První Oktavie se představila daleko dříve a dokonce i kombi tu bylo a její předchůdce byl Spartak
Je asi rozdíl Octavie a Octavia ;-)
octavie co popisuješ se nevyráběla ve fabrice vlastněné němci, ale v AZNP. Tenhle článek je o octavii, kde komouši už nebyli u vesla, chápeš to?
Komousi jsou u vesla furt, chapes to? ;-)
njn, ke všemu Vondráček je hroznej čů...ák :-O
co ti radek udělal, rozhodl, že dluhy zaplatíš nebo rovnou exekutora, nejsi feták a zločinec? Nebo tady řveš jsem zloděj a nějaký advokát z kroměříže za ANO si může na mě co nemá nic nic vzít. Máš aspon babu?
1. Octavia se představila v 59. Nadpis je lživý.
Sranda jak se mění doba. Tehdy se chlubili, že je škodovka že 2/3 zahraniční /primárně Německa/, ale když teď někdo napíše že to není český auto, tak někteří se mohou rozsekat.Jo Havel. Tři projevy v Němčině, jeden v Češtině, vůz pro mladé rodiny na západě, na východě pro podnikatele.Nevím, no. Není to tady politický koutek, ale přesně proto nemám škodovku v lásce. A je krásne, jak tehdejší kontext byl ve srovnání s dnešní dobou... Upřímný. Němci zkrátka válku prohráli, ale pak dostali další šanci. A uspěli. Ale jak je dnes vidět, asi jen docasu...
Zatímco Němci se pokaždé rychle zvedli, tak my jsme ustrnuli na jednom místě. Máme drtivou většinu exportu pouze v rámci EU a z toho ještě zhruba třetinu do Německa. Bez evropského trhu bychom byli totálně v prdeli. Jednu z nejhorších obchodních bilancí máme s Čínou, vládnout tu kretén s příčeskem, tak by cla jen lítala.Zatímco Němci mají zhruba půlku exportu do EU a půlku celý svět, u nich se další krize pěkně rozloží.
A to financuji NDR a EU ;-)
Pointa? Byli jsme levna (kvalifikovana) pracovni sila s velkym potencialem. Navic kulturne - vzdor Xlete izolaci - nam Nemecko bylo blizke/zname. Pro Skodu i CR jackpot. Dane zustavaji u nas, masivne se investuje.Soucasnou politiku bych sem netahal. Politicky jednotna Evropa je utopie (uz hospodarska je tezky orisek). Ale neda se jen sedet na zadku a cekat. Diky slusne zivotni urovni a brutalnimu konzumu lide otupeli a ztratili zajem o politiku. Takze oteze prevzali aktiviste, lobbiste, zmrdi.
Někde jsem četl, že kromě levné a kvalifikované síly, zapůsobilo na VW i rychlé přeorientování výroby z x let koncepčně zastaralého modelu 1000 MB a různých jeho derivátů Š100-105-120, na výrobu Favorita (takový československý Golf). Škoda, narozdíl od VW, měla i prý zvládlé tlakové lití hliníku a výrobu lehčích hliníkových bloků a hlav válců. VW do té doby vyráběl jen těžké benzinové motory z litiny. To mohl být také z oněch důvodů.
Pointa tam v zásadě žádná není a ani nemůže být, protože dneska nikdo neví jak by bylo co by bylo.Faktem pouze zůstává skutečnost, že privatizace byla připravena jedna velká zlodějna a samozřejmě Němci /nejen ti/ z toho těží s ohledem na jejich dostupný kapitál dosud.A samozřejmě ve vztahu ke Škodovce, je prostě německa značka, německa automobilka a nebýt škodovky, tak bych řekl, že VW není tam kde ještě před pár lety byl. Na vrcholu.
A kde by bez Nemcu byla Skoda (potazmo nase ekonomika)? ;-)
Svět by se bez Škody obešel a naše ekonomika taky. A bez Němců taky. To je zástupná argumentace. Za pár let třeba žádná škoda nebude a anebo bude, ale nebude v ČR a taky budeme existovat. Ano třeba by to bylo těžší, ale šlo by to. Není to tak dávno, kdy Němci neměli ve srovnání s náma co žrát. Rakusaci dtto, posílali sme tam potravinovou pomoc. Po válce je postavili na nohy Amíci, bez nich by neměli co žrát i dnes.Svět není černobíly a my nejsme o nic méně schopni než oni. Jen v 89 sme neměli stejnou startovací pozici, díky tehdejší politické suitě. Thats all. Ta priposranost v 89 byla přirozená. Byli sme díky 45 let vykrádání na mizině. Ne ekonomicky, ale morálně.Chápu, že tohle někteří nechtějí a nemohou vidět, ale je to tak.
Němci jsou většinou seriozní obchodní partneři. Co řeknou, to platí. Vědí co chtějí, mají seriozní plán a nesnaží se furt někoho takovymi malými sviňačinkami ojebat. Zde je plno podvodníků, amatérů, blbů co se k tobě chovají, jak když je to jejich poslední šance v životě vydělat. Nevidí dál než do druhého dne. Pochopitelně nejsou to všichni, ale je jich abnormálně hodně. Narazit na seriozního profíka, se kterým jde dělat obchod, to je rarita.
Projeli 2 valky (pricemz tu prvni hodili na hlavu/bedra jen jim) a zvedli se. Kdyby to nebylo v tech lidech, tak je nezachrani ani vsechny penize sveta. Podobne Japonsko. Moralka dostala na frak, ale u nas nemel na ruzich ustlano ani Komensky, ani Borovsky, ani Masaryk, ani legionari, takze hazet vsechno na komouse je stejny alibismus (slepota), jako ze antisemitismus a pronasledovani Zidu bylo jen v Nemecku (naciste).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.