Škoda Octavia RS TDI může mít zvuk jako benzínový osmiválec

Škoda Octavia RS TDI může mít zvuk jako benzínový osmiválec

Asi s námi budete souhlasit, když prohlásíme, že auta se vznětovým motorem nemají příliš líbezný zvuk. Automobilky to řeší různými způsoby a jedním z nich je falešný zvuk z reproduktorů. Jenže zatímco zpoza volantu máte dojem že řídíte minimálně nejrychlejší auto planety, zvenku se ozývá typický klapot dieselu.

Testy | Technika | Škoda | Kombi | Srovnávací testy | Peugeot | Škoda Octavia

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

U dražších aut můžete narazit na propracovanější způsob tvorby zvuku, který se sice také spoléhá na reproduktory, nejsou ovšem umístěné uvnitř auta, ale přímo ve výfukovém systému. Výhody takového řešení asi není třeba zmiňovat, stejně jako fakt, že takové řešení je zkrátka nákladnější. 

Škoda Octavia RS TDI se proto spoléhá na první případ, kdy speciálním zařízením vytváří lepší zvuk v kabině vozu. I v tomto oboru ale narazíte na tuningové společnosti, které dokážou nabídnout propracovanější řešení.

Testy | Škoda | Sportovní auta | Sedany | Škoda Octavia

Test Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4: Zapomeňte na písmenka

Jednou takovou je i firma Cete Automotive GmbH, která má pro mladoboleslavské modely připraven speciální výfuk s reproduktorem. Jeho výsledky se odvíjí od zvoleného jízdního režimu, takže v tom ekologickém zní zcela standardně, v automatickém už je o něco hlasitější a ve sportovním v určitých otáčkách úspěšně napodobuje benzínový osmiválec.

Kompletní kit s upraveným výfukem a řídící jednotkou vás přijde na 1290 euro (35 tisíc korun), přičemž zvuk lze kromě jízdního režimu ovládat také na dálku za pomoci mobilního telefonu. 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků