Škoda Octavia RS na silnici z Top Gearu (aktualizováno)

Vyrazili jsme se svézt nejrychlejší Octavií na rumunský průsmyk Transfăgărășan, který v kultovním pořadu označili za nejkrásnější silnici světa.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vypadá opravdu dobře
  2. Energický diesel, hlučný podvozek
  3. Modifikované pérování, 3 režimy ESC
  4. Co by stálo za zlepšení
  5. Závěr, Fotogalerie

Aktualizováno 2. 8. 2013 10:37 Do kapitoly Co by stálo za zlepšení jsme doplnili informaci, že sériové Octavie RS s převodovkou DSG budou mít tlačítka pro řazení na volantu vždy. 

Nová Škoda Octavia RS chce být rychlejší a emocionálně přitažlivější než poněkud nevýrazný model druhé generace, tvrdí Škoda. A jako by chtěla dokázat, že to nejsou jen řeči, už výběrem místa takzvané dynamické prezentace. Na ní si novináři z České republiky mohou nový model poprvé vyzkoušet a podělit se o dojmy se svým publikem.

Zatímco v pořadí druhá Škoda Octavia RS se před sedmi lety představovala médiím na zcela nezáživných silnicích mezi Bratislavou a Brnem, tentokrát mladoboleslavská automobilka zvolila destinaci z opojnějšího soudku: vysokohorský průsmyk Transfăgărășan v Jižních Karpatech.

Vypadá opravdu dobře

Zvenku novou Octavii RS poznáte podle nízko spuštěného předního nárazníku s lichoběžníkovými vstupy vzduchu. Motiv nepravidelného lichoběžníku převzaly i dvě koncovky výfuku, usazené v černém stylistickém prvku symbolizujícím difuzor. Nejvíc ale RSo prozrazuje jeho postoj. I z dálky nebo za jízdy vidíte, že sedí na silnici jinak. Má totiž o 15 mm nižší podvozek, širší rozchod a větší kola než obyčejnější verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nižší postoj, vyplněné podběhy a jiné nárazníky vyniknou naživo lépe než na fotkách

Výsledkem toho všeho je zvláštní efekt. Zatímco Octavia III vypadá naživo o poznání nudněji než na oficiálních fotkách, eReSu to ve skutečnosti sluší víc než na obrázcích. V zeleném laku Rallye působí vyloženě exoticky, ale její křivky dobře vyniknou i ve stříbrné Brilliant nebo červené Corrida, což byla barva našeho kombi pro první den novinářských jízd.

Přestože velké nárazníky s hladovými otvory, spoilery a další stylotvorné detaily exteriéru zvyšují aerodynamický odpor, konstruktérům se v případě nové Octavie RS podařilo udržet součinitel cx pod hodnotou 0,30. Výrobce udává 0,298 pro liftback a 0,294 pro kombi.

Uvnitř na vás čekají povedená sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy jako v Porsche, přiměřeně zprohýbaný volant a dekorační lišty se vzorem naznačujícím lakovaný karbon.

Škoda Octavia RS na 96 snímcích a videu. Jen pro pořádek…

Škoda Octavia RS na 96 snímcích a videu. Jen pro pořádek…

Nalézt vhodnou polohu pro rychlé svezení není problém a dobré vedení těla v oblasti lopatek v kombinaci s rozměrnou opěrkou pro levou nohu umožnuje sedět s pevně fixovaným trupem a pažemi zcela volnými pro otáčení volantem.

Není to špatné, ale ani nijak speciální. Nová Škoda Octavia RS rozhodně nepatří k těm autům, která vám zrychlí tep už po usednutí za volant. A velká gumová plocha v horní části palubní desky, kde má většina aut aspoň symbolickou dekorační lištu, působí v modelu RS ještě nepatřičnější než v ostatních Octaviích.

Do Rumunska jsme ale nepřijeli proto, abychom se na novou Octavii RS dívali jako na svatý obrázek. Přijeli jsme hlavně jezdit.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vypadá opravdu dobře
  2. Energický diesel, hlučný podvozek
  3. Modifikované pérování, 3 režimy ESC
  4. Co by stálo za zlepšení
  5. Závěr, Fotogalerie
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků