Základní užitné vlastnosti Octavie RS se nemění. Model 4x4 je k dispozici výhradně s automatem DSG6.

Základní užitné vlastnosti Octavie RS se nemění. Model 4x4 je k dispozici výhradně s automatem DSG6.

Škoda Octavia RS 2.0 TDI dostala pohon všech kol

Škoda Octavia RS nyní může mít i pohon 4x4, ale prozatím jen s motorem 2.0 TDI a s automatem DSG.

Poprvé v historii můžete mít Škodu Octavia RS s pohonem všech kol. Je to vůbec první model RS automobilky Škoda, který má poháněné obě nápravy. První RS 4x4 dostala motorizace 2.0 TDI 135 kW (184 k) a k dispozici je prozatím výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG se systémem tzv. mokrých spojek.

OcCRS_4x4.jpgOcRS_4x4.jpg
Pohon 4x4 si nyní můžete přikoupit i k Octavii RS s motorem 2.0 TDI. Dostanete ho ale jen s šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG

Pohon 4x4 bude k dispozici pro liftback i combi Octavie RS. Základní parametry motoru se nemění, pořád má točivý moment 380 Nm v rozmezí 1750 až 3250 ot./min. Z 0 na 100 km/h nyní zrychlí za 7,6 sekundy a rozjede se na 228 km/h.

Škoda uvádí normovanou kombinovanou spotřebu 4,9 litru na 100 km, čemuž odpovídají emise 129 g/km CO2. Octavia RS má i s pohonem 4x4 elektronický diferenciál se systémem XDS+.

Cenu příplatku za verzi 4x4 ještě neznáme. Uvidíme, jestli časem dorazí čtyřkolka i k motoru 2.0 TSI a jestli bude k dispozici i s manuální převodovkou. O existenci Octavie RS s pohonem 4x4 se vědělo už dříve, ale ještě nebyla schválená sériová výroba.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud