Bez této Octavie RS by se Škoda při rallye neobešla. A to má jen turbodiesel

Škoda nám ukazuje, jako techniku používají v rallye její tovární piloti k průzkumu rychlostních zkoušek. Celkem bez překvapení se jedná o docela standardní Octavii RS.

Průzkum rychlostní zkoušky a důkladná příprava rozpisu jsou nedílnou součástí přípravy každé rallye posádky. V rámci svého továrního týmu nám nyní Škoda dopřává detailnější pohled na auto, které jakožto takzvaný „tréninkáč“ používají k výše zmíněnému účelu její posádky. Ještě před ostrým nasazením závodní Fabie R5 na trať má totiž hlavní slovo vcelku normální Octavia RS.

Ještě předtím, než začne samotná rallye, mají posádky možnost projet si trať soutěže za normálního provozu a připravit si rozpis – proces označovaný jako „recce“ (čti „reki“), z anglického reconnaissance (průzkum). K tomu samozřejmě potřebují nějaké běžné auto, byť s některými dodatečnými úpravami.

Poprvé za volantem Škody Scala 1.0 TSI: Golf z Boleslavi má dobře našlápnuto!

Poprvé za volantem Škody Scala 1.0 TSI: Golf z Boleslavi má dobře našlápnuto!

Není asi překvapením, že tovární posádky Škody používají k recce zrovna Octavii RS. Přesněji se pak jedná o verzi 2.0 TDI 4×4. Proč diesel? Nejvýkonnější naftová verze o výkonu 135 kW (184 koní) nabízí pohon všech kol a podle automobilky tak zajišťuje nutnou odolnost a schopnosti k efektivnímu průzkumu náročných rychlostních zkoušek světové rallye.

Jelikož se Octavia RS určená pro recce musí vypořádat i se šotolinovými zkouškami, oproti sérii někdy používá i menší disky o 16 palcích a pneumatiky s vyšším profilem. Ty jsou pro rozbité asfaltové silnice nebo právě šotolinové „erzety“ mnohem vhodnější než standardní 18- či 19palcové disky. Mimo to se tato Octavia vyznačuje i jinými tlumiči a ochrannými kryty motoru, převodovky a zadního diferenciálu.

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Při recce jízdách platí všechna pravidla silničního provozu, včetně rychlostních limitů, jejichž dodržování pořadatel rallye sleduje pomocí GPS. Posádky pak nejen poznávají trať, ale hlavně pilují rozpis a poznámky v něm, aby je při ostré soutěžní jízdě nic nepřekvapilo. Při prvním průjezdu diktuje jezdec poznámky spolujezdci, který si je zapisuje. Při druhém je pak spolujezdec nahlas předčítá a pilot je dál zpřesňuje a opravuje.

Tento proces přípravy by se nakonec neobešel bez dodatečné výbavy, kterou tato Octavia RS používá. Pro noční tréninky a sníženou viditelnost je auto vybaveno dvojicí přídavných LED světlometů v masce chladiče. A kvůli nutnosti precizní práce s rozpisem trati se do interiéru nastěhovaly také tripmastery, které pomáhají přesně měřit čas a vzdálenosti na rychlostních zkouškách.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 150 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků