Škoda Octavia RS definitivně se silným nafťákem

Před dvěma měsíci jsme vám jako první a jediní přinesli informaci o tom, že Škoda nasadí do své ostré verze modelu Octavia také naftový motor (celá zpráva). Nyní přinášíme další podrobnější informace. Škoda nakonec opravdu podlehla tlaku zákazníků a velkému hladu po naftových motorech a v lednu 2006 uvede na trh verzi Octavia RS s motorem 2.0 TDI o výkonu 125 kW (170 k), který disponuje točivým momentem 350 Nm. Bližší informace o dynamice tohoto vozu nejsou známy, je ale jasné, že proti verzi s motorem TFSI bude výrazně pomalejší a zrychlení 0-100 bude zvládat okolo 8 sekund, což je poměrně velký krok zpět.

Prozatím není ani jasné, zda bude možnost k této verzi objednat automatickou převodovku DSG, nebo zda bude disponovat pouze šestistupňovým manuálem. Cenu lze očekávat patrně jen mírně pod 750 tisíci Kč, už se stalo jakýmsi nepsaným pravidlem, že citelně slabší nafťáky jsou nabízeny téměř za stejné ceny jako silné benzinové motory.

Tip: Přečtěte si podrobnější informace o Octavii RS s dvoulitrovým turbomotorem.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků