Škoda Octavia RS dostane dvoulitrové turbo

Stejně jako Volkswagen Golf GTI dostane i nová Octavia RS přeplňovaný motor 2.0 TFSI se shodným výkonem 147 kW. Eresko má poháněnou přední nápravu, vzhled doplňují drobnosti jako křídlo, nové nárazníky či sedmáctipalcová kola. Škoda ukázala i dvě fotografie.
Škoda Octavia RS dostane dvoulitrové turbo

Automobilka Škoda Auto oficiálně potvrdila, že ve Frankfurtu ukáže novou Octavii RS - její špionážní obrázky jsme publikovali už před týdnem. RS bude hned od začátku k dispozici jak v provedení liftback, tak kombi. Výhradně pro modely Octavia RS a Octavia Combi RS je připravena zcela nová metalická barva „Race Blue“, ke které později přibude další originální odstín „Žlutá Sprint“. Dalšími barvami jsou „Červená Corrida“, „Stříbrná diamantová metalíza“ a „Černá magická s perleťovým efektem“.

O dobrou dynamiku se postará motor 2.0 TFSI, turbomotor s přímým vstřikováním benzínu a výkonem 147 kW (200 k), který dosahuje točivého momentu 280 Nm při 1 800 až 5 000 otáčkách. Dosud nejrychlejší a nejvýkonnější sériově vyráběný vůz značky Škoda tak dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/hod za 7,3 sekundy a maximální rychlosti 240 km/hod (kombi: zrychlení z 0 na 100 km/hod za 7,5 s, maximálka 238 km/hod). Podle obrázku se zdá, že ve standardu budou 17" litá kola v desetiparskovém provedení.

Vzhled je doplněn efektnější dvojitou rovnou koncovkou výfuku, sportovně laděným a sníženým podvozkem, novými nárazníky, křídlem a kulatými mlhovkami. Nechybí ani klasické logo VRS na přídi a zádi, které má jak současná generace Octavie i Fabie RS. Interiér bezesporu doplní kožené a hliníkové doplňky, řidič a spolujezdec bude usazen do sportovních sedadel. Cena se bude pohybovat někde na úrovni současné Octavie RS, možná si připlatíte pár desítek tisíc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Starší špionážní fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků