TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?
Radosti
Síla a pružnost motoru
Praktický a prostorný vnitřek
Trakce na kluzkém povrchu
Dobře fungující asistenční systémy
Starosti
Ovládání klimatizace a hlasitosti
Občas váhavé rozjezdy se stop startem
Rány od kol na větších nerovnostech
9  /10

Pohorky Škoda Octavia obouvá už od své druhé generace. Původní účel, tedy konkurovat SUV, se s příchodem modelu Yeti a dalších vyšších modelů s dobrodružnými ambicemi od té doby poněkud změnil, nicméně stále platí, že řada zákazníků považuje vyšší průchodnost terénem za dobrý nápad.

Ochranné plasty a „dřevo" zůstávají 

Od civilní octavie se Scout liší o 15 milimetrů větší světlostí, terénním režimem Offroad (včetně asistenta sjíždění svahů) a samozřejmě designovými doplňky. Máme zde oplastování blatníků a prahů, přední nárazník s do prostoru vystrčeným „habsburským rtem“ (je ve výšce 26 cm, o první obrubník ho nepoškodíte), specifický difuzor a celou řadu dalších, převážně stříbřitých prvků.

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Celek působí důstojně a dospěle, na teréňák do amazonské džungle si octavia nehraje. Podobně decentní jsou i změny uvnitř. Tam najdete sedačky s kontrastním prošíváním a vyšitými logy, dekorativní lištu palubní desky v designu dřeva, hliníkové pedály a název modelu v animacích digitálního přístrojového štítu.

Pro Scout je také typická bohatá sériová výbava. Nad rámec o stupeň nižší specifikace Style automaticky dostává například Full LED světlomety, 18“ kola, vyhřívání čelního skla i volantu, přední i zadní parkovací senzory, adaptivní tempomat nebo infotainment Columbus s 10“ obrazovkou. 

Scout je k mání s dvoulitrovým TDI o výkonu buď 110 kW (150 k) nebo ve zkoušené variantě se 147 kW (200 k), pohon všech kol je samozřejmostí u obou. Turbobenzin 2.0 TSI (140 kW/190 koní) dorazí v řádu několika týdnů, na rozdíl od jiných trhů se u nás ve Scoutu nedočkáte benzinové patnáctistovky ani předního pohonu. 

Škoda Octavia IV už v ČR podstoupila první tuning. Tento kousek má 196 koní

Škoda Octavia IV už v ČR podstoupila první tuning. Tento kousek má 196 koní

Nejsilnější motor bez výraznějších chyb

Zkoušený motor má elánu na rozdávání, zrychlení na 100 km/h za 6,8 sekundy bylo ještě v nedávné době znakem například kvalitního ostrého hatche. Rozjezdy z nulové rychlosti však v některých případech hatí spolupráce motoru se systémem stop/start. Stojíte třeba na vedlejší komunikaci a potřebujete se rychle připojit do provozu. Motor je vypnutý, vy sešlápnete plyn. TDI naskočí a... Nic se neděje. Pak diesel zaburácí a vrhne vás vpřed. Tato podivná prodleva u turbodieselu provází mnohé jiné koncernové vozy, buď se ji pokusíte omezit lehkým povolením brzdy tak, aby motor naskočil, nebo vypnete stop/start skrze obrazovku infotainmentu. Samostatné tlačítko na jeho deaktivaci zde není.

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Jinak se ale motor chová zcela způsobně, možná až na pocitově výraznější zvukový projev, než u různých Volkswagenů nebo Audi. Ve spolupráci se sedmistupňovou převodovkou dobře využívá silný zátah v nízkých otáčkách, a pokud to není zapotřebí, do vyšších sfér otáčkoměru se nepouští. Dá se s ním sebevědomě předjíždět i ve vyšších dálničních rychlostech a i když se s plynem zrovna nekrotíte, spotřeba se dá udržet okolo šesti litrů na sto kilometrů.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků