Škoda Octavia RS: dobré auto se špatným jménem (velký test)

208 komentářů

zabiak
16. června • 20:14

http://www.skodaoctavia.cz/ Octavia Tuning vše o octavii na jednom místě

El Carlos
11. května • 16:43

To není pravda Co Octavia WRC? 300 kobyl pod kapotou

jarda
7. května • 3:38

Myslím že test je poměrně objektivní a vystihující.Vlastním toto auto přes 5 měsíců,najeto mám 22.000km,a z většinou komentářů a hodnocení v testu se mohu ztotožnit.Jen drobné zkušenosti,zvuk motoru je opravdu pěkný,ale ve volnoběhu trochu připomíná diesel(což mě osobně docela vadí),long-live olej doporučuji co nejdříve vyměnit za normální interval,pořát dolíváte,a tento druh oleje není zrovna štastnou volbou pro motor a ostatní,např. i gumové součásti agregátu.Má dlouhodobá průměrná spotřeba je 12,3l,jezdím převážně ostřeji,ale v obcích vcelku striktně dodržuji 50km/h,maximálka je vcelku nepodstatná a určitě to není to proč takové auto mám,ale jel jsem takřka 260km/hod na volném a rovném úseku D8,zcela bez problémů.Jsem s tímto autem spokojen.

Žmulín
5. června • 16:55

No jestli mýmu známýmu ukazuje O1 TDI 90PS 225km/h při mejch tacho 190,tak se ani nedivim,že jezdíš 260

Folin
7. února • 12:16

Můžu tě ujistit,že tolik ten tachometr neproměřuje,porovnával jsem to s GPS a je tam opravdu minimální rozdíl.Pokud nevěříš,že RS není schopna jet tachometrových 260,tak je viděl,že si v ní opravdu nikdy nejel.Mám RS I i RSII a s jedničkou jsem jel 265,OII RS jsem zatím něměl možnost vyzkoušet na maximum,ale 250 dala docela v pohodě.Jinak s tím porovnáním s BMW 530i je fakt že by RS nestíhala.Nedávno jsem nechal RSII nachipovat a nedávno jsem se s novým BMW 530i honil a můžu tě ujistit,že mi neujel.Byl bys možná překvapenej jak RS jede i bez chipu a koukal bys jak v Německu někteří majitelé Audi,BMW,MB koukaj když je "vopereš" se Škodovkou :-) Já jsem s oběma RS maximálně spokojenej,jezdím převážně po Německu a mám rodinu,takže pro mě ideál.Jinak jak tu někdo psal,že nechápe proč tam dali 6-ti kvalt,že dá na dvojku 120 atd.to je sice pravda,taky jsem si to myslel,dokud jsem se s ním nesvezl.Kdyby ses svezl s RS II zjistil bys,že je opět o třídu dál a že jízda s šestikvaltem je o něčem jiným a že RS I proti ní nemá šanci a navíc RS II je o dost pohodlnější než RS I.

Bodik
29. dubna • 19:25

A je to zas tady. Nikdy mě nepřestane udivovat, jak může někdo dosahovat takových spotřeb. Tomuto prostě vůbec nevěřím, Leda byste jel kapku z kopce

Standa
29. dubna • 15:54

ORS me zaujala strasne moc. Jezdil sem s ni na predvadecce v kombiku. Sice ma vsechny mouchy co rikaji, jako je treba uskakovani zadnich kol (to znam treba z motorky ze supersportu na tvrdym podvozku), ale to se projevilo pri jizde prez vesnice 180 a vis a jen pred nejakou diru takze si myslim ze to neni vubec spatny auto pro kazdodeni spech. Ja to mam pro vozeni deti, na spesnou cestu do prace a myslim si ze idealnejsi vuz do milionu asi nekoupim... sem s ni moc spokojenej

Standa
29. dubna • 15:53

ORS me zaujala strasne moc. Jezdil sem s ni na predvadecce v kombiku. Sice ma vsechny mouchy co rikaji, jako je treba uskakovani zadnich kol (to znam treba z motorky ze supersportu na tvrdym podvozku), ale to se projevilo pri jizde prez vesnice 180 a vis a jen pred nejakou diru takze si myslim ze to neni vubec spatny auto pro kazdodeni spech. Ja to mam pro vozeni deti, na spesnou cestu do prace a myslim si ze idealnejsi vuz do milionu asi nekoupim... sem s ni moc spokojenej

Honza
11. května • 12:45

180 pres vesnice ???
Co hulis a kde se to da sehnat ?

Sniper
28. října • 19:35

:) :) Hele kamo ,kdyz vidis najednou z niceho nic vesnici k tomu jeste radar a k tvemu dobremu dni za radaram fizly,tak si myslim,ze se jim budes chtit co nejrychleji ztratit,kdyz uz ti probehne hlavou,ze to nedobrzdis na 50 (bavim-li se o penem radaru ve vesnici) a ze by si mohl prijit o papiry :) V tu chvili si schopnej jet pres vesnici co muzes ;) V Usteckym a Karlovarskym kraji muzes jet pres tolik vesnic pres 150-160-170km/hod, že takovych 50 napocitam v celku dobre a to mluvim jen o obyc OII 1,9 TDI 2006 ;)

Standa
29. dubna • 15:52

ORS me zaujala strasne moc. Jezdil sem s ni na predvadecce v kombiku. Sice ma vsechny mouchy co rikaji, jako je treba uskakovani zadnich kol (to znam treba z motorky ze supersportu na tvrdym podvozku), ale to se projevilo pri jizde prez vesnice 180 a vis a jen pred nejakou diru takze si myslim ze to neni vubec spatny auto pro kazdodeni spech. Ja to mam pro vozeni deti, na spesnou cestu do prace a myslim si ze idealnejsi vuz do milionu asi nekoupim... sem s ni moc spokojenej

Mitch
28. dubna • 0:11

Je to opravdu dobré a když začnete na dálnici prohánět třeba BMW 330i, je to i zábavné. Tohle je jízda, ke které je RS stvořená a já říkám: proč ne?
Mne by bylo trapne se honit s O2 RS, i kdyz mam 330i, jelikoz vim ze by zustal, hooodne daleko. Je to stejne kdyz se se mnou zacinaji honit dodavky

Venca
25. dubna • 17:59

Vždyt je hnusná jak PRDEL ............... Je mi zní na zvracení ... BLE

wlacho
15. června • 19:06

máš asi dobře dost....to je jediný co škodovka uďála pořádnýho a tobě se to nelíbí?????????

Honza
11. května • 12:43

PROBOHA KDO ???
TVOJE MANZELKA ???

Standa
29. dubna • 15:56

a co mas ty? skoda 120????

Jirka
25. dubna • 12:38

Zajímalo by mne, jak vypadá defenzivní styl jízdy autora tohoto článku nebo jestli náhodou není kouzelník. Také vlastníme RS II a ať jsem se snažil sebe víc, tak spotřeba mimo město a to ještě v časných ranních hodinách, kdy byl provoz prakticky nulový a tudíž odpadá potřeba neustálého zrychlování a brždění minimálně 6,8 l/100km.

Ze3gg
19. dubna • 22:04

a co skoda 200 RS z 74r. Umela z nula na 100 pod 7s. a s "rychlou" prevodovkou pro ni 240km/h nebyl zadny problem. Asi bych zmenil formulaci "nejrychlejší škodovkou všech dob" na "zase seznacne kecam o eMBecku" A poznamka o spatnem jmenu je vice nez priznacna - Mozna znak a predni mrizka bude skodovacka, zbytek je uplne neskodovacke auto.
Z.

CyberVic
17. dubna • 1:15

...po shlednuti videa s akceleraci me napada, proc je ted takova moda vsude strkat sestikvalty, kde se 6.stupen rovna 5.stupni u petikvaltovy prevodovky... Chapal bych to u aut, ktery maj uzsi vyuzitelnej rozsah otacek, ale to neni pripad 2.0TFSI, a nebyl ani u O1 RS 1,8T. Ta moje O1 RS hrave toci 2.stupen do 120kmh, 3.stupen az do tacho 180kmh... Strasne rad jezdim na trojku, predjizdeni v rychlostech okolo 80-120kmh je s trojkou hracka... U novy O2RS, ackoli ma jeste o trochu vykonnejsi motor, mi prijde skoda, ze mi dvojka da sotva 100kmh a trojka bidnejch 140kmh... Pritom dle meho nazoru by moji stary O1RS spis slusela sestka, ktera by byla delsi nez petka, aby se s tim dalo jezdit po dalnici okolo180kmh bez toho, aby to zralo i travu okolo silnice... Nechapu smysl zprevodovani 200konovyha auta jako u 100konovy 1.6ky...

huh
14. dubna • 17:59



misiogogoo
6. dubna • 22:38

skoda to je trabant. chuj nie auto

Osud
7. dubna • 14:52

Děkuji všem účastníkům za jejich příspěvky a jako majitel nové RS prosím o jedno. Nehaňte, když jste neřídili. Hlášky o tom, že to není pořádný auto od lidí co vlastní vozy rok výroby 1995 a dál mě opravdu baví. A dovoluji si o to samé požádat i ostatní. Nejeden majitel vozu BMW, Mercedes či Audi již po vzájemném setkání pomyslně zahazoval klíčky......
A ještě jedno info pro majitele. Doporučuji čip. Už jsem ho osadil (od renomované společnosti - kontakt případně předám) a je to mazec. 240 koní a 330 krouťáček ..... docela to zahýbe. A 95 vypusťte z hlavy. Totálně to pak nejede. 98 minimálně !!!

Honza
11. května • 12:41

Chci si dat chip od Urtuningu. Co ty na to?

R
11. dubna • 22:52

"Hlášky o tom, že to není pořádný auto od lidí co vlastní vozy rok výroby 1995 a dál mě opravdu baví." - Výborně, jen tak dále. A jestli s takovou nadřazeností i řídíte, upřímnou soustrast tomu, koho jednou sestřelíte... Přesto všechno Vám přeji mnoho šťastných km a užijte si je ve zdraví. Jinak berte navědomí, že není všechno zlato, co se třpytí a rok výroby 2006 dnes vůbec není zárukou toho, že za své prachy dostanete auto, se kterým si budete více užívat, než s některými hot hatchi 5, 10, 15 let starými v supr stavu. Díky nižší hmotnosti a jiným emisním předpisům byly tyto vozy minimálně stejně mrštné, často i bez turba, jako Vaše RS. 

huh
14. dubna • 17:58



Black
10. dubna • 9:57

Můžete ten kontakt tady uvést - veřejně? Dík.

Osud
19. dubna • 15:05

sportmotor

Osud
19. dubna • 15:05

sportmotor

Marv
9. dubna • 11:59

Ono je taky možné, že po setkání s některými auty od Audi, BMW či Mercedesu anebo i Fordu byste zahodil ty klíčky třeba vy, zálež jenom na tom , jak silným motorem budou osazeny. Ale je lepší se pojistit čipem, že ano. Ale každý si nekupuje auto pro to, aby si musel na silnici neco dokazovat. 

Mr. Fletcher
5. dubna • 20:48

Wau, teda, Octavia a já smekám! Protože tahle Octávka mě vážně nadchla a to video je skvělý, hlavně při tý maximálce se Vám podařilo vystihnout hlášku: "Tak tohle Váš jogurt neumí..." Super na třikrát a mnoho štěstí do dalších tak výborných testů!

lapan
3. dubna • 18:15

no ten klip....hrůza...a jen 240km/h je fakt trapny....a jeste tam nejaky dement napise trapnou hlasku ze je to fakt neco uzasnyho....

Mendy
11. května • 12:40

no ten klip....hrůza...a jen 240km/h je fakt trapny....a jeste tam nejaky dement napise trapnou hlasku ze je to fakt neco uzasnyho....
Prispevky takovyho magora by mela redakce hned mazat aby tu zbytecne nezabirali misto. Vetsinou je pise omezenec, ktery si leci nejaky komplex.

stryc
30. března • 13:19

pane Janda,jak se zda,asi jste jeste nemel to stesti si sednout do SAABu 900 Aero I.

Osud
29. března • 11:51

Mám Octavii RS II a nemohu souhlasit s redaktorem v otázce maximální rychlosti. Mám najeto okolo 10tis km a na voze jen drobnosti (jiný olej - ne long life) PHM 99 Shell. Hranici 240 km/hod vůz hravě překoná po celé trase z Prahy (D1 po exit 19). Z kopce v opačném směru není žádný problém dosáhnout maxima tachometru 270km/hod. Testováno v neděli ráno (dálnice prázdná) - nejsem pirát co ohrožuje druhé (standardně dodržuji rychlost + 20%)
Sportovně laděným lidem se zájmem o konfort a prostor pro dlouhé cesty či dovolené mohu vřele doporučit. Jsem nadšenej a vůz nabídl víc než jsem původně očekával.

Jirka
11. května • 12:35

+ 20 %  ???
No to ji pekne dodrzujes

xx
6. dubna • 9:37

jeste tu o jenickovi a marence

Marv
29. března • 20:30

A s vetrem v zadech to bylo z kopce na tachometru 300, ze jo. Pohadky mam radeji od Bozeny Nemcove.

Karlos
28. března • 15:55

RS jede celkem pěkně. Škoda že nemá ve vyšších otáčkách (třeba 4500ot/min) alespoň malej výkonovej zlom , opravdu to působí trošku jako elektromotor. Jinak to nebylo špatný svezení.

Milan
27. března • 11:27

Může mně nějaký šťastný majitel prozradit, jaké jsou v TP doporučené zimní pneu? 225/45 R17 nebo 205/55 r16? na ty první asi nejdou řetězy, že? díky

Roman
31. března • 10:38

Obojí jak píšeš, jsou v TK schválené, ale pouze 205/55 r16 jsou schválené pro použití řetězů. Záleží tedy na Tobě. Já jsem chtěl na zimu užší pneu a občas jezdím na lyže do Rakouska, takže rozhodování nebylo dlouhé. Navíc rozdíl v ceně za ráfky a gumy 16x17 je veliký. Letní jezdím r18.

Osud
29. března • 11:54

Skutečně 225/45 17 u 16 jdedině plecháče. :( Rozhodně bych lité 16 uvítal. letošní zima mě stála 2x pneu a při ceně jedné 7000 kč to byl docela masakr. Silnice stojí prostě za prd a při oblevě a troše vody díru není vidět ani z metru......

Diamant
27. března • 21:58

17" sú samozrejme schválené (7,0Jx17), ale u 16" obuješ pravdepodobne len plecháče, lebo iba tie majú disk 6,0Jx16 ET50. Všetky elektróny od Škodovky sú už širšie 6,5Jx16. Obuť sa to dá v pohode, ale nie je to schválené, hoci neviem, či by niekto pátral, že aký široký disk tam je, keď na jeden aj druhý rozmer obuješ stále tú istú pneu 205/55 R16.
 
P.S.: Bohužiaľ nie som šťastný majiteľ.

Octavia RS2
24. března • 23:28

Děkuji za článek, je velmi povedený a výstižný. Dodal bych jen pár svých postřehů. Zatím jsem s ORS2 najel zhruba 6000 kilometrů. Dlouhodobá spotřeba činí cca 10,3 litru (jezdím hodně město a dálnice). S autem se dá jet i velmi ostře, ale potvrzuji chování popsané P. Jandou, co se týče ABS a čitelnosti volantu. 
Doplnil bych ještě dvě negativa: nelze současně brzdit a přidávat plyn (např. levá noha brzda, pravá plyn). Jakmile přibrzdíte, můžete mít plyn na podlaze a je vám to houby platné. Navíc bych řekl, že v takovém případě je reakce motoru mnohem delší než když pustíte plyn, přibrzdíte, uvolníte brzdu a přidáte plyn. Údajně to lze softwarově upravit, zatím to ale nemám, takže nemohu potvrdit. Za druhou vadu bych považoval nastavení ESP. Ne že by bylo provedeno špatně, reaguje zatraceně rychle a správně. Ale je nastaveno pro běžnou jízdu, nikoliv pro jízdu sportovní. Například pošlete-li auto do zatáčky bokem (přetáčivým smykem) s představou, že se z ní vytáhnete přidáním plynu, tak na to v případě zapnutého ESP zcela zapomeňte. Jakmile ESP tuhle situaci zjistí, zavře plyn a začne mimo jiné regulovat prokluz hnací nápravy. Takže žádné razantní hrabání se nekoná. Samozřejmě můžete ESP vypnout. Ale dvěstěkoní na jedné nápravě, která nemá samosvor s Vámi bude na sněhu docela hezky tancovat ze strany na stranu. Protože samosvor je do běžných aut nesmysl, uvítal bych možnost buď několikarežimového ESP nebo jeho přitvrzenou variantu.
Přes tyto výtky na svého mazlíčka nedám dopustit a už se moc těším na svezení na suchém asfaltu s lepicími pneumatikami. Rozhodně RS2 není závoďák, na druhou stranu i kdysi dávno ve své Škoda 100 jsem se občas svezl adrenalinově. A Škoda Octavia RS2 ten adrenalin umí pumpovat mnohem silněji.
 
 
 
 

Diamant
26. března • 21:52

Mám ale strach, že na drifty si si nevybral správne auto. Na drift by som ti skôr odporučil BMW3, ktoré je zadohrab a ESP má okrem dvoch stavov (vypnuté a zapnuté) ešte tretí a ten umožňuje práve to driftovanie, ale keď to prekročí istú bezpečnú hranicu a je riziko, že to už vodič nezvládne, tak ESP zasiahne.

Gib
26. března • 0:17

Jooooj kamo! Dufam, ze Teba na ceste nikdy nestretnem

piklik
24. března • 12:56

Koupil bych raději hondu CTR a je to. Před měsícem jsem jel s kámošem v M3 a ta malá bestie se nás držela jak klíště a prostě jsme ji nedali.

mupet
27. března • 13:13

2piklik   :))))) tak to je nejlepší příspěvek v téhle diskuzi...dovedu si tuhle situaci představit a tvůj termín (malá bestie) je nepřekonatelný. Díky

Kicko
24. března • 10:20

Asi kolko sekund ste sa prehanali s BMW 330i po dialnici? 

Mendy
11. května • 12:36

Asi tak 2 vteriny. Pak za to vzal a 330i zmizelo v dalce.

Max Reefy
23. března • 15:12

Jak velky byl rozdil mezi pouzitim N95 a N100? Ja mam stejny motor, tankuji N95 a nikde jsem se nedozvedel, proc by benzin s nizsim oktanovym cislem mel motoru vadit... Diky za odpoved, p.Janda!

Mirek-607
23. března • 23:04

Z principu preplnovaneho motoru... Oktanove cislo vyjadruje "odolnost" benzinu vuci samovzniceni. U vysokeho kompresniho pomeru (preplnovane motory maji mensi kompresni pomer kvuli turbu), pipadne velkeho plnicicho tlaku turba je potom potreba vyssi oktanove cislo, aby nedochazelo k nezadoucimu explozivnimu horeni. Proto se v zavodnich specialech pouziva 102 oktanu a vic. Kazdy motor ma, ale cidlo klepani, kterym reguluje predstih, pripadne casovani ventilu, pokud ho ma, tak aby k explozivnimu horeni nedochazelo. Logicky potom motor, ktery je konstruovan na NAT98 pri pouziti NAT95 bude vykazovat nizsi vykon a kroutici moment a dalsi provozni vlastnosti.

Diamant
23. března • 18:44

Nemusíš sa to pýtať hneď toľko krát. Motor 2,0TFSI má dosť vysoký kompresný pomer, vzhľadom na pomerne vysoký výkon je aj dosť tepelne namáhaný, tak je odporúčaný N98. Okrem toho toto palivo obsahuje aj menej síry. BTW aj vyššie spomínané BMW už roky odporúča do 6-valcov N98. Hoci šesťvalec s priamym vstrekom sa ešte len chystá.

Max Reefy
23. března • 15:11

Jak velky byl rozdil mezi pouzitim N95 a N100? Ja mam stejny motor, tankuji N95 a nikde jsem se nedozvedel, proc by benzin s nizsim oktanovym cislem mel motoru vadit... Diky za odpoved, p.Janda!

Max Reefy
23. března • 15:11

Jak velky byl rozdil mezi pouzitim N95 a N100? Ja mam stejny motor, tankuji N95 a nikde jsem se nedozvedel, proc by benzin s nizsim oktanovym cislem mel motoru vadit... Diky za odpoved, p.Janda!

Max Reefy
23. března • 15:06

Jak velky byl rozdil mezi pouzitim N95 a N100? Ja mam stejny motor, tankuji N95 a nikde jsem se nedozvedel, proc by benzin s nizsim oktanovym cislem mel motoru vadit... Diky za odpoved, p.Janda!

Max Reefy
23. března • 15:06

Jak velky byl rozdil mezi pouzitim N95 a N100? Ja mam stejny motor, tankuji N95 a nikde jsem se nedozvedel, proc by benzin s nizsim oktanovym cislem mel motoru vadit... Diky za odpoved, p.Janda!

Max Reefy
23. března • 15:06

Jak velky byl rozdil mezi pouzitim N95 a N100? Ja mam stejny motor, tankuji N95 a nikde jsem se nedozvedel, proc by benzin s nizsim oktanovym cislem mel motoru vadit... Diky za odpoved, p.Janda!

Cjoctavian
23. března • 14:25

Inac sa to ani nada povedat: JA JU MILUJEM

Milan
22. března • 18:51

Zvažuji BMW 120d a O2RS. Poraďte.... BMW by bylo za 700 bez dph, o2RS předváděcí za 600 bez odpočtu dph.

Portio
22. března • 21:46

o2rs za 600 predvadeci? kde? nikde jsem predvadecku za tuhle cenu nenasel, jnak bych to hned bral!

Milan
22. března • 23:25

nechám si jí pro sebe :) no prodejce BMW se zase zachoval fantasticky, když mně to auto půjčil zdarma na víkend, což u škody nehrozí. bavoráček si tím u mě dost šplhnul (je to fajn velmi živé a úžasně ovladatelné autíčko), navíc ten odpočet dph u normální verze je taky fajn.... takže vidím to 50 na 50, fakt jsem v rozpacích....

Milan K
23. března • 12:26

 Milane to máš těžké hodnotit. Každá to auto je trochu jiné, i když má splolečné jmenovatele. Oba dva vozy jsem zkoušel, BMW 1 znám troufám si říct opravdu hodně slušně - testoval jsem verzi s 1,6, 2,0 benzínem i tebou preferovanou 120 D (v té jsem dokonce vyhrál závody na malém okruhu - slalom dráha) - dokonce jsem jezdil i v úžasné 130i.
 Myslím že jediný "konec" za který to jde vzít a rozlousknout je to, na co konkrétně vůz budeš používat. Kdybych se rozhodval já v téhle konkurenci, vzal bych to takhle :
RS - výborné, relativně (omlouvám se za ten výraz - není to prostě žádný "houpák") pohodlné auto s velice slušnou motorizací, velkým kufrem ! a tím pádem i velkou "přidanou" hodnotou. Neznám tvůj jízdní styl, ale s RS se dá jezdit hodně svižně a přitom necítíš žádné zásadní nedostatky, na druhou stranu mu neublíží ani klidná "pohodová" městská jízda kolem 60 km/h. Jestli máš rodinu a třeba malé škvrně (ňata ) a často jezdíte na výlety a na dovču mimo ČR (třeba Chorvatsko atd.) určitě oceníš i velkou praktičnost auta, která se může zdát zprvu zanedbatelná (ani kočárek není potíž, bagáže se vejde habaděj). 
BMW 1 oproti tomu míří docela jinam. Než se objevila 130i byla 120d dle mého názoru nejlepší motorizace do BMW1. Motor se choval nad rámec očekávání a ač jsem dlouholetý fanda benzínu, svým projevem ani výkonem nejenže neurazí, ale ba právě naopak. Co se týká charakteru ... je to prostě vůz, který když si vybereš, neděláš a nechystáš se dělat žádné kompromisy. Nebudeme si nic namlouvat .. Kufr je relativně hodně malý, ani sklopení sedadel nemusí být vždycky řešením. Příplatková výbava je poměrně drahá a asi tě překvapí, že v základní výbavě nejsou věci, které pokládáš - vzhledem k cenové relaci - za "samozřejmost". To je ale BMW ... Na druhou stranu .. proč jsem mluvil o tom že volbou BMW 1 ses rozhodl nedělat kompromis ... Ono to bude znít přihlouple a frázovitě ... ale dle mého názoru budeš strašně těžko v této kategorii hledat auto, které je tak dělané "pro ridiče" a radost z ježdění. Prostě v BMW 1 mám vždycky báječný pocit z jízdy - a to v téměř jakémkoliv režimu. Cítíš co auto chce a ono cítí co cheš ty. Těžko se to popisuje, ale jestli si trochu vyzrálější řidič co má něco najeto (bez urážky) myslím že po tom víkendu a zápůjčce přesně poznáš co myslím ..
 A závěr ? Jto těžké rozhodování a - jak jinak - je plně na tobě. Musel bych znát tvoje preference a okolnosti (rodina, zájmy atd.) abych dokázal soudně poradit .. Je to jen o tom co potřebuješ, případně upřednostníš. Myslím že ani u Octavie RS těch komprimisů příliš dělat nemusíš, na druhou stranu jsem - alepson ja - při jízdně s ní nezažil takovou radost z řízení jako z BMW 1. Vše má ale svojí cenu - v tomhle případě je to poněkud stísněný prostor i kufr + nižší základní výbava. Ten pocit báječného svezení nemusí ocenit každý. Co by tě mohlo taky jako řidiče bez zkušeností se zadokolkou překvapit u BMW 1 je právě zadní náhon. Zejména za snížených adhezních podmínek či necitlivém zacházení s vozem umí zadokolka občas zaskočit a pěkně vytrestat.
 pomohlo ?  

smudliky budliky
23. března • 12:52

Souhlasim se vsim, co rika Milan K. Take jsem nedavno resil podobne dilema. Nakonec jsem si bohuzel musel priznat, ze BMW 1 snad melo byt vyrobeno jen jako tridverko. Ta zadni lavice proste neni pro dospele lidi. Mame male mimino, takze zena s nim musi sedet vzadu. To bavoracku (v nasem pripade 118d) zlomilo vaz.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Diamant
23. března • 18:41

Ja som minule porovnával temer neporovnateľné - OIIRS a BMW  325i. Ale napokon by som beztak vybral tú OII. u BMW je fest nepoužiteľný kufor. Ponúka ale zaujímavé prvky výbavy, ktoré OIIRS nemá, ale cena je temer dvojnásobná. A za to tá radosť z jazdy skutočne nestojí.
Plne sa stotožňujem s názorom, že BMW1 má na zadných sedadlách dosť málo miesta a kufor tiež nie je nič priestranné. Takže to BMW1 by som volil snáď len vtedy, keby som nemal rodinu alebo ak by to malo byť druhé (alebo skôr tretie) auto do rodiny. Len tak čisto pre radosť.

Milan
23. března • 12:51

díky za vyčerpávající odpověď. vozidlo se bude pohybovat zásadně po Praze, rodina hrozí až za tak za ty tři roky, občas něco převážím, ale vejde se mi to do současné FRS. v bmw jsem se cítil naprosto bezvadně, problém je tam s výbavou. těch 700 bez daně je hodně o kompromisech. no ještě mám na přemýšelení 1-2 měsíce.U té O2RS se trošku bojím té spotřeby po městě... I FRS mně po Praze jezdí průměrně za 8 (časté kolony, centrum...) to BMW by žralo cca o litr více než FRS - dostatečně vyzkoušeno. Nevíte, jak je to s cenou servisu? V kolika se s BMW 120d chodí na prohlídky  a kolik které prohlídky stojí (nájezd 25tis ročně). díky

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bingo
23. března • 15:34

No hlavne kalkulovat s +- dvojnasobnou pojistkou v neprospech bmw. V Praze by to asi min. proti kradezi pojistit chtelo.

lubos
23. března • 11:34

Prosim te .. nad cim vlastne premyslis ?

bingo
22. března • 21:28

Co chces poradit? Vyberes si to, co se mi libi vic? Asi ne Jinak to jsou uplne jiny auta. (ale bral bych RS)

Marios
22. března • 15:12

Mě se líbí ten zadní bezpečnostní pás zapnutý do zámku předního pásu řidiče Já to blimbání nezapnutých pásu řeším zas pásem spolujezdce (ale jen občas, na krátké couračky po městě)
Jinak recenze OK, ale občas jsem nabýval dojmu, že tomu autu se křivdí zbytečně moc. A už vůbec nechápu jak někomu v nemůžou vyhovovat sedačky v Octavii. Pokud mu jsou malé sedáky a boční vedení ho tlačí do pr*ele nebo stehen, tak by spíš měl jezdit na kole ať zhubne a ne si vozit špeky autem!

Petr
22. března • 14:42

Pekny clanek, ale proboha co je to za nesmysl, ze "plochá křivka výkonu je zde znát jako sůl"?! Zamyslete se nekdy nad tim co pisete. Prirovnani "jako sul" se pouziva ve smyslu ze je neco potreba, a ne poznat. Jeste si to tu nejakej ichtyl precte a bude si myslet ze to tak ma bejt...

miRec
22. března • 14:19

Diky za vynikajuci test, urcite moze byt pomockou pri rozhodovani sa o kupe noveho auta. Tazko povedat, co ma skratka RS vyjadrovat v ponati marketingoveho oddelenia skodovky, pre mna je to rychly sedan (aj ked samozrejme ide o hatchback), takze sa stotoznujem s Vasim zaverom pre koho je auto urcene. Podla mojho nazoru ani predchadzajuca ORS nebola sportovym autom, ale len dobre motorizovanou Octaviou. V priamom porovnani s Leonom Cupra R to bolo naozaj velmi civilne auto. ORS II je jednym z kandidatov na moje dalsie auto a Vase nazory na 90% vyjadruju moje ocakavania. Trochu ma sklamal tah motora nad 200 km/h, s ostatnymi nedostatkami by som sa zrejme vedel zmierit. V teste casto spominate Golf GTI, ale jeho test som v archive nenasiel, nevedeli by ste sa viac rozpisat/doplnit test? (podla moznosti aj s videom). Kedze na mojom zozname je aj Focus ST, velmi by ma potesilo, keby ste zaradili aj jeho test. Uvedomujem si, ze zameranim ide o odlisne auta, avsak cenovka je velmi podobna. Na STcku mi vsak velmi vadi kvalita spracovania (zle licovanie plechovych a plastovych dielov), avsak sudiac podla podvozku civilneho Focusu 2,0, podvozok bude top. Aj ked ma dost prekvapili nie vzdy pozitivne ohlasy ostatnych medii, ktore prejavili skor sklamanie (vaecsina z nich vyslovila zaver, ze GTI je lepsia volba)...
Este raz dakujem za vyborny test, len tak dalej
PS: Ak mate niekto osobnu skusenost s ORS II alebo STckom, napiste. (Milan a Roman, dik)

Jirka
22. března • 20:41

Mám na to úplně stejný názor. Během 2-3 let plánuju tohle auto koupit (s malým miminem na krku má bohužel přednost větší byt  ). Nečekám výkony supersportu a závodění s ostatními řidiči. Mám rád decentní sportovní look, výkonovou rezervu pod kapotou, bohatou výbavu a hlavně praktický prostor, ideální v combi. Tohle auto 100% splňuje moje požadavky.
Co se týče ceny O2RS, připojuji jeden vlastní příspěvek z garáže:
Mnooo, jelikož se tady diskuze točí kolem všeho, jenom ne kolem O2RS, tak přispěju malou kalkulací. O2RS je výhodné auto, pokud počítáme Kč/hp. Srovnal jsem O2 Combi 2.0 FSI Elegance a O2 Combi RS. Elegance stojí 659900 Kč, RS 794900 Kč.
RS má navíc metalízu či jinou barvu (8500), autorádio Stream (11000), kožený volant (3500), malý kožený packet - řadící páka, brzda (3000), sedadla kombinace látka-kůže (22500), vkládané tkané koberce (1300), 17 palcová kola + sportovní podvozek (13600), ESP (12900), TPM (1800), xenony (19000), ostřikovače světlometů (3500).
Elegance má navíc tempomat (11000).
Když tyto verze dovybavím na stejnou úroveň, dostávám RS 805900 Kč, Elegance 760500 Kč. To znamená, že za stádo 50 koníků navíc připlatím 45400 Kč - A TO SE VYPLATÍ!!! Very Happy
Srovnejme např. s příplatkem 40000 Kč za rozdíl uctyhodných 13 koní mezi 1.6 MPI a 1.6 FSI. Sad
A to nepočítám spojler, prahové lišty, atd., za které se taky ještě doplácí.
A pro informaci - např. v VW Passatu si za "turbo navíc" zaplatíte 114300 Kč.
Soukromý názor - O2RS je super auto za super cenu.

klukjakobuk
22. března • 11:35

Napsané pěkně, žádný povrchní pohled a rychlé odbytí - za to 1 s *
Jen to video - zkoušeli jste tu maximálku v Německu na dálnici nebo na letištní ploše ? Jestli ne, tak pak jdete opravdu "dobrým" příkladem - a za to 5-
Tak jak to bylo ? A pravdu.

inkvizitor blbců
23. března • 10:10

prosimtě drž hubu

R
22. března • 15:12

Ješte jsem chtěl dodat, že test, jak byl napsán, nebyl vůbec špatný. Jen, je opravdu důležité testovat "maximálku", nebo si novináři potřebují léčit ego? Aby se pak mohli ve své branži mezi sebou špičkovat, kdo s čím kolik jel? Hm, s tím 240, hm, s tím jen 195, víc jsem z toho nevymáčkl... Pochybuju, že s každým jednotlivým vozem kvůli maximálce jezdíte do Německa, či si pronajímáte letiště, v běžném provozu je to přece více adrenalinové...Dělali jste si vůbec někdy takový malý marketingový průzkum, kolik lidí ve skutečnosti zajímá v testech potvrzení v-max udávaného výrobcem? Řekl bych, že spíše jízdní vlasnosti jako takové...

R
22. března • 14:46

"Opravdových 240 km/h se mi z vozu podařilo dostat jen na snad největším dálničním klesání v celé Evropě..."  Vždyť to sám napsal, že pane Jando? Takové klesání, tuším, se najde jen na D1...Tak, a teď očekávám výmluvy typu "vždyť to bylo v sobotu nebo v neděli brzy ráno při minimálním provozu..." Jenže náhoda je blbec, viz můj příspěvek výše o hlupákovi, který to na dálnici otočil a úplně ku..a čirou náhodou proti němu jelo auto. Při míjení jiného vozu v takové rychlosti, stačí, když foukne z pole trochu víc než očekáváte a odserou to třeba jiní. A pak se budete stydět za to, že jste byl někdy novinářem. Jestli jste těch 240 jel opravdu v Německu, předem se omlouvám. Ale život každého naučí krotit se a nešlapat lehkomyslně plyn k zemi. Jak to pak vysvětlíte příbuzným případných obětí? Prostě "Potřeboval jsem otestovat káru", to je životně důležité zjistit, jestli to těch 240 udělá...
Jinak takovou rychlostí, i větší, jsem měl možnost jet jako řidič i jako spolujezdec v Německu, takže jen tak neplácám, jen si myslím, že tady na tyto účely dálnice projektované nejsou. Vždyť i osobák proletí středovými svodidly jako papírem.  

Mirek-607
22. března • 23:46

Nerozumim teto vete: " Jestli jste těch 240 jel opravdu v Německu, předem se omlouvám." Jaky je rozdil z hlediska bezpecnosti v rychlosti 240 km/h v CR a v Nemecku? Ta rychlost je porad stejna, ridic take. Jedinym rozdilem jsou predpisy, a ty prece nedelaji z teto rychlosti v Nemecku bezpecnou ;)

Pokud jde o maximalni rychlost, tak hlavnim duvodem jejiho zkouseni, dle meho nazoru byla velmi dlouha diskuze na toto tema, nejen zde v garazi, ale i na jinych servrech, i zcela mimo internet. Problemem bylo, ze ORS II nedosahuje casto maximalni rychlosti udavane vyrobcem, udajne je toto vysledovano i u Golfu V GTI. Domnivam se tedy, ze hlavnim duvodem bylo overit nebo vyvratit tyto domnenky.

Vzhledem k tragedii, ktera postihla Vaseho pritele, chapu Vase rozhorceni. Presto bych si netroufl stavet umyslnou jizdu v protismeru na uroven velmi rychle jizdy po dalnici, zejmena bez znalosti dalsich okolnosti.

R
23. března • 0:53

Pokud p. Janda absolvoval test maximálky 240 v Německu, na úsecích dálnice, kde neplatí omezení rychlosti, a dálnice je i pro tuto rychlost stavěná s menší pravděpodobností ohrožení ostatních účastníků provozu, k tomu samozřejmě není co dodat, je to každého věc. Ale jezdit takovým tempem u nás a jěště to veřejně, ikdyž nepřímo psát, myslím, že není příliš vhodné. Samozřejmě, že takovou rychlost i u nás některé úseky snesou, ale je to navádění veřejnosti zkusit to také, nedejdože tak běžně jezdit.  
Nicméně p. Janda se zatím stále osobně nevyjádřil k výše položené otázce jiným kolegou, kdeže ten pokus o maximum absolvoval, takže zatím můžeme jen spekulovat, ikdyž možná daleko od pravdy nejsem.

Mirek-607
23. března • 22:52

Oni soucasne dalnice v Nemecku jsou stavene podle stejnych norem jako u nas. A ta rychlost neni tak uplne neomezena, ona je neomezena jen do okamziku, kdy se stane pruser, protoze nad doporucenou rychlosti 130 se meni odpovednost ridice. O tom, ze by se v Nemecku jezdilo nejak vyrazne jinak by se dalo spekulovat. Myslim, ze ty rozdily uz nejsou tak velke jako driv.
K te verejne prezentaci... Ja bych to taky verejne nenapsal (ani nezkousel ;) ). Souhlasim s tim, ze je to neprijemna chyba.

smx
22. března • 17:19

Vážený R, nepřipadáte si jako přehnaný moralista? Nechápu jakou souvislost má jízda v protisměru a překročení (dnes už dávno přežitého) rychlostního limitu. Pokud bychom uvažovali všichni jako Vy, tak by nám strach asi nedovolil na dálnici ani najíždět - srážka s protijedoucím vozidlem bude totiž smrtelná stejně ve 120 i ve 240. Bohužel stejně zcestně uvažuje i Policie ČR, pro kterou je jednodušší měřit překročení rychlosti na přehledných úsecích a dálnicích, než jakákoliv prevence a když na to přijde tak i rychlý a profesionální zásah při problémech na dálnici - když by totiž při Vámi popisovaném neštěstí byla Policie přítomna, tak pochybuji, že by se někdo pokoušel o obracení do protisměru. Zamyslete se nad tím, proč se z překračování rychlosti (i malého) dělá prohřešek společensky vysoce nebezpečný, zatímco jiné nešvary jsou tiše tolerovány. Je to stejně neefektivní jako nový silniční zákon - on ten starý nebyl špatný, jen nikdo nedohlížel na jeho dodržování - tak co se teď vlastně změní?

R
22. března • 18:27

Podívejte, nepřipadá, a myslím, že souvislost mezi rychlou jízdou či jízdou v protisměru jsem naznačil dostatečně. Jde tady totiž o náhodu, kterou člověk nepředpokládá, nebo si ji nechce připouštět, že se může stát. Ať už při velmi rychlé jízdě, byť na přímém, relativně bezpečném úseku dálnice (mám na mysli rychlosti zhruba 170 a více, kdy výrazně klesají manévrovací schopnosti většiny aut a kdy už nemusí bezpečně zareagovat na případnou překážku), nebo narazíte na dálnici na protisměrně jedoucí vozidlo, jak jsem popisoval (než si stačíte uvědomit, co tu pohledává, jste v něm). Nehoda, kterou jsem popisoval proběhla asi ve 110 u obou aut. Prostě můžete jet i pomaleji, než umožňují předpisy, ale když narazíte na blbce, můžete to šeredně odskákat. Viník nehody, jak už to bývá, přežil, i sám vystoupil, měl prostě bezpečnější auto, tak jaké zcestné úvahy! Myslíte, že by si troufl otočit se do protisměru ve Š 100? A ještě pro vysvětlení: řidič Superbu to otočil, protože dálnice byla už 5 hodin ucpaná od předchozí nehody kamionů. Kolona se už začínala prý pomalu rozjíždět, ale to mu bylo málo. Prostě jednal vědomě a úmyslně to otočil.    
Myslíte si, že když někdo kolem Vás na dálnici proletí 240 a vy zrovna jedete pouhých 130, že když Vás trefí zezadu, že se Vám nic nestane? Při rozdílu rychlostí 110? Pokud jde o příliš vysokou rychlost, ať už jedete kdekoli, vždy dopadnete Vy, či nevinní účastníci nehody HŮŘE, než když stejnou nehodu absolvujete při rozumné rychlosti. Vždyť spousta lidí rychlost kolem 180 u nás na dálnici bere jako úplně normální věc, zákony jsou přece od toho aby se porušovali, to je teprve vzrůšo! Zajeďte si do Švýcarska, je tam 120 a basta. A i bohatí si překračovat málokdy dovolí. Je to hlavně o mentalitě lidí, kteří si umějí vážit života. Tady nejde o zákony. Kdo je bude chtít porušit, stejně je poruší. Jde o to, že každého ůčastníka jakékoliv nehody se to dotkne na životě, ikdyž jde třeba jen o nervy při tahanici s pojišťovnou. Existují totiž lidé, kteří mají myšlení asi takové: "První jsem já a pak až ti ostatní. A to že je omezím, mě nezajímá." Smutné je, že s takovými se musí počítat i v běžném provozu. 

Peugeotak
22. března • 23:03

Nevim, tohle je věc každýho, dokud se samozřejmě neotáčí na dálnici..je to moje věc jestli jedu 130 nebo 180, to že to někdo "řekl" ještě nic neznamená, v zákonech je spousta kravin. Kdyby to auto mělo tak snížené manévrovací schopnosti, tak mu nikdo nedává xlitrový motor..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ohosovidaho
23. března • 14:41

Doufam ze za tento hloupy nazor shorite v pekle.

Diamant
22. března • 19:26

Keď sme už skĺzli od RS-y k dopravným predpisom. Povedal by som, že aj vo Švajčiarsku sa jazdí rýchlejšie. Prekvapilo ma, ako na niektorých uliciach Ženevy jazdia vodiči pomaly a inde rýchlo. Ale skoro som dôvod odhalil. Majú tam temer identické "vtáčie búdky" ako u nás. Takže až tak by som to Švajčiarsko za príklad nedával.

Ráďa
22. března • 11:19

Musím uznat, že se test povedl panu Jandovi pěkně  Líbí se mi, že motor neodbyl jen 2 holýma větama a pár čísly. A dal si záležet a vystihl celý jeho charakter, stejně jako celý naturel vozu. Takže bravo

Ráďa
22. března • 11:18

Musím uznat, že se test povedl panu Jandovi pěkně  Líbí se mi, že motor neodbyl jen 2 holýma větama a pár čísly. A dal si záležet a vystihl celý jeho charakter, stejně jako celý naturel vozu. Takže bravo

Roman
22. března • 9:58

Octavií II RS pár dní jezdím a pominu-li diskusi o vzhledu, jako o subjektivní veličině, myslím že se Pavel Janda velmi dobře trefil. Hlavní problém RS je v právě v tom názvu, od kterého mnozí očekávají něco jiného. Pro mne je to ale opravdu optimální auto. Dynamické, tiché (klad, který v testu postrádám), postytující radost z jízdy a přitom praktické a .....relativně úsporné.
PS.: Mimochodem včera jsem jezdil novou Alfou GT a pochvaloval jsem si jak dobře jsem koupil. Kromě atraktivního vnějšího vzhledu jsem mu nemohl přijít na jméno.

wolff
22. března • 10:40

I ty kecko... Srovnáváš nesrovnatelné... I se základní motorizací ej to vyzrálejší auto ta GT, než RSka...

Roman
22. března • 11:48

Wolfe, ano srovnávám 2 různá auta. Dvousedadlové kupé s kombíkem. Navíc benzin s dieselem.
To ale nic nemění na faktu, že obě se snaží nabídnout potěšení z jízdy. U Škody tomu říkají RS u Alfy GT a právě to je to co srovnávám. U RS i to izolované řízení dávalo podstatně víc informací a především nasměrovalo auto žádaným směrem. Těstový volant u alfy toho nebyl schopen. Podvozek se i na výborných Německých cestách. Udržet v zatáčce stopu bez korekcí byl problém a rychlení po 120 nestálo za nic. Sedadla se po prvním usazení zdála být perfektní, ale po dvou hodinách jízdy už jsem nemohl najít polohu. A tak bych mohl pokračovat. Prostě kromě atraktivního kabátu mi Alfa nic nenabídla a to jsem s ní nemusel jet na lyže.

belzebub
22. března • 14:03

pokud se nemýlím tak alfa gt je 2+2, ale to jen pro přesnost

belzebub
22. března • 14:05

No a jestli srovnáváte zrychlení dvoulitrového turbo benzinu a nafty(nejspíš 1.9jtd, že?) tak je to trochu mimo mísu

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka
11. května • 12:25

Proc myslis, ze srovnani dvou preplnovanych motoru se stejnym (nebo temer stejnym) objemem, je tak trochu mimo misu ?
Me to prijde ferovy. Mnohem ferovejsi nez srovnani preplnovane 1.9 v nafte s atmosferickou 1.6 v benzinu jen proto, ze maji podobny vykon
 

Roman
22. března • 18:35

Neporovnávám dva motory. Porovnávám pocity z vozidel, které by s označením RS  a GT měly být garantem jisté sporrtovnosti. Je to rozhodnutí Alfy, že do takového kupé dají diesel a nazvou to GT.

David
22. března • 17:10

Davno som sa takto dobre nezabavil.... Podla mna prave toto je porovnanie viac nez vyhovujuce.... podobny objem, oba su preplnovane... prave tu je mozne ukazat rozdiel medzi benzinom a naftou.
Co by nebolo mimo misu? 2.0 atmosfericky benzin vs. 1.9 JTD?

wolff
22. března • 14:42

Tak jak nemám rád naftu, tak si zrovna myslím, že má zajízdy to JTD možná i příjemnější chod než to 2,0 TFSI. Co se týká sedadel, tak až má RS velký pokrok (vidno z fotek), tak furt si myslím, že na automobilovou špičku (právě sedadla v GT nemá)... No možná máte milý pane už záda ze škodovek nenávratně poničena.
Co se týká odezvy řízení u GT...TO BYL DOBREJ VTIP, ale jinak je vidět, že plácáte pouze holé nesmysly.

Roman
22. března • 18:51

,,,,,ještě jedna věc mne u GT nepříjemně překvapila a sice aerodynamický hluk. Nějak jsem od aerodynamického kupé čekal víc. V porovnání s kombíkem s hagusama byl hlučnější. Teď nemám namysli hluk motoru. Tady je opravdu výrazný rozdíl dieselu a výborně odhlučněného TFSI. Myslím šustění prudícího vzduchu někde z oblasti zadních sloupků.

Roman
22. března • 18:27

Podívej Wolfe, nejsem testovací jezdec, ale pravidelně létám po Evropě a na letišti si vždcky půjčím auto, kterým pak jedu dál. Včera mne potěšil pracovník Sixtu ve Stuttgartu, který mi nabídl zbrusu nové GTéčko a opravdu jsem se na něj těšil. V principu jsem přesedl z RSky, která zůstala stát na letišti v Ruzyni. Očekával bych, že mi GT nabídne pozitivní emoce ze svezení a snad bylo oprávněné, že jsem od Alfy a atraktivní kupé karoserie očekával víc než od "rodinného kombíka". Opak byl pravdou a důvody jsem uvedl. Nejsem slepý fanda Škody, jen jsem si v tu chvíli uvědomil, že se v Boleslavi nemají za co stydět. Wolfe, víc nemám co říct a s touto diskusí končím.

mayklmaykl
22. března • 23:01

no já bych chod jtd s turbobenálem tfsi moc neporovnával..... tfsi je někde jinde a něco jiného....
mno a kdo se s gt svezl tak ví že žádný zázrak to není, je to nedotáčivé jako prase....tím nechci říct že rs je kdoví co, ale aspon se chová jako docela rychlý rodinný auto, kdežto gt je jen docela rychlý 2+2...nejsem fanda škodovky ani blbou náhodou ale gt nijak navrch nemá

Gonzaless
22. března • 10:50

"...a čo si, vojín wolff, predstavujete pod takým VYZRÁLEJŠÍ..?..."..

Votrapa
22. března • 12:50

To je snadné majore gonzalesi. Je to jako u hermelínu. Vyzrálejší znamená že za pár týdnů začne smrdět a pak se rozpadne a rozteče...

Prostě italové

JardaBar
21. března • 21:12

Ztotoznuji se skoro se vsim, je to fakt dobre napsany.   

¨JardaBar
21. března • 21:12

Ztotoznuji se skoro se vsim, je to fakt dobre napsany.   

Gor
21. března • 20:19

Ja nevim, mne tvar te charakteristiky pripomina tvar charakteristiky cize buzeneho stejnosmerneho elektromotoru http://spindlsor.mysteria.cz/charka.PNG
s tim se musi jezdit jak s lokomotivou

nick
21. března • 19:45

Clanek vyborny! Asi nejlepsi, jaky jsem doposud o O2 RS cetl po strance objektivnosti. RSu vsichni bud neprimerene vychvaluji nebo az prilis kritizuji. I to video je parada, takove byste meli pridat ke kazdem testu. Jinak mylsim, ze jste i vyborne vystihl ucel RSky. Bravo pane Janda

wolff
21. března • 20:02

Pane Janda, BRAVO!!!
Jinak tento příspěvek je pro měsignálem, že je pan Janda opravdu finančně za vodou a že bychom jsme se mohli dočkat dalších objektivních testů. Takhle mají být testy napsány a může se o nich diskutovat. Chlapci lepšíte se a začínám být přesvědčen, že jste poslední, co nejsou placeni škodovkou. Bravo ještě jednou. Už jsme z toho tak zblblí, že stačilo napsat !objektivní! test prakticky bez kritiky a působí to, jako by jste poslal škodovku do horoucích pekel. Není to tak,ale nezvyk je nezvyk. Jak jste sám napsal, člověk si zvykne na všechno...

Valdauf
21. března • 18:59

Tleskám,nádhernej testík bez zbytečnýho vzdychání nad tím,jak je Škodovka nadpozemská s mimozemskou technologií.Je jen škoda,že pan redaktor by se neuchytil v časopise Svět motorů nebo jiných,príma nezávislých,časopisech tohoto typu.Tam se kritika koncernu VW netoleruje.Nakonec jen pro zajímavost,už v roce 89 dělal Peugeot 405ku Mi 16 s dvoulitrem,kterej dával 163kW.Sedmnáct let zpoždění,ale konečně se začíná embéčko dotahovat Evropě.

Jirka
11. května • 12:19

Tys nekdy videl sportovni francouzsky auto ???

Tech
21. března • 19:39

Říkaj ti něco emise .........a s francouzama bych tady moc neoperoval.
Honda taky dělala 1,6  a měla 160HP...a dnes má slabší motory

Valdauf
22. března • 18:13

Kaťák to mělo a těch pár gramů zplodin svět nespasí a k tý hlučnosti,pokud by ste ten motor slyšeli,tak takovej nesmysl o hlučnosti nikdy neplácnete.No jo,klasika,jedna bába z pavlače povídala,že frantíci stojí za hovno,tak je to pravda.

Mirek-607
23. března • 22:43

Tech par gramu, jsou velikanske rozdily, casto vic, jak desetinasobky, doporucuji se podivat na hodnoty emisnich norem, nez tady budes neco takoveho psat. To vubec neni o Franticich, to se tyka vsech vyrobcu. Proste se musi vyrovnat s daleko prisnejimi kriterii pri vyvoji

Votrapa
22. března • 12:48

A nejen emise, ale i hlučnost, průběh výkonu a spotřeba paliva...
To vše ovlivňuje papírový maximální výkon motoru.

chlup
21. března • 16:17

nemůžu si pomoct a musím tu vyslepičit svůj názor na některé řidiče Ochcávek všeobecně. za tu dobu co jezdím sem se na dálnicích ještě nesetkal se slušným řidičem těchto bazarovejch hitů. všichni sou to děsný machři honící si ego tím, že každýho předjížděj i v těch nejhorších situacích ve kterých jsem nucen zabrzdit, pač kdyby mu z poza kopce někdo vylítnul, tak to odnesu já... sou to nevychovaný prasata a hovada!!! (ne všichni)

bojler
21. března • 18:04

ja mam nejhorsi zkusenosti s lagunistama

rosi
11. dubna • 16:19

depák ,nejhorší jsou řidiči "převlečených škodvek"
-VW a AUDI !!!! (všichni)

pete
21. března • 16:39

Jestli to nebude tím, že na dálnici moc často řidiči z poza kopce nelítaj

Jirka
11. května • 12:11

Ten z ty reklamy v TV co ma dobrou pojistku u "cesky" - tak ten by tam vylitnout mohl

R
22. března • 0:30

Chlapi, teď trošku mimo mísu, ale divili byste se, že takoví bezohlední a bezcitní hlupáci se najdou mezi námi, kteří odmítají stát v koloně kvůli nějaké bouračce jako ostatní a klidně to na dálnici otočí, a když někoho zabijí, tak ještě s klidným svědomím prohlásí, že to uplatí. 
Stalo se tak 18.12.2005 v 00.40 h na 127 km D1 ve směru na Prahu, kdy to otočil milý pan RNDr. Jiří Matějka ročník 1957 z Prahy ve fungl nové Š Superb a zabil v příjíždějícím Fiatu Brava mého 25-letého blízkého příbuzného. Tak co, také se vám z toho zvedá žaludek? A co rodičům toho kluka a dvěma lidem, kteří to ve Fiatu taktak přežili? Život Ondrovi už nikdo nevrátí, ale myslím, že by se měl každý, používající veřejné komunikace zamyslet nad svým jednáním, potažmo způsobem jízdy, jestli náhodou nemůže ublížit jiným. V Norsku je za úmyslné otočení vozidla na dálnici a zabití 20 let, u nás prý odejde s podmínkou, kde to žijeme??? 
Pan Matějka se nesnažil, kromě jiného, Fiatu ani vyhnout, měl na to další dva pruhy dálnice. Dosud rodinu nekontaktoval, ani se neomluvil. Takový člověk by si za volant už neměl nikdy sednout. Proto to zde uveřejňuji, možná to někdy zachrání jiné.

Wod
29. září • 8:44

Hezký den. Dovolte mi Vás pozvat do FB skupiny "Proti stavbám v rozporu se zákonem a územním plánem". Týká se i tohoto prispevku: https://www.facebook.com/groups/788758721540297/...

bery
22. března • 9:04

ten grázl dostal jenom rok natvrdo, chce se mi ztoho zvracet, dal bych mu nejméně 8let!

-LK-
22. března • 11:06

To je tenhle?
RNDr. Jiří Matějka, nar. 19.12.1957, bytem Praha 9-Čakovice, Cukerní 234

Vypadá na pěknýho lumpa.

Mirek-607
22. března • 23:46

Pokud jde opravdu o tuto osobu, tak za ni stoji mnohamilionove dluhy v kausach Ceskomoravska zasilatelska, encyklopedie Diderot atd...

R
22. března • 14:02

Ano, je to on. Lump? Velmi slabé slovo. Superba si prý koupil k narozeninám... Nejhezčí dárek ale dal rodičům Ondry pod stromeček, když jim ráno přišla policie oznámit tu novinu...no comment

bingo
22. března • 7:58

Tak to se stat v me rodine, tak si na nej nekde pockam a... Jenze to bych pak nakonec dostal nesrovnatene vic nez on

chlup
21. března • 16:47

však ty víš, jak sem to myslel... nepsal sem, že na dálnici lítaj zpoza kopce (což už snad ani nejde), může to bejt kdekoliv.

Milan K
21. března • 14:36

Dovolím si svůj příspěvek do mlýna
Výborná recenze pane Jando - jestli mohu říci svůj názor, zrajete jako víno  - recenze je dle mého soudu na velice dobré úrovni a člověk se z ní dozví Váš názor prakticky na vše co ho může zajímat. Video - prima
 Doplnil bych moje postřehy na nové RS. Měl jsem možnost důkladněji si nové RS vyzkoušet (měl jsem zapůjčeno na týdenní otestování - najeto cca 1300 km).
 Jistou "Neposlušnost" , drobné "úlety" a zvukové nepohodlí zádě mají dle mého názoru na svědomí skutečně pneumatiky o rozměru 18". První dva dny jsem válčil s naprosto přesně stejným problém jako popisujete. Nedalo mi to a nechal jsem přezout na standardní 17" a ejhle - alespon dle mého soudu se docílilo obrovské změny. Auto sice ani potom není "sametový" sedan, ale nepříjemné rázy, jistá neposlušnost a velký hluk od pneu byl tím ve velké míře eliminován. Za sebe tedy nedoporučuji doplácet za 18" kola - z mého pohledu jsou to zbytečně investované peníze - seriové 17" bohatě slouží i při vyšších dálničních rychlostech okolo 180-190 km/h.
 Stran motoru. Opět - bohužel - musím souhlasit. Auto které jsem měl k dispozici mělo najeto už přes 25.000 km. Vzhledem k tomu, že jsem narazil na stejné chování motoru stran pružnosti a maximální rychlosti (zrychlení do cca 210 km/h je v zásadě bezproblémové - ovšem po této hodnotě přijde jakýsi "zlom" a člověk má pocit že ztratil sílu. Šplhání se přes hranici 220 km/h mu činí již opravdu velký problém - ani přes velkou snahu se mi nepodařilo překročit rychlost 230 km/h - nemluvě o tom že zvukový projev již není příliš příjemný). Vyjádření v servisu bylo v zásadě : "to by mělo jet normálně 240 km/h". Nevím .. ať si každý po projetí udělá názor sám. Jsou občas syšet teorie o "povedeném" a "nepovedém" motoru, ty ale nemůžu relevantně hodnotit. Každopádně je fakt, že tato věc většinu motoristů u nás v ČR trápit nemusí - je dobré říct, že auto s velkým přehledem a klidem zrychlí i ze 180-190 - a to je hodnota která v drtivé většině případů dostačuje i na dálnice v Německu.
 Můj závěr ? Prakticky stejný jako u pana Jandy. Potenciálním kupcům doporučuji aby v RS nehledali vlastnosti přísně sportovního vozu, ale naopak spíše čekali velice kultivovaný a rychlý automobil s velikým kufrem, umožnující pohodlné svezení rodiny s dětmi k babičce, rychlé dálniční cestování dalece nad limitem evropských dálnic s možností dravějšího svezení po okreskách. Jako bonus k tomu připočítejte, že i při dravější jízdě je na benzínové turbo výtečná spotřeba (můj průměr při častém využívání max. potenciálu auta byl 10,5 l) . Nic více,  ale málo to rozhodně není. Poměr cena / výkon  je imho velice příznivý (doporučuji zapomenout na navigaci - je to úžasné lákadlo na zloděje), i když na druhou stranu vzhledem k slevám a akcím má zdatnou konkurenci i ve vyšší třídě automobilů (například Mazda6 2,3i , Avensis atd. atd.)  

R
21. března • 14:12

Základní výbava (RS): ESP včetně ABS+MBA+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR :
Možná už by bylo levnější použít rovnou pohon 4x4 . Ale trvalý, nikoli haldex. Autu s tímto výkonem by určitě neškodil a přibyl by zajímavý konkurent třeba Subaru Legacy. Takto jde zatím stále jen o vůz, který nechce příliš vybočovat ze své průměrnosti, aby se zalíbil širšímu okruhu zákazníků. 

Habakuk
21. března • 13:39

"Výborný charakter doplňovaly (na turbomotor) rychlé reakce na pokyny plynového pedálu a vcelku malé sklony k neposlušnosti, turbo si postavilo hlavu (tj. neroztočilo se optimálně rychle) jen zřídka...." - jak tomu rozumět? To je normální, že se turbo někdy neroztočí tak jak má?  Je to tak správně, nebo to je spíš závada?
 

zdenek
21. března • 13:52

Je myslena "turbodira", tu ma (vetsi ci mensi) kazdy turbomotor. Pokud slapnes na plyn tak nejaky cas trva nez se turbina roztoci.

lubos
23. března • 11:32

Kazdy turbomotor nie. Hlavne nie ten, ktory ma turbinu roztacanu nezavisle od motora :)

Mirek-607
23. března • 22:40

To ale neni turbo, ale kompresor, u turba je to mozne jedine s ALS (anti lag system), coz je system pouzivany u zavodnich aut.

Edvard Gottwald
21. března • 11:47

Cena v základní výbavě (Octavia RS): 754 900 Kč
Příplatková výbava: Aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech (2 000 Kč), Zadní stěrač Aero s ostřikovačem (2 700 Kč)...:)))


Tonda
21. března • 12:09

Tak to jsem se ani nevsiml,myslel jsem,ze s tim Skodavka uz skoncovala,na liftbacku je to fakt bes

Diamant
21. března • 23:22

Co mate proti zadnemu stieracu? Ved ho za tym kridlom temer nevidno!

RedRicK
22. března • 10:57

Prave to, ze defaultne sa tam nedava a potom chyba.

RRK

bingo
22. března • 11:09

Chyba jak komu...

asimov
21. března • 11:44

To tvrzení, že s tím lze prohánět BMW 330i je poněkud odvážné s ohledem na zrychlení 0-200. Jinak to asi pojede pěkně. Jen je fakt smutné, že dynamika aut celkově nikam nepostupuje (neberu v potaz kvality podvozku teď), přestože výkony stoupají. Ach ta hmotnost Mám dojem, že starý Golf I. GTI by těch 0-200 udělal rychleji..

GTI DSG
21. března • 11:31

moc hezky napsano :)

jestli to turbo nastupuje u 1500 otacek, tak to je moc hezky, me tak u 1700 - 1800... zeby VW vazne vylepsoval? :)

asimov
21. března • 11:21

Skutečně s tím nechcete něco udělat? to se nedá ve vyšších rozlišeních nad 1024*768 absolutně číst.....

PájaTHC
21. března • 11:32

Já mám 1600x1200 a naprosto v pohodě.
Video je pěkné, ale chybějící vzpěry kapoty mně fakt rozesmály.
Motor má (alespoň z toho videa celkem otřesný zvuk), ale hlavně mi přijde, že se mu nechce příliš do otáček... ale to možná klame to video.

stoural
21. března • 21:59

Mam taky 1600x1200 a a popisky pod fotkami se NEDAJI cist. I text clanku je dosti maly, diskuse nevyjimaje.

-LK-
21. března • 22:27

Ono stačí mít slušný prohlížeč a nastavit si minimální velikost písma zhruba na 9-10.

kriznik
21. března • 23:50

je selhani vyvojare tohohle webu ze nuti lidi nastavovat smysluplne pismo v prohlizeci
ja jsem si nastavil na precteni tyhle recenze pismo +2 od normalu
jine weby ctu samozrejme v defaultu, ale tohle titerne pismo se fakt neda....

vivat nekomu kdo ma rad :  style =font-size:8pt; ;)))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
-LK-
22. března • 8:04

Tenhle web je po technický stránce úplně v hajzlu. Např. v nemicrosoftích prohlížečích kvůli tuposti programátorů tohoto webu nefunguje hledání. Asi před dvěma rokama jsem přišel na to proč a poslal p. Brožovi mail, kde jsem popisoval, které JEDNO slovo je třeba změnit, aby to fungovalo. Nic. Pak jsem to poslal i p. Jandovi, můžo to tak rok zhruba být. Dosud se při pokročilém hledání místo výsledů objeví věta jak od absolventa zvláštní školy: "vyberte si co chete prohledat".

belzebub
22. března • 14:00

Nevím co vám vadí používám operu 8.5 a všechmo mi šlape v uplném pořádku. Možná by ste se měl podívat po nějakých pluginech

-LK-
22. března • 14:06

Jestli nevite, co mi vadi, tak si prectete jeste jednou muj prispevek. Vadi mi, ze uz leta nejde vyhledavat podrobne, vadi mi, ze je to kvuli tomu, ze to psal clovek, co o sve praci evidentne moc nevedel a vadi mi, ze prestoze jsem problem zanalyzoval a reseni posilal ruznym lidem, ze na to soudruzi z Brna pecu.
Nechapu, co do toho tahate nejaky pluginy, muj prohlizec zadne pluginy nepodporuje a navic nerozumim, co by podle vas ty kouzelne pluginy mely resit. Pridat do meho prohlizece zprznenou implementaci DOM ala MSIE? Problemy se maji resit a ne obchazet.

kriznik
24. března • 21:31

klidek posledni dobou se vyskytuje v diskusich mnoho novodobych expertu na prohlizece Opera/FF a pluginy/extense :))

holt spatne napsany web je vizitkou majitele a ani kvalitni obsah to proste nevyvazi

PájaTHC
22. března • 0:23

Možná to chce větší monitor...

Jirka
9. května • 16:48

7" nestaci ???

kriznik
24. března • 21:25

jasne kdyz ti nekdo nastavi font-size tak zmena monitoru ti urcite pomuze :)) experty opravdu miluju ;)

MMira
21. března • 11:20

je to náhoda, že dnes vyšel u konkurence test Focucu ST?

Joystick
21. března • 10:51

Ještě jedna pochvala pro p. Jandu. Skvěle napsáno. Vyvážený a velmi "čtivý" článek. Obvykle články jen očima "přeletím", tentokrát jsem to fakt přečetl úplně celý. Děkuji.
 

Mirko
21. března • 9:39

On je to jen předohrab? To se snad zbláznili, ne? Jak se ten výkon přenese na silnici? To zas bude kvílení pneumatik a očouzených silnic ...  
A proč tam nedali diesel? Bez toho to není žádnej sporťák. Škoda by se měla držet tradic. Fuj! 
 
 

El Carlos
11. května • 16:37

A co ti na benzínu přijde netradičního???

rosi
11. dubna • 16:10

tak se stim svez ty chytráku naftovej!Motor je dokonalej,a žádnej hnusnej rachotící,čoudící,nejedoucí chrochták k tomu nemuže čuchnout !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Diamant
21. března • 23:17

Ziadnen strach, ja sem tam jazdim aj predohrabom, co je tazsi a ma pod kapotou 200 kW a ide to. Takze 147 kW je silne v pohode!

Poky
21. března • 18:03

Diesel?! Nafta patří do kamen a ne do auta!  to akorát u fabie RS udělali tu hroznou chybu
A tradice je naopak benzín, z první ocktávky RS

xxx
21. března • 10:12

Kdyz jsem zminoval tady v garazi ze O2RS ma velke problemy dale akcelerovat pres 200km/h tak se tu skoro vsichni smali.
Ted to tu mate potvrzeny a je videt ze vetsina lidi v diskuzich s tim vozem ani nikdy nejela akorat blbe kecaj.
Pokud chcete auto ktery jede dobre i pres 200 tak se musite ohlednout ke konkurenci .
Motor TFSI proste na to nema je hold slabej jak presahne 5000 ot/min uz nema silu.
 

mrazik
21. března • 10:31

Ono u těchto aut je hlavním parametrem, aby to pořádně jelo přes 200 ? A kde se v česku takto projedeš ? Asi tak 5 sekund, než dojedeš jiné auto v levém pruhu nebo předjíždějící kamion

Jirka
11. května • 12:05

A nebo dojedes k dalsi uzavirce

Dusan
21. března • 17:15

Pokud je auto urcene na dalnicni jezdeni tak schopnost udrzovat stabilne cestovni rychlost 200km/hod bych v 21. stoleti povazoval skoro za samozrejmost. A minimalne papirove by s tim RSko nemelo mit problemy. Zrychlovat pomerne slusne i nad dvoustovkou dokaze i ma 180PS zcela nesportovni limuzina.

Tonda
21. března • 10:55

No pokud se to honosi nazvem RS tak urcite a taky se to nebude prodavat jenom v cesku a do germanie to neni nijak daleko ne?Pokud teda nebydlis v Ostrave.Sice sportovne vyhlizejici vuz si predstavuju jinak(Megane Sport,Focus RS,Subaru Impreza,Evo VIII....),ale uznavam,konecne hodne dobra nabidka od Skodovky a peknej,objektivni test

xxx
21. března • 10:48

Ne neni to hlavni parametr, ale vetsina lidi tady pise jak jim O2 RS jede v pohode dle tacho pres 260 a podobne, ale v realu jezdi s fabii HTP a jen blbe kecaji.
Kazdy od vozu pozaduje neco jinyho, proto me je jedno, ze to pres 200 nechce jet, to je parametr pouzitelny tak akorat v nemecku jak pises, ale kdyz jsem na to upozornil tak temer vsichni akorat blbe kecali jak jsem uplne mimo apodobne, ze o tom nemam ani sajnu pritom jsem s tim vozem jezdil. 

manga
21. března • 10:56

Máš recht, mě se zdá, že to moc nejede ani do 200, skoro mi to připomíná mou bývalou 320d...(od cca 160 do 200 km/h)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mayklmaykl
21. března • 12:43

no on tam mezi náma moc velkej rozdíl nebude...320d 120kw zrychluje 0-200km/h za 37s....
jinak RSko lenoch není,jede asi jako moje auto....

manga
21. března • 15:22

Jede jako tvoje 530i? Do stovky bych tomu věřil, ale pak bych tipoval že osmivál to RS rozcupuje...

ruby
21. března • 21:03

530i je řadový šestiválec

manga
22. března • 13:20

Taky jsem nejdřív myslel, že je to R6

Mirek-607
22. března • 7:56

Nejsem si jisty, ale myslim, ze Maykl ma starou s osmivalcem

mayklmaykl
22. března • 7:53

muj 3,0 ne je to V8, me to jede na každej kvalt 50...a mam jen 5ti kvaltovou verzi, řekl bych že to rso jede hodně podobně,do 100kmh nad 200km/h mi to ale jede líp...

vendyn
21. března • 10:09

S eds/asr to zrovna moc kvílet nebude.

R
21. března • 13:07

To je sice pekne ale zas vykon motora bude tak na 60% aby to nepiskalo

Zigi
21. března • 10:06

Zkousis to, ale flame asi nebude

Tech
21. března • 10:06

No ono se to  se 125kW TDíčkem prodávat má, takže buď v klidu.....

Koba
21. března • 9:19

Ja si nemozem pomoct, ale ta charakteristika motora mi velmi pripomina charakteristiku elektromotorov...
inak sa mi ten test celkom pacil... aj samotna O2RS sa mi paci... najviac ma ale potesilo video, lebo ako sa hovori, je lepsie raz vidiet ako stokrat pocut (citat)....

mrazik
21. března • 9:08

Jak jsem zahlédl nadpis, čekal jsem velkou diskuzi s různými názory atd., ale po přečtení článku skutečně není co dodat. Chvály není nikdy dost  a proto ještě jedna pochvala pro p. Jandu za skvělý test. Myslím, že krásně vyjádřil obě strany pohledu na O2 RS. Skvěle vyvážený test.

-Ferda-
21. března • 8:32

Je tu nějaký odborník, který by mi popsal, co jsou všechny ty zkratky ve výbavě RS ? A co mají za funkci (ESP včetně ABS+MBA+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR).

Marek_Litzman
21. března • 21:35

Nahoře v menu je odkaz "slovník". Doporučuji občas použít :). Neříkám, že je tam všechno, ale aspoň něco z toho byste tam našel :)

http://www.autorevue.cz/slovnik/

stealth
21. března • 9:07

No já bych to zkusil, kdyžtak mě kolegové (p)opraví
ABS- Anti Blokovací Systém, MBA - Mechanický brzdový asistent, EBV - rozdělovač brzdné síly, MSR - omezovač kroutícího momentu motoru, ASR - opak ABS takže protiprokluz, EDS - elektronická uzávěra diferenciálu (tady si nejsem jistý), HBA - hydraulický brzdový asistent, DSR - ťuká do volantu a dává Ti pokyny jak správně zvládnout smyk.
Pokud tyhlety systémy fakt montují všechny do auta za 750k, tak má u mě škodovka plusové body.
 

Diamant
21. března • 23:14

EDS je sucastou ASR. A akosi nejde mat pokope mechanicky aj hydraulicky BA. Jeden je u aut bez ABS a druhy s ABS.

Sutrak
22. března • 10:27

Naopak, ASR je soucasti EDS, mrkni do moznych vybav drivejsich O1

R.
27. března • 17:25

Přesně tak. Mám na Feldě ASR bez EDS. Dále ABS.
ABS a ASR bylo snad maximum, co se dalo na Feldu z výroby dát.

Diamant
21. března • 23:15

Sutrak - ten asistent pre rozjazd do kopca je HHC (Hill Hold Control)

Sutrak
22. března • 10:27

Ad HHC, mas recht

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
hite ssuioa
3. dubna • 15:54

skiellniej bisi maui kraka moka ju wiszilimsalo souperrr juso ale nu hi dlemnae hari wirisz

Sutrak
21. března • 14:13

Nu, myslim, ze HBA je brzdovy asistent pro rozjezd do kopce. Ad ASR, je to presne regulace pohonu pri prokluzu, neboli ubere Ti to plyn, pokud se jedno kolo na pohanene naprave toci rychleji nez druhe.

asimov
21. března • 11:53

Z řidiče se stává opička, která točí volantem

jansko
21. března • 14:42

jasné to frajer je ten čo jazdí na dacii, že?
Potom sa tí frajeri na okreskách vymlátia a horšie je že si to často odnesie aj ten čo je v tom nevinne.

stealth
21. března • 12:06

 jojo, to je přesné... Můžeš točit volantem, ale jen do té doby, než začne účinkovat DSR :)
Ale na druhou stranu, MSR se mi strašně líbilo, dáš na ledovém povrchu ze čtyřky dvojku a žádné zablokování kol se nekoná.
 

mayklmaykl
21. března • 8:04

to janda:opět musím uznat že jste napsal kvalitní test, žádné orgastické a nekritické vzdychání které není cizí spoustě jiných redaktorů nad tímhle autem....nad autem jste se zamyslel a popsal ho tak jak to je takže dík.
sám jsem se krátce rskem svezl takže test a verdikt je mi víc než bližší
TFSI....zkuste někdo zjistit něco o tomhle motoru, říká se že každý jede jinak,že určité kusy opravdu jedou jako bejk a jiné nic moc, to samé spotřeba, některé prý dokážou polykat i 25l jiné nejdou přes zminovaných 18l....diskutuje se o tom všude možně ale nikde žádné rozuzlení.
k podvozku bych řekl totéž je tuhý kde nemusí a houpe se tam kde nemá, stejně jako předchozí generace....ta byla ovšem podle mě ještě tužší...

Diamant
21. března • 23:11

mayklmaykl - ale ono sa to dá povedať o každom jednom aute či motore, že jeden ide a nežerie a iný zase žerie a nejde. Nebude to skôr o vodičovi? Raz som krásne sledoval, ako na jednom aute jazdil jeden človek a to auto žralo a jazdilo nič moc. Potom ho kúpil iný človek a prekvapivo tomu autu výrazne klesla spotreba a bolo celkom živé. Kde je asi ten problém? O dôveryhopdnosti informácií nepochybujem.

ACE.
21. března • 23:18

Samozřejmě řidič udělá propastný rozdíl, ale mám zkušenosti jak píšu výše se stejnou motorizací ve (stejných) vozidlech a rozdíly jsou hodně znát.

ACE.
21. března • 11:32

Konkrétně s tímto motorem nemám zkušenosti, ale s mot. O1 ano a tam sou sakra rozdíly. S 1,8 Turbo co vobčas používám jsou opravdu propastné rozdíly, jedna jede docela slušně - druhá je sakra utahaná (najeto mezi 20-50t). Nebo 1.6 74kW dokáže docela hravě přeakcelerovat 2l 85kW (ovšem ten v tomto případě na zrychlení 0-100 udělá i Felda). Takže rozdíly u mot. VW rozhodně jsou a ne malé.

Fanda
21. března • 12:11

Za vse muze kvalita a presnost nastaveni rozvodu, nic jineho.

Hugo
21. března • 7:58

Jsem rád, že je tu takové žihadlo s báječně velkým kufem. Nechtěli by s ním, pane Janda, jet katalánskou rally???  

Mitch
21. března • 2:51

diki za test a video, a ted definitivne vim ze to auto ani tento motor nechci

Mendy
11. května • 12:01

My vime. Ty nejspis mas Fabku 1.2 HTP a ta ti staci a po nicem jinem netouzis
 

Audipetr
21. března • 2:00

Test je dost kritickej, ale tak dobre napsanej, ze s nim v podstate nejde diskutovat... A z videa je videt, ze to ma autor fakt v ruce, to razeni a prace s plynem, to je jak z ucebnice... Diky tomu pusobi auto na videu paradoxne strasne ovladatelne... Autorevue by melo poradat letecky dny

Fakt super zabava na noc, skoro lepsi jak sex

HEKR
21. března • 1:09

Co zkusit davat kratke videa k clankum treba jako na Mobilmanii

Diamant
21. března • 23:06

Ja mám zase k mnohým videám k článkom výhradu. Kamera ani na chvíľku nepostojí, iba lieta sem a tam. Ako keby chcel redaktor splniť plán, tak to rýchlo natočí a hotovo. Pritom oko diváka pomaly ani nestihne zaregistrovať, o čo ide, z detailu je zrazu celé auto a len čo transfokátor zastane, už je tam strihnutý iný obraz. Býva dobrým zvykom používať transfokátor uvážlivo a pre začiatkom jeho pohybu ako aj po ukončení jeho pohybu treba na chvíľku počkať a až potom prestrihnúť.

HEKR
21. března • 23:37

jj. to je jasne, Myslel jsem to tak, ze se treba udela zaber interieru, dalsi video zaber exterieru, dalsi treba jak se do toho nastupuje atd..... je milion moznosti. Proste fotka nekdy nevyjadri vse

notebook.mail
28. března • 18:59

Taky by neskodil stativ, urcite by to prospelo...

s3z
21. března • 0:58

Tento test sa podaril a podla mna vystihuje podstatu ORS.
Nasiel som tam malu chybicku v zavere Kdyby se jmenova Octavia 2,0 TFSI.
 

Pickuper
22. března • 12:31

Test opravdu pěknej,ale to samochvála pana Jandy v úvodu to je teda mazec.Samochvála smrdí pane Janda!!

Jirka
21. března • 0:50

Už jsem chtěl redaktorům napsat, že na O2RS zapomněli. Nezapomněli.

George_Couser
21. března • 0:31

pjanda: Stalo za to nejit spat

pjanda
21. března • 0:33

Diky

MMira
21. března • 0:44

kdo že to říkal: lidé bděte? a stačí test O RS a lidé bdí. konečně se to podařilo.

Frogu.cz
21. března • 0:41

Jo jo :) Good test!

Doporučujeme

Články odjinud