Nová Škoda Octavia RS má české ceny! Hybrid stojí stejně jako nejsilnější 2.0 TSI

Novou Škodu Octavia můžete ode dneška objednávat také ve sportovní verzi RS. České zastoupení značky vydalo najednou ceny všech verzí, včetně jediné čtyřkolky.

Octavia RS čtvrté generace se novinářům poprvé oficiálně ukázala teprve nedávno, my jsme si ji však v předpremiéře mohli prohlédnout už před ženevským autosalonem, na který nakonec nedošlo. Zatímco v případě běžných verzí modelů Škoda se zveřejněním cen příliš dlouho nečekala, v případě sportovního derivátu jsme museli čekat až do dnešního dne. Zato na nás ale automobilka „vysypala“ ceny všech verzí, které budou dostupné.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nejlevnější Škoda Octavia RS má pod kapotou motor 2.0 TSI kombinovaný s manuální šestistupňovou převodovkou. Benzinový motor se u verze RS vždy nabízel jen s předním pohonem a nic se na tom nezměnilo ani v případě novinky. Za 889.900 Kč dostanete liftback na černých 18palcových kolech Comet, devatenáctky jsou za příplatek 8000 Kč, (stříbrné Altair). Bez příplatku jsou laky karoserie Steel (šedý) a metalízy Moon (bílá), Race (modrá), Brilliant (stříbrná), Magic (černá) a Quartz (šedá). Za černou metalízu Crystal a červenou Velvet (na snímcích) se připlácí rozumných 6300 Kč.

Nová Škoda Octavia RS oficiálně: Ta do zásuvky je klíčová. Už jsme v ní seděli!

Nová Škoda Octavia RS oficiálně: Ta do zásuvky je klíčová. Už jsme v ní seděli!

Ve standardu dostanete například sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, digitální radiopříjem, hlasové ovládání, sportovní přední sedadla s vyhříváním, Matrix LED světlomety, TOP LED zadní svítilny, parkovací senzory vpředu a vzadu, virtuální pedál pro bezdotykové otevírání víka kufru, sportovní kryty pedálů, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů, bezdrátový Smartlink, ambientní LED osvětlení, virtuální kokpit či infotainment s 10palcovým dotykovým displejem.

Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překvapivě zatím chybí hybridní varianta

Nová Škoda Octavia RS má první ceny. Překvapivě zatím chybí hybridní varianta

To rozhodně není málo, pořád je ale za co připlácet. Třeba adaptivní podvozek DCC vyjde na 25.000 Kč, sportovní přední sedadla čalouněná Alcantarou stojí 48.000 Kč, za elektrické nastavení sedadel dáte 26.000 Kč, třízónová klimatizace je za příplatek 6000 Kč a nezávislé topení s dálkovým ovládáním vychází na 29.900 Kč. Připlatit si musíte i za dojezdovou rezervu, a sice 3000 Kč. Ta však není dostupná u plug-in hybridní verze iV z důvodu zástavby akumulátoru.

Škoda Octavia RS kupé, shooting brake, nebo pick-up? Nové fotky ukazují vše

Škoda Octavia RS kupé, shooting brake, nebo pick-up? Nové fotky ukazují vše

Nová Octavia RS je dostupná v celkem pěti kombinacích motorů, převodovek a pohonů. Čtyřválec 2.0 TSI/180 kW je vedle manuálu dostupný také s automatem DSG (939.900 Kč), dále můžete sáhnout po nafťáku 2.0 TDI Evo/147 kW s DSG (899.900 Kč) či s DSG a pohonem všech kol (954.900 Kč), a nechybí ani novinka v podobě plug-in hybridního provedení iV, kombinujícího motor 1.4 TSI s elektromotorem (systémový výkon činí 180 kW). Plug-in hybrid stojí nejméně 939.900 Kč, tedy naprosto stejně jako turbobenzin 2.0 TSI s automatem. Všechny zmíněné verze koupíte jak v provedení liftback, tak kombi. Za praktičtější karoserii se připlácí 40.000 Kč.

Škoda Octavia RS 2020 v ČR: Ceny všech dostupných verzí
Motor Cena
2.0 TSI/180 kW 6M 889.900 Kč
2.0 TSI/180 kW DSG 939.900 Kč
2.0 TDI/147 kW DSG 889.900 Kč
2.0 TDI/147 kW DSG 4x4 954.900 Kč
1.4 TSI PHEV iV/180 kW DSG 939.900 Kč
*za kombi se připlácí 40.000 Kč
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků