Bez této Octavie RS by se Škoda při rallye neobešla. A to má jen turbodiesel

Škoda nám ukazuje, jako techniku používají v rallye její tovární piloti k průzkumu rychlostních zkoušek. Celkem bez překvapení se jedná o docela standardní Octavii RS.

Průzkum rychlostní zkoušky a důkladná příprava rozpisu jsou nedílnou součástí přípravy každé rallye posádky. V rámci svého továrního týmu nám nyní Škoda dopřává detailnější pohled na auto, které jakožto takzvaný „tréninkáč“ používají k výše zmíněnému účelu její posádky. Ještě před ostrým nasazením závodní Fabie R5 na trať má totiž hlavní slovo vcelku normální Octavia RS.

Ještě předtím, než začne samotná rallye, mají posádky možnost projet si trať soutěže za normálního provozu a připravit si rozpis – proces označovaný jako „recce“ (čti „reki“), z anglického reconnaissance (průzkum). K tomu samozřejmě potřebují nějaké běžné auto, byť s některými dodatečnými úpravami.

Poprvé za volantem Škody Scala 1.0 TSI: Golf z Boleslavi má dobře našlápnuto!

Poprvé za volantem Škody Scala 1.0 TSI: Golf z Boleslavi má dobře našlápnuto!

Není asi překvapením, že tovární posádky Škody používají k recce zrovna Octavii RS. Přesněji se pak jedná o verzi 2.0 TDI 4×4. Proč diesel? Nejvýkonnější naftová verze o výkonu 135 kW (184 koní) nabízí pohon všech kol a podle automobilky tak zajišťuje nutnou odolnost a schopnosti k efektivnímu průzkumu náročných rychlostních zkoušek světové rallye.

Jelikož se Octavia RS určená pro recce musí vypořádat i se šotolinovými zkouškami, oproti sérii někdy používá i menší disky o 16 palcích a pneumatiky s vyšším profilem. Ty jsou pro rozbité asfaltové silnice nebo právě šotolinové „erzety“ mnohem vhodnější než standardní 18- či 19palcové disky. Mimo to se tato Octavia vyznačuje i jinými tlumiči a ochrannými kryty motoru, převodovky a zadního diferenciálu.

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Při recce jízdách platí všechna pravidla silničního provozu, včetně rychlostních limitů, jejichž dodržování pořadatel rallye sleduje pomocí GPS. Posádky pak nejen poznávají trať, ale hlavně pilují rozpis a poznámky v něm, aby je při ostré soutěžní jízdě nic nepřekvapilo. Při prvním průjezdu diktuje jezdec poznámky spolujezdci, který si je zapisuje. Při druhém je pak spolujezdec nahlas předčítá a pilot je dál zpřesňuje a opravuje.

Tento proces přípravy by se nakonec neobešel bez dodatečné výbavy, kterou tato Octavia RS používá. Pro noční tréninky a sníženou viditelnost je auto vybaveno dvojicí přídavných LED světlometů v masce chladiče. A kvůli nutnosti precizní práce s rozpisem trati se do interiéru nastěhovaly také tripmastery, které pomáhají přesně měřit čas a vzdálenosti na rychlostních zkouškách.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků