Škoda Octavia RS je zpátky na scéně. S filtrem pevných částic a bez dieselu

Také Škoda Octavia RS se musela přizpůsobit přísnějším emisním limitům. Nejnovější ceník zahrnuje pouze benzinovou verzi, ta naftová zatím chybí.

Na stránkách Škody byste v době vydání tohoto článku našli ceník Octavie RS platný od listopadu loňského roku, od té doby se ale hodně změnilo. Předně už neexistuje RS 245, což bylo 180kilowattové provedení s lepším předním diferenciálem nabízené po boku standardní verze (169 kW). RS je nyní už pouze jedno a má 180 kW.

O pohon předních kol se stará dvoulitr TSI, v rámci změn souvisejících s přechodem na přísnější normu si však k čistějším emisím pomáhá filtrem pevných částic. Standardem je manuální šestikvalt a za příplatek 50.000 Kč dostanete sedmistupňové DSG. Vůz začíná na částce 766.900 Kč, což je v porovnání s RS 245 o 15.000 Kč méně. Výbava se však liší.

Nová Škoda Octavia RS se prý turbodieselu nevzdá. Může mít až 200 koní

Nová Škoda Octavia RS se prý turbodieselu nevzdá. Může mít až 200 koní

Kola jsou litá 18palcová místo 19palcových, čalounění dříve kombinovalo kůži a Alcantaru (nyní za 7500 Kč) a přední sedadla byla elektricky nastavitelná. Dnes je tato komfortní funkce součástí paketu RS Plus Challenge za 37.500 Kč, nebo samostatně za 30.000 Kč. V nejnovějším ceníku chybí zmínka o diferenciálu VAQ, podle informací českého zastoupení Škody je však zahrnut ve standardu.

Zřejmě nejrychlejší sanitka v Česku! Octavia RS má 400 koní, jezdí v Říčanech

Zřejmě nejrychlejší sanitka v Česku! Octavia RS má 400 koní, jezdí v Říčanech

Klíčové prvky standardní výbavy také zůstávají. Očekávat můžete sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, automatickou dvozónovou klimatizaci, tempomat, vyhřívaná přední sedadla, sportovní podvozek, LED světlomety, barevný Maxi Dot, bezklíčové odemykání a startování, a přibyla možnost volby jízdních režimů Driving Mode Select (dřív součástí paketu RS Challenge, společně s adaptivními tlumiči DCC, nebo samostatně).

Škoda Octavia RS TDI může mít zvuk jako benzínový osmiválec

Škoda Octavia RS TDI může mít zvuk jako benzínový osmiválec

Možná si říkáte, kde jsou ceny naftové verze, která v nabídce Octavie RS figuruje už od předchozí generace. Zatím chybí, ale pouze z důvodu postupné homologace vozů podle přísnější emisní normy. Stále jde o dvoulitrové TDI, standardem je pohon předních kol a chybět nebude ani čtyřkolka. Novinkou je kombinace výhradně s převodovkou DSG - s předokolkou s přímým řazením se již nadále nepočítá.

Škoda Octavia RS - technická data a české ceny k 19.10.2019
Zdvihový objem [cm3] 1984 1984
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 180/- 180/-
Točivý moment [N.m/min] 370/1600-4300 370/1600-4300
Převodovka 6M 7A
Maximální rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,6 6,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,7-6,8 6,1-6,2
Základní cena [Kč] 766.900 816.900
Příplatek za kombi činí 35.000 Kč. Tech. data pocházejí z německého konfigurátoru.

 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků