Škoda Octavia RS TDI může mít zvuk jako benzínový osmiválec

Škoda Octavia RS TDI může mít zvuk jako benzínový osmiválec

Asi s námi budete souhlasit, když prohlásíme, že auta se vznětovým motorem nemají příliš líbezný zvuk. Automobilky to řeší různými způsoby a jedním z nich je falešný zvuk z reproduktorů. Jenže zatímco zpoza volantu máte dojem že řídíte minimálně nejrychlejší auto planety, zvenku se ozývá typický klapot dieselu.

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

U dražších aut můžete narazit na propracovanější způsob tvorby zvuku, který se sice také spoléhá na reproduktory, nejsou ovšem umístěné uvnitř auta, ale přímo ve výfukovém systému. Výhody takového řešení asi není třeba zmiňovat, stejně jako fakt, že takové řešení je zkrátka nákladnější. 

Škoda Octavia RS TDI se proto spoléhá na první případ, kdy speciálním zařízením vytváří lepší zvuk v kabině vozu. I v tomto oboru ale narazíte na tuningové společnosti, které dokážou nabídnout propracovanější řešení.

Test Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4: Zapomeňte na písmenka

Test Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4: Zapomeňte na písmenka

Jednou takovou je i firma Cete Automotive GmbH, která má pro mladoboleslavské modely připraven speciální výfuk s reproduktorem. Jeho výsledky se odvíjí od zvoleného jízdního režimu, takže v tom ekologickém zní zcela standardně, v automatickém už je o něco hlasitější a ve sportovním v určitých otáčkách úspěšně napodobuje benzínový osmiválec.

Kompletní kit s upraveným výfukem a řídící jednotkou vás přijde na 1290 euro (35 tisíc korun), přičemž zvuk lze kromě jízdního režimu ovládat také na dálku za pomoci mobilního telefonu. 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků