Škoda Octavia s atmosférickým motorem 2.0 162 kW

Škoda Octavia s atmosférickým motorem 2.0 162 kW

V pořadí již devátem Škoda Octavia Cupu, který probíhá pod patronátem České pojišťovny, se představí nová závodní Octavia vycházející z druhé generace představené loni na jaře. Pohárový speciál vychází ze sériové verze, pod kapotou je ale atmésférický dvoulitrový motor s dvacetiventilovou mechanikou o výkonu 162 kW (220 k) a točivým momentem 225 Nm (5 800 ot.). Výkon motoru je přenášen na 17" kola.

Poznámka: Starší model používá jako základ motor 1.8 20V, který je samozřejmě patřičně upraven.

Oproti staršímu vozu má novinka nový typ šestistupňové sekvenční převodovky, ale také řídící jednotky či plynokapalinové tlumiče s možností seřizování charakteristiky. Opticky se speciál liší aerodynamickým paketem zahrnujícím kromě předního spoileru i plnohodnotné zadní přítlačné křídlo. Tyto prvky nejen přidávají vozu na vzhledu, ale také zlepšují jízdní stabilitu.

Speciál vzniká v pražském Autodružstvu Podbabská, které je oficiálním úpravcem pohárových vozů. Tam se v současnosti připravuje dvacet vozů, které musí být hotovy do konce dubna.

 

Technické parametry

Motor

  • typ: čtyřválcový, atmosferický 2,0 20V umístěný vpředu napříč
  • ventilové uspořádání: 2xOHC
  • zdvihový objem (cm3): 1984
  • vrtání x zdvih (mm): 82,5 x 92,8
  • max. výkon v kW (k DIN) při ot/min.: 162 (220) / 7300
  • max. točivý moment v N.m při ot/min.: 225/5800
  • vícebodové vstřikování ECUMM, průměr škrtící klapky 55 mm

Převody

  • pohon přední nápravy, zesílené hnací hřídele
  • převodovka: šestistupňová sekvenční, diferenciál s omezenou svorností
  • spojka: jednolamelová AP

Brzdy

  • vpředu: průměr 330/28 mm a 4 pístkovými třmeny Brembo
  • vzadu: průměr 260/12 mm, regulátor účinnosti zad. brzd

Podvozek

  • vpředu: přední ramena uchycena v klubech Unibal
  • vzadu: zadní ramena v polyuretanových vložkách

Tlumiče: plynokapalinové tlumiče FRT s třícestným seřizováním hodnot se souosými vinutými pružinami

Řízení: hřebenové řízení s upraveným programem elektrického posilovače

Kola a pneumatik

  • ráfky v rozměrech: 7,5 Jx17“
  • pneumatiky: Matador slick 200/605 R17, rain 200/625 R17

Karoserie

  • vestavěný klecový ochranný rám, svařovaná konstrukce. Karbonové dveřní výplně.
  • aerodynamické prvky :upravený  přední nárazník,  zadní přítlačné křídlo
  • bezpečnostní prvky FIA:  sedadlo s bočními opěrkami hlavy a 6 bodovým bezpečnostním pásem

Rozměry

  • délka (mm): 4592, šířka (mm): 1769, výška (mm): 1397
  • rozvor (mm): 2578
  • rozchod vpředu (mm): 1820, rozchod vzadu (mm): 1790

Pohotovostní hmotnost: 1100 kg

Max. rychlost: 200 km/h v závislosti na nastavení omezovače otáček motoru

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků