Škoda Octavia RS na silnici z Top Gearu (aktualizováno)

Vyrazili jsme se svézt nejrychlejší Octavií na rumunský průsmyk Transfăgărășan, který v kultovním pořadu označili za nejkrásnější silnici světa.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vypadá opravdu dobře
  2. Energický diesel, hlučný podvozek
  3. Modifikované pérování, 3 režimy ESC
  4. Co by stálo za zlepšení
  5. Závěr, Fotogalerie

Aktualizováno 2. 8. 2013 10:37 Do kapitoly Co by stálo za zlepšení jsme doplnili informaci, že sériové Octavie RS s převodovkou DSG budou mít tlačítka pro řazení na volantu vždy. 

Nová Škoda Octavia RS chce být rychlejší a emocionálně přitažlivější než poněkud nevýrazný model druhé generace, tvrdí Škoda. A jako by chtěla dokázat, že to nejsou jen řeči, už výběrem místa takzvané dynamické prezentace. Na ní si novináři z České republiky mohou nový model poprvé vyzkoušet a podělit se o dojmy se svým publikem.

Zatímco v pořadí druhá Škoda Octavia RS se před sedmi lety představovala médiím na zcela nezáživných silnicích mezi Bratislavou a Brnem, tentokrát mladoboleslavská automobilka zvolila destinaci z opojnějšího soudku: vysokohorský průsmyk Transfăgărășan v Jižních Karpatech.

Vypadá opravdu dobře

Zvenku novou Octavii RS poznáte podle nízko spuštěného předního nárazníku s lichoběžníkovými vstupy vzduchu. Motiv nepravidelného lichoběžníku převzaly i dvě koncovky výfuku, usazené v černém stylistickém prvku symbolizujícím difuzor. Nejvíc ale RSo prozrazuje jeho postoj. I z dálky nebo za jízdy vidíte, že sedí na silnici jinak. Má totiž o 15 mm nižší podvozek, širší rozchod a větší kola než obyčejnější verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nižší postoj, vyplněné podběhy a jiné nárazníky vyniknou naživo lépe než na fotkách

Výsledkem toho všeho je zvláštní efekt. Zatímco Octavia III vypadá naživo o poznání nudněji než na oficiálních fotkách, eReSu to ve skutečnosti sluší víc než na obrázcích. V zeleném laku Rallye působí vyloženě exoticky, ale její křivky dobře vyniknou i ve stříbrné Brilliant nebo červené Corrida, což byla barva našeho kombi pro první den novinářských jízd.

Přestože velké nárazníky s hladovými otvory, spoilery a další stylotvorné detaily exteriéru zvyšují aerodynamický odpor, konstruktérům se v případě nové Octavie RS podařilo udržet součinitel cx pod hodnotou 0,30. Výrobce udává 0,298 pro liftback a 0,294 pro kombi.

Uvnitř na vás čekají povedená sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy jako v Porsche, přiměřeně zprohýbaný volant a dekorační lišty se vzorem naznačujícím lakovaný karbon.

Škoda Octavia RS na 96 snímcích a videu. Jen pro pořádek…

Škoda Octavia RS na 96 snímcích a videu. Jen pro pořádek…

Nalézt vhodnou polohu pro rychlé svezení není problém a dobré vedení těla v oblasti lopatek v kombinaci s rozměrnou opěrkou pro levou nohu umožnuje sedět s pevně fixovaným trupem a pažemi zcela volnými pro otáčení volantem.

Není to špatné, ale ani nijak speciální. Nová Škoda Octavia RS rozhodně nepatří k těm autům, která vám zrychlí tep už po usednutí za volant. A velká gumová plocha v horní části palubní desky, kde má většina aut aspoň symbolickou dekorační lištu, působí v modelu RS ještě nepatřičnější než v ostatních Octaviích.

Do Rumunska jsme ale nepřijeli proto, abychom se na novou Octavii RS dívali jako na svatý obrázek. Přijeli jsme hlavně jezdit.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vypadá opravdu dobře
  2. Energický diesel, hlučný podvozek
  3. Modifikované pérování, 3 režimy ESC
  4. Co by stálo za zlepšení
  5. Závěr, Fotogalerie
TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

včera | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků