Škoda Octavia RS TDI: Jak se projeví výkon zvýšený na 215 koní?

Naftová Škoda Octavia RS disponuje v sériové verzi výkonem 135 kW (184 koní). Že vám to připadá na sportovně střižené auto málo? V tom případě se nabízí řešení v podobě tuningu a jednou z těch nejjednodušších úprav je nový software řídicí jednotky. Jak se projeví v praxi?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jak to probíhá?
  2. Měření na brzdě, Měření dynamiky, Vyplatí se?

Nejsilnějším dieselem v nabídce pro Škodu Octavia je přeplňovaný dvoulitr naladěný na 135 kW (184 k) a 380 Nm. Tento motor dostanete jak v kombinaci s RS, tak také pod kapotu verze Scout i základního provedení.

Pokud vám sériový výkon nestačí, nezbývá, než se poohlédnout po nějaké dodatečné úpravě, protože od Škody silnější diesel nedostanete. A jestliže nechcete zasahovat výrazněji do motoru, tedy nechcete přímo měnit třeba turbo a jiné podobné (a drahé) záležitosti, pak je jednou z těch nejdostupnějších variant nový software řídicí jednotky.

Samozřejmě je zde ještě levnější alternativa, a sice přídavná řídicí jednotka, kterou jsme si vyzkoušeli na klasické Octavii Combi už dříve. Výsledek je znát, ale nový software instalovaný přímo do řídicí jednotky je pro vůz lepší.

Škoda Octavia 2.0 TDI vs. power box - jednoduše k lepším parametrům

Škoda Octavia 2.0 TDI vs. power box - jednoduše k lepším parametrům

Jak to probíhá?

Úpravců, kteří vám dají do vozu nový software a tím pádem také přidají pár desítek koní navíc, je celá řada. My jsme si tuhle věc vyzkoušeli u pro nás (i pro pravidelné čtenáře) dobře známé společnosti Dieselpower.

Postup zní celkem jednoduše, ale zas tak úplně snadné to není. Nejprve se provede na autě diagnostika a změří se stávající výkon. Následně proběhne úprava softwaru v řídicí jednotce, aby se poté opět změřil výkon a provedla diagnostika. Následuje analýza dat a případné další ladění. V závislosti na konkrétním automobilu trvá taková úprava až osm hodin, nebo také třeba jenom tři hodiny. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za přibližně 20 tisíc korun může dostat naftová Škoda Octavia RS 31 koní a 70 Nm navíc. Vyplatí se to?

Za úpravu provedenou tímto způsobem zaplatíte zhruba 22 tisíc korun. Kdo chce šetřit, ten může zvolit o čtyři tisíce levnější alternativu, která trvá pouze hodinu a půl a která obsahuje pouze úpravu softwaru bez všech věcí okolo. 

V našem konkrétním případě, tedy u motoru 2.0 TDI CR 135 kW (184 k), mají být na konci toho všeho parametry 158 kW (215 k) a 450 Nm. Jinak řečeno, navíc by naše naftová Octavia RS měla dostat 31 koní a 70 Nm.

Výsledky měření výkonu na brzdě i porovnání reálné dynamiky najdete v následující kapitole. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jak to probíhá?
  2. Měření na brzdě, Měření dynamiky, Vyplatí se?
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků