Škoda Octavia s náběhem 824 000 km slouží jako novinářské auto v Irsku

Neznamená to, že by byly škodovky nejspolehlivějšími auty na světě. Berte toto video spíše jako zajímavost a důkaz toho, že rozumné zacházení a pravidelný servis s autem umí dělat divy…
Škoda Octavia s náběhem 824 000 km slouží jako novinářské auto v Irsku

Seznamte se. Tato zlatavě zbarvená Octavia byla vyrobena v roce 2002, pod kapotou hostí jednotku 1,9 TDI a většinu svého života odjezdila jako taxi v Irsku, následně ji vykoupil prodejce a dnes prý slouží jako novinářské auto. Na začátku desetiminutového videa má najeto 512 124 mil, tedy přes 824 000 km. Těžko říci, co přesně je to za auto. Na palubě chybí klimatizace nebo kožený volant, nikoli však lakovaná zrcátka a kliky či elektrické ovládání předních oken a zrcátek, sázíme tedy na výbavu Ambiente nebo nějaký odvozený paket pro místní trh.

Test ojetiny: Škoda Octavia – evergreen

Test ojetiny: Škoda Octavia – evergreen

Na videu jsou dobře patrné znaky opotřebení, vesměs pro vozy Škoda Octavia typické a známé i z daleko mladších a méně ježděných aut tohoto typu. Extrémně nízký a špatně tvarovaný spodní lem předního nárazníku je v levé části pokřivený po kontaktu s chodníkem, manžeta řadicí páky je popraskaná a z některých ovladačů na palubní desce se loupe jejich povrchová úprava.

Víte, jak se testovala Škoda Octavia? (video)

Víte, jak se testovala Škoda Octavia? (video)

Podle autorů tohoto testíku je vyobrazená Škoda Octavia stále v provozu. Sice nefunguje několik drobností včetně vyhřívání zrcátek, ale vůz údajně nemívá potíže na STK, měřeních emisí ani s rostoucí spotřebou paliva a oleje. Sem tam odněkud něco upadne, ale Octavia stále jede.


 

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman | 48 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků