První Octavia se představila před 23 lety v Praze. Připomeňte si její velký den

17 komentářů

26. října • 18:42

První Oktavie se představila daleko dříve a dokonce i kombi tu bylo a její předchůdce byl Spartak

Jakub
27. října • 20:47

Je asi rozdíl Octavie a Octavia ;-)

petr r. (petrumr)
26. října • 20:15

octavie co popisuješ se nevyráběla ve fabrice vlastněné němci, ale v AZNP. Tenhle článek je o octavii, kde komouši už nebyli u vesla, chápeš to?

bzzz
26. října • 20:49

Komousi jsou u vesla furt, chapes to? ;-)

JaSo
26. října • 21:46

njn, ke všemu Vondráček je hroznej čů...ák :-O

petr r. (petrumr)
27. října • 7:38

co ti radek udělal, rozhodl, že dluhy zaplatíš nebo rovnou exekutora, nejsi feták a zločinec? Nebo tady řveš jsem zloděj a nějaký advokát z kroměříže za ANO si může na mě co nemá nic nic vzít. Máš aspon babu?

Chlupatý jelen
26. října • 20:37

1. Octavia se představila v 59. Nadpis je lživý.

Wolff
26. října • 9:23

Sranda jak se mění doba. Tehdy se chlubili, že je škodovka že 2/3 zahraniční /primárně Německa/, ale když teď někdo napíše že to není český auto, tak někteří se mohou rozsekat.Jo Havel. Tři projevy v Němčině, jeden v Češtině, vůz pro mladé rodiny na západě, na východě pro podnikatele.Nevím, no. Není to tady politický koutek, ale přesně proto nemám škodovku v lásce. A je krásne, jak tehdejší kontext byl ve srovnání s dnešní dobou... Upřímný. Němci zkrátka válku prohráli, ale pak dostali další šanci. A uspěli. Ale jak je dnes vidět, asi jen docasu...

Karel
26. října • 12:19

Zatímco Němci se pokaždé rychle zvedli, tak my jsme ustrnuli na jednom místě. Máme drtivou většinu exportu pouze v rámci EU a z toho ještě zhruba třetinu do Německa. Bez evropského trhu bychom byli totálně v prdeli. Jednu z nejhorších obchodních bilancí máme s Čínou, vládnout tu kretén s příčeskem, tak by cla jen lítala.
Zatímco Němci mají zhruba půlku exportu do EU a půlku celý svět, u nich se další krize pěkně rozloží.

bzzz
26. října • 18:00

A to financuji NDR a EU ;-)

bzzz
26. října • 10:53

Pointa? Byli jsme levna (kvalifikovana) pracovni sila s velkym potencialem. Navic kulturne - vzdor Xlete izolaci - nam Nemecko bylo blizke/zname. Pro Skodu i CR jackpot. Dane zustavaji u nas, masivne se investuje.Soucasnou politiku bych sem netahal. Politicky jednotna Evropa je utopie (uz hospodarska je tezky orisek). Ale neda se jen sedet na zadku a cekat. Diky slusne zivotni urovni a brutalnimu konzumu lide otupeli a ztratili zajem o politiku. Takze oteze prevzali aktiviste, lobbiste, zmrdi.

Benzín
30. října • 10:02

Někde jsem četl, že kromě levné a kvalifikované síly, zapůsobilo na VW i rychlé přeorientování výroby z x let koncepčně zastaralého modelu 1000 MB a různých jeho derivátů Š100-105-120, na výrobu Favorita (takový československý Golf). Škoda, narozdíl od VW, měla i prý zvládlé tlakové lití hliníku a výrobu lehčích hliníkových bloků a hlav válců. VW do té doby vyráběl jen těžké benzinové motory z litiny. To mohl být také z oněch důvodů.

Wolff
26. října • 15:34

Pointa tam v zásadě žádná není a ani nemůže být, protože dneska nikdo neví jak by bylo co by bylo.Faktem pouze zůstává skutečnost, že privatizace byla připravena jedna velká zlodějna a samozřejmě Němci /nejen ti/ z toho těží s ohledem na jejich dostupný kapitál dosud.A samozřejmě ve vztahu ke Škodovce, je prostě německa značka, německa automobilka a nebýt škodovky, tak bych řekl, že VW není tam kde ještě před pár lety byl. Na vrcholu.

bzzz
26. října • 18:04

A kde by bez Nemcu byla Skoda (potazmo nase ekonomika)? ;-)

Wolff
26. října • 18:24

Svět by se bez Škody obešel a naše ekonomika taky. A bez Němců taky. To je zástupná argumentace. Za pár let třeba žádná škoda nebude a anebo bude, ale nebude v ČR a taky budeme existovat. Ano třeba by to bylo těžší, ale šlo by to. Není to tak dávno, kdy Němci neměli ve srovnání s náma co žrát. Rakusaci dtto, posílali sme tam potravinovou pomoc. Po válce je postavili na nohy Amíci, bez nich by neměli co žrát i dnes.
Svět není černobíly a my nejsme o nic méně schopni než oni. Jen v 89 sme neměli stejnou startovací pozici, díky tehdejší politické suitě. Thats all. Ta priposranost v 89 byla přirozená. Byli sme díky 45 let vykrádání na mizině. Ne ekonomicky, ale morálně.Chápu, že tohle někteří nechtějí a nemohou vidět, ale je to tak.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Moc si to idealizuješ
26. října • 19:33

Němci jsou většinou seriozní obchodní partneři. Co řeknou, to platí. Vědí co chtějí, mají seriozní plán a nesnaží se furt někoho takovymi malými sviňačinkami ojebat. Zde je plno podvodníků, amatérů, blbů co se k tobě chovají, jak když je to jejich poslední šance v životě vydělat. Nevidí dál než do druhého dne. Pochopitelně nejsou to všichni, ale je jich abnormálně hodně. Narazit na seriozního profíka, se kterým jde dělat obchod, to je rarita.

bzzz
26. října • 19:00

Projeli 2 valky (pricemz tu prvni hodili na hlavu/bedra jen jim) a zvedli se. Kdyby to nebylo v tech lidech, tak je nezachrani ani vsechny penize sveta. Podobne Japonsko. Moralka dostala na frak, ale u nas nemel na ruzich ustlano ani Komensky, ani Borovsky, ani Masaryk, ani legionari, takze hazet vsechno na komouse je stejny alibismus (slepota), jako ze antisemitismus a pronasledovani Zidu bylo jen v Nemecku (naciste).

Doporučujeme

Články odjinud