První Octavia se představila před 23 lety v Praze. Připomeňte si její velký den

Wolff  |  26. 10. 2019 09:23

Sranda jak se mění doba. Tehdy se chlubili, že je škodovka že 2/3 zahraniční /primárně Německa/, ale když teď někdo napíše že to není český auto, tak někteří se mohou rozsekat.

Jo Havel. Tři projevy v Němčině, jeden v Češtině, vůz pro mladé rodiny na západě, na východě pro podnikatele.

Nevím, no. Není to tady politický koutek, ale přesně proto nemám škodovku v lásce. A je krásne, jak tehdejší kontext byl ve srovnání s dnešní dobou... Upřímný.

Němci zkrátka válku prohráli, ale pak dostali další šanci. A uspěli. Ale jak je dnes vidět, asi jen docasu...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 10. 2019 10:53

Pointa? Byli jsme levna (kvalifikovana) pracovni sila s velkym potencialem. Navic kulturne - vzdor Xlete izolaci - nam Nemecko bylo blizke/zname. Pro Skodu i CR jackpot. Dane zustavaji u nas, masivne se investuje.

Soucasnou politiku bych sem netahal. Politicky jednotna Evropa je utopie (uz hospodarska je tezky orisek). Ale neda se jen sedet na zadku a cekat. Diky slusne zivotni urovni a brutalnimu konzumu lide otupeli a ztratili zajem o politiku. Takze oteze prevzali aktiviste, lobbiste, zmrdi.

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  26. 10. 2019 15:34

Pointa tam v zásadě žádná není a ani nemůže být, protože dneska nikdo neví jak by bylo co by bylo.

Faktem pouze zůstává skutečnost, že privatizace byla připravena jedna velká zlodějna a samozřejmě Němci /nejen ti/ z toho těží s ohledem na jejich dostupný kapitál dosud.

A samozřejmě ve vztahu ke Škodovce, je prostě německa značka, německa automobilka a nebýt škodovky, tak bych řekl, že VW není tam kde ještě před pár lety byl. Na vrcholu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 10. 2019 18:04

A kde by bez Nemcu byla Skoda (potazmo nase ekonomika)?

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  26. 10. 2019 18:24

Svět by se bez Škody obešel a naše ekonomika taky. A bez Němců taky. To je zástupná argumentace. Za pár let třeba žádná škoda nebude a anebo bude, ale nebude v ČR a taky budeme existovat. Ano třeba by to bylo těžší, ale šlo by to. Není to tak dávno, kdy Němci neměli ve srovnání s náma co žrát. Rakusaci dtto, posílali sme tam potravinovou pomoc. Po válce je postavili na nohy Amíci, bez nich by neměli co žrát i dnes.
Svět není černobíly a my nejsme o nic méně schopni než oni. Jen v 89 sme neměli stejnou startovací pozici, díky tehdejší politické suitě. Thats all. Ta priposranost v 89 byla přirozená. Byli sme díky 45 let vykrádání na mizině. Ne ekonomicky, ale morálně.

Chápu, že tohle někteří nechtějí a nemohou vidět, ale je to tak.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 10. 2019 19:00

Projeli 2 valky (pricemz tu prvni hodili na hlavu/bedra jen jim) a zvedli se. Kdyby to nebylo v tech lidech, tak je nezachrani ani vsechny penize sveta. Podobne Japonsko. Moralka dostala na frak, ale u nas nemel na ruzich ustlano ani Komensky, ani Borovsky, ani Masaryk, ani legionari, takze hazet vsechno na komouse je stejny alibismus (slepota), jako ze antisemitismus a pronasledovani Zidu bylo jen v Nemecku (naciste).

Odpovědět  |   | 
Moc si to idealizuješ  |  26. 10. 2019 19:33

Němci jsou většinou seriozní obchodní partneři. Co řeknou, to platí. Vědí co chtějí, mají seriozní plán a nesnaží se furt někoho takovymi malými sviňačinkami ojebat. Zde je plno podvodníků, amatérů, blbů co se k tobě chovají, jak když je to jejich poslední šance v životě vydělat. Nevidí dál než do druhého dne. Pochopitelně nejsou to všichni, ale je jich abnormálně hodně. Narazit na seriozního profíka, se kterým jde dělat obchod, to je rarita.

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  30. 10. 2019 10:02

Někde jsem četl, že kromě levné a kvalifikované síly, zapůsobilo na VW i rychlé přeorientování výroby z x let koncepčně zastaralého modelu 1000 MB a různých jeho derivátů Š100-105-120, na výrobu Favorita (takový československý Golf). Škoda, narozdíl od VW, měla i prý zvládlé tlakové lití hliníku a výrobu lehčích hliníkových bloků a hlav válců. VW do té doby vyráběl jen těžké benzinové motory z litiny. To mohl být také z oněch důvodů.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  26. 10. 2019 12:19

Zatímco Němci se pokaždé rychle zvedli, tak my jsme ustrnuli na jednom místě. Máme drtivou většinu exportu pouze v rámci EU a z toho ještě zhruba třetinu do Německa. Bez evropského trhu bychom byli totálně v prdeli. Jednu z nejhorších obchodních bilancí máme s Čínou, vládnout tu kretén s příčeskem, tak by cla jen lítala.
Zatímco Němci mají zhruba půlku exportu do EU a půlku celý svět, u nich se další krize pěkně rozloží.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 10. 2019 18:00

A to financuji NDR a EU

Odpovědět  |   | 
 |  26. 10. 2019 18:42

První Oktavie se představila daleko dříve a dokonce i kombi tu bylo a její předchůdce byl Spartak

Odpovědět  |   | 

octavie co popisuješ se nevyráběla ve fabrice vlastněné němci, ale v AZNP. Tenhle článek je o octavii, kde komouši už nebyli u vesla, chápeš to?

Odpovědět  |   | 
Chlupatý jelen  |  26. 10. 2019 20:37

1. Octavia se představila v 59. Nadpis je lživý.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  26. 10. 2019 20:49

Komousi jsou u vesla furt, chapes to?

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  26. 10. 2019 21:46

njn, ke všemu Vondráček je hroznej čů...ák

Odpovědět  |   | 

co ti radek udělal, rozhodl, že dluhy zaplatíš nebo rovnou exekutora, nejsi feták a zločinec? Nebo tady řveš jsem zloděj a nějaký advokát z kroměříže za ANO si může na mě co nemá nic nic vzít. Máš aspon babu?

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  27. 10. 2019 20:47

Je asi rozdíl Octavie a Octavia

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A