Škoda Octavia RS je zpátky na scéně. S filtrem pevných částic a bez dieselu

Také Škoda Octavia RS se musela přizpůsobit přísnějším emisním limitům. Nejnovější ceník zahrnuje pouze benzinovou verzi, ta naftová zatím chybí.

Na stránkách Škody byste v době vydání tohoto článku našli ceník Octavie RS platný od listopadu loňského roku, od té doby se ale hodně změnilo. Předně už neexistuje RS 245, což bylo 180kilowattové provedení s lepším předním diferenciálem nabízené po boku standardní verze (169 kW). RS je nyní už pouze jedno a má 180 kW.

O pohon předních kol se stará dvoulitr TSI, v rámci změn souvisejících s přechodem na přísnější normu si však k čistějším emisím pomáhá filtrem pevných částic. Standardem je manuální šestikvalt a za příplatek 50.000 Kč dostanete sedmistupňové DSG. Vůz začíná na částce 766.900 Kč, což je v porovnání s RS 245 o 15.000 Kč méně. Výbava se však liší.

Nová Škoda Octavia RS se prý turbodieselu nevzdá. Může mít až 200 koní

Nová Škoda Octavia RS se prý turbodieselu nevzdá. Může mít až 200 koní

Kola jsou litá 18palcová místo 19palcových, čalounění dříve kombinovalo kůži a Alcantaru (nyní za 7500 Kč) a přední sedadla byla elektricky nastavitelná. Dnes je tato komfortní funkce součástí paketu RS Plus Challenge za 37.500 Kč, nebo samostatně za 30.000 Kč. V nejnovějším ceníku chybí zmínka o diferenciálu VAQ, podle informací českého zastoupení Škody je však zahrnut ve standardu.

Zřejmě nejrychlejší sanitka v Česku! Octavia RS má 400 koní, jezdí v Říčanech

Zřejmě nejrychlejší sanitka v Česku! Octavia RS má 400 koní, jezdí v Říčanech

Klíčové prvky standardní výbavy také zůstávají. Očekávat můžete sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, automatickou dvozónovou klimatizaci, tempomat, vyhřívaná přední sedadla, sportovní podvozek, LED světlomety, barevný Maxi Dot, bezklíčové odemykání a startování, a přibyla možnost volby jízdních režimů Driving Mode Select (dřív součástí paketu RS Challenge, společně s adaptivními tlumiči DCC, nebo samostatně).

Škoda Octavia RS TDI může mít zvuk jako benzínový osmiválec

Škoda Octavia RS TDI může mít zvuk jako benzínový osmiválec

Možná si říkáte, kde jsou ceny naftové verze, která v nabídce Octavie RS figuruje už od předchozí generace. Zatím chybí, ale pouze z důvodu postupné homologace vozů podle přísnější emisní normy. Stále jde o dvoulitrové TDI, standardem je pohon předních kol a chybět nebude ani čtyřkolka. Novinkou je kombinace výhradně s převodovkou DSG - s předokolkou s přímým řazením se již nadále nepočítá.

Škoda Octavia RS - technická data a české ceny k 19.10.2019
Zdvihový objem [cm3] 1984 1984
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 180/- 180/-
Točivý moment [N.m/min] 370/1600-4300 370/1600-4300
Převodovka 6M 7A
Maximální rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,6 6,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,7-6,8 6,1-6,2
Základní cena [Kč] 766.900 816.900
Příplatek za kombi činí 35.000 Kč. Tech. data pocházejí z německého konfigurátoru.

 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků