Škoda Octavia RS prozrazuje své ceny

99 komentářů

Mr.Digital
9. září • 14:17

koukal jsem dnes na Centrum .cz, a tam uvádějí , že ta nová O RS s motorem 147 kW má mít průměrnou spotřebu 7,8 l. Celkem nahlas jsem se zasmál ( a to jsem v práci !!!) a nechce se mi věřit, že je možné vůbec prezentovat takovou hodnotu pro soudné lidi. Ale nedá mi to a zeptám se Tě na názor a hlavně zkušenosti s Tvou O RS. Můj odhad je tak 10,5 - 11 l město, 9,5 dálnice do 140, 140 - 180 za 12 -14, a nad 180 klidně 16 l. Napiš jak to je v reálu s O RS . Díky

stealth
10. září • 8:14

Když jedu po dálnici 150, tak si to auto vezme klidně 8.5 litru, ale ve 120 po D1 tam mám okolo těch 7.0 litrů. Myslím, že údaj 9,5 dálnice do 140 je hooodně přestřelený. Z čeho usuzuješ, že by to mělo mít takové brutální hodnoty spotřeby?

Mr.Digital
11. září • 18:44

díky za upřesnění, není nad zkušenost konkrétního vlastníka. A tu podle Tebe brutální hodnotu - těch 9,5 l/ 100 km do 140 na dálnici ber jenom jako můj prvotní odhad pro motor 147 kW ( nová O RS) . Přeci jen 200 koní a hlavně fyzikální zákony nelze šidit Takže ještě jednou díky - mám konkrétní hodnoty - při téhle ceně benzínu jsou zajímavé. 

stealth
12. září • 9:07

No já mám na to svou teorii. Možná, že je mylná, je to spíše domněnka. 200 nebo 300 koní může být v podstatě jedno. Důležité je, kde se potká nejvyšší krouťák motoru s výkonem - tam má auto optimální spotřebu. Pokud je nejvyšší kruťák posunut hodně vysoko, auto se zákonitě musí vytáčet a otáčky znamenají spotřebu. Mně točí auto ve 120 3000 otáček a ve 2850 se mi potkává krouťák s výkonem. Auto je dostatečně silné na to, abych ten plyn mohl opravdu jen lechtat. Pokud vezmu krátkou zkušenost z Mazdy RX8, tak tam spotřeba opravdu roste díky nízkému krouťáku, který je navíc dosahován v úzkém (vysokém) spektru otáček. U Octavie RS je to pásmo stejné od 1950 - 5000 (křivka se nemění). Takže finálně - přírodu nelze oklamat (nebo fyzikální zákony), ale podle mého nezáleží tolik na výkonu auta.

stealth
10. září • 7:53

Nejnižší spotřeba podle PP byla 5.5litrů/100km (Ostrava-Budapest-Ostrava na jednu nádrž + 2 další dny cesta do práce a z práce), nejvyšší nevím, to jsem se raději nedíval, ale tipl bych okolo 16 litrů. Včera jsem jel asi 200km - tam po hradecké dálnici místy až 170km/h + kolony k HK, potom celkem pohoda přes vesnice (PP ukazoval 8.2litrů/100 km), zpátky jsem jel v noci s celkovou spotřebou 6.2 litrů/100km podle PP. Počítač mi zkresluje v rozmezí od 0,3 do 0,5 litrů, takže jsem se v noci s přehledem vlezl do tabulkových hodnot spotřeby ORS (10.8, 6.4, 8.0).

Skyline
9. září • 14:26

Podle ostatnich prispevku stealtha bych to tipnul na nasledujici odpoved: kdyz zrovna ujizdim zetku, tak to zere 10, ale pri klidne jizde 200 po dalnici v pohode za 8 a ve meste s lehkou nohou 7.5
 
Osobne jsem taky zvedav, jezdim obcas s 20V turbo a papka to po dalnici celkem rozumne (diky kroutaku a dlouhe prevodovce neni potreba to tocit) a tak neni problem jezdit (pri rychlosti 130-150) do 8 litru. Po meste ale nic-moc, 10 bez vetsi snahy. S plnym plynem to asi nebude zadna lace, nemel jsem ale moznost to zmerit. A ze RS bude zrat vic je jasny, jde jen o to, ktery majitel je ochoten to priznat. Staci se podivat do diskusi o Fabii RS, tam ji ma nekolik frajeru, kterym to pri 200 zere 5 na sto. Taky me tady pobavil nejakej drsnak, kterymu Octavia SDi jela 200 (!!). Sranda musi byt

stealth
10. září • 9:06

"A ze RS bude zrat vic je jasny, jde jen o to, ktery majitel je ochoten to priznat."
Sorry, ale tuhle větu prostě nepochopím. Jakože všichni majitelé škodovek budou z těch aut dělat něco co nejsou? Pokud to někdo dělá, je to u mě dement, ale to je pouze můj názor.
Jinak RS může žrát i méně při rozumném využívání otáček, protože lepší průběh krouťáku a vyšší výkon vytvoří pocit, že člověk se plynu jen lehce dotýká.
 

stealth
10. září • 7:55

Hmm, super. Díval ses vůbec na to video? Poslyš, nevím kolik Ti je let, ale já fakt nemám nejmenší důvod si vymýšlet. Najdi mi jediný důvod, proč bych to dělal?

ElMatador
8. září • 14:09

To us si radsi prihodim par tisic a sahnu po Subaru Legacy sedan 2.5, nes tohle auticko pro decka, navic behem par mesicu/let to tu bude O2RS zaplaveny.

RS
8. září • 16:31

Subaru jsem vždy považoval za super značku. Ovšem jen do doby, kdy jsem pln očekávání usedal za volant Subaru Legacy 2,5 Outback. To, že interiér tohoto stroje připomíná osmdesátá léta a evokuje tak vzpomínky na frontu na banány, to jsem věděl, ale to, že motor, který slibuje ledacos je totální herka, která dokáže tento velký vůz rozhýbat stejně dynamicky jako jednačtyřka Octávii a to při spotřebě bratru 15l.... Jedno z největších automobilových zklamání v mém životě. Subaru je pouze pro velmi tolerantní skalní fandy, ne pro běžné spotřebitele.

stealth
8. září • 15:14

Legacy bych bral taky, ale spotřeba je vysoká a dynamické parametry na OII RS nebudou stačit. Jinak Legacy 3.0R Spec B je moje modla, absolutně nehchápu lidi, kteří si za stejné peníze koupí tzv. prémiovou značku typu BMW, MB nebo Audi. Jak se jednou projedeš v Legacy 3.0R Spec B, tak už nikdy nepřesedneš do ničeho jiného. Je to uchvatné auto.

ElMatador
8. září • 16:22

Jezdim 2 litrem v kombasu a spotreba je vpohode, 6-8 na sto a ten 2,5 nebude o moc zravejsi a navic porad papa jen 95ku a ne 98 jako chechtavka, jizdni dynamika byla na podobne urovni, a zadna z tech pseudo 4 hrabu na to nema, tech 100kW mi naprosto staci a na nasich krasnych silnicich sem za to 4x4 rad jak za nic jineho.Jedinou vyhradu mam k tomu ze to mohlo bejt kapku mekci auto. Nejaka O2 si muze ale o jedinecnosti a komfortu Subaru jen nechat zdat. ( s O2 110kW sem najezdil cca 8 tisic ) a jedinej PLUS sem zaznamenal v xenonech, Subo je nema, jinak same MINUSY a cena cca stejna.

Mr.Digital
7. září • 19:38

zdá se , že O RS je typické auto pro lidi odkojené postupně Š 120, Felicii Fabii a Octavií, kteří vzhledem k malé odvaze nemají odvahu přejít k jiné značce, ale Škoda je už pro ně podvědomě málo. Tak se jim nabídne tento sporťák Oni získají pocit něčeho silnějšího, v jejich očích i sportovnějšího, ale přitom zůstávají v rodině Škody - servisů, reklamy, prodejců - prostě dobře udělaný obchodní tah. Koukám na rozvor a stále vidím ty rozhoupané Octávky při jejich soupeření na dálnici ( hlavně přejezd z rychlého do pomalého pruhu, když je to začíná vzhledem k podvozku vytlačovat na svodidla ) Takže průměrný podvozek, poměrně dobrý motor - auto pro našeho pohodlného našince  Ale když se to někomu za ty peníze líbí, tak proč ne - jsou to jeho peníze

stealth
8. září • 14:56

Může být a nemusí... Mnohdy je v tom praktické hledisko. Já jsem měl favorita a přešel jsem na ORS (vůbec ne kvůli značce, ale nic lepšího prostě nebylo - v dané ceně). Pak jsem si koupil Mazdu3 a po třech měsících jsem ji vrátil a vykoupil si zpět svou RS.
Pokud chceš ORS soudit podle podvozku běžných Octavií, tak je to dost krátkozraké, neřekl bych že má poměrně dobrý motor, má opravdu dobrý motor. Neměl bych mít jediný důvod, proč nekoupit Civic Type-R, ALE: nevlezu se tam, nic v tom neodvezu (i když to je zapotřebí tak v 5% případů, má to jen troje dveře (některým prakticky založeným ženám prostě nevysvětlíš) a hlavně má opravdu velkou spotřebu, protože by měl být trochu v otáčkách.
Pak je tady hledisko rodiny - prostě otec dvou dětí a a manžel jedné praktické ženy si Civic Type-R, Clio V6, Fiestu ST nekoupí, protože by pak celé roky poslouchal jaký je sobec...
A ještě jedna věc... Osmnáctiletí kluci samozřejmě něčím takovým opovrhují a pak od nich slyšíš jen: Sti, EVO, Type-R, Focus RS - ale časy se mění a jejich klukovské sny jim drtí realný rodinný život.
Právě pro tyto lidi je Octavia II RS. Nikdo neremcá, dokonce barva jé hezká, dá se s tím jezdit do 8 litrů a přitom to má úžasný motor...
 

Mr.Digital
8. září • 15:55

Civic Type - R opravdu není a nikdy nebude rodinné auto to bych s O RS vůbec nesrovnával .....
Co se týká podvozku ....nevycházím z porovnání podvozku normální Octavie a Octavie RS , ale z testů , které přímo s Octavii RS byly provedeny a tam je mimo jiné zdůrazňován moment, kdy podvozek může řidiče nepříjemně zaskočit ..... i proto se doporučují vyšší rozměry ráfků kol - alespoň 17".  Jinak z Octavie RS jsi to měl možná zkusit přejít na Mazdu 6, s tou jsem jel a až na trochu slabší motor / údajně 122 kW - jela jako 110 kW/ jsem byl spokojen Podle mne ten přechod na Mazdu 3 je v neprospěch té Mazdy - logicky    

stealth
8. září • 16:13

Já taky nesrovnávám. Podvozek má limit, ale řekl bych, že stačí motoru. Pochopitelně je to přitvrzené rodinné auto. Ale musím říct, že jsem byl hodně překvapen, jak se liší pocity řidiče v běžné Octavii a ve verzi RS. Pokud bys tam měl jinou palubovku, tak bys řekl, že sedíš v jiném autě.
Dovolím si podotknout, že Mazda3 by měla mít mladší a lepší podvozek (i díky kompaktnějším rozměrům a přesahující "mase materiálu") než šestka. Mazda3 sdílí podvozek s Focusem a Volvem a hlavně u Focusu je to opravdu špička. Mazda3 sedí na povrchu zhruba stejně dobře jako ORS (vyzkoušeno na známých suchých silnicích).

KptBobr
7. září • 23:20

Asi jsem nejak netypicky, mel jsem Renaulta, Citroena, Forda, skoro vse od VW (tj. Vento, Polo, Pasatt), a je tedy divne, ze jsem si koupil Octavia 1 Combi, a nyni i O2 ...
Nejsem tedy dle Mr. Digitala nejaky exot  ? Cim pak tento Digital asi jezdi ?

Mr.Digital
8. září • 13:36

nejsi exot, jen jsi zatím nevyzkoušel spojení dobrý podvozek + dobrý motor . Nechci vyvolávat nějaký flame, ale ani jedna z Tebou uvedených značek mě nepřesvědčila. Pak se ale nedivím, že Ti Octávka vyhovuje ....ale to je jen dobře.....já Ti ji přeji. A jen pro doplnění - já rád Hondy a na ty se podle mne jen tak něco nechytá. Zkus si někdy projet nějaký ostře točený nájezd na dálnici v plný možný rychlosti se svou Octaviií nebo Fordem a pak ji projeď s Hondou a porovnej si tyto maximální rychlosti a uvidíš co dělá podvozek. A zkusme točit Octavii a Forda až do omezovače a potom Hondu a změřme jim na delším úseku spotřebu. A koukněme se na tyto motory třeba po 180000 km - to je to o čem píšu. Ale jak jsem napsal - jsou to jen a jen Tvé peníze, které investuješ. A pokud jsi spokojen tak proč ne . Takže závěr - exot nejsi, ale z průměru jsi se taky ještě nedostal  Já už ano, naštěstí už před 5 lety

stealth
8. září • 15:10

Hondy jsou dobré, ale jak jsem psal výše... Každý fanatismus je škodlivý. Měl jsem někde tabulku, kde porovnávali všechna auta na okruhu. Byli to britští novináři. Civic Type-R a Octavia RS nebyli od sebe časově tak vzdáleni (nevzpomenu si na konkrétní čísla). Uznávám a respektuji, že Honda má skvělé podvozky a motory, ale to má dneska kdejaká velká automobilka. Nevím, nevím, ale třeba podvozek nového focusu mi přijde hodně srovnatelný s podvozkem Civicu.
Mně se jen nelíbí, jak skrytě opovrhuješ těmi, kteří si koupí něco jiného. To jsou pak lidi, kteří nemají dost rozumu na to, aby peníze investovali do Hondy. Já jsem Hondu zkoušel v modelu Accord 2.2CDTi a stejně jsem šel do ORS. Prostě mi to připadalo moc drahé (což ale odráží jejich volbu materiálů a důraz na kvalitu - takže ne předražené) a taky jsem se nevlezl pohodlně za volant.

Mr.Digital
8. září • 15:47

ne, ne tak to není ....nikým neopovrhuji jen se společně zamýšlím kdo je cílovým kupcem pro Octavii RS a dovolil jsem si napsat, že jsou to možná nezkušení  a poměrně pohodlnější lidé, kteří se nechají ovlivnit reklamou natolik, že jsou dokonce přesvědčeni, že jezdí ve sporťáku. A taky jsem napsal, jak mohou ze svého snu procitnout - stačí si někde trochu projet jiná auta - třeba ten zmiňovaný nový Accord. Přeci jen trochu vyježděnější řidič musí ten rozdíl poznat - apokud ne - pak jsem napsal , že když je spokojen tak je to O.K.
Jen se Tě zeptám co Ti na Accordu 2,2 i-CTD přijde ve srovnání s Octavii RS drahé ? A kolik měříš že jsi se nemohl vlézt za volant - podle mne člověk do 190 cm tam má místa dost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth
8. září • 16:03

Meřím 202cm a vážím 105kg (to bychom měli mé biologické hodnoty) :)
2.4 Executive stojí, pokud se nemýlím 859k. Já jsem ve výsledku za ORS zaplatil podstatně míň. Ale to je jen můj problém (mohl jsem si dovolit u nějakého extrémně dobrého auta překročit rozpočet, ale tahle Honda byla pro mě dost nepohodlná). Proto píšu, že to není předražené. Diesel bych nevolil, nemá takové dynamické parametry jako ORS.
Musím říct, že já jsem rozhodně reklamou ovlivněn nebyl - resp. neviděl jsem reklamu na ORS. Ale ta současná reklamní kampaň mně přijde až odporná. Pořád se Ti snaží vnutit, že Škoda je to pravé ořechové (i kdyby měli pravdu, odrazuje mě to). Já osobně jsem fanouškem Subaru, takže nejsem jedním z typických příznivců Škodovky.
Můžu se zeptat? A jak se pak mají cítit ti, kteří sednou do dieslového Accorda, který se teď dodává v rámci akce se sportovními spojlery a litými koly? Jako ve sporťáku? To snad ne... Takže vidíš, že každá automobilka se snaží vzbuzovat ve svém zákazníkovi pseudodojmy.
 

Mr.Digital
8. září • 17:21

mhm, koukám je Tě kus chlapa pak souhlasím, že i ten Accord může být problematický s místem pro řidiče..... souhlasím také, že tento dieslový Accord nebude sporťák jen díky sportovním spojlerům a litými koly pro sportovnější jízdu to vidím tak na benzín Accord 2.4 Executive, ale tam už je skutečně nejen ta cena někde jinde oproti O RS.

Tomm
7. září • 16:56

Tak pokud stále platí údaje zveřejněné zde na AR, tak GTI stojí v 3dv 761.100,-Kč a má navíc hlavové airbagy a dešť. senzor. Chybí mu ale, podle mého názoru velmi zásadní, zadní dveře, xenony a duální klima. Takže je RS v základu levnější a lépe vybavená než GTI. Není co řešit....

mayklmaykl
7. září • 19:01

ja se priznám ze wochtáfky nemam rád
nicmene za 800k je to slusne vybaveny a slusne jedouci auto ktery ma narozdil od konkurence i uzitny vlastnosti a to rikam nemam rad wochtáfky
furt mi přijde logičtější vyklopit love za octavii nez treba za golf,kterej je akorat tak díí légende ale prd z toho(jasne nadsenec me ukamenuje ale je to predrazena byť dobra nakupni taska) octavia pusobi aspon jako auto a u nas se bude prodavat jiste lip
ačkoliv jsem spis odpurcem škody pro kde co tak O2 je jiste dost povedeny auto i pres spoustu nedostatku a za ty love stejne jinde vic nedostanete
srovnavat to z hot hatchema jako opc(nakupni taska),civic(hnusna ukrutne nepohodlna az nepouzitelna nakupni taska) apod nema zadnej smysl jsou o necem uplne jinem,jsou pro jizdu ale krajne neprakticke-ORS ma kus od obojiho
treba civic na nasich silnicich bude pouzivat akorat masochista
nesnasim kdyz nekdo dela z ORS nějak extra rychlé nebo nedej bože sportovni auto (jakákoli dražší seriovka jí natluče,včetně kdečeho starýho),na to octavia nemá ale je to zrychlený rodinný auto coz se nejen tuzemskejm tatíkům líbí
jak říkám nemam škodu rád ale tohle prodělečný nebude....

stealth
7. září • 19:46

Mám jen dvě otázky:
1, Kolik je Ti let? (odpověď je jasná - Co se to do toho se**es, kolik mi je let) Spíše řečnická otázka
2, Kolik kilometrů jsi najezdil v ORS?
 

mayklmaykl
7. září • 20:04

wocode???
neco jsem pojel moc ne ...par set km
proc?

stealth
8. září • 13:03

Protože pak jistě víš, že ORS je do 140-150 opravdu silné a výkonné auto. Nad 150 se projevuje skutečnost, že se jedná o čtyřválec...
Ono té dynamice pomáhá kromě turba, taky variabilní časovaní ventilů a 20V technika. Pokud to porovnám s Nissanem 350Z, tak při akceleraci má 188km na tacho v momentě, když já atakuju rychlost 180 (což je rozdíl 8km/h). Nissan pak bezkompromisně zrychluje se stejným tempem až na 230.
Takže řeči o tom, že ji natluče kdejaká dražší sériovka zaprvé nejsou konkrétní a za druhé si myslím, že nevycházejí z reálných zkušeností...
 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Diamant
8. září • 19:17

Nejako som to nepochopil? Píšeš o Octavii II? Tá predsa nemá 20V, ale iba 16.

Skyline
8. září • 17:00

Stealthe, to si delas srandu, ze? ORS1 je na stovce o cca 3 sekundy pozdeji, nez zetko. Predstava, ze to pak RS dozene a ve 180 je situace vice-mene vyrovnana je prinejmensim usmevna. Na sprintu na 400 m je RS zhruba na urovni podobne vykonne Preludy 2.2 VTi (185 k), zalezi na ridici. Porad  tady neco pises o fanatickych fanouscich Hondy, ale sam se profilujes jako hardcore zaslepeny fanousek Skody, protoze jsem od zadneho "hondofanatika" neslysel takovou kravinu, jako ze je preluda temer na urovni zetka. 20V technika a turbo pomahaji proboha cemu? Vzdyt ten rozdil je 100 k...
 
Z vlastni zkusenosti vim, ze na sprintu je Civic VTi 1.6/160 k lepsi, nez O1 20V turbo/150 k a ty nam tady chces namluvit, ze kdyz 150 k turbo nestaci na 160 k bez turba, tak 180 k turbo bude stacit na 280 k V6? Ty mi neco vypravej o fanaticich...

stealth
8. září • 20:09

Video (tacho) je zde: ftp://213.191.108.196:2113/ORSvs350.mpg

stealth
8. září • 18:04

Nenene, špatně jsi mě pochopil. Možná, že jsem se zachoval trochu fanaticky, srovnávajíc tak nadherný klenot jako 350Z, ale videa z toho jsou pro každého k dispozici. Já jsem nemluvil o tom, že díky turbu a nějakým pěti ventilům na válec má tohle auto na 350Z. Podle by měl být prelude ryhlejší v přímce. V každém případě na okreskách 350Z i Prelude ORS roznese na kopytech, tam si Octávka ani neškrtne. Opravdu si nemyslím, že na sprintu to bude stejné, ale zkoušeli jsme to společně s Mitchem a Zzzzz (který ho vlastní) a do 140 jsme byli vedle sebe. Myslím, že to Zzzz tak nehonil (+měl zapnuté ESP). Kdybys mě znal, tak bys věděl, že jediným mým snem je Subaru - žádné evropské auto, ale hanit jen tak škodovku (abys splynul s davem), to se mi zdá divné.

Skyline
9. září • 8:47

Nepochopil jsem te spatne, pochopil jsem to presne tak, jaks to napsal. O tom, ze srovnavas nejaky klenot mi vubec nejde, ale muselo by to byt aspon trochu realne (jako treba RS nacipovana na 300 k a podobne). Najednou pises, ze "to zas tak nehonil", sorry, ale kdyz ja to nebudu "zas tak honit", tak mi bezna 1.6 taky bude stacit. Pak ale nevidim duvod tvrdit, ze je skoro stejne rychla.
 
O jizdnich vlastnostech Prelude vs. RS nema cenu mluvit, Prelude je uplne nekde jinde (siroky rozchod, nizke teziste, ATTS a 4WS to auto stavi uplne nekam jinam a necekam, ze by primarnim ucelem RS bylo souperit se sportaky). V prime lince je to vice-mene srovnatelne, Prelude o moc rychlejsi neni.
 
Ja s zadnym davem splyvat nepotrebuju, vzdy kritizuju (nejen skodovku) za konkretni veci a naopak mam pocit, ze aspon tady na AR jsem jediny - soucasti davu, fanaticky braniciho jakkoliv nesmyslny pocin VW&spol. jsi spis ty. A opravdu se nepocitam ke Karlum, kteri pisi "skoda je pro socky". Pokud nedokazes rozlisit argumenty od placani, pak je to tvuj problem a dost to vysvetluje.
 
A jeste k tomu fanatismu - muzes mi rict, jakou tu M3 sis koupil? A muzes mi rict, jak proboha muzes vubec srovnavat podvozek bezne M3 s RS?!? Uz vidim, jak tady napisu, ze octavia TDi ma hovno jizdni vlastnosti proti CTR, to by zas bylo kecu, ze nemuzu srovnavat sportovni auto s beznym - ale ty s tim zjevne nemas problem. Zamysli se nejdriv nad sebou, nez zacnes kritizovat ostatnim, udelas tim nam i sobe velkou sluzbu.

stealth
9. září • 10:00

Nezklamals, optě si ve své odpovědi sprostý jak dlaždič (abys mě netahal za slovo, tak jde o způsob, jakým všechny shazuješ). Dobře, odpovím ve stejném duchu... Jestli si to svým slepičím mozečkem pochopil, tak zde bylo srovnání dvou Nissanů 350Z s mým autem. Jedno se neodehrálo v přímém souboji, ale nick 350Z poslal video akcelerace podle digitálního tacho až k hranici 230. Já jsem pak vzal a metodou Picture in Picture jsem vytvořil video, kde lze v okně vidět jeho akceleraci a mou (dopolední hodiny, 15 stupnu celsia, rovný úsek silnice mezi FM a Ostravou). Pak jsme se sešli s jiným nickem Zzzzz a rozdali jsme si to v souboji jiného Nissanu a mé Oktávky. Sledoval to kamerou nick Lukke a Zzzz mi řekl, že mi dá náskok takový, že až se krokem rozjedu, tak vyrazí a zapne si ESP (nevím proč by ESP mělo brzdit auto při akceleraci). Do 140km/h mě Zzzzz prostě nepředjel (nevím z jakého důvodu).
A neříkej mi, že hájím každý nesmyslný počin VW, protože já si myslím, že Ty jsi zase fanatik Hond a přesvědč mě o opaku. Zamysli se nad sebou Skyline, protože potom budu chtít, abys mi napsal kde jsem všude hájil VW.
Mazdu3 s RS naprosto lehce srovnám, protože prostě Mazda3 má lepší podvozek.
Takže doporučení: podívej se na to video a pak něco slintej...
 
 

Skyline
9. září • 11:43

Ani tys nezklamal.
1) Jak souvisi souboj RS vs. Z s tim, ze jsem fanatik Hond? To uz nemas zadne arugmenty, tak tohle budes plest vsude?
2) Ja se mam nad sebou zamyslet? Tys asi vubec nepochopil, ze to byla narazka na tvoje vecne omilani "vsechny moje prispevky jsou arogantni, blabla".
 
Takze sup pro smetak a hura zametat pred vlastnim prahem, nez zacnes neco kazat jinym. Slepici mozecek je dobra hlaska, budu si ji pamatovat jako tu spravnou slusnackou mluvu, abych nebyl za dlazdice.

Petrxyz
8. září • 16:14

Máš z toho nějaké video ? Nějak mi nejde do palice, jak se může ORS1 držet až skoro do 180 km/h 350 Z, která má o 80 koníků navíc...

stealth
8. září • 17:55

Jo, mám. Je to ve videích s akcelerací, které jsou v garáži.

goes
8. září • 18:10

Kazdopadne je to zvlastni. Kdyz jsem "zavodil" s ORS 1 se svou Alfou V6 (140kW) tak na ceste cca 700 metru (rovinka-sprint) byla vyrazne v radu desitek metru zamnou. Pri bezne jizde po okresce nestacila ani v nejmensim a pri pruznem zrychleni zaostavala taky pomerne dost. A od rychlosti cca 160-170kmh nestihala "uz vubec". Proto mne vykony tve ORS docela udivuji. A urcite to nebylo ridicem te ORS, se kterou jsem toto pomeroval, radim ho hodne vysoko co se tyce umu a s ORS je dokonale szity a teren jsme oba dva velmi dobre znali.

stealth
8. září • 20:02

Ahoj Goesi, nevím, asi jsem se vyjádřil špatně. Jen prostě mám video s akcelerací obou vozů (Picture in Picture - tacho) a když si ho po 20 sekundách stopneš, tak já tam mám 180 a on 188. Ve výsledku bych to spíše přisuzoval odchylce v tacho. Ale Lukke jel za mnou, když jsem měřil síly s 350Z a jeho přítelkyně to natáčela. Já jsem měl v autě taky zátěž navíc a do 140 km/h mě Zzzzz nepředjel. Ale fakt nevím, jestli jel naplno nebo ne (i když proč by nejel - kdo by se chtěl nechat "zahambit" škodovkou). To není fanatismus, ale dvě měření, které mají své svědky. Mám tam opravdu jen 180k a 350Z má o 100 koní více. Opravdu jsem si nemyslel a nemyslím, že bych na takový klenot měl. Nikdy bych si s ním na běžné silnici síly neporovnával (tak naivní nejsem).

stealth
8. září • 20:10

Video je zde Goesi: ftp://213.191.108.196:2113/ORSvs350.mpg

goes
8. září • 20:23

Ja ty videa uz videl v garazi, napr. zde: http://www.autobild.de/drucken_alles.php?artikel_id=5834

My namerili 0-200 dle tacho pres 27s takze nechapu. A to nebyl prvni pripad, co jsem souperil s ORS. Pamatuju v Tabore ti to proti Astre dramaticky nejelo, teda ujizdel jsi, ale celkovy naskok nebyl tak velky, jak bych cekal. Proste neumim si to vysvetlit, proc ti to tak dobre jede.

stealth
8. září • 20:34

Taky si to nedokážu vysvětlit. Hlavně je těžké se s tou předokolkou vůbec rozjet. Já prostě netvrdím, že mám nějak dramaticky rychlé auto. Mě to taky překvapilo. Zas tak velká odhylka v tacho tam nebude, protože všude píšou, že dvojku lze vytočit na 120 a trojku na nějakých 170 (což odpovídá i tomu co je na videu). Opravdu jsem s tím videem nepodváděl a ani to auto nemám načipované (nemám 16 roků).

goes
8. září • 20:41

ja te z niceho neobvinuju a vim, ze bys hodnoty nevymyslel, obzvlaste natocene. Proste pohoda, bud rad :)

mayklmaykl
8. září • 13:24

jo takhle jsi to pobral no tak to jo
to ja vim ze to tahne slusne ne ze ne,myslel jsem to tak ze spousta seriovejch aut i starsich ji bud bude stacit nebo trochu ujede, v zatackach rsko neni spatny ale je dost tezky na cumak a proto plati to samy,ors je urcite zajimavy a v mnoha ohledech dobry auto ale nemam rad kdyz z toho nekdo dela kdovico sportovniho...
ja bych rs ku do 100km/h ujel taky max o koňskou délku spis je jak pises ten zbytek znat ve vysokejch rychlostech
ale s tema seriovkama....vzdyt vis jak to je
treba ta 350Z na me pusobi mnohem silnejsim dojmem-schopnost driftovat na 3ku apod kraviny nemluvě o přilnavosti...
ors je dobra ale je znat ze to je octavia s jejim podvozkem,jinak za ty prachy to je samo dobry

Petrxyz
7. září • 16:39

Kdo je vlastně cílovou skupinou ORS ? Mladík, kterému na to dá tatínek, asi bude koukat po jiném voze než tuctové octávii, třeba po Civicu Type-R. Jako fleetové auto ve firmách se příliš nechytí, tam jsou převážne TDI. Otcové od rodin, kteří budou chtít rodinné auto na leasing, nakonec skončí ve vetšině případů u TDI, protože živit 2.O TFSI navíc s 98 nebude dneska žádný med.
Pak mi zbývají nadšenci, kteří z nějakých důvodů potřebují velký kufr a nesnášejí zvuk dieselu a 150 koní za benzín 2.0 jim je málo.
  

freewilly
7. září • 16:45

Cieľová skupina je jasná... "dedinský polmafián"!

User
7. září • 16:28

Vsichni tu stale resi jak by sli radeji ke konkurenci, tak tu nekdo uvedte auto za tuhle cenu, s takovou vybavou, uzitnou hodnotou a vykonnym motorem?? Dekuji

matty
8. září • 12:56

co třeba Toyota Corolla TS 141 KW 699 900 kč

Radek Ondrášík
7. září • 17:54

Máte pravdu, aut v nižší střední třídě, které mohou být bezkompromisně klasickým rodinným vozem a zároveň zrychlí za 7s moc není. Ovšem cena mezi 750-800 tis s manuálem, byť dobrou výbavou je už moc i na takové auto. Na druhou stranu je nutno říct, že ORS 2 asi nemá konkurenta, CTR, GTI, GTA, OPC, GTC, VTS, ST atd. jsou auta zcela jiného zaměření a velikosti, pokud bych měl limit kolem 800k na auto, chtěl něco, čím pohodlně odvezu celou rodinu a přitom, když pojedu sám, tak se trochu projedu, volil bych ORS 2.

bingo
7. září • 21:47

Jen bych doplnil Leon FR ...5 dveri v zakladu a cenu tipuju tesne pod 700k s lehce horsi vybavou. Velikosti to tak daleko neni a na pohled mnohem lepsi nez ospojlerovana krabice, technika jinak stejna a jizdni parametry lepsi (asi jako u GTI). Pro me by to byla jasna volba

Petrxyz
7. září • 16:42

Civic type-R

Dusan
7. září • 17:51

Type-R neni konkurence pro OII RS. Civic Type-R je cistokrevny sportak pro lidi, kteri chteji silnicni motokaru s bezkompromisnim sportovnim naturelem. OII RS je pro cloveka, ktery chce slusne jedouci auto na bezne jezdeni s mirnym pocitem vylucnosti. Nema smysl resit co ma jakou vybavu a lepsi cenu. Clovek, kteremu vyhovuje Type-R nebude resit neco tak uboze padourskeho jako je OII a potencialni vlastnik OII RS si nekoupi neco tak uboze nepraktickeho jako je Type-R.

jayd
7. září • 18:16

bezkompromisnim sportovnim naturelem....no je nevim....jsem zahlidnul brzdnou drahu Civic Type-R cca 40 m coz uz mi prijde celkem dost na auto s bezkompromisnim sportovnim naturelem

Dusan
7. září • 18:29

Jel jsi s nim?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jayd
7. září • 18:33

nejel ....ale to nic nemeni na tom,ze auto s bezkompromisnim sportovnim naturelem ma brzdnou drahu jako obycejny auto

Petr Veit
7. září • 21:12

Osobne si myslim, ze vsechny hondy Type-R nejsou vubec o vykonu a tak podobne, ale hlavne o pocitu z jizdy a celkove filozofii. Tato auta proste majitele naprosto uchvati, pokud je to aspon trochu citlivy clovek. Tezko se to vysvetluje, dokud to clovek nezazije.
Mimochodem, Type-R uz neni co byvalo a Civic Type-R je spis pohodlne auto nez cokoliv nekompromisniho

stealth
8. září • 12:51

To je pravda, ale Hondy a BMW mají tak fanatické skupiny příznivců, že nějaký škodovkář jim nesahá ani po kotníky. Dělají z těchto aut modly. Pak přijde na test na okruhu a najednou se zjistí, že P407 se standardním podvozkem má lepší jízdní vlastnosti na Civic Type-R (viz. Carauto)... Uznávám a respektuji jejich kvality, ale zase sedat si před nimi na zadek mi přijde trochu divné...
 

jayd
7. září • 18:33

nejel ....ale to nic nemeni na tom,ze auto s bezkompromisnim sportovnim naturelem ma brzdnou drahu jako obycejny auto

Tomm
7. září • 16:52

Výkonová křivka a krouťák ho řadí na vedlejší kolej.... A taky výbava ...

OCTAVIA RS
7. září • 17:14

tak to si ma pobavil, ale mas pravdu ze je na vedlajsej kolaji, jazdnymi vlastnostami je o skutocne o dost kolaji inde Ked uz sme pri tych papieroch, ma octavia rs stovku za 6,5 sekundy?

Elvis
7. září • 17:00

TOMM - s prepacenim ale si total diletant... inak by si nikdy v zivote nemohol porovnavat Type R s CIMKOLVEK co ma na kapote VW alebo tu letiacu ruku... Type R je podvozkovo INA GALAXIA, ma samosvor v predu co sa NIKDY nikomu s VW group ani nesnivalo...
A okrem toho, ak ma pamat neklame tak RS dostavala uplne bezne na 1/4 mile od Type R naprdel...
papierove hodnoty NIE SU vsetko moj drahy.
 

Tomm
7. září • 17:12

Nevím jestli jsem zrovna diletant, ale už jsem na svou adresu slyšel i horší připomínky . Každopádně papírové hodnoty nejsou všechno, ale pokud je v nich takový rozdíl, tak už ledacos naznačují. Ale i kdyby, tak prostě a to je můj osobní názor, je Civic fakt hnusnej a styděl bych se vedle něj RS nebo GTI i zaparkovat... (to byla nadsázka - ale design má tahle honda fakt příšernej). Ale třeba jsi tak trochu masochista a rád se trýzníš ošklivými auty...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petrxyz
7. září • 17:16

To je fakt, jediné v čem je ORS lepší je vnější vzhled ( vevnitř ani náhodou ) a vetší kufr.

Tomm
7. září • 17:18

Jsi borec !!!! Kde jsi viděl vnitřek z O2 RS??? Povídej....

Petrxyz
7. září • 17:25

Sedačky Recaro v octavii RS nebudou ani náhodou, ošklivější volant než v nové RS jsem zatím neviděl a že by překopali v RS oproti standardu celou palubku nepředpokládám

stealth
7. září • 18:24

Já myslím, že sedačky Recaro v dané ceně tam opravdu nemůžou být. Pokud by tam byly (+ třeba volant MOMO a brzdy Brembo), tak by výsledná cena šla do milionu. Uniká Ti strategie škody: vyrobit s co nejmenší námahou (rozuměj: s co největším počtem koncernových dílů) něco, čemu by se mělo říkat sporťák...

Tomm
7. září • 16:00

Základní cena pro ČR je 754.900,-Kč. Ale v základu je téměř vše. Xenony, ESP, 17" kola Zenith, polokůže, CD Stream, duální klima. Osobně bych si připlatil za 18" kola 7.500,-, Maxi DOT 5.000,- a tempomat 11.000,-Kč. Metalíza je v základu.

Filip
8. září • 0:13

a kolik je příplatek za DSG?

Tomm
8. září • 8:59

DSG zatím není. RS je velmi podobně vybavená jako Elegance. Má navíc Stream s CD, kontrolu tlaku v pneu, ESP, xenony + individuální prvky pro RS. Chybí jí tempomat. Ostatní položky se dají doobjednat stejně jako k Eleganci vyjma multif. volantu... Jo a Combi RS je za 794.900,-

George_Couser
8. září • 21:21

No predpokladam, ze volant bude ta triramenna hruza, co je v sportpaketu u superbu

Dix_
8. září • 13:37

Neposlal by jsi mě prosím ten ceník ?.Jenom by mě to zajímalo.Děkuji.

Tomm
8. září • 16:11

Omlouvám se!!! Kola Zenith 18" stojí 7.500,-

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Filip
8. září • 17:14

to zní dobře :) kurník já jí tak chci :) kolik to má pytlů? má to hlavové?

RS
9. září • 12:47

V základu to má stejně jakokaždá O2 4 pytle. Hlavové jsou za příplatek 9.900,-Kč

Tomm
8. září • 16:09

Nezlob se, neposlal. To by mohl být pěkný průser... Každopádně pokud Tě cokoliv zajímá, zeptej se. Jo a je tam ještě jedna věc, na kterou jsem ale upozornil už výše, lze doobjednat (pouze na RS) 18" kola za 8.500,- a pak modrou metalízu Race za 0,-

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Diamant
8. září • 19:16

Sú to tie disky, ktoré sú na stránkach www.skoda-auto.cz ako príslušenstvo k Octavii II?

RS
9. září • 12:42

Jsou to disky Zenith, které jsou na oficiálních fotkách nové RS. Dělají se jak 17" (standard) tak 18".

Filip
8. září • 12:23

a jaké to má sedačky (materiál, tvarování ...) srovnej třeba s Fabkou RS. díky

Tomm
8. září • 13:27

Já to neviděl!!!! Mám jen ceny a specifikace. Každopádně jsou sedačky v kombinaci kůže a stříbrné látky, takže asi něco jako bylo ve staré RS.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Diamant
8. září • 19:16

Tak tak, čierna koža a šedostrieborná ládka. Zamrzí, že výplne dverí by mali byť úplne identické s Elegance s čiernou kožou.

Filip
8. září • 0:12

prosím hoď jsem ještě další ceník příplatkové výbavy, ať si jí už můžu sestavit :) ty 18 " zní brutálně :)

Dzejsn
7. září • 16:07

uvidíme, i to by ale bylo hodně drahé

Tomm
7. září • 16:09

Né že uvidíme, já mám ceník. Drahé to není. Stará O RS stála 734.900,-  a měla 16" kola a bez xenonů. Prodávala se i se 132kW dobře, tak nevím co řešit.....

Dzejsn
7. září • 16:21

dokud není na webu škody, může se změnit. jinak je doba jinde, dnes se bude rs prodávat hůře i za stejnou cenu, natož za vyšší.

Tomm
7. září • 16:30

Je to oficiální ceník škodovky, tak se to měnit nebude. Každopádně nepředpokládám lepší prodeje než 1,9 TDI Elegance, ale očekávám lepší prodeje než u straré RS.

Elvis
7. září • 15:59

ja neviem co sa cudujete - ma to vsetko za ciel jedno jedine - potiahnut predrazeny VW kupredu a navodit dojem ze "ved predsa je lacnejsi nez skoda"...
a nech mi nikto nevravi ze to nie je schvalne, skoda sa vyraba za DALEKO mensie naklady...

stealth
7. září • 18:21

Ne, fakt??? Tomu nevěřím... Já jsem si myslel, že oni vyrobí auto s náklady 800k a prodají ho za 800k. Hmm, to je zajímavá hypotéza...

Dzejsn
7. září • 15:24

to je divné, vždyť vw se prezentuje jako luxusnější značka a rs a gti jsou přece úplně stejná auta. tak proč je oktávka dražší?

OCTAVIA RS
7. září • 15:38

Lebo je to zavodny special

a
7. září • 16:39

lebo je zavazadlovy special

Dzejsn
7. září • 15:42

aha a proč o tom ještě nikde nepsali?

Ralf
7. září • 15:47

To je logické. Pokud mají mít stejnou kvalitu, berou v potaz, že škodovka dohání v image VW, potom tedy je RS trochu víc auta než li Golf, a proto je drařší.

Dzejsn
7. září • 15:53

myslím, že image vw a škodovky je nesrovnatelná. u nás určitě ne a dobře znám i situaci v německu a anglii. v německu se škodovka bere jako auto pro "výchoďáky" a nižší vrstvy, v anglii chybí akorát ten východ. takže nevím nevím, nasazení vysoké ceny právě v německu mě překvapuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
blazer
7. září • 16:06

Tak toto je uplna blbost. Po dvoch rokoch zitia v Nemecku beru Skodu uplne rovnako ako aj VW. Na VW im vadi, ze je to len ludove vozidlo, cize dalsi dovod pre kupu Skody. Asi tak. A VW je stale len ludove vozidlo a momentalne o nic lepsie ako Skoda. Ani co sa tyka kvality, ani spolahlivosti. Superb, Fabia sice zaostavaju, ale Nova Octavia je urcite lepsia ako novy Golf. Potvrdene priamo od predajcou Skody a VW. Asi takto co sa tyka toho "mena" v nemecku mudrc.

Dzejsn
7. září • 16:15

jedna věc je kvalita, spolehlivost..., druhá image. vy nejste němec, ja nejsem němec, ale vím, že z mých némeckých přátel by si nikdo škodovku nekoupil. čistě pro její image "východního auta". manželce golf nebo polo koupí, octavii nebo fabii ne. mí přátelé jsou řekněme z vyšší střední třídy.

Dusan
7. září • 17:46

Nemci jsou proste Nemci. Pro ne neni zadne zahranicni auto tak kvalitni jako nemecke a koupi si ho jen v pripade, ze maji lepsi pomer cena/vykon nez nemecke.

Diamant
7. září • 22:29

Sa mi páči, ako všetci mudrujete o cene a o výbave nepadlo ani slovo. To je asi ako keby ste napísali, že aká je Fabia predražená, lebo Elegance je drahšia než základný Golf s tým istým motorom.

Karel
8. září • 1:12

Skodovka je pro socky Rikejte si co chcete, rozcilujte se, postavte se treba na hlavu, nezmuzete nic. Proste to tak je, to co za ten krap chteji nic nemeni. Skoda je je leda pro chudy socky

NovoCZ
8. září • 9:10

Ano magnáte, máš pravdu. Tvůj Kadett je pro pracháče ...

Germi
7. září • 15:50

800 litrů za O2Rs mi připadá hodně přemrštěný.Když to srovnám s podobnými typi aut.tak u mě výtězí konkurence.

Doporučujeme

Články odjinud