Škoda Octavia poráží v testu What Car? střední třídu

Škoda Octavia poráží v testu What Car? střední třídu

Poznámka redakce: Text je přetisknut z webových stránek Škody.

Ve velkém srovnávacím testu šesti rodinných automobilů časopisu WhatCar?, jednoho z nejprestižnějších britských motoristických magazínů, dosáhla skvělého úspěchu nová Škoda Octavia. V hodnocení předních motoristických odborníků a novinářů obsadila první místo před pěticí dalších vozů renomovaných evropských značek.

Tip redakce: Test nové Octavii s motorem 2.0 TDI

Doporučení pro milion zákazníků

Úspěch Octavie je o to větší, že ve Velké Británii se verdikty a radami časopisu WhatCar? řídí při koupi nového nebo ojetého vozu pravidelně více než milion britských motoristů! V testu se navíc s novou Octavií měřili nadmíru zdatní soupeři; další letošní novinka Peugeot 407 a špičkové modely střední třídy, Ford Mondeo, Toyota Avensis, Vauxhall (Opel) Vectra a Volkswagen Passat. Všechny testované vozy s turbodiesely o výkonu 84 až 107 k W, bohatou výbavou a v cenových relacích od 16.400 (nová Octavia) až po 17.475 liber (VauxhallVectra). 

Pořadí:

  1. Nová Škoda Octavia
  2. Toyota Avensis
  3. Ford Mondeo
  4. Vauxhall (Opel) Vectra
  5. Peugeot 407

"Nasazení českého vozu je sázkou na divokou kartu, protože Škoda vidí Octavii uprostřed mezi nižší střední a střední třídou. Octavia ale slibuje více prostoru uvnitř než její předchůdkyně. Ostatním testovaným vozům se přibližuje natolik, že si zařazení do stejné skupiny zaslouží. Hlavním trumfem značky Škoda jsou konkurenceschopné ceny, což ukazuje i vrcholná verze Octavia 2.0 TDI Elegance; se svou cenou 16.400 liber nejlevnější vůz v testu“, napsal magazín WhatCar?

Nová Škoda Octavia vyšla z náročného testu časopisu WhatCar? jako vítěz. K hlavním přednostem, které ji nakonec dovedly až na stupeň nejvyšší, patřily podle časopisu především ovladatelnost, výborný dvoulitrový turbodiesel, prostorný, kvalitně zpracovaný interiér, nejrozsáhlejší výbava za nejnižší cenu a v neposlední řadě také nejvíce prostoru pro zavazadla.

A jak to viděl WhatCar?

Na cestě…

Hodnocení WhatCar?: "Octavia má nejnovější turbodiesel 2.0 16V z koncernové produkce, který jde rychle do otáček a v celém rozsahu působí energicky. Je plný síly a života, jen při pořádném sešlápnutí plynu je trochu hlučnější než konkurenti. Nová Octavia sdílí stejnou koncernovou platformu jako nový golf. Výsledkem je prvotřídní stabilita na rovinách i v zatáčkách… Karoserie se naklání jen minimálně a spolu s citlivým řízením i precizním držením stopy jsme v Octavii vždy cítili stoprocentní jistotu bez ohledu na povrch cesty.

Testovací míle polykala nová Škoda Octavia lehce - je stabilní ve vysokých rychlostech a i při nárazech větru na dálnici vyžaduje jen nepatrné korekce."

Za volantem…

Hodnocení WhatCar?: "Interiér nové Octavie vypadá na pohled lépe než u předchozího modelu, přitom si zachoval stejně dobrou funkčnost. Přístrojová deska je jednoduchá, přehledná a na středové konzoli je vše rozmístěno vysoko, ve snadném dosahu. Otočné ovladače topení se obsluhují hravě. Ve všech šesti testovaných automobilech byla pevná sedadla s dobrým bočním vedením, největší prostor pro nohy však vpředu nabízí Octavia, v níž jsme naměřili i nejvíce místa nad hlavou na zadních místech. Dokonce více, než většina lidí skutečně potřebuje. Líbila se nám také automatická klimatizace, kapsa v obou předních dveřích, kam se pohodlně vejde plastová láhev s pitím, integrovaná stereo-souprava s měničem na 6 CD, parkovací čidla a možnost připlatit si na převodovku DSG, dovolující volit za jízdy mezi přímým a samočinným řadicím režimem."

Praktická a kvalitní…

Hodnocení WhatCar?: "Už minulá generace modelu Octavia měla objemný zavazadlový prostor, ale nová ho má ještě větší, nejobjemnější ze všech testovaných vozů. Zadní opěradla se navíc dají snadno sklápět, takže prostor pro náklad opět naroste, jen má trochu přizvednuté dno. Měřítkem kvality interiéru byl od svého nástupu na trh v roce 1997 Passat, ale nyní musí své místo přepustit koncernové sestřenici Octavii. Interiér českého vozu je na milimetr přesně slícovaný a jeho robustní zpracování zařadilo už předcházející model Octavie na vrchol žebříčku spokojenosti zákazníků (JD Power, červen 2004). Očekáváme, že oceňované nízké náklady na servis podědí i nová Octavia, o jejíž spolehlivost se nemusíme nijak obávat. Navíc použité motory si už vysloužily ostruhy v jiných automobilech koncernu VW."

Verdikt WhatCar?: "Vítězem našeho velkého testu rodinných automobilů je Škoda Octavia. Je radost ji řídit a uvnitř získáte tolik prostoru a komfortu, kolik si jen můžete přát. Má vynikající poměr hodnoty a ceny a počítáme, že si s přibývajícími roky bude držet zůstatkovou hodnotu lépe než většina konkurentů."        

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků