Škoda Octavia RS bude mít kulaté mlhovky (spy photos)

Nová Škoda Octavia RS, model s nejvýkonnějším motorem této modelové řady, se představí na franfurtském autosalonu a do prodeje půjde záhy poté. Vůz bude vylepšen několika optickými doplňky a bude jej pohánět klasický koncernový dvoulitr 2.0 TFSI. (nové fotografie)
Škoda Octavia RS bude mít kulaté mlhovky (spy photos)

Spojlery, křídla...

První fotografie Octavie RS jsme ukázali nedávno; šlo o obrázky provedení kombi, které přijde na trh stejně jako liftback v září tohoto roku. Nyní přidáváme další obrázky, tentokrát liftbacku. Vůz bude doplněn originálními 17" litými koly - ty na obrázku jsou běžný standard, který je dostupný už nyní v sériovém provedení, proto předpokládáme, že finální RS dostane kola s odlišným designem.

Poznámka: Na nových fotografiích má modrá Octavia RS kombi stejná pětipaprsková kola jako liftback. Je proto možné, že je bude mít i finální model.

Dále vzhled doplní efektnější dvojitou rovnou koncovkou výfuku, sportovně laděným a sníženým podvozkem, novými nárazníky, křídlem a kulatými mlhovkami. Nebude chybět ani klasické logo VRS na přídi a zádi - ostatně už teď vidět na fotografiích, jen je maskováno. Interiér bezesporu doplní kožené a hliníkové doplňky, řidič a spolujezdec bude usazen do sportovních sedadel. Předpokládáme dostupnost jen v několika vybraných barvách, mimo červené a modré také černé a stříbrné. 

Dvoulitrové turbo

Už nyní máme potvrzeno, že RS bude vybaveno motorem 2.0 TFSI s výkonem 147 kW a točivým momentem 280 Nm. Stovku očekáváme stejně jako u Golfu GTI za 7,2 s se šestistupňovým manuálem a udávanou kombinovanou spotřebu okolo osmi litrů. Současná Octavia RS je vybavena motorem 1.8T s výkonem 132 kW a točivým momentem 235 Nm; motor je spojen s pětistupňovým manuálem. S tímto agregátem zvládne vůz stovku za 7,9 s (kombi 8,0 s).

Současné RS stojí lehce přes 730 tisíc korun v provedení liftback, výbava je ale téměř maximální, nechybí ani ESP, climatronic či xenony. Cenu nového RS lze odhadovat někde na stejné úrovni, ale v horší výbavě, resp. podobné, jakou má Volkswagen Golf GTI se stejným motorem (bez xenonů, pouze climatic apod.).

Špionážní fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Starší fotografie Octavie RS kombi od našeho čtenáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků