Škoda Octavia RS 2.0 TDI dostala pohon všech kol

Škoda Octavia RS nyní může mít i pohon 4x4, ale prozatím jen s motorem 2.0 TDI a s automatem DSG.
Základní užitné vlastnosti Octavie RS se nemění. Model 4x4 je k dispozici výhradně s automatem DSG6.

Poprvé v historii můžete mít Škodu Octavia RS s pohonem všech kol. Je to vůbec první model RS automobilky Škoda, který má poháněné obě nápravy. První RS 4x4 dostala motorizace 2.0 TDI 135 kW (184 k) a k dispozici je prozatím výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG se systémem tzv. mokrých spojek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohon 4x4 si nyní můžete přikoupit i k Octavii RS s motorem 2.0 TDI. Dostanete ho ale jen s šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG

Pohon 4x4 bude k dispozici pro liftback i combi Octavie RS. Základní parametry motoru se nemění, pořád má točivý moment 380 Nm v rozmezí 1750 až 3250 ot./min. Z 0 na 100 km/h nyní zrychlí za 7,6 sekundy a rozjede se na 228 km/h.

Galerie: Škoda vyráběla rychlá auta vždy, jen se nejmenovala RS

Galerie: Škoda vyráběla rychlá auta vždy, jen se nejmenovala RS

Škoda uvádí normovanou kombinovanou spotřebu 4,9 litru na 100 km, čemuž odpovídají emise 129 g/km CO2. Octavia RS má i s pohonem 4x4 elektronický diferenciál se systémem XDS+.

Cenu příplatku za verzi 4x4 ještě neznáme. Uvidíme, jestli časem dorazí čtyřkolka i k motoru 2.0 TSI a jestli bude k dispozici i s manuální převodovkou. O existenci Octavie RS s pohonem 4x4 se vědělo už dříve, ale ještě nebyla schválená sériová výroba.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků