Škoda Octavia: Nový modelový rok přináší novinky

Začátkem května přichází na trh nový modelový rok octavie, přináší několik změn v oblasti techniky, přičemž tou nejdůležitější je nabídka verze 4x4 i ve spojení se základní výbavou Classic.
Škoda Octavia: Nový modelový rok přináší novinky
Cenově přístupnější jsou tedy automobily s pohonem všech kol. Platí to zejména o Octavia Combi 4x4, kterou je možné zakoupit s výbavou Classic (stojí Kč 543 100,-) , a to ve spojení s benzínovým motorem 2.0 MPI o výkonu 85 kW nebo s turbodieselovým motorem 1.9 TDI PD s 74 kW. I nevýkonnější čtyřkolky (tedy modely s motorem 1.8T) je možné koupit i ve výbavě Ambiente.

V novém modelovém roce se tedy u modelů s výbavou Classic můžeme setkat až se čtyřmi motory. Základní nabídku tvoří benzínový motor 1.4 MPI o 55 kW a dieselový motoru 1.9 SDI s výkonem 50 kW. Navíc jsou v nabídce i dva silnější motory - benzínový motor 1.6 MPI o výkonu 75 kW a turbodiesel 1.9TDI nabízející maximální výkon 66 kW.

Nabídka provedení Ambiente byla rozšířena o motory dosud nabízené jen  ve spojení s výbavou Elegance. Jedná se benzínový motor dvoulitr (2.0MPI) s výkonem 85 kW se čtyřstupňovou automatickou nebo pětistupňovou mechanickou převodovkou. A také o motory 1.8T (110 kW) a 1.9 TDI (81 kW), které jsou nejvýkonnějšími motory v nabídce. Ambiente s motorem 1.8T přijde na Kč 528 900,-.

U všech vozů řady Škoda Octavia modelového roku 2003, určených pro české zákazníky, je rovněž aktivován systém flexibilních servisních intervalů WIV (z německého Wartungs Intervall Verlängerung).

U vybraných typů motorů je tedy možné při dodržení předepsaných podmínek možné prodloužit servisní intervaly až na 30 000 km u zážehových motorů a až na 50 000 km u vznětových motorů. Časový limit mezi servisními prohlídkami je v těchto případech stanoven maximálně na dva roky.

Barevný sortiment vozů obohatily dvě nové vnější barvy - červená Corrida a modrá Admiral.

V souvislosti s uvedením nového modelového roku vozů řady Škoda Octavia nedošlo k žádnému navýšení doporučených prodejních cen. Novinky, které přináší nový modelový rok jsou jistě zajímavé. Na druhé straně však ne převratné, zdá se tedy, že se jedné o „klid před bouří“ v podobě inovované octavie, jejíž představení optimisté předpovídají již na příští rok.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků