Škoda Octavia RS TDI může mít zvuk jako benzínový osmiválec

Škoda Octavia RS TDI může mít zvuk jako benzínový osmiválec

Asi s námi budete souhlasit, když prohlásíme, že auta se vznětovým motorem nemají příliš líbezný zvuk. Automobilky to řeší různými způsoby a jedním z nich je falešný zvuk z reproduktorů. Jenže zatímco zpoza volantu máte dojem že řídíte minimálně nejrychlejší auto planety, zvenku se ozývá typický klapot dieselu.

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

U dražších aut můžete narazit na propracovanější způsob tvorby zvuku, který se sice také spoléhá na reproduktory, nejsou ovšem umístěné uvnitř auta, ale přímo ve výfukovém systému. Výhody takového řešení asi není třeba zmiňovat, stejně jako fakt, že takové řešení je zkrátka nákladnější. 

Škoda Octavia RS TDI se proto spoléhá na první případ, kdy speciálním zařízením vytváří lepší zvuk v kabině vozu. I v tomto oboru ale narazíte na tuningové společnosti, které dokážou nabídnout propracovanější řešení.

Test Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4: Zapomeňte na písmenka

Test Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4: Zapomeňte na písmenka

Jednou takovou je i firma Cete Automotive GmbH, která má pro mladoboleslavské modely připraven speciální výfuk s reproduktorem. Jeho výsledky se odvíjí od zvoleného jízdního režimu, takže v tom ekologickém zní zcela standardně, v automatickém už je o něco hlasitější a ve sportovním v určitých otáčkách úspěšně napodobuje benzínový osmiválec.

Kompletní kit s upraveným výfukem a řídící jednotkou vás přijde na 1290 euro (35 tisíc korun), přičemž zvuk lze kromě jízdního režimu ovládat také na dálku za pomoci mobilního telefonu. 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků