Škoda Octavia s atmosférickým motorem 2.0 162 kW

V pořadí již devátem Škoda Octavia Cupu, který probíhá pod patronátem České pojišťovny, se představí nová závodní Octavia vycházející z druhé generace představené loni na jaře. Pohárový speciál vychází ze sériové verze, pod kapotou je ale atmésférický dvoulitrový motor s dvacetiventilovou mechanikou o výkonu 162 kW (220 k) a točivým momentem 225 Nm (5 800 ot.). Výkon motoru je přenášen na 17" kola.

Poznámka: Starší model používá jako základ motor 1.8 20V, který je samozřejmě patřičně upraven.

Oproti staršímu vozu má novinka nový typ šestistupňové sekvenční převodovky, ale také řídící jednotky či plynokapalinové tlumiče s možností seřizování charakteristiky. Opticky se speciál liší aerodynamickým paketem zahrnujícím kromě předního spoileru i plnohodnotné zadní přítlačné křídlo. Tyto prvky nejen přidávají vozu na vzhledu, ale také zlepšují jízdní stabilitu.

Speciál vzniká v pražském Autodružstvu Podbabská, které je oficiálním úpravcem pohárových vozů. Tam se v současnosti připravuje dvacet vozů, které musí být hotovy do konce dubna.

 

Technické parametry

Motor

  • typ: čtyřválcový, atmosferický 2,0 20V umístěný vpředu napříč
  • ventilové uspořádání: 2xOHC
  • zdvihový objem (cm3): 1984
  • vrtání x zdvih (mm): 82,5 x 92,8
  • max. výkon v kW (k DIN) při ot/min.: 162 (220) / 7300
  • max. točivý moment v N.m při ot/min.: 225/5800
  • vícebodové vstřikování ECUMM, průměr škrtící klapky 55 mm

Převody

  • pohon přední nápravy, zesílené hnací hřídele
  • převodovka: šestistupňová sekvenční, diferenciál s omezenou svorností
  • spojka: jednolamelová AP

Brzdy

  • vpředu: průměr 330/28 mm a 4 pístkovými třmeny Brembo
  • vzadu: průměr 260/12 mm, regulátor účinnosti zad. brzd

Podvozek

  • vpředu: přední ramena uchycena v klubech Unibal
  • vzadu: zadní ramena v polyuretanových vložkách

Tlumiče: plynokapalinové tlumiče FRT s třícestným seřizováním hodnot se souosými vinutými pružinami

Řízení: hřebenové řízení s upraveným programem elektrického posilovače

Kola a pneumatik

  • ráfky v rozměrech: 7,5 Jx17“
  • pneumatiky: Matador slick 200/605 R17, rain 200/625 R17

Karoserie

  • vestavěný klecový ochranný rám, svařovaná konstrukce. Karbonové dveřní výplně.
  • aerodynamické prvky :upravený  přední nárazník,  zadní přítlačné křídlo
  • bezpečnostní prvky FIA:  sedadlo s bočními opěrkami hlavy a 6 bodovým bezpečnostním pásem

Rozměry

  • délka (mm): 4592, šířka (mm): 1769, výška (mm): 1397
  • rozvor (mm): 2578
  • rozchod vpředu (mm): 1820, rozchod vzadu (mm): 1790

Pohotovostní hmotnost: 1100 kg

Max. rychlost: 200 km/h v závislosti na nastavení omezovače otáček motoru

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků