídka vskutku ořezaná.
Klíčové prvky robustnější Octavie nepřekvapí – má o 15 mm větší světlou výšku, paket pro špatné cesty chránící citlivé části podvozku a spoustu designových odlišností v čele s robustnějšími nárazníky, dekorem přístrojovky připomínajícím dřevo a čalouněním sedadel prodyšnou látkou ThermoFlux v kombinaci černé a hnědé.
Cenovku nyní známe pouze pro nejsilnější vznětovou motorizaci 2.0 TDI Evo s výkonem 147 kW (200 k), kombinovanou s automatickou sedmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol (s elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou). V této konfiguraci začíná Scout na 926.900 Kč. Kola jsou v základu 18palcová a bez příplatku je tradičně pouze jediný odstín nemetalické modré barvy Energy (metalízy začínají od 16.000 Kč).
Standardně ale nabízí Scout za tuto cenovku mimo jiné i podélný střešní nosič, přední LED světlomety a mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním, tónovaná boční a zadní okna, vyhřívané trysky ostřikovačů skla, vyhřívané čelní sklo, dešťový a světelný senzor, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu či parkovací senzory vpředu a vzadu.
V interiéru pak také čekejte ambientní osvětlení, vyhřívání předních sedadel a vrcholný infotainment Columbus s 10palcovým displejem a navigací a virtuální asistentkou Laurou, přičemž po stránce technologické výbavy nechybí asistent pro jízdu v pruzích nebo funkce Off-Road, která by řidiči měla pomoci třeba se sjížděním prudkých svahů .
Jak už víme, bude Scout vůbec poprvé dostupný i s pohonem jen předních kol, a to ve spojení s motory 1.5 TSI (110 kW/150 k) a 2.0 TDI Evo (85 kW/116 k), doplněnými o manuální šestikvalt. U dieselu přijde automat později, zatímco tuto možnost pak zajistí i mild-hybridní motor 1.5 eTSI (110 kW/150 k. Základní cena robustnější Octavie tak nepochybně ještě razantně klesne. Předokolky však nebudou na českém trhu dostupné.
Zbytek motorizací se už spolehne na pohon všech kol. Očekávejme doplnění nabídky taky o diesel 2.0 TDI (110 kW/150 koní) a výkonnější benzinovou motorizaci 2.0 TSI (140 kW/190 k), oba v kombinaci se sedmistupňovým automatem.