Škoda Octavia RS iV konečně v pohybu. Nemá žádný zvuk, ale hlavně že je eko

Někdo říká, že motory přišly o ten správný zvuk v době, kdy se přestaly používat karburátory. My říkáme, že to bylo o něco později…

V dnešní době budete těžko hledat běžně dostupné auto s opravdu krásným sportovním zvukem motoru. Byly doby, kdy ryzí sportovní zvuk znamenal velkou část jízdního zážitku, dnes už ale bývá realita nahrazena akustickými šidítky, které možná uspokojí běžné uživatele, ale někdo s dobrým „motorovým“ sluchem si na své nepřijde. A bude hůř…

Nová Škoda Octavia RS oficiálně: Ta do zásuvky je klíčová. Už jsme v ní seděli!

Nová Škoda Octavia RS oficiálně: Ta do zásuvky je klíčová. Už jsme v ní seděli!

Možná jste v minulosti zaznamenali informaci, že se budou muset hlasitá sportovní auta uklidnit a jejich zvuk bude tvořen hlavně softwarově. Například Škoda Kodiaq RS má vzadu u výfuku umístěný reproduktor, kterým se snaží simulovat sportovní zvuk. Rozeznat náhražku od reality však musí snad i ten, kdo se o auta vůbec nezajímá.

Něčím podobným by si mohla projít i nová Škoda Octavia RS iV. Vzhledem k tomu, že jde o nově homologovaný plug-in hybrid, bude muset (stejně jako Škoda Superb iV) vydávat při jízdě nízkou rychlostí zvuk, který na jeho přítomnost upozorní chodce. Přinejmenším v očích Škody se navíc jedná také o sportovní vůz. A ten by měl mít sportovní zvuk už tak nějak ze samotné podstaty.

Nová Škoda Octavia RS na nejnovějších fotkách a videu. Celá se ukáže v pondělí!

Nová Škoda Octavia RS na nejnovějších fotkách a videu. Celá se ukáže v pondělí!

Jeden by řekl, že se jím bude Škoda snažit pochlubit ve vůbec prvním oficiálním videu, které vůz zachycuje v pohybu, jenže ono je to jinak. Vůz v něm není slyšet vůbec, protože jede na elektřinu. Tím se dostáváme ke dvěma zároveň neslučitelným světům: obecné, stovkami nejrůznějších vozů podpořené představě o sportovním autě, a sportovních modelech, jaké budeme vídat na silnicích v příštích letech.

Octavia RS je vozem, který může spadat do obou zmíněných skupin (vedle hybridu má i motor 2.0 TSI/180 kW a 2.0 TDI/147 kW), nebude ale trvat dlouho a sportovní vozy začnou vyznávat úplně jiné hodnoty. Střílení z výfuku se stane podružné, stejně jako zvuk motoru. Místo toho uslyšíme umělou kulisu, pod kterou se klidně podepíše i skladatel filmové hudby. Třeba Hans Zimmer, který stojí za zvukovou kulisou nového BMW i4.

Je nutné čekat na novou? Octavia RS III ještě umí překvapit, tahle má 365 koní!

Je nutné čekat na novou? Octavia RS III ještě umí překvapit, tahle má 365 koní!

Pro Škodu je Octavia RS důležitá. Jednak se připomínkou úspěchů značky ve světových podnicích rallye, ale také se velmi dobře prodává. Je to rychlé rodinné auto, opravdu to ale nejde bez toho „eko“? Byly doby, kdy Octavia RS trhala rekordy na pláni v Bonneville a měla i speciální edici inspirovanou závodními speciály. Dnes je eko. Nezbývá, než si zvyknout…

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 44 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků