Škoda Octavia RS nově s převodovkou DSG

Na ženevském autosalonu byla představena také inovovaná verze ostrého provedení Octavie s naftovým motorem. Původní agregát 2,0 TDI PD byl nahrazen novým se vstřikováním common-rail. Výkon 125 kW (170 k) i točivý moment 350 Nm byl zachován a také dynamické vlastnosti vozu zůstaly stejné - stovka za 8,4 s a maximální rychlost 225 km/h.

Trochu v ústraní pak zůstala informace, že tato verze dostane za příplatek také převodovku DSG a půjde tak o první RS verzi s automatem. Dynamika má i s touto převodovkou zůstat stejná, zlepšení na papíře se tak zřejmě odehrává jen u koncernových sourozenců.

Cena pro Octavii RS TDI DSG prozatím nebyla stanovena, ale při pohledu na příplatek za DSG u jiných modelů lze očekávat cenové navýšení o 50-60 tis. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Octavia RS TDI Common-Rail
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků