Škoda Octavia RS 2.0 TDI dostala pohon všech kol

Škoda Octavia RS nyní může mít i pohon 4x4, ale prozatím jen s motorem 2.0 TDI a s automatem DSG.
Základní užitné vlastnosti Octavie RS se nemění. Model 4x4 je k dispozici výhradně s automatem DSG6.

Poprvé v historii můžete mít Škodu Octavia RS s pohonem všech kol. Je to vůbec první model RS automobilky Škoda, který má poháněné obě nápravy. První RS 4x4 dostala motorizace 2.0 TDI 135 kW (184 k) a k dispozici je prozatím výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG se systémem tzv. mokrých spojek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohon 4x4 si nyní můžete přikoupit i k Octavii RS s motorem 2.0 TDI. Dostanete ho ale jen s šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG

Pohon 4x4 bude k dispozici pro liftback i combi Octavie RS. Základní parametry motoru se nemění, pořád má točivý moment 380 Nm v rozmezí 1750 až 3250 ot./min. Z 0 na 100 km/h nyní zrychlí za 7,6 sekundy a rozjede se na 228 km/h.

Retro | Škoda | Sportovní auta | Zajímavosti | Fascinace

Galerie: Škoda vyráběla rychlá auta vždy, jen se nejmenovala RS

Škoda uvádí normovanou kombinovanou spotřebu 4,9 litru na 100 km, čemuž odpovídají emise 129 g/km CO2. Octavia RS má i s pohonem 4x4 elektronický diferenciál se systémem XDS+.

Cenu příplatku za verzi 4x4 ještě neznáme. Uvidíme, jestli časem dorazí čtyřkolka i k motoru 2.0 TSI a jestli bude k dispozici i s manuální převodovkou. O existenci Octavie RS s pohonem 4x4 se vědělo už dříve, ale ještě nebyla schválená sériová výroba.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků