Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Octavia RS se v příští generaci možná rozloučí s konvenčním pohonem. Má jít cestou dynamického plug-in hybridu.

Škoda se chystá na postupnou elektrifikaci své modelové řady, což se údajně má dotknout i příští generace Octavie RS. V rozhovoru o hybridní budoucnosti Škody to britskému Autocaru naznačil Christian Strube, šéf vývoje: "Octavia je v tomto směru dobrým příkladem. Nejspíš i ve verzi RS, a to díky dobrému mixu provozních nákladů a výkonu," prozradil na pařížském autosalonu.

Kodiaq RS má těsně po premiéře i českou cenu. Je nejdražší Škodovkou

Kodiaq RS má těsně po premiéře i českou cenu. Je nejdražší Škodovkou

"Pokud chcete cestovat 70 kilometrů čistě elektricky, dojíždět do práce, a o víkendu si s RS užít trochu srandy, zní to skvěle," pokračuje Strube. Techniku na to Škoda v modelech příštích generací mít určitě bude. První plug-in hybrid se od mladoboleslavských očekává již na konci příštího roku s příchodem nové generace Superbu.

Ostatně plug-in hybridním ústrojím disponuje i koncept Vision RS, hlavní hvězda na pařížském stánku Škodovky. Ten coby předzvěst nástupce Rapidu používá přeplňovanou patnáctistovku a elektromotor, o celkovém systémovém výkonu patnáctistovku 245 koňských sil. To, nebo lehce "přifouklá" varianta téhož by Octavii RS jistě stačilo.

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Paříž 2018: Prohlédli jsme koncept nové Škody Rapid. Českými symboly nešetří!

Skutečnost, že Škoda počítá nejen s plug-in hybridy, ale i rozvojem vrcholných modelů jako jsou právě RS potvrzuje i fakt, že s příchodem Kodiaqu RS se změnilo logo sportovních modelů. Příchod nové Octavie se očekává v polovině příštího roku, RS nejspíš bude následovat minimálně s několikaměsíčním odstupem.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků