Škoda Octavia RS na silnici z Top Gearu (aktualizováno)

Vyrazili jsme se svézt nejrychlejší Octavií na rumunský průsmyk Transfăgărășan, který v kultovním pořadu označili za nejkrásnější silnici světa.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vypadá opravdu dobře
  2. Energický diesel, hlučný podvozek
  3. Modifikované pérování, 3 režimy ESC
  4. Co by stálo za zlepšení
  5. Závěr, Fotogalerie

Aktualizováno 2. 8. 2013 10:37 Do kapitoly Co by stálo za zlepšení jsme doplnili informaci, že sériové Octavie RS s převodovkou DSG budou mít tlačítka pro řazení na volantu vždy. 

Nová Škoda Octavia RS chce být rychlejší a emocionálně přitažlivější než poněkud nevýrazný model druhé generace, tvrdí Škoda. A jako by chtěla dokázat, že to nejsou jen řeči, už výběrem místa takzvané dynamické prezentace. Na ní si novináři z České republiky mohou nový model poprvé vyzkoušet a podělit se o dojmy se svým publikem.

Zatímco v pořadí druhá Škoda Octavia RS se před sedmi lety představovala médiím na zcela nezáživných silnicích mezi Bratislavou a Brnem, tentokrát mladoboleslavská automobilka zvolila destinaci z opojnějšího soudku: vysokohorský průsmyk Transfăgărășan v Jižních Karpatech.

Vypadá opravdu dobře

Zvenku novou Octavii RS poznáte podle nízko spuštěného předního nárazníku s lichoběžníkovými vstupy vzduchu. Motiv nepravidelného lichoběžníku převzaly i dvě koncovky výfuku, usazené v černém stylistickém prvku symbolizujícím difuzor. Nejvíc ale RSo prozrazuje jeho postoj. I z dálky nebo za jízdy vidíte, že sedí na silnici jinak. Má totiž o 15 mm nižší podvozek, širší rozchod a větší kola než obyčejnější verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nižší postoj, vyplněné podběhy a jiné nárazníky vyniknou naživo lépe než na fotkách

Výsledkem toho všeho je zvláštní efekt. Zatímco Octavia III vypadá naživo o poznání nudněji než na oficiálních fotkách, eReSu to ve skutečnosti sluší víc než na obrázcích. V zeleném laku Rallye působí vyloženě exoticky, ale její křivky dobře vyniknou i ve stříbrné Brilliant nebo červené Corrida, což byla barva našeho kombi pro první den novinářských jízd.

Přestože velké nárazníky s hladovými otvory, spoilery a další stylotvorné detaily exteriéru zvyšují aerodynamický odpor, konstruktérům se v případě nové Octavie RS podařilo udržet součinitel cx pod hodnotou 0,30. Výrobce udává 0,298 pro liftback a 0,294 pro kombi.

Uvnitř na vás čekají povedená sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy jako v Porsche, přiměřeně zprohýbaný volant a dekorační lišty se vzorem naznačujícím lakovaný karbon.

Škoda Octavia RS na 96 snímcích a videu. Jen pro pořádek…

Škoda Octavia RS na 96 snímcích a videu. Jen pro pořádek…

Nalézt vhodnou polohu pro rychlé svezení není problém a dobré vedení těla v oblasti lopatek v kombinaci s rozměrnou opěrkou pro levou nohu umožnuje sedět s pevně fixovaným trupem a pažemi zcela volnými pro otáčení volantem.

Není to špatné, ale ani nijak speciální. Nová Škoda Octavia RS rozhodně nepatří k těm autům, která vám zrychlí tep už po usednutí za volant. A velká gumová plocha v horní části palubní desky, kde má většina aut aspoň symbolickou dekorační lištu, působí v modelu RS ještě nepatřičnější než v ostatních Octaviích.

Do Rumunska jsme ale nepřijeli proto, abychom se na novou Octavii RS dívali jako na svatý obrázek. Přijeli jsme hlavně jezdit.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vypadá opravdu dobře
  2. Energický diesel, hlučný podvozek
  3. Modifikované pérování, 3 režimy ESC
  4. Co by stálo za zlepšení
  5. Závěr, Fotogalerie

bazar

Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků