Škoda Octavia RS definitivně se silným nafťákem

Před dvěma měsíci jsme vám jako první a jediní přinesli informaci o tom, že Škoda nasadí do své ostré verze modelu Octavia také naftový motor (celá zpráva). Nyní přinášíme další podrobnější informace. Škoda nakonec opravdu podlehla tlaku zákazníků a velkému hladu po naftových motorech a v lednu 2006 uvede na trh verzi Octavia RS s motorem 2.0 TDI o výkonu 125 kW (170 k), který disponuje točivým momentem 350 Nm. Bližší informace o dynamice tohoto vozu nejsou známy, je ale jasné, že proti verzi s motorem TFSI bude výrazně pomalejší a zrychlení 0-100 bude zvládat okolo 8 sekund, což je poměrně velký krok zpět.

Prozatím není ani jasné, zda bude možnost k této verzi objednat automatickou převodovku DSG, nebo zda bude disponovat pouze šestistupňovým manuálem. Cenu lze očekávat patrně jen mírně pod 750 tisíci Kč, už se stalo jakýmsi nepsaným pravidlem, že citelně slabší nafťáky jsou nabízeny téměř za stejné ceny jako silné benzinové motory.

Tip: Přečtěte si podrobnější informace o Octavii RS s dvoulitrovým turbomotorem.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků