Škoda Octavia RS TDI: Jak se projeví výkon zvýšený na 215 koní?

Naftová Škoda Octavia RS disponuje v sériové verzi výkonem 135 kW (184 koní). Že vám to připadá na sportovně střižené auto málo? V tom případě se nabízí řešení v podobě tuningu a jednou z těch nejjednodušších úprav je nový software řídicí jednotky. Jak se projeví v praxi?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jak to probíhá?
  2. Měření na brzdě, Měření dynamiky, Vyplatí se?

Nejsilnějším dieselem v nabídce pro Škodu Octavia je přeplňovaný dvoulitr naladěný na 135 kW (184 k) a 380 Nm. Tento motor dostanete jak v kombinaci s RS, tak také pod kapotu verze Scout i základního provedení.

Pokud vám sériový výkon nestačí, nezbývá, než se poohlédnout po nějaké dodatečné úpravě, protože od Škody silnější diesel nedostanete. A jestliže nechcete zasahovat výrazněji do motoru, tedy nechcete přímo měnit třeba turbo a jiné podobné (a drahé) záležitosti, pak je jednou z těch nejdostupnějších variant nový software řídicí jednotky.

Samozřejmě je zde ještě levnější alternativa, a sice přídavná řídicí jednotka, kterou jsme si vyzkoušeli na klasické Octavii Combi už dříve. Výsledek je znát, ale nový software instalovaný přímo do řídicí jednotky je pro vůz lepší.

Škoda Octavia 2.0 TDI vs. power box - jednoduše k lepším parametrům

Škoda Octavia 2.0 TDI vs. power box - jednoduše k lepším parametrům

Jak to probíhá?

Úpravců, kteří vám dají do vozu nový software a tím pádem také přidají pár desítek koní navíc, je celá řada. My jsme si tuhle věc vyzkoušeli u pro nás (i pro pravidelné čtenáře) dobře známé společnosti Dieselpower.

Postup zní celkem jednoduše, ale zas tak úplně snadné to není. Nejprve se provede na autě diagnostika a změří se stávající výkon. Následně proběhne úprava softwaru v řídicí jednotce, aby se poté opět změřil výkon a provedla diagnostika. Následuje analýza dat a případné další ladění. V závislosti na konkrétním automobilu trvá taková úprava až osm hodin, nebo také třeba jenom tři hodiny. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za přibližně 20 tisíc korun může dostat naftová Škoda Octavia RS 31 koní a 70 Nm navíc. Vyplatí se to?

Za úpravu provedenou tímto způsobem zaplatíte zhruba 22 tisíc korun. Kdo chce šetřit, ten může zvolit o čtyři tisíce levnější alternativu, která trvá pouze hodinu a půl a která obsahuje pouze úpravu softwaru bez všech věcí okolo. 

V našem konkrétním případě, tedy u motoru 2.0 TDI CR 135 kW (184 k), mají být na konci toho všeho parametry 158 kW (215 k) a 450 Nm. Jinak řečeno, navíc by naše naftová Octavia RS měla dostat 31 koní a 70 Nm.

Výsledky měření výkonu na brzdě i porovnání reálné dynamiky najdete v následující kapitole. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jak to probíhá?
  2. Měření na brzdě, Měření dynamiky, Vyplatí se?
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků