Škoda Octavia s atmosférickým motorem 2.0 162 kW

V pořadí již devátem Škoda Octavia Cupu, který probíhá pod patronátem České pojišťovny, se představí nová závodní Octavia vycházející z druhé generace představené loni na jaře. Pohárový speciál vychází ze sériové verze, pod kapotou je ale atmésférický dvoulitrový motor s dvacetiventilovou mechanikou o výkonu 162 kW (220 k) a točivým momentem 225 Nm (5 800 ot.). Výkon motoru je přenášen na 17" kola.

Poznámka: Starší model používá jako základ motor 1.8 20V, který je samozřejmě patřičně upraven.

Oproti staršímu vozu má novinka nový typ šestistupňové sekvenční převodovky, ale také řídící jednotky či plynokapalinové tlumiče s možností seřizování charakteristiky. Opticky se speciál liší aerodynamickým paketem zahrnujícím kromě předního spoileru i plnohodnotné zadní přítlačné křídlo. Tyto prvky nejen přidávají vozu na vzhledu, ale také zlepšují jízdní stabilitu.

Speciál vzniká v pražském Autodružstvu Podbabská, které je oficiálním úpravcem pohárových vozů. Tam se v současnosti připravuje dvacet vozů, které musí být hotovy do konce dubna.

 

Technické parametry

Motor

  • typ: čtyřválcový, atmosferický 2,0 20V umístěný vpředu napříč
  • ventilové uspořádání: 2xOHC
  • zdvihový objem (cm3): 1984
  • vrtání x zdvih (mm): 82,5 x 92,8
  • max. výkon v kW (k DIN) při ot/min.: 162 (220) / 7300
  • max. točivý moment v N.m při ot/min.: 225/5800
  • vícebodové vstřikování ECUMM, průměr škrtící klapky 55 mm

Převody

  • pohon přední nápravy, zesílené hnací hřídele
  • převodovka: šestistupňová sekvenční, diferenciál s omezenou svorností
  • spojka: jednolamelová AP

Brzdy

  • vpředu: průměr 330/28 mm a 4 pístkovými třmeny Brembo
  • vzadu: průměr 260/12 mm, regulátor účinnosti zad. brzd

Podvozek

  • vpředu: přední ramena uchycena v klubech Unibal
  • vzadu: zadní ramena v polyuretanových vložkách

Tlumiče: plynokapalinové tlumiče FRT s třícestným seřizováním hodnot se souosými vinutými pružinami

Řízení: hřebenové řízení s upraveným programem elektrického posilovače

Kola a pneumatik

  • ráfky v rozměrech: 7,5 Jx17“
  • pneumatiky: Matador slick 200/605 R17, rain 200/625 R17

Karoserie

  • vestavěný klecový ochranný rám, svařovaná konstrukce. Karbonové dveřní výplně.
  • aerodynamické prvky :upravený  přední nárazník,  zadní přítlačné křídlo
  • bezpečnostní prvky FIA:  sedadlo s bočními opěrkami hlavy a 6 bodovým bezpečnostním pásem

Rozměry

  • délka (mm): 4592, šířka (mm): 1769, výška (mm): 1397
  • rozvor (mm): 2578
  • rozchod vpředu (mm): 1820, rozchod vzadu (mm): 1790

Pohotovostní hmotnost: 1100 kg

Max. rychlost: 200 km/h v závislosti na nastavení omezovače otáček motoru

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků