První Octavia se představila před 23 lety v Praze. Připomeňte si její velký den

Wolff  |  26. 10. 2019 09:23

Sranda jak se mění doba. Tehdy se chlubili, že je škodovka že 2/3 zahraniční /primárně Německa/, ale když teď někdo napíše že to není český auto, tak někteří se mohou rozsekat.

Jo Havel. Tři projevy v Němčině, jeden v Češtině, vůz pro mladé rodiny na západě, na východě pro podnikatele.

Nevím, no. Není to tady politický koutek, ale přesně proto nemám škodovku v lásce. A je krásne, jak tehdejší kontext byl ve srovnání s dnešní dobou... Upřímný.

Němci zkrátka válku prohráli, ale pak dostali další šanci. A uspěli. Ale jak je dnes vidět, asi jen docasu...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 10. 2019 10:53

Pointa? Byli jsme levna (kvalifikovana) pracovni sila s velkym potencialem. Navic kulturne - vzdor Xlete izolaci - nam Nemecko bylo blizke/zname. Pro Skodu i CR jackpot. Dane zustavaji u nas, masivne se investuje.

Soucasnou politiku bych sem netahal. Politicky jednotna Evropa je utopie (uz hospodarska je tezky orisek). Ale neda se jen sedet na zadku a cekat. Diky slusne zivotni urovni a brutalnimu konzumu lide otupeli a ztratili zajem o politiku. Takze oteze prevzali aktiviste, lobbiste, zmrdi.

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  26. 10. 2019 15:34

Pointa tam v zásadě žádná není a ani nemůže být, protože dneska nikdo neví jak by bylo co by bylo.

Faktem pouze zůstává skutečnost, že privatizace byla připravena jedna velká zlodějna a samozřejmě Němci /nejen ti/ z toho těží s ohledem na jejich dostupný kapitál dosud.

A samozřejmě ve vztahu ke Škodovce, je prostě německa značka, německa automobilka a nebýt škodovky, tak bych řekl, že VW není tam kde ještě před pár lety byl. Na vrcholu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 10. 2019 18:04

A kde by bez Nemcu byla Skoda (potazmo nase ekonomika)?

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  26. 10. 2019 18:24

Svět by se bez Škody obešel a naše ekonomika taky. A bez Němců taky. To je zástupná argumentace. Za pár let třeba žádná škoda nebude a anebo bude, ale nebude v ČR a taky budeme existovat. Ano třeba by to bylo těžší, ale šlo by to. Není to tak dávno, kdy Němci neměli ve srovnání s náma co žrát. Rakusaci dtto, posílali sme tam potravinovou pomoc. Po válce je postavili na nohy Amíci, bez nich by neměli co žrát i dnes.
Svět není černobíly a my nejsme o nic méně schopni než oni. Jen v 89 sme neměli stejnou startovací pozici, díky tehdejší politické suitě. Thats all. Ta priposranost v 89 byla přirozená. Byli sme díky 45 let vykrádání na mizině. Ne ekonomicky, ale morálně.

Chápu, že tohle někteří nechtějí a nemohou vidět, ale je to tak.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 10. 2019 19:00

Projeli 2 valky (pricemz tu prvni hodili na hlavu/bedra jen jim) a zvedli se. Kdyby to nebylo v tech lidech, tak je nezachrani ani vsechny penize sveta. Podobne Japonsko. Moralka dostala na frak, ale u nas nemel na ruzich ustlano ani Komensky, ani Borovsky, ani Masaryk, ani legionari, takze hazet vsechno na komouse je stejny alibismus (slepota), jako ze antisemitismus a pronasledovani Zidu bylo jen v Nemecku (naciste).

Odpovědět  |   | 
Moc si to idealizuješ  |  26. 10. 2019 19:33

Němci jsou většinou seriozní obchodní partneři. Co řeknou, to platí. Vědí co chtějí, mají seriozní plán a nesnaží se furt někoho takovymi malými sviňačinkami ojebat. Zde je plno podvodníků, amatérů, blbů co se k tobě chovají, jak když je to jejich poslední šance v životě vydělat. Nevidí dál než do druhého dne. Pochopitelně nejsou to všichni, ale je jich abnormálně hodně. Narazit na seriozního profíka, se kterým jde dělat obchod, to je rarita.

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  30. 10. 2019 10:02

Někde jsem četl, že kromě levné a kvalifikované síly, zapůsobilo na VW i rychlé přeorientování výroby z x let koncepčně zastaralého modelu 1000 MB a různých jeho derivátů Š100-105-120, na výrobu Favorita (takový československý Golf). Škoda, narozdíl od VW, měla i prý zvládlé tlakové lití hliníku a výrobu lehčích hliníkových bloků a hlav válců. VW do té doby vyráběl jen těžké benzinové motory z litiny. To mohl být také z oněch důvodů.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  26. 10. 2019 12:19

Zatímco Němci se pokaždé rychle zvedli, tak my jsme ustrnuli na jednom místě. Máme drtivou většinu exportu pouze v rámci EU a z toho ještě zhruba třetinu do Německa. Bez evropského trhu bychom byli totálně v prdeli. Jednu z nejhorších obchodních bilancí máme s Čínou, vládnout tu kretén s příčeskem, tak by cla jen lítala.
Zatímco Němci mají zhruba půlku exportu do EU a půlku celý svět, u nich se další krize pěkně rozloží.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 10. 2019 18:00

A to financuji NDR a EU

Odpovědět  |   | 
 |  26. 10. 2019 18:42

První Oktavie se představila daleko dříve a dokonce i kombi tu bylo a její předchůdce byl Spartak

Odpovědět  |   | 

octavie co popisuješ se nevyráběla ve fabrice vlastněné němci, ale v AZNP. Tenhle článek je o octavii, kde komouši už nebyli u vesla, chápeš to?

Odpovědět  |   | 
Chlupatý jelen  |  26. 10. 2019 20:37

1. Octavia se představila v 59. Nadpis je lživý.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 10. 2019 20:49

Komousi jsou u vesla furt, chapes to?

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  26. 10. 2019 21:46

njn, ke všemu Vondráček je hroznej čů...ák

Odpovědět  |   | 

co ti radek udělal, rozhodl, že dluhy zaplatíš nebo rovnou exekutora, nejsi feták a zločinec? Nebo tady řveš jsem zloděj a nějaký advokát z kroměříže za ANO si může na mě co nemá nic nic vzít. Máš aspon babu?

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  27. 10. 2019 20:47

Je asi rozdíl Octavie a Octavia

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

dnes | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků

Nejčtenější články

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na ko…

Jedny z poslední variant Tatry 613 byly přehlídkou hi-tech výbavy, která u české produkce neměla obdoby.

31.  10.  2020 | | 32 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaTatraLuxusní auta
Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster
Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani le…

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

20.  11.  2020 | | 108 N/A
Jan Mička
Dacia SanderoPremiéry