Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

Škoda Octavia RS iV byla zachycena na německém Nürburgringu v plném nasazení. Záběry z jízdy na limitu zveřejnil kanál statesidesupercars na Youtube. Nová hybridní octavia s výkonem 245 koní působí na okruhu trochu těžkopádně. Jezdec ji také ale vůbec nešetřil.

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

K jízdě žádné oficiální vysvětlení zatím není. Podle youtubového kanálu se jedná o video z poslední fáze testování vozu, což dává logiku. Že se jedná o verzi do zásuvky poznáte podle záběrů levého boku, které prozradí víčko pro nabíjecí konektor.

Škoda ukázala zřejmě nejhezčí verzi nové Octavie. Máme v ní vidět také prvky kupé

Škoda ukázala zřejmě nejhezčí verzi nové Octavie. Máme v ní vidět také prvky kupé

Tuto škodováckou novinku se systémovým výkonem 245 koní jsme již řídili, na jízdu na okruhu se ale pochopitelně nedostalo. Verzi iV koupíte za minimálně 939.900 Kč, na stejné peníze vyjde i čistě benzinová motorizace 2.0 TSI o stejném výkonu.

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Škoda Octavia RS iV bude populární v určitých regionech především díky možnosti dát ji na značky EL, čímž bude moct parkovat na modrých zónách v Praze zdarma a obejde se i bez dálniční známky. Jak ale vidíte na záběrech z okruhu, vyloženě sportovní auto to samozřejmě není. Těšit se můžete na rychlý liftback a kombi, což se dalo očekávat.

Škoda Octavia RS iV: Technické údaje
Verze liftback kombi
Motor R4 + elektromotor
Objem [cm3] 1395
Výkon [Kw/ot.min] 110/5000-6000
Točivý moment [N.m/ot.min] 250/1550-3500
Výkon elektromotoru [kW] 85
T. moment elektromotoru [N.m] 330
Systémový výkon [kW] 180
Systémový t.moment [N.m] 400
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,3
Maximální rychlost [km/h] 225
Hmotnost [kg] 1695 1707
Převodovka 6A
Pohon kol přední
Délka [mm] 4702
Šířka [mm] 1829
Výška [mm] 1476 1474
Rozvor [mm] 2681
Zavazadlový prostor [l] 450 490
Rozchod kol vpředu [mm] 1539
Rozchod kol vzadu [mm] 1539
Objem nádrže [l] 39,5

Zdroj videa: statesidesupercars

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

27.  10.  2020 | Martin Jeník | 15 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků