Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Octavia RS se v příští generaci možná rozloučí s konvenčním pohonem. Má jít cestou dynamického plug-in hybridu.

Škoda se chystá na postupnou elektrifikaci své modelové řady, což se údajně má dotknout i příští generace Octavie RS. V rozhovoru o hybridní budoucnosti Škody to britskému Autocaru naznačil Christian Strube, šéf vývoje: "Octavia je v tomto směru dobrým příkladem. Nejspíš i ve verzi RS, a to díky dobrému mixu provozních nákladů a výkonu," prozradil na pařížském autosalonu.

Kodiaq RS má těsně po premiéře i českou cenu. Je nejdražší Škodovkou

Kodiaq RS má těsně po premiéře i českou cenu. Je nejdražší Škodovkou

"Pokud chcete cestovat 70 kilometrů čistě elektricky, dojíždět do práce, a o víkendu si s RS užít trochu srandy, zní to skvěle," pokračuje Strube. Techniku na to Škoda v modelech příštích generací mít určitě bude. První plug-in hybrid se od mladoboleslavských očekává již na konci příštího roku s příchodem nové generace Superbu.

Ostatně plug-in hybridním ústrojím disponuje i koncept Vision RS, hlavní hvězda na pařížském stánku Škodovky. Ten coby předzvěst nástupce Rapidu používá přeplňovanou patnáctistovku a elektromotor, o celkovém systémovém výkonu patnáctistovku 245 koňských sil. To, nebo lehce "přifouklá" varianta téhož by Octavii RS jistě stačilo.

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Skutečnost, že Škoda počítá nejen s plug-in hybridy, ale i rozvojem vrcholných modelů jako jsou právě RS potvrzuje i fakt, že s příchodem Kodiaqu RS se změnilo logo sportovních modelů. Příchod nové Octavie se očekává v polovině příštího roku, RS nejspíš bude následovat minimálně s několikaměsíčním odstupem.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků