Škoda Octavia RS TDI může mít zvuk jako benzínový osmiválec

Škoda Octavia RS TDI může mít zvuk jako benzínový osmiválec

Asi s námi budete souhlasit, když prohlásíme, že auta se vznětovým motorem nemají příliš líbezný zvuk. Automobilky to řeší různými způsoby a jedním z nich je falešný zvuk z reproduktorů. Jenže zatímco zpoza volantu máte dojem že řídíte minimálně nejrychlejší auto planety, zvenku se ozývá typický klapot dieselu.

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

U dražších aut můžete narazit na propracovanější způsob tvorby zvuku, který se sice také spoléhá na reproduktory, nejsou ovšem umístěné uvnitř auta, ale přímo ve výfukovém systému. Výhody takového řešení asi není třeba zmiňovat, stejně jako fakt, že takové řešení je zkrátka nákladnější. 

Škoda Octavia RS TDI se proto spoléhá na první případ, kdy speciálním zařízením vytváří lepší zvuk v kabině vozu. I v tomto oboru ale narazíte na tuningové společnosti, které dokážou nabídnout propracovanější řešení.

Test Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4: Zapomeňte na písmenka

Test Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4: Zapomeňte na písmenka

Jednou takovou je i firma Cete Automotive GmbH, která má pro mladoboleslavské modely připraven speciální výfuk s reproduktorem. Jeho výsledky se odvíjí od zvoleného jízdního režimu, takže v tom ekologickém zní zcela standardně, v automatickém už je o něco hlasitější a ve sportovním v určitých otáčkách úspěšně napodobuje benzínový osmiválec.

Kompletní kit s upraveným výfukem a řídící jednotkou vás přijde na 1290 euro (35 tisíc korun), přičemž zvuk lze kromě jízdního režimu ovládat také na dálku za pomoci mobilního telefonu. 

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků