Škoda Octavia RS bude mít kulaté mlhovky (spy photos)

Nová Škoda Octavia RS, model s nejvýkonnějším motorem této modelové řady, se představí na franfurtském autosalonu a do prodeje půjde záhy poté. Vůz bude vylepšen několika optickými doplňky a bude jej pohánět klasický koncernový dvoulitr 2.0 TFSI. (nové fotografie)
Škoda Octavia RS bude mít kulaté mlhovky (spy photos)

Spojlery, křídla...

První fotografie Octavie RS jsme ukázali nedávno; šlo o obrázky provedení kombi, které přijde na trh stejně jako liftback v září tohoto roku. Nyní přidáváme další obrázky, tentokrát liftbacku. Vůz bude doplněn originálními 17" litými koly - ty na obrázku jsou běžný standard, který je dostupný už nyní v sériovém provedení, proto předpokládáme, že finální RS dostane kola s odlišným designem.

Poznámka: Na nových fotografiích má modrá Octavia RS kombi stejná pětipaprsková kola jako liftback. Je proto možné, že je bude mít i finální model.

Dále vzhled doplní efektnější dvojitou rovnou koncovkou výfuku, sportovně laděným a sníženým podvozkem, novými nárazníky, křídlem a kulatými mlhovkami. Nebude chybět ani klasické logo VRS na přídi a zádi - ostatně už teď vidět na fotografiích, jen je maskováno. Interiér bezesporu doplní kožené a hliníkové doplňky, řidič a spolujezdec bude usazen do sportovních sedadel. Předpokládáme dostupnost jen v několika vybraných barvách, mimo červené a modré také černé a stříbrné. 

Dvoulitrové turbo

Už nyní máme potvrzeno, že RS bude vybaveno motorem 2.0 TFSI s výkonem 147 kW a točivým momentem 280 Nm. Stovku očekáváme stejně jako u Golfu GTI za 7,2 s se šestistupňovým manuálem a udávanou kombinovanou spotřebu okolo osmi litrů. Současná Octavia RS je vybavena motorem 1.8T s výkonem 132 kW a točivým momentem 235 Nm; motor je spojen s pětistupňovým manuálem. S tímto agregátem zvládne vůz stovku za 7,9 s (kombi 8,0 s).

Současné RS stojí lehce přes 730 tisíc korun v provedení liftback, výbava je ale téměř maximální, nechybí ani ESP, climatronic či xenony. Cenu nového RS lze odhadovat někde na stejné úrovni, ale v horší výbavě, resp. podobné, jakou má Volkswagen Golf GTI se stejným motorem (bez xenonů, pouze climatic apod.).

Špionážní fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Starší fotografie Octavie RS kombi od našeho čtenáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků