Škoda Octavia RS bude mít kulaté mlhovky (spy photos)

Nová Škoda Octavia RS, model s nejvýkonnějším motorem této modelové řady, se představí na franfurtském autosalonu a do prodeje půjde záhy poté. Vůz bude vylepšen několika optickými doplňky a bude jej pohánět klasický koncernový dvoulitr 2.0 TFSI. (nové fotografie)
Škoda Octavia RS bude mít kulaté mlhovky (spy photos)

Spojlery, křídla...

První fotografie Octavie RS jsme ukázali nedávno; šlo o obrázky provedení kombi, které přijde na trh stejně jako liftback v září tohoto roku. Nyní přidáváme další obrázky, tentokrát liftbacku. Vůz bude doplněn originálními 17" litými koly - ty na obrázku jsou běžný standard, který je dostupný už nyní v sériovém provedení, proto předpokládáme, že finální RS dostane kola s odlišným designem.

Poznámka: Na nových fotografiích má modrá Octavia RS kombi stejná pětipaprsková kola jako liftback. Je proto možné, že je bude mít i finální model.

Dále vzhled doplní efektnější dvojitou rovnou koncovkou výfuku, sportovně laděným a sníženým podvozkem, novými nárazníky, křídlem a kulatými mlhovkami. Nebude chybět ani klasické logo VRS na přídi a zádi - ostatně už teď vidět na fotografiích, jen je maskováno. Interiér bezesporu doplní kožené a hliníkové doplňky, řidič a spolujezdec bude usazen do sportovních sedadel. Předpokládáme dostupnost jen v několika vybraných barvách, mimo červené a modré také černé a stříbrné. 

Dvoulitrové turbo

Už nyní máme potvrzeno, že RS bude vybaveno motorem 2.0 TFSI s výkonem 147 kW a točivým momentem 280 Nm. Stovku očekáváme stejně jako u Golfu GTI za 7,2 s se šestistupňovým manuálem a udávanou kombinovanou spotřebu okolo osmi litrů. Současná Octavia RS je vybavena motorem 1.8T s výkonem 132 kW a točivým momentem 235 Nm; motor je spojen s pětistupňovým manuálem. S tímto agregátem zvládne vůz stovku za 7,9 s (kombi 8,0 s).

Současné RS stojí lehce přes 730 tisíc korun v provedení liftback, výbava je ale téměř maximální, nechybí ani ESP, climatronic či xenony. Cenu nového RS lze odhadovat někde na stejné úrovni, ale v horší výbavě, resp. podobné, jakou má Volkswagen Golf GTI se stejným motorem (bez xenonů, pouze climatic apod.).

Špionážní fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Starší fotografie Octavie RS kombi od našeho čtenáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků