Prodloužená Škoda Octavia oficiálně: Vypadá jako RS, v Evropě ji ale nečekejte

I poslední generace Octavie chce čínské publikum zaujmout větším prostorem uvnitř.

Na čínském trhu si zákazníci potrpí na více místa vzadu a nejedna automobilka tak odpovídá na poptávku specifickými modely s prodlouženým rozvorem. Škoda není výjimkou a delší verze se nyní dočkala i poslední čtvrtá generace Octavie. Od standardního modelu ji bude v nabídce mimo jiné odlišovat dodatek Pro.

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Hlavní předností Octavie Pro je tedy o 44 mm delší rozvor (2730 mm), který prodlužuje celkovou délku liftbacku o 64 mm (4753 mm). Standardně je přitom čínská verze Pro vybavena agresivnějšími nárazníky z Octavie RS, a to v možné kombinaci s černou střechou, černými kryty zrcátek a litými koly o průměru až 18 palců. LED osvětlení vpředu i vzadu s krystalickými prvky je taky standardem.

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Bohatší výbavu Octavie Pro na čínském trhu představuje i multifunkční tříramenný sportovní volant a 12palcový infotainment, přičemž volitelně si zákazníci zvolí i 10,25palcový digitální přístrojový štít nebo head-up displej. Ve výbavě pak nechybí ani elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním a ventilací nebo elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru.

Škody 763 se bála i Veřejná bezpečnost. Mohla patřit k nejrychlejším autům u nás

Škody 763 se bála i Veřejná bezpečnost. Mohla patřit k nejrychlejším autům u nás

Z asistentů nabízí verze Pro kromě udržování jízdy v pruhu, krizového brzdění nebo adaptivního tempomatu také funkcí varování při vystupování, která cestující při otevírání dveří upozorňuje na vozidla nebo cyklisty blížící se zezadu.

Octavia s delším rozvorem používá zadní víceprvkovou nápravu. Pod kapotou se musí zákazníci spokojit se čtyřválcem 1.4 TSI, naladěným na 110 kW (150 koní) a točivý moment 250 N.m, výhradně ve spojení s automatickou převodovkou DSG.

Čínská Škoda Octavia: více chromu a jedna-šestka pod kapotou

Čínská Škoda Octavia: více chromu a jedna-šestka pod kapotou

S více než 1,4 miliony prodaných kusů je Octavia v Číně klíčovým modelem mladoboleslavské automobilky. Příchod prodloužené verze čtvrté generace mířící na další skupinu zájemců tak není překvapením. Cenovku na čínském trhu oproti standardní verzi Škoda zatím nezveřejnila.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

včera | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera