Škoda Octavia RS dostane dvoulitrové turbo

Stejně jako Volkswagen Golf GTI dostane i nová Octavia RS přeplňovaný motor 2.0 TFSI se shodným výkonem 147 kW. Eresko má poháněnou přední nápravu, vzhled doplňují drobnosti jako křídlo, nové nárazníky či sedmáctipalcová kola. Škoda ukázala i dvě fotografie.
Škoda Octavia RS dostane dvoulitrové turbo

Automobilka Škoda Auto oficiálně potvrdila, že ve Frankfurtu ukáže novou Octavii RS - její špionážní obrázky jsme publikovali už před týdnem. RS bude hned od začátku k dispozici jak v provedení liftback, tak kombi. Výhradně pro modely Octavia RS a Octavia Combi RS je připravena zcela nová metalická barva „Race Blue“, ke které později přibude další originální odstín „Žlutá Sprint“. Dalšími barvami jsou „Červená Corrida“, „Stříbrná diamantová metalíza“ a „Černá magická s perleťovým efektem“.

O dobrou dynamiku se postará motor 2.0 TFSI, turbomotor s přímým vstřikováním benzínu a výkonem 147 kW (200 k), který dosahuje točivého momentu 280 Nm při 1 800 až 5 000 otáčkách. Dosud nejrychlejší a nejvýkonnější sériově vyráběný vůz značky Škoda tak dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/hod za 7,3 sekundy a maximální rychlosti 240 km/hod (kombi: zrychlení z 0 na 100 km/hod za 7,5 s, maximálka 238 km/hod). Podle obrázku se zdá, že ve standardu budou 17" litá kola v desetiparskovém provedení.

Vzhled je doplněn efektnější dvojitou rovnou koncovkou výfuku, sportovně laděným a sníženým podvozkem, novými nárazníky, křídlem a kulatými mlhovkami. Nechybí ani klasické logo VRS na přídi a zádi, které má jak současná generace Octavie i Fabie RS. Interiér bezesporu doplní kožené a hliníkové doplňky, řidič a spolujezdec bude usazen do sportovních sedadel. Cena se bude pohybovat někde na úrovni současné Octavie RS, možná si připlatíte pár desítek tisíc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Starší špionážní fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků